want het smaakt ipv tarwe naar een mengsel van spruitjes, benzine en chili con carne? Niet echt een aanbevelingquote:
Klopt allemaal, en ik bedoel ook niet dat het brood van Jeroen algemeen gezien te duur zou zijn. Allesbehalve!quote:Op maandag 4 mei 2015 13:50 schreef Molo het volgende:
Je kunt het niet vergelijken met zelf maken. Ik heb het paar keer gedaan maar met een beetje een baan/leven/verplichtingen vind ik het niet te doen.
Voor dat gemak betaal ik dan dus, namelijk voor de tijd die LHO er in steekt.
En tuurlijk is dat ook niet te vergelijken met fluffy opgepompt witbrood van de Turkse bakker.
Zo Mooi!quote:Op maandag 4 mei 2015 14:17 schreef Isegrim het volgende:
Balie
[ afbeelding ]
En tafel
[ afbeelding ]
Gezellig.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef Windigo het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar jullie brood, en wanneer ik kan ga ik het ook zeker proberen
Brood is inderdaad een van de dingen waar ik wel heftig op kan reageren, ik eet dus ook voornamelijk brood dat zuiverder is dan supermarkt brood. Ik koop het meestal bij de eko-winkel of de turkquote:Op maandag 4 mei 2015 14:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gezellig.
(Mensen met darmproblemen van diverse aard hebben vaak minder issues met autolyse-brood dan met 'gewoon brood'. Al weet ik niet of brood een issue is bij jou.)
Tof hè? We hebben ze eigenlijk gewoon carte blanche gegeven en ze kwamen met een idee waar we meteen enthousiast van werden en het resultaat is echtquote:
Fraaie doodskist...oh, nee bij nader inzien is het een toonbank.quote:
Turken letten niet zo in detail op haram/halal.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:44 schreef minilot het volgende:
Ik heb op markten (zeker de betere) en dergelijke toch ook wel wel eens dat ik bepaalde producten, zoals bijvoorbeeld brood, er erg mooi uit vind zien en daarvoor ook mijn lief wel zal gaan staan ellebogen.
Maar ook ik zal niet zo gauw een stukje proeven als ik toch niet van plan ben om iets te kopen. Natuurlijk is proeven gratis, maar niet iedereen heeft zin in vervolgens een mogelijk ongemakkelijk gesprek over waarom je het toch niet wilt hebben. Als je de taal wat minder goed spreekt lijkt me dat dat nog harder meespeelt.
Als ik naar de grote Turkse gemeenschap in mijn dorpje kijk (die hebben we, historisch gezien, al heel lang) dan krijg ik daarvan in elk geval de indruk dat er nog heel veel zelf wordt gemaakt. Wanneer ik bijvoorbeeld bij onze Lidl of in onze 'etnische' winkels meermaals per week zie dat Turkse vrouwen kilopakken tarwebloem per 20 tegelijk meenemen dan trek ik daar in elk geval die conclusie uit..
Ook ik bak zelf en zou daarom in principe nooit zin hebben om een paar euro te betalen voor een brood dat bestaat uit, ik citeer maar even, meel, Rotterdams leidingwater, desem en zout.
Natuurlijk ga ik Jeroens brood heus wel een paar keer kopen als de bakkerij open is, maar dat is vooral omdat ik Ise en LHO hartstikke![]()
![]()
![]()
vindt, maar in principe vind ik het voor mezelf echt veel te duur voor zo een basisproduct.
Ik kan me voorstellen dat ook dat dus voor de Turkse gemeenschap mee kan spelen, nog afgezien van de halalkwestie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |