abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152805454
Succes morgen Danic.

CS arme M, ik kan me voorstellen dat een brandoefening heel verwarrend kan zijn.

Posten komt er hier ook niet echt van, meelezen vaak wel. Otje is meer dan awesome, is gek op puzzelen, knippen, plakken, stickers, fietsen, chocoladetaartjes bakken van zand, glijen (kan zowel kleien als glijen betekenen :D geen idee waarom, ze praat als een pro verder :P ), verzucht bijna dagelijks dat het zo'n fijne dag is, "smeert" haar eigen brood en lust de ene dag geen bloemkool en de andere dag niets anders. Mijn lieve snOtje O+
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:07:10 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152806923
Succes morgen Danic. Ben benieuwd wat de ka te zeggen heeft.

Otje O+
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:08:48 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152806974
Dat klinkt fantastisch Ophelia :D O+ Vooral dat verzuchten dat het een fijne dag is! O+!

En danic, wat sneu dat ze dr zus zo mist :o Succes morgen met Eva, het zou fijn zijn als je haar kunt helpen wat meer energie te krijgen.

Shandaly, oei. Hormonen zijn krengen he, wie weet wat een andere pil doet!

Kyara, je tweeling *; En wel herkenbaar hoor.... het is hier ook jantje lacht jantje huilt bij tijd en wijle. Soms voel ik me een heel kreng van een moeder als ik uit mijn slof schiet, maar ik kan het soms echt niet opbrengen om erin mee te gaan. Maar meestal lukt dat gelukkig wel.

Ik had vandaag 2 kindjes met de slappe lach aan tafel :D O+ echt, je kon me opvegen van geluk O+
Het zoontje van een vriendin (1,5 jr) at met ons mee, en ze deden allebei de steel van hun lepel in hun mond en gingen dan al hummend met hun hoofd schudden. En dan kwamen ze niet meer bij!! _O- Het was zo schattig.....
pi_152811882
Mini's met de slappe lach O+
pi_152820406
Oh heerlijk om twee van die keutels met de slappe lach te hebben O+

Het was een intense ochtend zeg. We gaan het van 3 kanten benaderen. Omdat eva nog steeds niet 'poep zindelijk' is en ik inmiddels heb gemerkt dat het komt doordat ze niet durft (los te laten?), hebben we een poep kalender gekregen. Eva moet iedere dag zo'n 3 minuten proberen op de wc/het potje te poepen. Daarna (ook zonder resultaat) mag ze een sticker plakken op het daarvoor bestemde vakje. Als ze daarna in haar luier (of op de wc) heeft gepoept bekijken we de structuur en daar oor plakken we de bijbehorende sticker. Dit om te zien of ze niet teveel moeite heeft en wellicht movicolon een oplossing zou kunnen bieden.

Verder een doorverwijzing gekregen naar de kinderpsycholoog. Ik vond het vrij heftig klinken, maar zij gaat met ons kijken naar het gedrag van Eva en ons handvatten geven om hier goed op te anticiperen.

Als laatste is er bloed geprikt. Ze vulde een lange lijst in, dus er waren 5 buisjes bloed nodig. Ze zei even 'au' maar huilde niet. Ik vond het zo stoer! En zoals Goitske ook adviseerde, wordt ze ook geprikt op glutenintolerantie.
Aan het einde werd de spanning toch allemaal wat teveel en viel ze flauw. Gelukkig zat ze op mijn schoot. Maar toen heeft dus nog een kwartier daar op een bed gelegen terwijl iemand haar benen omhoog hield. Zieltje...

Dinsdag bellen voor de uitslag van het prikken en eind juni terug.
pi_152821132
Jemig, da's inderdaad allemaal best heftig danic. Arme Eva...
Ik kan me best voorstellen dat ze niet durft te poepen. Als dat soms zo'n pijn doet, hou je het automatisch op. En wij snappen dat dat als gevolg heeft dat het dan later nog meer pijn doet, maar dat is voor een vers kleutermeisje natuurlijk niet zo logisch.

