abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2015 @ 21:23:37 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152470861
Hier ook altijd met zn drieën ontbijt en avondeten, maar dat is geheel dankzij onze onregelmatige roosters. Vriend kan meestal op zn werk verschijnen wanneer het hem uitkomt, dus we timen onze dag zo'n beetje op mijn rooster, en hij brengt E naar het kdv. En dan ben ik meestal aan het koken als hij 's avonds weer thuiskomt.
  zondag 10 mei 2015 @ 21:46:15 #177
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152471722
Strand O+

Omen, ook de 2 groten (bijna 8 en 5 jaar oud) hebben relatief weinig slaap nodig. Ook als baby's al, net als bij Laziness.
Doordeweeks moet ik ze meestal om 7:30 wakker maken, dat gaat niet altijd even soepeltjes, maar in het weekend komen ze meestal om 7 uur al vragen of ze TV mogen kijken :')
We proberen er voor te zorgen dat ze zo rond 20:45 in bed liggen. Dan leest M. ze nog even voor en ga ik met S. naar beneden.

S. is de jongste, maar gaat het laatst naar bed. Hij heeft het echt nog nodig om 's avonds bij me te liggen clusteren en de dag door te nemen. Ook even wat quality time met M. zodra hij weer beneden komt. Kletsen, spelen, boekjes lezen...
De ene keer gaat hij om 21:15 naar boven, maar soms pas om 22:00 uur. Ligt er aan hoe moe hij is.
Meestal horen we hem over de babyfoon nog een tijdje zingen in bed, of spelen met zijn knuffels.

Voor ons werkt dit.
Niet naar de klok kijken, maar naar het kind zelf. Naar mijn mening en in onze situatie is het veel fijner om naar bed te gaan omdat je moe bent, in plaats van "want de klok zegt dat het moet". Net als eten: Soms heeft S. als we om 8:20 de deur uit gaan om zijn broers naar school te brengen als 2 boterhammen op, maar soms wil hij nog niet eten en doet hij dat pas om 9:30.

Zelf kon ik vroeger heel slecht ontbijten. Alsof mijn keel nog dicht zat. Van mijn moeder mocht ik absoluut niet naar school zonder gegeten te hebben, en dat was el-ke ochtend strijd :{
Heb me altijd voorgenomen dat zelf anders te doen en meer te kijken naar de behoeften van mijn kind op dat moment, en daar rekening mee te houden.

Maar nogmaals:
Dit werkt voor ons gezin fijn. Kan me voorstellen dat anderen gillend gek worden bij het idee al :D
.... met gevoel voor drama....
  zondag 10 mei 2015 @ 21:48:29 #178
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152471803
M. gaat elke ochtend om 6:10 naar zijn werk.
Samen ontbijten zit er dan ook niet in, maar juist daarom vind ik het belangrijk dat ze in ieder geval 's avonds nog even wat tijd hebben met hun vader.
pi_152471840
Ik moet aanwezig zijn van 08:00 tot 17:00 maar ben er om 07:45 en moet om 07:10 de deur uit.

Samen ontbijten hier dus niet avondeten wel. De meiden liggen tussen 19:00 en 19:30 in bed. Om 06:00 zijn we up and running.

Morgen weer na 2wk vrij dat gaat zwaar worden
pi_152471949
I. lag een tijdlang pas rond 21.00 of 21.30 uur op bed. Dat vonden we in de zomer niet zo erg (lekker lang genieten van de buitenlucht, nog even naar het strand, etc), maar in de winter toch minder fijn, gevoelsmatig. Toen hebben we zijn middagslaapje eruit gehaald en sindsdien ligt hij rond 19.30 te slapen. Rond 18.45 gaan we naar boven, 19 uur als hij niet onder de douche hoeft. Als hij 15 min per ongeluk slaapt in de auto, merken we al verschil met naar bed gaan 's avonds. Veel meer gedoe en drama. Volgens mij staat elk kwartier slapen overdag gelijk aan 45 min later in bed :P.

Mijn moederdagcadeautje was een zelfbeschilderd en bestickerd doosje. En een ontbijt van American pancakes O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152472208
Wij zijn dus van die gezegende mensen die rond 19.45 beneden zitten. Rosalie d'r klok staat heel scherp om 07.15 afgesteld, Eva wisselt nog wel eens.
Vanmorgen dus andersom, slaapt Rosalie eindelijk tot 08.00, is Eva om 07.00 wakker.

Geen ontbijt op bed voor mij want vriend heeft dagdienst en moet dan om 06.00 de deur al uit. Mijn cadeautjes mocht ik zelf pakken: "op de bovenste plank in de garage mama, bij papa zijn gereedschap :D
Ze hadden op de psz allebei een kartonnen map geknutseld met een pijpenrager als handvat en een klittenbandje als sluiting. Erin nog een mooie geknutselde bloem O+
's Middags kreeg ik nog een hangertje met de letter R gegraveerd voor aan mijn ketting. Die droeg ik niet meer omdat ik alleen een hangertje van Eva had. Dus nu is het weer compleet.

We zullen vanaf morgen een nieuw ritme krijgen, met meer wekkers. Voor het eerst breng ik Eva morgen naar school. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden!
  zondag 10 mei 2015 @ 22:04:15 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152472574
Spannend Danic!
Je kleine meisje als schoolkind O+
pi_152472681
Hier ook Phaidra, kwartiertje slapen in de auto en hij wil 's avonds echt niet slapen. Maar zonder middagslaap is hij zo moe aan het eind van de dag dat zijn humeur er niet beter op wordt.... :X

Wij eten om 18 uur, eerder red ik niet want ik werk tot 17 uur. Ik bedenk wel altijd gerechten op kdv-dagen die in een kwartier klaar zijn. Mijn lief probeert 1 avond mee te eten, de andere twee avonden is ze vaak later, helaas. M gaat tussen 20 en 20.30 naar bed.

Mijn moederdagcadeau was, naast een plantje met beschilderd potje O+ , een hartverzakking; kind stuiterde zo de trap af vanmorgen :'( Behoorlijk hoog, met een draai erin want hij landde head first. ;( geen tekenen van een hersenschudding gelukkig en daarna lekker op de hei gespeeld (mooi O+ ), maar damn, ik stond wel mee te huilen, wat een naar gezicht :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 10-05-2015 22:20:09 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152472982
Wakker worden is hier de laatste weken al om 6 uur. Maar ook dat gaat in fases. Net als LE zijn we maar wat blij dat er geregeld doorgeslapen wordt (helft van de nachten denk ik) sinds maart ongeveer. Als hij wel wakker wordt, slaapt hij vaak wat langer door in de ochtend, maar wat ik nou liever heb??

Danic en fr, ik heb jullie nog helemaal niet gefeliciteerd met jullie grote dames! :@ 4 jaar, wat een mijlpaal! Succes met de eerste schooldag :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152473115
Ik heb al een tijdje een nieuw account klaar staan en ik dacht zijn 2de verjaardag is een mooi moment om weer wat in te stromen

Dat is me niet gelukt maar moederdag ook een goed moment
Plus ik kan nog een paar dagen over mijn
beide L kindjes mee praten!

Ik heb nog lang niet alles terug gelezen, maar wat een schrik club soda
en danic veel plezier voor je meisje op school
en bij fr ook morgen?
En heel leuk om jullie moederdag cadeautjes te lezen!
pi_152473122
CS, nee!! Dat is zeker schrikken! :X Fijn dat hij er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 10 mei 2015 @ 23:10:01 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152475869
Clubsoda, wat een schrik :o
En nu? Wekadvies? Of was dat nou achterhaald :?

Hoi 2L.
Kennen we elkaar?
pi_152476506
Jeetje Clubsoda dat is schrikken! Gelukkig liep het goed af.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152480425
Cs wat een schrik.
2l welkom ken ik je al?

Ean gaat vandaag hele dagen naar school. Ik stond net op de trap om 06:10 en hoorde mama ik ben wakker. D'r mond is nog niet dicht geweest spannend voor d'r.

En nu ga ik werken en zie haar pas laat weer :'(
pi_152480819
Leuk om te lezen over die verschillende avondroutines en slaaptijden. O+
Ik ben ook zo blij hoe het bij mij gaat. De avond voor mezelf geniet ik enorm van. O+

2L, welkom. Ken ik je al?

CS, wat een schrik zeg :*
pi_152482955
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 07:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Cs wat een schrik.
2l welkom ken ik je al?

Ean gaat vandaag hele dagen naar school. Ik stond net op de trap om 06:10 en hoorde mama ik ben wakker. D'r mond is nog niet dicht geweest spannend voor d'r.

En nu ga ik werken en zie haar pas laat weer :'(
Wat een verschil met Eva :D
Die heb ik om 07.15 uit haar bed gehaald. Ze was niet wakker te krijgen. Maar uiteindelijk was ze net op tijd klaar. Rosalie was om 07.45 wakker en was nog sneller klaar :D

Tot in de gang van school Ging het goed. Eenmaal op haar stoel was het brullen en klampte ze zich aan me vast. Niet leuk en helemaal over dr toeren.
Ik heb nog even op de gang naar haar zitten kijken. Ze zat heel sip om zich heen te kijken. Ik had het zelf ook echt even moeilijk.
De juf was heel lief en heeft zich over haar ontfermd.
Gelukkig zitten er 2 meisjes in haar klas die ze al kent van de psz dus ik hoop dat dat helpt. Daar speelde ze altijd graag mee samen.

Ik ben nog niet gebeld door school dus het zal wel goed gaan.

Ben benieuwd hoe ze het zelf ervaart en wat ze vanmiddag verteld.

CS wat een schrik!! Je bent instant grijs denk ik :o
Eva is 1x achterover van de trap gegaan en zij was pas halverwege en dat vond ik al vreselijk om te zien.

2L ben je een bekende??
  maandag 11 mei 2015 @ 10:44:42 #192
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152483463
Oei CS, dat is niet zo fijn om te zien! Snap dat je hart ook een duik heeft genomen!

Grappig die bedtijden, dacht dat ik een laatslaper had :D Bij ons wel heel wisselend trouwens. Maar hoe laat ze ook in bed ligt, tussen half 7 en 7 is ze wakker. En dan heb ik dus liever dat ze er eerder in ligt,zodat we nog wat aan de avond hebben.

Spannende tijden FR en Danic. Wat naar dat je haar zo hebt moeten achter laten :* Zal vast goed komen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_152485407
Ah Eva wat sneu als ze het lastig vinden he.

Ean heeft het geluk in een kleine groep te zitten dat scheelt heel erg.
pi_152486826
Wat spannend Danic! Die zal wel helemaal gesloopt zijn als ze straks thuis komt. Ik hoop dat ze toch een beetje een leuke dag heeft gehad, ondanks dat ze vanochtend zo sip was.

Ik moet dit even met jullie delen hoor. Sinds een paar dagen zijn de peuterbuien hier in alle hevigheid begonnen. Nou was ze al moe, want om 6 uur wakker, dus dan is sowieso niks goed. We hebben vanochtend gevingerverfd en daarna wilde ze alleen maar op de bank zitten en " tiesie kijke". Nouja, dikke prima voor een keer. We hebben lekker vroeg geluncht, maar ze wilde echt nog niet naar bed hoor. "ISA NEE BEDJE WAAAAHHHH". Nou ok, ook goed, op onze maandagen maak ik me niet meer zo snel ergens druk om dus ik ben lekker met de ipad naast haar op de bank gedoken, maar het was ineens zo stil :D Ze is echt nog nooit zomaar ergens in slaap gevallen :D

Sarcasme. Herken het.
pi_152487013
Aaw... wat schattig!
Toevallig hadden ml en ik het daar gister nog over. Dat Femke dat ook nog nooit gedaan heeft, zomaar ergens in slaap vallen. Lars kon dat wel... in de kinderstoel tijdens het eten, op schoot, op de bank,.. overal! Maar wie weet, misschien geeft zij zich ook nog wel eens buiten bed over aan slaap O+

Eerste schooldagen voor Eva en Ean! Spannende tijden! Maar wel een relaxte tijd nu... 2,5e dag school en alweer een superlang weekend :)

Dat zijn toch minder leuke moederdagcadeautejs, CS, hartverzakkingen! Bah! Hoe is het nu?

quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:14 schreef 2L het volgende:
Ik heb al een tijdje een nieuw account klaar staan en ik dacht zijn 2de verjaardag is een mooi moment om weer wat in te stromen

Dat is me niet gelukt maar moederdag ook een goed moment
Plus ik kan nog een paar dagen over mijn
beide L kindjes mee praten!
Dat klinkt alsof we je zouden moeten kunnen kennen...
* Shandaly zet speurneus op
pi_152489616
Spirit, wat een lieve foto O+
Riley slaapt ook niet zomaar ergens. Uitzondering was op schoot tijdens haar ziek zijn, maar verder alleen in bed. Ik hoop ook wel dat zij zich eens overgeeft om buiten haar bed te slapen terwijl ze beter is

Shandaly zoekse. Laat het ons weten :D
pi_152490036
Ja jullie kennen me al
draakje it is

Mijn meisjes L wordt vrijdag 5 en vooral bij haar schreef ik aktief mee
mn jongetjes L is in januari 2 geworden
pi_152490141
Hopelijk heeft eva het naar haar zin gehad op school

spirit ondanks de driftbui wel een schattige foto

en fr wat was je meisje op tijd wakker! Benieuwd naar de verhalen als je haar weer ziet
pi_152494761
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:50 schreef 2L het volgende:
Ja jullie kennen me al
draakje it is

Mijn meisjes L wordt vrijdag 5 en vooral bij haar schreef ik aktief mee
mn jongetjes L is in januari 2 geworden
Je username is in ieder geval een heel stuk makkelijker geworden! ^O^
Welkom terug!!
  maandag 11 mei 2015 @ 17:25:42 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152495205
2L, nu snap ik je naam ook!
Leuk dat je er ook weer bent :)

Wat schattig Spirit!
Eens moet de eerste keer zijn he ;)

Zo sneu, die kleintjes die nog zo moeten wennen aan het naar school gaan...
Ooit wordt het beter. Serieus, ik ken weinig 8e groepers die nog huilen bij het afscheid 's ochtends!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')