abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:00:10 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_152183024
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:00:24 #2
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152183032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:58 schreef JufMariska het volgende: Oh SQ, wat fijn dat er een lichtpuntje lijkt te zijn! :*
Oh dit heb ik gemist. Dat krijg je als je steeds drie posts bijleest. Wat fijn SQ!
pi_152183106
Ik doe 'm ook even voor An.ne. Die is 32 weken en een paar dagen. Ik vind het maar een wonderlijk lijstje. Eerste woordjes, nu al :?

- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt: Nee.
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: Soms.
- zit stevig rechtop in kinderstoel: Ja.
- pakt met iedere hand ook iets als ze er niet naar kijkt maar als het haar aanraakt: Ja.
- pakt speeltjes over van de linker naar de rechterhand en andersom: Ja.
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker: Soms.
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is: Weet ik veel? Hoe moet ik weten of mijn kind WEET welk speeltje ze bekijkt? Ze kan het nog niet zeggen :+ .
- slaat met speeltje op het tafelblad: Ja.
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn: Ja.
-reageert op kiekeboe: Nee :D Mijn kind is kiekeboe-insensitief :P .
- probeert allerlei dingen met een activity center: Dat hebben we niet.
- kijkt naar plaatjes in een boekje: Ja.
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Nee.
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: Nee.
- gebruikt medeklinkers: Gggghhh rrllllll frrrssssshhhh. Ja.
- brabbelt eerste woordjes: Nee.
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: Nee.
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: Ze reikt naar alles.
- smakt als ze honger heeft: Nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 16:03:13 ]
pi_152183184
Nou jullie gooien em dicht :(
Opnieuw dan:

A. O+ Lou zat eerst heel verbaasd te luisteren en begon na 20 seconde te lachen alsof ze wilde zeggen "kijk ik ben niet de enige die zo moppert hoor mama" :D

FrustratieMauw O+
Super dat er nog iets mogelijk is voor je moeder! :*

Stoere Suus met haar zonnebril inclusief blotebillen :D

B.oaz is echt een beer zeg :o

Gaan staan op handen en voeten.. Volgens mij is kruipen gemiddeld pas bij 8 maanden ofzo dus dat lijkt me nogal snel als ze dat ook al kunnen :P
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:07:57 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_152183213
Even voor de duidelijkheid mbt mijn moeder: deze behandeling gaat haar leven niet rekken of redden. Het voorkomt alleen dat ze helemaal immobiel wordt.

En thanks voor alle O+'s O+
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:26:32 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_152183741
Soesa wat hip met die bril :D had je mijn dm trouwens gehad of is er iets mis gegaan?

SQ fijn dat ze de kwaliteit van leven zo nog iets kunnen verbeteren. Ik hoop echt dat ze nog een hele poos onder jullie blijft :*

Twinkle wat een reus :D Heeft ie zijn zusje al ingehaald? :P

En afstandsbediening en telefoon zijn hier ook de meest gewilde objecten in huis inclusief het koffiekopje van mijn man. De reden dat ze die dingen zo graag willen hebben, is eigenlijk vrij logisch. Ze zien ons er namelijk heeeeel vaak mee rondlopen/ zitten dus dan moet het wel awesome zijn! :7

Dat lijstje… nou misschien is Lucas extreem traag maar die doet ook nog niet alles wat daar staat met zijn ruim 10 maanden...

- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt: Sinds een week ja
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: Ja dat doet hij al wel een hele poos
- pakt met iedere hand ook iets als ze er niet naar kijkt maar als het haar aanraakt: Niet op gelet eigenlijk
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker: ja
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is: Weet ik veel? Hoe moet ik weten of mijn kind WEET welk speeltje ze bekijkt? Ze kan het nog niet zeggen :+ <-- +1 wat een domme vraag :')
-reageert op kiekeboe: Ja
- probeert allerlei dingen met een activity center: mwa
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Nee.
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: Nee betekent toch dat ik het nog een keer moet doen? :?
- gebruikt medeklinkers: Gggnnnnnnnnhhhh! Kkkaaa… Ja denk het dan wel
- brabbelt eerste woordjes: Nee
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: Was het maar waar,… nee
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_152184041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Chanty het volgende:

Gister had ik toevallig foto's dat ze samen aan het spelen waren op facebook (ze zijn echt zo schattig samen O+ ). Daar kun je zien dat het echt geen kop meer scheelt :o

