quote:Op zondag 3 mei 2015 22:29 schreef BaardaapAd het volgende:
Een echte bakkerij is fijn
jammer dat er zo weinig zijn
waar ik hier ook kom zie 'k
broden uit de broodfabriek
de bakkerswinkel en supermarkt, <zucht>
alleen 'afbakken' doen ze, voor de lucht!
Ga even naar een imam van een moskee ofzo met die vraag.quote:Op zondag 3 mei 2015 19:53 schreef Isegrim het volgende:
Kan iemand helpen met het volgende:
Het komt regelmatig voor dat islamitische mensen enthousiast reageren als ze ons brood zien (Marokkanen herkennen het vaak als 'Frans brood'), maar ze willen vaak niet proeven en ze kopen het ook niet.
Ons vermoeden is dat ze onzeker zijn of het wel halal is. In gewoon westers brood zit o.a. L-cysteine en ik zou me kunnen voorstellen dat dat als haram geldt?
Ik zou graag een tekst in zowel het Arabisch als Turks willen die uitlegt dat ons brood niks harams bevat. Ervan uitgaande dat ons vermoeden klopt natuurlijk.
Kent er iemand iemand met verstand hiervan?Ik zou willen weten wat er dan precies in die tekst moet komen te staan.
Sterker nog, in de industrie accepteren moslimlanden producten met een kosher certificaat als halal.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga even naar een imam van een moskee ofzo met die vraag.
Trouwens nog een bijna dezelfde doelgroep, als jullie brood voldoet aan de Halal-eisen, dan is het vrijwel zeker ook kosjer.
Dit ja. Ies niet graties...quote:Op maandag 4 mei 2015 00:27 schreef RobinOok het volgende:
Denk eerder dat ze het gewoon te duur vinden.
Ik hoef niet te proeven van iets waarvan ik de smaak ken maar toch niet ga kopen.quote:
Proeven is gratis.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:27 schreef RobinOok het volgende:
Denk eerder dat ze het gewoon te duur vinden.
Nou ik kan voor de Turkse kant wel een beetje spreken gezien ik jaren in bedrijf heb gewerkt met een Turkse eigenaar, Turkse collega's en Turkse klanten.quote:Op maandag 4 mei 2015 06:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik hoef niet te proeven van iets waarvan ik de smaak ken maar toch niet ga kopen.
Zou er niet ook iets cultureels zijn, dat je moet kopen bij je 'eigen' mensen waar ook het brood eruit ziet als in Turkije/Marokko?
je kent de smaak van jeroens brood zonder het geproefd te hebben? dat wil ik ook wel, scheelt weer het hele land doorreizen.quote:Op maandag 4 mei 2015 06:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik hoef niet te proeven van iets waarvan ik de smaak ken maar toch niet ga kopen.
Ah, toppie!quote:Op maandag 4 mei 2015 12:51 schreef Stimorol- het volgende:
Zoekt en gij zult vinden
http://www.ikeethalal.nl/(...)d-onder-consumenten/
Ik denk dat er bedoeld wordt dat die mensen het niet willen proeven omdat ze het toch niet willen kopen.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:44 schreef Elleska het volgende:
[..]
je kent de smaak van jeroens brood zonder het geproefd te hebben? dat wil ik ook wel, scheelt weer het hele land doorreizen.
Precies.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga even naar een imam van een moskee ofzo met die vraag.
Trouwens nog een bijna dezelfde doelgroep, als jullie brood voldoet aan de Halal-eisen, dan is het vrijwel zeker ook kosjer.
ik ken de smaak van brood. Wit brood, bruin brood, meergranenbrood, volkoren brood, zuurdesem brood, roggebrood, rozijnenbrood etc etc.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:44 schreef Elleska het volgende:
[..]
je kent de smaak van jeroens brood zonder het geproefd te hebben? dat wil ik ook wel, scheelt weer het hele land doorreizen.
Een moslim mag kosher eten. Datgene wat halal verklaard is voor voorgaande volkeren (kom niet op het juiste woord) is halal voor moslims.. zodoende.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:01 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Precies.
Wist je trouwens dat in Engeland al het (in Engeland gemaakte) halal snoepgoed uit een joodse snoepfabriek komt? Ook daar liggen halal en kosher heel erg dicht bij elkaar.
Kom er eens een halenquote:Op maandag 4 mei 2015 13:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ken de smaak van brood. Wit brood, bruin brood, meergranenbrood, volkoren brood, zuurdesem brood, roggebrood, rozijnenbrood etc etc.
Jeroen bakt brood zonder rare toevoegingen, dus ik kan volgens mij redelijk in schatten dat het brood toch naar brood zal smaken. Vast lekker brood, maar het blijft brood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |