abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152718425
Daarvoor moet ik toch wel erg diep in mijn geheugen graven momenteel... Alsof een zwemles met een sauna als wachtruimte en een dreumespeuter om te vermaken al niet irritant genoeg is, vond ik ook nog eens de auto terug met amper 20 cm speling aan de passagierskant. :( |:( Ik heb Femke via de andere kant in haar stoeltje moet frotten, want de deur ging echt niet ver genoeg open. Het kostte heel veel moeite om niet per ongeluk expres wat krassen in die auto te maken...
  maandag 18 mei 2015 @ 21:30:29 #252
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152729324
Shandaly, dat is niet zo best voor het humeur...

Spirit. Ik denk dat ik juist met de tijd steeds meer geniet van de kinderen. Samen met hun de wereld ontdekken en genieten van hun streken.
Nou had ik bij de eerste een pnd, dus dat was ook geen roze wolk. Nr2 was makkelijker, maar ik niet zo'n babymoeder, dat grote spul gaat me beter af..
pi_152729664
Persoonlijk vond ik de babyfase niet zoveel aan. Beetje makkelijk gezegd: reageren op huiltjes, BV's geven, luiers verschonen.
Ik kan niet zoveel met baby's..je moet ze maar een beetje in leven houden.. >:)

Als ze gaan praten wordt het al leuker.
En nu ze een peuter is, vind ik het geweldig! Die fantasie, samen dingen ondernemen, hele gesprekken samen, karakter wat zich zo laat spreken, bijsturen waar nodig, uitleggen, handvatten geven in de wereld en haar plek daarin en de emoties die erbij horen. Geweldig vind ik dat!
Daar kan ik echt van genieten. *)
Make my day!
  maandag 18 mei 2015 @ 21:39:58 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152729875
Wat knap DF! Wij gaan met M in oktober weer een poging wagen met zwemmen. Hopelijk kunnen we hem wel een beetje watervrij maken voordat hij naar zwemles gaat.

XM en Spark ook al bijna peuters O+

Spirit, herkenbaar dat gevoel. Ik vind de peuterleeftijd zo ontzettend leuk. Dat bijdehante gebabbel, de streken, gesprekjes. Maar tegelijkertijd vind ik dit ook wel de meest pittige en intensieve periode. De babytijd in onze situatie was pittig maar nu met 3 peuters met verschillende behoeften (waardoor er dus altijd wel iemand zijn zin niet krijgt...... ). Maar ik geniet ook intens van ze de wereld laten zien. Wat agter ook beschrijft.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:40:40 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152729915
Shandaly dat is ook niet tof.
pi_152730265
We zaten na het avondeten nog even te knuffelen op de bank, zij op schoot, draait ze zich ineens naar me om en zegt "mama ik hou van je". Nou echt, en ik ben al zo hormonaal :') O+ O+ O+

En ja wat jullie zeggen, dat ontdekken, maar ook de manier waarop ze naar dingen kijken. Totaaaaal anders dan hoe wij het zien! Ik lig zo vaak in een deuk om "rare" uitspraken van haar :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:49:39 #257
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152730400
Kyara, de oudste was hier ook niet zo'n waterrat. Hij heeft bij zwemles een half jaar nodig gehad om zijn neus onder water te durven. Laat staan iets als duiken. Heb er wel speciaal een zwemclub voor uitgekozen die goed waren met angstige kinderen. Met mij in het zwembad om hem watervrij te maken lukte ook niet. Dus daarom het aan de zwemjuf door gegeven.
Dat Chris motorisch niet zo handig was hielp ook niet mee. Bij daan gaat dat wel vlot.
  maandag 18 mei 2015 @ 22:01:51 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152730947
Ja hier dus ook motorisch niet zo handig. Maar de laatste paar keer in een zwembad ging hij compleet over de rooie. Dat is niet zo handig met zwemles. In open water trouwens geen probleem, dan gaat hij (bij mij op de arm) ook wel tot zijn kin het water in.
  maandag 18 mei 2015 @ 22:13:50 #259
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152731470
Op mijn arm durfde Chris ook wel. Maar als ik los liet dan was het drama. Ik had ook het idee dat het kwam door het lawaai, die rare galm. In een klein zwembad op vakantie (4x8 meter) in een omgebouwde boerderij was dat niet. Daar ging het wel een stukje beter. Hij durfde wel 3 hele tellen los te drijven op zijn bandjes :P
Maar niet zoals Daan, die van de waterkant over mij heenspringt en flink koppie onder gaat om vervolgens eruit te klimmen x20
Kinderen verschillen. En ze blijven me verrassen O+
  maandag 18 mei 2015 @ 22:17:41 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152731650
Ja :D Loslaten ben ik niet aan toegekomen :D wat veel te blij dat hij überhaupt mee het water in wilde. Maar goed, zo vaak zijn we ook niet gaan zwemmen vorige zomer.

Binnenkort maar eens bandjes kopen, kijken wat hij dan wil in open water. En wat de meiden gaan doen :X
  maandag 18 mei 2015 @ 23:04:26 #261
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_152733781
Fantasie check!

Midden in de Lidl staat ze ineens stil

Mam, Mama! Help! Ik zit vast in de modder!

En dan moet ik haar ( ietwat dramatisch) eruit trekken 😂

Geweldig 😝

En vandaag ging ze 'naar les' want ze wou grooote hoofd tekenen en ook verven...

En ze doet ook pirouettes. ... want ze is een prinses ..

Ok. En soms ook Super Eddy of Mega Mindy. En dan moet ik Mega Toby zijn...

Maargoed, das minder erg dan dat ik van " knibbel knabbel knuisje" ben 😂
pi_152733872
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:04 schreef PureEvil het volgende:
Fantasie check!

Midden in de Lidl staat ze ineens stil

Mam, Mama! Help! Ik zit vast in de modder!

En dan moet ik haar ( ietwat dramatisch) eruit trekken 😂

Geweldig 😝

En vandaag ging ze 'naar les' want ze wou grooote hoofd tekenen en ook verven...

En ze doet ook pirouettes. ... want ze is een prinses ..

Ok. En soms ook Super Eddy of Mega Mindy. En dan moet ik Mega Toby zijn...

Maargoed, das minder erg dan dat ik van " knibbel knabbel knuisje" ben 😂
Dan voel ik aan haar vinger of die al dik is.
Of ik moet mijn poot bij de deur laten zien of ik 'wolf van de zeven geitjes' ben. _O-

*zucht* kon het maar altijd zo blijven. O+
Make my day!
pi_152734043
Djena ws eerst altijd een waterratje mategenwoig .. :N
Zo'n klein peuterbadje gaat nog wel maar in een wat dieper bad kruipt ze helemaal bovenop me en klemt ze zich zo stevig vast :X

Ik weet niet waar die angst ineens vandaan komt :?

We hebben zon seizoenskaart van het zwembad. Dus als het even kan gaan we zwemmen in de hoop dat ze ooit weer vertrouwen krijgt en zwemmen s iets fijns ziet.

Die babyleeftijd is wel schattig hoor. Kan echt wel genieten van mijn knuffelbaby.

Maar inderdaad die wijsheid van een peuter _O- .
nu is het iedere keer als papa of mama thuis komt VERSTOPPEN VERSTOPPEN :D . En dan nog 1 voetje onder het deken uit ofzo :') .. en die uitspraken ooit _O-

'Ik denk dat Djenna zo even een lekker dutje gaat doen'

'Denk het niet ....'

Veeg me op :D _O-
pi_152734867
Ik heb wel twee waterratten. Bandjes om en ze zwemmen het hele zwembad door. Jongste had laatst op vakantie bedacht dat ze wel haar zwembandjes af mocht doen en zo het water in kon springen :') vond ik een minder goed idee...en zij geloof ik ook wel toen ze boven kwam :')

Verder is ze idd ontzettend leuk. Hoewel ze gisteren een piepdag had. Alles was huilen of piepen. Maar met uitleg hielp het een hoop.
Vanochtend bedacht ze dat ze om 9 uur wel een ijsje mocht. Want ze had al gegeten zei ze. Ik vroeg dus wat ze gegeten had dan. Zegt ze: broccoli en kip.
Dat was dus op zaterdag :') :D gek kind O+ (ijsje kreeg ze uiteraard niet ;))
  dinsdag 19 mei 2015 @ 06:28:28 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152738510
Noh! Ik wil ook wel ijsjes als ontbijt. Ik snap het wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:07:24 #266
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152739748
Son, dat hadden we bij Daan ook. Hij was er ook snel achter dat die bandjes toch echt wel nut hadden..

En ijsjes zijn toch gewoon lekker. Heb ze Chris ook weleens vroeg op de dag gegeven, en erbij gezegd dat hij dan later geen glaasjes sap/koekje zou krijgen. :P
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:33:25 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152744633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee dat weet ik niet. Ik was wel van plan om de dokter te bellen maandag.

Ik zie het nu staan op de site van het rivm. Wel heeft ze een urine onderzoek gehad afgelopen maandag en heeft ze antibiotica meegekregen omdat er een blaasontsteking was gevonden. Nu was het maandag zo hectisch bij de huisarts (want eigenlijk waren ze niet open ivm dodenherdenking) dus ik wilde al bellen om te vragen of het wel een blaasontsteking was en of het kan dat het misschien van de mazelen kan komen. Ze heeft (op urine verlies na) eigenlijk verder geen symptonen van een blaasontsteking.
En had je al de uitslag?
pi_152745104
Jongens, ik probeer hier mee te posten maar mijn echte leven zit me in de weg :{w dank voor de lieve reacties op M's valpartij nog O+ Hij heeft nergens meer last van gehad en hij durft ook gewoon nog de trap zelf op en af.

Welkom nieuwe aanwas! *O*

Lekker gezwommen DF! (En Shandaly, maar jij bent een doorgewinterde zwemmoeder toch? Ik herinner met hele gave onderwaterfoto's :Y ) wij gaan nog steeds elke week babyzwemmen en hebben veel lol. M is echt watervrij, hij duikt dingen van de bodem, springt zo in het diepe en duikt alleen door het gat. We oefenen met drijven en beenslagen, hij zwemt nog echt op z'n hondjes maar we oefenen ook voorzichtig de schoolslag. Diplomazwemmen kan hier pas vanaf 5 jaar, dus ik denk dat we nog een jaartje gaan kleuterzwemmen volgend jaar, om het niet te verleren. Ik vraag me af of hij hierdoor echt sneller zijn diploma gaat halen, het is toch voor een groot deel kracht.

Ik vind peuters ook O+ Soms dodelijk vermoeiend, dat eindeloze gediscussieer over al-les :') Ik worstel vaak met de combinatie van Neanderthalerige gedrag en buitengewoon welbespraakt zijn, maar dat heb ik al eens vaker geventileerd. Maar soms is dat goed kunnen praten weer reuze handig. We hebben al weken gedoe op dinsdag bij het naar het kdv gaan. Verdriet bij het opstaan ('ik wil niet!"), véél verdriet bij het afscheid. Vanochtend praatten we erover en toen zei M opeens: "mama, kun je me horen als ik op de groep ben?" Ik vroeg hem waarom hij dat wilde weten en toen kwam de aap uit de mouw: wéken geleden was er een brandoefening en M-etje had gedacht dat er echt brand was en was erg in de war dat ik niet was gekomen om hem te halen. Arm ding :{ Ik heb hem uitgelegd dat het niet echt was geweest en als er wel echt iets is, dat ze mij of papa dan bellen. Het afscheid ging meteen een stuk soepeler vanmorgen, hopelijk was dit het probleem.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152745637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
(En Shandaly, maar jij bent een doorgewinterde zwemmoeder toch? Ik herinner met hele gave onderwaterfoto's :Y )
:Y Maar zwemles voor kleuters voor diploma A is wel hele andere koek dan baby/peuterzwemmen.... Bij dat laatste (wat ik overigens nog iedere maandagochtend met Femke doe), ga je zelf ook mee het water in en doe je gezellig samen wat oefeningetjes enzo. Allemaal heel zen. Bij de zwemles van Lars op maandagmiddag zit de hele kleedzaal afgeladen vol met stuiterende kleuters, zit ik 3 kwartier in een véél te hete ruimte te wachten en Femke te vermaken om daarna in een veel te warme overvolle kleedzaal een poging te doen Lars af te drogen en in z'n kleren te krijgen...

Overigens lag het vooral aan mezelf hoor. Mijn lontje is erg kort de laatste tijd. Ik zit niet echt lekker in m'n vel. Heb toevallig vanochtend een afspraak bij de huisarts gemaakt om eens te kijken naar andere vormen van anticonceptie... ik voel me een hormonster, en nee, ik ben niet zwanger ;)

Wat schattig eigenlijk, CS, arme M en z'n peuterzorgen... O+
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:28:30 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152746136
Ik vind het jammer dat ik geen tijd meer heb voor peuterzwemmen... Ik ging elke ochtend op mijn vrije dag. Maar dat gaat niet meer doordat de oudste dan naar therapie moet..

Maar goed, daar is ook weer een einddatum in zicht, we hebben aangegeven dat we het nog een bepaalde tijd geven en daarna klaar is.
Dan kunnen de dames gewoon in de ochtend naar school en dan heb ik ook nog en jaartje op de woensdagochtend Bram voor me alleen.
pi_152748550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:10 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:Y Maar zwemles voor kleuters voor diploma A is wel hele andere koek dan baby/peuterzwemmen.... Bij dat laatste (wat ik overigens nog iedere maandagochtend met Femke doe), ga je zelf ook mee het water in en doe je gezellig samen wat oefeningetjes enzo. Allemaal heel zen. Bij de zwemles van Lars op maandagmiddag zit de hele kleedzaal afgeladen vol met stuiterende kleuters, zit ik 3 kwartier in een véél te hete ruimte te wachten en Femke te vermaken om daarna in een veel te warme overvolle kleedzaal een poging te doen Lars af te drogen en in z'n kleren te krijgen...

Overigens lag het vooral aan mezelf hoor. Mijn lontje is erg kort de laatste tijd. Ik zit niet echt lekker in m'n vel. Heb toevallig vanochtend een afspraak bij de huisarts gemaakt om eens te kijken naar andere vormen van anticonceptie... ik voel me een hormonster, en nee, ik ben niet zwanger ;)

Wat schattig eigenlijk, CS, arme M en z'n peuterzorgen... O+
Ja, je laat het wel lekker aanlokkelijk klinken zo :+ Wij moeten bij het diplomazwemmen geloof ik in de kantine wachten en daar is het goed uit te houden. We drinken daar nu na het peuterzwemmen ook een kopje koffie. En omkleden in die hitte, tja... :') We gaan nu altijd al naar de grote kleedkamer, want in die hokjes word ik echt helemaal kriegel. Maar M is ook altijd enorm afgeleid, bij het uitkleden staat hij altijd naar alle baby's te staren en bij het aankleden rent hij alleen de kleedkamer op en neer met z'n vriendjes... :+

Wat naar dat je niet lekker in je vel zit. Ik merk ook altijd hoe dat direct effect heeft op het humeur van m'n kind. Ik hoop dat andere anticonceptie helpt, en anders proberen actief te ontspannen? Middagje vrij nemen en even helemaal aan jezelf besteden?

Begrijpelijk Tico, ik vind zo'n uurtje samen heel waardevol tussen alle drukte door. Zeker als je meer kinderen hebt kan ik me goed voorstellen dat een ochtend met Bram alleen heerlijk is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:06:55 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152758205
@Shandaly: Ik ben vorige maand weer terug naar microgynon gegaan en merk alweer verschil in mijzelf. Rustiger, niet overal op inspringen, katten etc. Ik was over gegaan op trigynon ivm maandelijkse jeuk daar :@ , maar bij deze werd ik dus en een vreselijke heks en had ik iedere maand pijnlijke borsten alsof ik zwanger was (Kon er niet eens op liggen). Ik was er klaar mee in ieder geval, hoop alleen dat je jeuk weg blijft :X

En weer terug naar de springende, babbelende, stoere zwemmende peuters! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:08:06 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152801991
Aaah CS, wat sneu. Leuk om weer een update van je te lezen O+

Shandaly :*

Wij waren vanochtend weer eens in de dierentuin. En even tussen de idyllische plaatjes nog even een typisch peuterplaatje :D

Tweeling :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152803506
Shandaly :*

Kyara :D
Heel herkenbaar ;)

Ik lees mee hoor. Maar heb zo weinig te vertellen. Alleen we merken nu dag Rosalie helemaal van slag is nu eva naar school gaat. Ik had verwacht dat ze het heerlijk zou vinden om qualitytime met ons te hebben en rustig te spelen. Maar daarentegen is heel huilerig, snel boos en loopt ze ontzettend met haar ziel onder haar arm. Ze slentert meer door de kamer dan dat ze lekker speelt.
Echt heel sneu om te merken dat ze Eva zo mist.

Ik weet dat eva door is naar het kleutertopic, maar jullie zijn meer op de hoogte dan de meiden daar. Morgen dus de afspraak bij de kinderarts. Ik heb een lijstje gemaakt met aandachtspunten die ik wil aankaarten.
Toen ik op school melde dat eva morgen later was en waarom, wilde de juf me gelijk spreken.
Want ook zij had het (binnen een week :o ) al gemerkt.
Eva had vanmorgen namelijk tijdens een (zelfuitgezocht) werkje gezrgd: 'als ik moe ben doe ik niks juf' en heeft dus al die tijd stil op dr stoeltje gezeten :')
Het is me allang duidelijk dat ze heel erg zoekende is naar haar plek in de groep dus dat heeft er ook wel mee te maken. Ze zegt het leuk te vinden op school, maar is nog niet vrij om te spelen zoals ze kan spelen (bij buiten spelen kruipt ze naast de juf op het bankje).....

Maar wel fijn dat ze zo alert zijn en dat ze gelijk voorbeelden kon geven
Dat helpt morgen weer. Ben benieuwd wat de arts zegt. Ik vermoed dat we sowieso moeten bloed prikken.
pi_152804166
Succes morgen Danic. Fijn om met Eva te naar de ka te gaan. Ben benieuwd hoe het zal gaan morgen.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')