Nee, het is geen lunchroom. Maar we willen dat mensen even kunnen gaan zitten voor een praatje en een bakje thee of koffie. En op termijn voor een belegde boterham. Heel eenvoudig; echt een boterham en geen broodjes.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Met welk doel willen jullie eigenlijk koffie aanbieden? Want er is toch geen 'lunchroom'? Of is het echt ambachtelijke koffie 2go?
Ah!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:19 schreef n0a het volgende:
v60
[ afbeelding ]
Chemex (filter is er al uit)
[ afbeelding ]
Aeropress
[ afbeelding ]
Ik drink zelf overigens ook geen koffie. Maar ik geloof dat Aeropress nog het makkelijkst is zonder weegschaal. Je doet er een filter in, gemalen koffie en water. Even roeren en dan daarna de koffie eruit drukken.
En daar hebben we 10% korting.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:51 schreef Fixers het volgende:
Voor koffie zetten zou ik dan eerder de Chemex nemen dan een Aeropress. Al is het qua investering wel te overzien om ze allebei in huis te halen. Een Aeropress is ¤ 37.50, een Chemex tussen de ¤ 45 en ¤ 50 en zo'n V60 startset van Hario heb je al voor 20 euro. Kunnen ze je bij Kookpunt ook wel aan helpen.
Een chemex kan je trouwens prima zonder weegschaal gebruiken. Ik doe het ook op gevoel. Dan vind ik zo'n Hario keteltje wel een handiger toevoeging omdat het beter schenkt dan een gewone fluitketel of waterkoker.
Presentatie is wel een ding, al kan je zo'n kleine chemex ook prima gebruiken als serveer kan. Ik zou het eerder af laten hangen aan de tijd die je bezig wilt zijn met het zetten van koffie. Met een chemex ben je zo'n 5 minuten echt bezig. Met een cafetiere is het opgieten en kan je je klanten zelf die zuiger naar beneden laten duwen als je het druk hebt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En daar hebben we 10% korting.
Maar ik vind een French press leuk omdat je die ook in het klein hebt een dan kun je de koffie gewoon in dat kannetje verkopen.
Super handig! In verschillende B&B's die ik heb bezocht krijg je je koffie zoquote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:12 schreef Isegrim het volgende:
Dan zou ik zeggen de French press want die thee/koffie is echt iets voor erbij.
Yep, vind ik ook.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Super handig! In verschillende B&B's die ik heb bezocht krijg je je koffie zoVoordeel is dat de mensen ook zelf kunnen bepalen hoe sterk ze het laten worden. En het oogt gezellig vind ik
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:51 schreef Sunnythesun het volgende:
En mocht het nou niet lopen met die koffie kan je er altijd nog iets anders mee doen:
[ afbeelding ]
Wat hipquote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:51 schreef Sunnythesun het volgende:
En mocht het nou niet lopen met die koffie kan je er altijd nog iets anders mee doen:
[ afbeelding ]
Die heb ik er niet gezien. Wel heel veel andere dingen, waaronder drie expansievaten, een dekzeil, een antiek Heineken-blikje en de nodige sporen van ratten (die er op dit moment niet meer lijken te zitten, nergens verse ontlasting tegengekomen).quote:
Via het plafond een RvS buis naar beneden tot bij de menger geen optie? Ziet er netjes en industrieel uit..quote:Op maandag 18 mei 2015 14:21 schreef Isegrim het volgende:
Niet bij stil gestaan: de grotere kneedmachine die we nu besteld hebben, heeft een driefasen-aansluiting nodig. Qua meterkast geen probleem, maar dan moet er dus nog een driefasen-WCD bijkomen in een betegelde muur die verder helemaal afgewerkt is.Dat of we moeten een bestaande WCD opofferen ervoor. Dat laatste is waarschijnlijk de netste oplossing. De tegels die we hebben lenen zich er niet erg voor om achteraf nog een keer een gat in te maken.
Nah. Is 'm ook niet helemaal denk ik... Ik heb wel een paar ideeën maar moet even ter plekke kijken wat het meest haalbare is.quote:Op maandag 18 mei 2015 17:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Via het plafond een RvS buis naar beneden tot bij de menger geen optie? Ziet er netjes en industrieel uit..
Je kan toch wel een gat maken met een kernboor?quote:Op maandag 18 mei 2015 14:21 schreef Isegrim het volgende:
Niet bij stil gestaan: de grotere kneedmachine die we nu besteld hebben, heeft een driefasen-aansluiting nodig. Qua meterkast geen probleem, maar dan moet er dus nog een driefasen-WCD bijkomen in een betegelde muur die verder helemaal afgewerkt is.Dat of we moeten een bestaande WCD opofferen ervoor. Dat laatste is waarschijnlijk de netste oplossing. De tegels die we hebben lenen zich er niet erg voor om achteraf nog een keer een gat in te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |