Jongens, ik probeer hier mee te posten maar mijn echte leven zit me in de weg

dank voor de lieve reacties op M's valpartij nog

Hij heeft nergens meer last van gehad en hij durft ook gewoon nog de trap zelf op en af.
Welkom nieuwe aanwas!
Lekker gezwommen DF! (En Shandaly, maar jij bent een doorgewinterde zwemmoeder toch? Ik herinner met hele gave onderwaterfoto's

) wij gaan nog steeds elke week babyzwemmen en hebben veel lol. M is echt watervrij, hij duikt dingen van de bodem, springt zo in het diepe en duikt alleen door het gat. We oefenen met drijven en beenslagen, hij zwemt nog echt op z'n hondjes maar we oefenen ook voorzichtig de schoolslag. Diplomazwemmen kan hier pas vanaf 5 jaar, dus ik denk dat we nog een jaartje gaan kleuterzwemmen volgend jaar, om het niet te verleren. Ik vraag me af of hij hierdoor echt sneller zijn diploma gaat halen, het is toch voor een groot deel kracht.
Ik vind peuters ook

Soms dodelijk vermoeiend, dat eindeloze gediscussieer over al-les

Ik worstel vaak met de combinatie van Neanderthalerige gedrag en buitengewoon welbespraakt zijn, maar dat heb ik al eens vaker geventileerd. Maar soms is dat goed kunnen praten weer reuze handig. We hebben al weken gedoe op dinsdag bij het naar het kdv gaan. Verdriet bij het opstaan ('ik wil niet!"), véél verdriet bij het afscheid. Vanochtend praatten we erover en toen zei M opeens: "mama, kun je me horen als ik op de groep ben?" Ik vroeg hem waarom hij dat wilde weten en toen kwam de aap uit de mouw: wéken geleden was er een brandoefening en M-etje had gedacht dat er echt brand was en was erg in de war dat ik niet was gekomen om hem te halen. Arm ding

Ik heb hem uitgelegd dat het niet echt was geweest en als er wel echt iets is, dat ze mij of papa dan bellen. Het afscheid ging meteen een stuk soepeler vanmorgen, hopelijk was dit het probleem.