Enneh... psychologen kunnen ook gewoon helpen he. Je bent niet automatisch 'gek' als je een psycholoog om hulp moet vragen.
Doe ze maar lekker verwennen vanmiddag :*
pi_152821353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:08 schreef Shandaly het volgende:
Jemig, da's inderdaad allemaal best heftig danic. Arme Eva...
Ik kan me best voorstellen dat ze niet durft te poepen. Als dat soms zo'n pijn doet, hou je het automatisch op. En wij snappen dat dat als gevolg heeft dat het dan later nog meer pijn doet, maar dat is voor een vers kleutermeisje natuurlijk niet zo logisch.

Enneh... psychologen kunnen ook gewoon helpen he. Je bent niet automatisch 'gek' als je een psycholoog om hulp moet vragen.
Doe ze maar lekker verwennen vanmiddag :*
Nou ze heeft geen pijn bij het poepen hoor. Dus ik stond er ook nogal van te kijken toen ze begon over movicolon, want ze heeft geen moeite met poepen. Ze voelt het goed aan, pakt een luier en doet die zelf om en 5 minuten later mag ik haar verschonen. Ik denk dat ze niet durft op de wc. En als ik dan een luier ontzeg, dan houdt ze het op (al uitgeprobeerd :+).

En dat van die psycholoog heb je natuurlijk gelijk in. Ik hoop ook vooral op tips voor ons.
Maar voelt ook dubbel: ik heb zelf SPH gestudeerd, maar ik zie het zelf echt even niet. Maar dat komt denk ik ook omdat het nu mijn eigen kind betreft en ik tè betrokken ben.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:26:24 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152821697
Danic, dat is zeker een intensieve ochtend geweest.

Psycholoog is misschien alleen maar goed, als het jullie handvatten kan geven met bepaalde gedrag om te gaan en hoe jullie haar kunnen helpen om uit haar schulp te kruipen. Dat je het zelf niet ziet is inderdaad niet zo gek, je bent haar moeder, niet haar hulpverlener ;)

Ben benieuwd of er nog iets uit het bloedonderzoek komt. Wel heel sneu. Lijkt me ook best naar als je kind flauw valt eigenlijk?

Oh, en arme Rosalie dat ze haar zus zo mist. Tegen de tijd dat ze gewend is, is het weer schoolvakantie....
pi_152822173
Ja klopt. Er gebeurd deze weken even heel veel qua verschuiving in het ritme. Iedereen moet even zijn draai hervinden. Maar dat komt goed. Vanmorgen heeft ze heerlijk met papa buiten gespeeld terwijl ik met Eva weg was.

Dat flauw vallen is inderdaad best naar. Maar een tijdje terug deed ze het ook nadat ze flink gevallen was. Echt van schrik. Nu weer. Ze zat bij mij op schoot en het prikken was net klaar. Eerst leek het alsof ze alleen ontspande, maar ik voelde al snel dat ze net iets te slap aanvoelde. Dat in combinatie met een klam, zweterig lijfje zorgen ervoor dat ik het snel doorhad. Maar het is best heftig om te zien vind ik. De prikster pakte haar gelijk van me over en hield haar in haar armen helemaal achterover. Daarna heeft ze ze op het bed gelegd en haar benen hoog gehouden.
Eva kon niet echt antwoord geven en sloot steeds haar ogen. Het is echt wachten tot ze weer bij komt en weer kleur krijgt.
pi_152822961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:49 schreef danic het volgende:
Oh heerlijk om twee van die keutels met de slappe lach te hebben O+

Het was een intense ochtend zeg. We gaan het van 3 kanten benaderen. Omdat eva nog steeds niet 'poep zindelijk' is en ik inmiddels heb gemerkt dat het komt doordat ze niet durft (los te laten?), hebben we een poep kalender gekregen. Eva moet iedere dag zo'n 3 minuten proberen op de wc/het potje te poepen. Daarna (ook zonder resultaat) mag ze een sticker plakken op het daarvoor bestemde vakje. Als ze daarna in haar luier (of op de wc) heeft gepoept bekijken we de structuur en daar oor plakken we de bijbehorende sticker. Dit om te zien of ze niet teveel moeite heeft en wellicht movicolon een oplossing zou kunnen bieden.

Verder een doorverwijzing gekregen naar de kinderpsycholoog. Ik vond het vrij heftig klinken, maar zij gaat met ons kijken naar het gedrag van Eva en ons handvatten geven om hier goed op te anticiperen.

Als laatste is er bloed geprikt. Ze vulde een lange lijst in, dus er waren 5 buisjes bloed nodig. Ze zei even 'au' maar huilde niet. Ik vond het zo stoer! En zoals Goitske ook adviseerde, wordt ze ook geprikt op glutenintolerantie.
Aan het einde werd de spanning toch allemaal wat teveel en viel ze flauw. Gelukkig zat ze op mijn schoot. Maar toen heeft dus nog een kwartier daar op een bed gelegen terwijl iemand haar benen omhoog hield. Zieltje...

Dinsdag bellen voor de uitslag van het prikken en eind juni terug.
Jeetje, dat is zeker een behoorlijk inspannende dag zo. Ik hoop dat het wat gaat opleveren allemaal. Juist nu ze naar school gaat zou het super zijn als ze beter in haar vel kan zitten. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152823385
Ophelia, hier zegt peuter tegenwoordig vaak: het is een lekker weertje vandaag! Oud wijf ;) :D

CS, leuk om weer eens over M te lezen! Sneu van het brandalarm! Je zou toch zeggen dat ze dat soort voorvallen even melden bij het ophalen. I. kreeg al nachtmerries nadat er met veel lawaai bomen gekapt werden voor het kdv, een brandoefening lijkt me nog wel wat meer impact hebben, zeg maar. Hier ook wat meer moeite met wegbrengen, het eerste dat hij 's ochtends vraagt is: Moet ik naar het kinderdagverblijf vandaag? Maar ik wijt het vooral aan de rare situatie dat ik met A. weer naar huis ga en niet werk. Logisch dan hij dan liever bij ons blijft...

Vanochtend had meneer een slechte start. Ik vroeg of hij de tablet uit wilde zetten (hij keek een filmpje omdat het om 6 uur nog niet direct noodzakelijk was om op te staan ;)). Het antwoord was nee, maar toen ik het vervolgens deed was het huis te klein. Helemaal overstuur huilen dat hij-ij-ij nohohohohog op het knohohopje wihilde druhukken!!! Inclusief half hyperventileren ruim 15 min. 100 keer uitgelegd dat ik dat niet snap als hij nee zegt en dat hij het de volgende keer mocht doen hielp niet. Toen maar voor de vorm alsnog het knopje in laten drukken en toen was het ook meteen over... Peuters.. :P :?

Ik geniet trouwens enorm van zijn fantasiespel O+. Hele verhalen verzint hij met zijn auto's en happers en brandweerwagens, heerlijk! Hij kan zich echt opeens veel beter zelf vermaken!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152838607
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:15 schreef danic het volgende:

[..]

En dat van die psycholoog heb je natuurlijk gelijk in. Ik hoop ook vooral op tips voor ons.
Maar voelt ook dubbel: ik heb zelf SPH gestudeerd, maar ik zie het zelf echt even niet. Maar dat komt denk ik ook omdat het nu mijn eigen kind betreft en ik tè betrokken ben.
Ik snap het dubbele gevoel, maar het is ook heel herkenbaar. Ik ben psycholoog, maar met mijn eigen kind ben ik zelf ook regelmatig enorm aan het worstelen en duurt het voor mijn gevoel eeuwig voor ik patronen doorzie. Niet te rot om voelen, als het dichtbij komt is het echt anders. En maar goed ook, want je bent haar mama en niet haar behandelaar :* Wat fijn om te horen dat er zo breed ingezet wordt en jullie vast begeleiding krijgen. Ik hoop dat er snel duidelijk komt. En wat naar dat ze flauwviel, lijkt me akelig om te zien -O-

Phaidra, ze hadden het wel verteld hoor :Y Maar toen deed M er vrij luchtig over, hij had het ook wel leuk gevonden, want O+ brandweer O+ . Maar blijkbaar had het toch veel indruk gemaakt en was dat blijven sluimeren. Wat sneu dat I moeite heeft met het afscheid, ik kan me ook goed voorstellen dat het maar raar is dat mama en broertje weer naar huis gaan. Het is soms ook niet bij te benen als je zo klein bent. Heb je nog lang verlof?

Die foto Kyara :+ Maar twee van de drie staan blij te kijken, prima score ^O^

Och Otje, wat klink je gezellig O+ Leuk hoor!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152839241
Oh en Phaidra, je bent niet alleen in onbegrijpelijke driftbuien. Deze kwam op FB voorbij en ik moest grijnzen van herkenning :+ :

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:27:33 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152839348
:D _O-

Herkenning :')

Ik geef aan de meeste grillen maar gewoon toe. Makkelijkste voor iedereen. En zelfs M gaat er in mee als het om de grillen van zijn zusjes gaat. Dus hij geeft rustig zijn knuffel aan zijn zusje zodat zij hem ook nog een keer aan hem kan geven. O+
pi_152841210
Wat knap van hem Kyara!

En die plaatjes :D zo herkenbaar!
Ik werd vandaag ook met driftbuien om de oren geslagen (heel fijn als Vriendlief werken is). Eva omdat ze moest plassen en ik de voordeur open deed en 'nou hoeft het niet meer -O-'
Sneutje.
Komt echt door alle commotie van vandaag.

En Rosalie....Nou ja, omdat Rosalie :+
Die momenteel moeite heeft met de afwezigheid van haar allerliefste grote zus, die 2 kiezen krijgt maar die pas volgend jaar maandag lijken door te komen, die compleet met haar slaapritme aan het stoeien is.
En dan is alles teveel. Precies van die situaties alles bij Phaidra. Alles is NEE! en als ik het dan doe dan is het huis te klein omdat ze het zelfde wilde doen.
Ze laat zich dan ook zo ter aarde storten en ik maf haar dan niet bij me pakken.
Wat voor haar helpt is dat ik vlakbij ga zitten en zeg dat als zeg wil kroelen ze naar me toe mag komen. Meestal is dat binnen de minuut O+ en dan die armpjes om mijn nek en die intense verdrietigheid die ze er dan uit gooit. Al dat onrecht! :+

Vanavond was wel toppunt. We zaten aan tafel te eten en ze was enorm dwars. Dus ineens besloot ze haar sokken uit te doen en en dan al 'zo! Zo!' roepend mij uitdagend aankijken. Vervolgens gooit ze ze op de grond.
Ik negeer het geheel want ik had al menig strijd gehad en was er ff klaar mee.
En toen ging ze dus volledig over de flos omdat haar sokken op de grond lagen 8)7

Gotta love todlers O+
pi_152845644
Ohh heel herkenbaar allemaal :D

L doet tegenwoordig alles ontkennen wat ik zeg. Hij herhaalt dan mijn woorden met 'niet' erachter. "Wat een mooie auto L" "Mooie auto niet!" met zo'n opstandig gezicht :X

Danic hopelijk kunnen ze jullie verder helpen, arme Eva
pi_152845845
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:27 schreef Kyara het volgende:
:D _O-

Herkenning :')

Ik geef aan de meeste grillen maar gewoon toe. Makkelijkste voor iedereen. En zelfs M gaat er in mee als het om de grillen van zijn zusjes gaat. Dus hij geeft rustig zijn knuffel aan zijn zusje zodat zij hem ook nog een keer aan hem kan geven. O+
Ikk vaak ook hoor. Maar nu lag A. ernaast te slapen en ik hoopte dat hij dat nog even bleef doen, dus I. opgepakt en naar zijn eigen kamer meegenomen om daar rustig te worden. Helaas lukte dat dus niet en werd A. alsnog wakker (want 1 muurtje houdt dat gegil niet tegen :P)...

CS, ik moet 1 juli weer beginnen met werken. Ik kijk er niet echt naar uit nog, maar ik zou voor I. wel blij zijn als alles weer écht normaal wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152845949
Oh Danic, zeeeeer herkenbaar idd!! Sneu dat Rosalie haar zus zo mist ;(

