abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_155173246
oh en heb jij sleufjes er in gemaakt voor de riempjes van de maxi-cosi of nie?
:)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:13:31 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155173880
Jagär, heel mooi!

En spring, wow O+!
KuikenGuppy
pi_155174295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:40 schreef mignonne het volgende:
Heel tof gedaan Jägar! O+ Ik ga er ook een maken denk ik :D :9 Hoe breed was de stof die jij gebruikt hebt?

Er wordt gezegd dat je 1 meter stof nodig hebt, maar gaan ze dan uit van stof van 150 cm breed of 110 breed of gewoon 1x1? De stofjes die ik op t oog heb zijn namelijk 110 cm breed.
110 moet genoeg zijn. Op het langst is het patroon 95 cm, en 90 cm. in de breedte. Ik heb iig veel te veel stof (as usual).

En ik heb in deze geen sleufjes gemaakt voor de maxicosi, maar wil dat misschien wel proberen met de volgende voor mezelf. Nog even nadenken hoe dat het handigst is om te doen. Ik denk als alles klaar is, en dan de randen omzigzaggen, als een knoopsgat....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 augustus 2015 @ 11:34:28 #279
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155174327
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wat mooi! Gave kleurencombinatie ook, met dat gele randje.

Ik heb een borstvoedingsketting gemaakt:

[ link | afbeelding ]
tof! Heb je de kralen gevuld met vulling of om iets heen gehaakt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155174344
Supertof jagar! Is het moeilijk voor een beginner? Lijkt me een heel leuk kraamcadeau om te maken voor mn zwangere bestie. O+
pi_155174348
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wat mooi! Gave kleurencombinatie ook, met dat gele randje.

Ik heb een borstvoedingsketting gemaakt:

[ link | afbeelding ]
Mooi zeg! Zijn die bolletjes gehaakt?

En al die naaicreaties O+ Ik heb onlangs de naaimachine van mijn oma gekregen, maar ik ben nog niet verder gekomen dan de draad er doorheen te halen :') Ik krijg zo toch wel zin om me er wat meer in te verdiepen.
pi_155174391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

110 moet genoeg zijn. Op het langst is het patroon 95 cm, en 90 cm. in de breedte. Ik heb iig veel te veel stof (as usual).

En ik heb in deze geen sleufjes gemaakt voor de maxicosi, maar wil dat misschien wel proberen met de volgende voor mezelf. Nog even nadenken hoe dat het handigst is om te doen. Ik denk als alles klaar is, en dan de randen omzigzaggen, als een knoopsgat....
okay thnx *O*

Ja dat was idd mijn plan, a la (flinke) knoopsgaten gewoon sleuven er in en de kanten omzoomen.
Als je het helemaal mooi wilt doen kun je het ook wel afwerken met je paspelband en de randjes naar binnen werken en zulks maar dat is wel meer moeite en gedoe.
:)
pi_155174435
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Supertof jagar! Is het moeilijk voor een beginner? Lijkt me een heel leuk kraamcadeau om te maken voor mn zwangere bestie. O+
Jij bent toch geen beginner? Al die toffe broekjes die hier voorbij komen...

Ik vond het vrij simpel. Beetje gepriegel met dat paspelband, maar verder goed te doen!
pi_155174514
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:39 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jij bent toch geen beginner? Al die toffe broekjes die hier voorbij komen...

Ik vond het vrij simpel. Beetje gepriegel met dat paspelband, maar verder goed te doen!
Klopt, dat heeft iemand mij voor gedaan en dan doe ik het zo na :D. Maar van een patroon krijg ik dezelfde faalangst en hoge bloeddruk als wanneer iemand mij vraagt een ikea pakket in elkaar te zetten :o :')
pi_155174785
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:41 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Klopt, dat heeft iemand mij voor gedaan en dan doe ik het zo na :D. Maar van een patroon krijg ik dezelfde faalangst en hoge bloeddruk als wanneer iemand mij vraagt een ikea pakket in elkaar te zetten :o :')
Ik denk dat dit uiteindelijk makkelijker is dan die broekjes, want ik vind stretchstof altijd moeilijker werken. En dit patroon is ook niet echt ingewikkeld ofzo....

You can do it!
pi_155175169
Thanks! Onder het haakwerk zit ook gewoon een kraal, daar heb ik omheen gehaakt. :)
pi_155175354
Leuk, Spring!

Waar is een borstvoedingsketting voor? :@
pi_155175416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuk, Spring!

Waar is een borstvoedingsketting voor? :@
Voor R om aan te frunniken als ze de borst krijgt,zodat ze met dr scherpe poezenklauwtjes van mn haar en mn andere borst afblijft. En hopelijk drinkt ze daardoor wat geconcentreerder omdat ze minder de neiging heeft om om zich heen te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 13-08-2015 12:18:58 ]
pi_155175940
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

110 moet genoeg zijn. Op het langst is het patroon 95 cm, en 90 cm. in de breedte. Ik heb iig veel te veel stof (as usual).

En ik heb in deze geen sleufjes gemaakt voor de maxicosi, maar wil dat misschien wel proberen met de volgende voor mezelf. Nog even nadenken hoe dat het handigst is om te doen. Ik denk als alles klaar is, en dan de randen omzigzaggen, als een knoopsgat....
bij de reacties staat hoe iemand dat heeft gedaan. katoen op die plek verstevigen met vlieseline en dan inderdaad zoals een knoopsgat.

stond hier ook op mijn lijstje voor ooit. goed te lezen dat het echt zo makkelijk is als in de blog wordt gezegd :)
pi_155239825
Jullie creativiteit werkt inspirerend O+

Ik heb een naaimachine geleend en begon laagdrempelig: het omzomen van een gordijn. Dat is gelukt :D :7 Ik ga stofjes bestellen en dan is de Speesbroek het volgende project!
pi_155239879
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:10 schreef L-E het volgende:
Jullie creativiteit werkt inspirerend O+

Ik heb een naaimachine geleend en begon laagdrempelig: het omzomen van een gordijn. Dat is gelukt :D :7 Ik ga stofjes bestellen en dan is de Speesbroek het volgende project!
*O*
:)
pi_155239951
Is het trouwens normaal dat je om de zoveel cm ofzo de naald weer goed in moet rijgen in je machine? Of ligt dat aan de naaimachine? (deze is 44 jaar oud :D )
pi_155240057
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:16 schreef L-E het volgende:
Is het trouwens normaal dat je om de zoveel cm ofzo de naald weer goed in moet rijgen in je machine? Of ligt dat aan de naaimachine? (deze is 44 jaar oud :D )
de naald of de draad?

Ik heb van beiden geen last, kan idd aan leeftijd van je machine liggen. Bij naald zou ik even kijken of ie dan wel goed strak aangedraaid zit.
:)
pi_155240096
Oh sorry, de draad! De naald zit prima, maar de draad gaat steeds de naald uit tijdens het naaien.
pi_155240130
als je begint met naaien of echt tijdens het naaien?
breekt de draad? anders kan de draad toch niet uit de naald?
pi_155240185
Dat klinkt logisch ja. Moet ik dan sterker/dikker draad hebben?
pi_155240482
Of de draadspanning kan te hoog zijn? Is er ergens een knop dat je die lager kan zetten? Dan wordt je draad losser genaaid zeg maar.. Even googlen :D
pi_155240509
Er zit een boekje bij, de machine is van 'Vroom en Dreeschman' :D O+, in het boekje staat dat vast! Ik ga ermee stoeien, thanks :)
pi_155240514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:38 schreef elamanilo het volgende:
Of de draadspanning kan te hoog zijn? Is er ergens een knop dat je die lager kan zetten? Dan wordt je draad losser genaaid zeg maar.. Even googlen :D
wat zij zegt ja :Y
:)
pi_155240877
garen voor de naaimachine hoort niet zomaar te breken. tenzij het oud garen is wat nog bij de naaimachine zat. oud garen breekt ook makkelijk.
wat heb ik zitten mopperen toen ik begon met naaien op mijn geleende naaimachine. ik dacht dat het aan mijn beginnerskunsten lag maar het lag aan garen van <10jaar oud

eerder in dit topic ging het ook over de draadspanning afstellen, aan die tips heb je vast ook iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 15-08-2015 17:02:49 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')