Dus ik neem ze over 1,5 week samen mee naar cb ... ben echt heel benieuwd wat het nog scheelt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:44:38 #8
52229 Chanty
pi_152184250
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Gister had ik toevallig foto's dat ze samen aan het spelen waren op facebook (ze zijn echt zo schattig samen O+ ). Daar kun je zien dat het echt geen kop meer scheelt :o

Dus ik neem ze over 1,5 week samen mee naar cb ... ben echt heel benieuwd wat het nog scheelt.
Even je fb gecheckt ^O^ Echt bizar! Ben ook heeeeel benieuwd naar zijn stats!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:45:18 #9
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152184268
zooo ik ga zo eindelijk de langverwachtte foto plaatsen maar eerst eenmpaar reacties en plakken wat er nog op mijn kladbord zit :+

Frustratiemauw O+ en fijn dat ze je moeder een kans op wat meer kwaliteit van leven kunnen bieden Sq :*

A op dr buuk. Balen van je rotdag gisteren...

B.oazbeer! :o impressive

En klimloutje wajoo die gaat hard...

nog voor LT dé lijst (waar volgens mij bij staat dat ze dat vanaf dit.moment eventueel zouden kunnen gaan doen, niet dat alles nu meteen al moet :@) Melba is zes maanden en een week:

-gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt: Nee.
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: Ja.
- zit stevig rechtop in kinderstoel: Nee.
- pakt met iedere hand ook iets als ze er niet naar kijkt maar als het haar aanraakt: Ja.
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker: Geen idee.
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is: Say what now? Hoe moet ik dat weten?
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn: Ja. Alles. Moet. Hebben.
- probeert allerlei dingen met een activity center: Slaan en knijpen is niet allerlei dingen he?
- kijkt naar plaatjes in een boekje: Ja. maar omdat hij wil pakken denk ik.
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Dat zijn we gaan proberen na t gekezen te hebben en hij doet t soms. Op mama, papa en poes.
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: Nee.
- gebruikt medeklinkers: Ja, maar M is altijd snel met taal/stem geweest. itt rollen enzo.
- brabbelt eerste woordjes: hmmmm neuh.
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: Ja
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: Hij reikt naar alles.
- smakt als ze honger heeft: Ja.

M is blijkbaar redelijk op schema met deze dingen maar kan bijvoorbeeld nog niet rollen of los zitten ;)
Kwak
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:46:41 #10
52229 Chanty
pi_152184305
F5 F5 F5!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:47:34 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152184335
Oh over geluidjes gesproken. J stuurde dit filmpje toen ik aan t werk was. ik knal uit mekaar man!!

verhaaltje vertellen:
Kwak
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 mei 2015 @ 16:49:57 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152184393
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:47 schreef kwakz0r het volgende:
Oh over geluidjes gesproken. J stuurde dit filmpje toen ik aan t werk was. ik knal uit mekaar man!!

verhaaltje vertellen:
O+ O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:52:10 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152184448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:46 schreef Chanty het volgende:
F5 F5 F5!
jajajajaja zo spannend is t niet! in de auto voor de deur met rooie wangen van t in de zon zitten op het dakterras van de personeelskamer (we moesten drie uur wachten op de bbq want de syunt liep uit de hand dus de leerlingen zijn om half twaalf preventief naar huis gestuurd :') )

Kwak
pi_152184536
Och kwak, dat filmpje is echt té schattig. O+.

Ik ga de lijst ook even invullen. LT, wees gerustgesteld. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:57:20 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152184597
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Chanty het volgende:
Soesa wat hip met die bril :D had je mijn dm trouwens gehad of is er iets mis gegaan?

SQ fijn dat ze de kwaliteit van leven zo nog iets kunnen verbeteren. Ik hoop echt dat ze nog een hele poos onder jullie blijft :*

En afstandsbediening en telefoon zijn hier ook de meest gewilde objecten in huis inclusief het koffiekopje van mijn man. De reden dat ze die dingen zo graag willen hebben, is eigenlijk vrij logisch. Ze zien ons er namelijk heeeeel vaak mee rondlopen/ zitten dus dan moet het wel awesome zijn! :7

Dat lijstje… nou misschien is Lucas extreem traag maar die doet ook nog niet alles wat daar staat met zijn ruim 10 maanden...

- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt: Sinds een week ja
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: Ja dat doet hij al wel een hele poos
- pakt met iedere hand ook iets als ze er niet naar kijkt maar als het haar aanraakt: Niet op gelet eigenlijk
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker: ja
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is: Weet ik veel? Hoe moet ik weten of mijn kind WEET welk speeltje ze bekijkt? Ze kan het nog niet zeggen :+ <-- +1 wat een domme vraag :')
- probeert allerlei dingen met een activity center: mwa
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: Nee betekent toch dat ik het nog een keer moet doen? :?
- gebruikt medeklinkers: Gggnnnnnnnnhhhh! Kkkaaa… Ja denk het dan wel
- brabbelt eerste woordjes: Nee
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: Was het maar waar,… nee
Ik heb m zeker gehad ja en het boek zit ook al in een envelop :+. Moest alleen nog even reageren :@. FrustieSuus vandaag en Elin constant op het potje of ernaast :'), ik ben kapot :o. Ik ga m morgen versturen en stuur je vanavond even mijn gegevens!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:58:52 #16
52229 Chanty
pi_152184620
Dat gezicht ook van M. als hij naar de stoel kijkt :D

En ik kan je haar niet eens goed zien, maar lekkere kleurtjes ja ^O^

Soesa: ok! ^O^
pi_152184720
Kletstoastje!
Zo heerlijk dat gekeuvel O+
pi_152184748
Ter vergelijk: J met ruim 11 maanden

- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt: Nee.
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: Ja
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker: Geen idee
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is: Weet ik veel? Ja, verstoppertje gaat heel goed. Speeltje op d'r hoofd, achter d'r rug. Ze weet 't.
-reageert op kiekeboe: Ja. En kan klappen en dag zwaaien.
- probeert allerlei dingen met een activity center: nauwelijks
- kijkt naar plaatjes in een boekje: Hmmm...een boek is om op te trommelen of om op te eten.
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Ja
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: Ehm...ze weet het wel en dan lief lachen als iets niet mag. En een au bij bijten aan de borst is hard brullen.
- gebruikt medeklinkers: matig
- brabbelt eerste woordjes: Papa!
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: mwah
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: Mwah
[/quote]
pi_152184749
I is 5 maanden en ruim 2 weken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_152184831
Leuk om te lezen wie wat kan en wat jullie reacties erbij zijn :D

Mijn koter faalt met 10 maanden op 2 punten: Hij kan niet benoemen/ laten zien wat zijn beertje is en als iets onder een doekje ligt weet ik niet of hij weet wat het is
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:19:13 #21
52229 Chanty
pi_152185025
whoah! kursor zegt ze papa?! wat tof O+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:19:56 #22
73386 Fazz
onderweg
pi_152185036
Mijn 11 maander zegt ook nog geen woordjes hoor. En hij heeft geen beertje dus die zoekt ie ook nooit :+
pi_152185302
Ooh mamamamamama is duidelijk te horen als ik (of iemand anders) mama zeg. Maar of de associatie er is dat IK dat ben daar twijfel ik sterk aan :')
En prrrft met je tong voordoen laat je ook wel als je steeds tijdens de yoghurt je shirt en gezicht vol sputters krijgt.

Dat was dua een waarschuwing voor de mama's met kids die nog niet verpest zijn daarin :D
pi_152185444
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:19 schreef Chanty het volgende:
whoah! kursor zegt ze papa?! wat tof O+
Zeker tof! Alleen M is jaloers, die oefent nu al een tijdje met 'r op GROTE ZUS :D. Denk dat ze sneller M.arit kan zeggen ;).

En sorry, filmpjes kijken doe ik mobiel niet. Kwak, tof dat je zo naar school gast.
Nog bedankt ook voor de lieve woorden vanmorgen. Heb 'wat' last van een verknipt beeld.

J heeft nu kleertjes aan van M van toen die net d'r eerste echte schoenen had en in de zandbak heel geconcentreerd zand in een emmertje zat te scheppen. Zo'n ander beeld nu met J, beetje op d'r kont schuiven ;).

En wat is B groot Twinkle!

SQ, hopelijk kunnen ze palliatief nog een flinke tijd de kwaliteit van leven goed/draagbaar houden voor je moeder :*
pi_152185758
Mag ik dan ook even?

R is morgen 9 weken, en ik kan met trots verkondigen dat ze nog niks kan van de hele lijst :+
Wat ze wel kan: Slapen, drinken, ergens tegen aan meppen, tong uit steken, lachen, gefrustreerd gillen, geluidjes (klinkers) maken en urre, naar haar handjes kijken en al best lang haar hoofd omhoog houden op de buik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')