Wat bij mij momenteel het bloed onder mijn nagels haalt: als I honger heeft of moe is, gaat hij uit baldadigheid slaan, knijpen of schoppen. Dat is al vervelend, maar als ik dan zeg dat slaan pijn doet en dat ik daar verdrietig van word, kreeg ik steevast te horen: Nee hoor! Met zo'n evil grijns, echt uitdagen. Je dringt dan ook niet door, dus ik kan beter negeren en iets anders gaan doen (dan stort I zich ter aarde meestal), want ik word echt boos als ik de discussie met hem aanga.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152846199
Sac mist Ean ook heel erg. Al is Sac nog lang geen peuter wel herkenning hier.
pi_152846310
Luuk mist zn zus totaal niet. Hij vindt t heerlijkndat ze er niet is. Hij kan spelen zonder dat er ruzie is om speelgoed, scharrelt de hele dag lekker rond.
Al vondt hij het woensdag wat lastig. Sofie wilde spelen bij een vriendinnetje, dus hebben we haar na school daar naar toe gebracht . Toen ze weer thuis was ging ze gelijk door naar een ander vriendinnetje in de straat. Toen werd luuk verdrietig. Hij wilde Siesje halen! !
*poef* nu is het weg
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:57:29 #296
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152857066
Hoi allemaal!
Lees al even met jullie mee maar was mijn wachtwoord kwijt dus kon niks zelf neerzetten maar het is gelukt...
Al even geleden dat ik in oud gepost heb maar zal me even kort voorstellen

Ik ben trotse moeder van onze Flint die nu alweer 2 jaar is geweest in maart. Onze flint is volgens mij ook het standaard voorbeeld peuter... Neejuh, selluf, ikkuh ineens drama om in de kinderwagen en winkelwagen te zitten ( inclusief eruit klimmen en bij zelf laten lopen driftbuien en dan echt op de grond liggen... Dramaqueen...) hij weet precies wat hij wel en niet wil is enorm ondernemend en nergens bang voor
Gewoon genieten dus maar oh wat is het ook heerlijk dat hij aan het eind van de dag zn bed in mag en we even rust hebben ;-)
Hoewel ik het soms echt pittig vind deze leeftijd is het vooral erg leuk...Hopelijk kan ik wat tips en trucs hier opdoen of gewoon stoomafblazen!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:26:32 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152864412
Wat vind ik het toch fijn dat jullie ook van die opstandige peuters hebben >:) Ik dacht al dat ik de enige was en dat het aan mij lag dat er eentje totaaaaaal niet luistert naar wat ik zeg en vervolgens mij nog uitlacht ook. Dus bedankt daarvoor ;) :*

Welkom Eresh :W

Dat klinkt als een heftige ochtend Danic. Ben benieuwd of er iets uit de onderzoeken gaat komen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:58:56 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152865487
Susie :D
Nou moet ik wel zeggen dat M momenteel in zijn beter fase zit. Hij luistert (redelijk), kan afspraken met hem maken en hij is gewoon (meer) voor rede vatbaar.

Mijn meiden daarentegen :X :X :X

M heeft een voorkeur voor Daphne, die vindt hij de leukste. Ik begrijp nu ook waarom want als 1 van zijn zussen stom doet dan noemt hij haar J, en als hij leuk speelt met zijn zus dan is dat D. ongeacht wie van de 2 dus :')

M komt s ochtends eerst bij mij in bed liggen (IPad, kletsen, met auto spelen of nog even slapen) maar zodra er geluid uit de kamer van zijn zusjes komt dan sprint hij daarheen om bij J in bed te duiken. Vanochtend hoorde ik hem vragen: "wie ben jij? Ben jij D?", vervolgens antwoordde J dat zij het was en toen volgde een "oh jaaaa, nu zie ik het!" :')

Maar goed, meiden zijn ook niet meer zo betrouwbaar want ze beweren nu ook glashard dat ze de ander zijn.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:59:33 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152865502
Opstandig? Nou ik weet niet waar jullie het over hebben hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152865595
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:58 schreef Kyara het volgende:

M heeft een voorkeur voor Daphne, die vindt hij de leukste. Ik begrijp nu ook waarom want als 1 van zijn zussen stom doet dan noemt hij haar J, en als hij leuk speelt met zijn zus dan is dat D. ongeacht wie van de 2 dus :')

M komt s ochtends eerst bij mij in bed liggen (IPad, kletsen, met auto spelen of nog even slapen) maar zodra er geluid uit de kamer van zijn zusjes komt dan sprint hij daarheen om bij J in bed te duiken. Vanochtend hoorde ik hem vragen: "wie ben jij? Ben jij D?", vervolgens antwoordde J dat zij het was en toen volgde een "oh jaaaa, nu zie ik het!" :')

Maar goed, meiden zijn ook niet meer zo betrouwbaar want ze beweren nu ook glashard dat ze de ander zijn.
_O- x3

Welkom terug Eresh :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')