Het lijkt me op zijn minst altijd een meerwaarde.quote:Op maandag 15 februari 2016 12:29 schreef Kopstoot het volgende:
Interessant topic.
Even kort mijn situatie:
30 jaar oud, in 2012 studie Nederlands Recht (burgerlijk recht) afgerond, tijdens stage enigszins afgeknapt op de advocatuur met daarbij een slechte markt en gemiddelde cijfers, besloten om in andere sectoren (op niveau) te gaan werken.
Nu een paar jaar ouder en meer van het leven gezien blijft het juridische toch kriebelen en trekt fiscaal recht me erg aan. Toen ik studeerde heb ik eigenlijk nooit stilgestaan bij deze master, temeer deze niet werd aangeboden aan de faculteit waar ik toen studeerde en eerlijk gezegd ook niet zo stilstond bij mijn toekomst.
Ik overweeg nu om de deeltijd master Fiscaal Recht aan de UvA (Nederlands belastingrecht) te gaan volgen. Enkele vragen daaromtrent:
- In hoeverre heeft er iemand ervaring met deze master? Wordt deze voor 'vol' aangezien? Daar er geen fiscale bachelor vereist is en deze master zich vooral toespits op het Nederlandse en dus niet internationale belastingrecht.
- In hoeverre viel de master te combineren met een fulltime dan wel 0,8 fte baan?
- Hoe zouden jullie aankijken tegen een sollicitant die na enkele jaren wat anders toch besluit het fiscale werkveld in te gaan?
Alvast bedankt voor het meedenken. Het blijft toch een rigoreuze beslissing die ook financieel de nodige impact heeft tijdens het studeren, dus wil alle voors en tegen op een rijtje kunnen zetten, inclusief de blik van anderen.
Is op de VU ook zo.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:51 schreef Lavezzi het volgende:
Sowieso voor Nederlands belastingrecht gaan. De internationale variant is leuk, echter niet zo waardevol zonder de basiskennis van het Nederlandse systeem. Dan kun je beter wat extra vakken volgen naast je master Nederlands fiscaal recht.
Salaris dat je kunt verwachten als werkstudent is (voor 4 dagen) zo'n 1600 bruto. Als starter belastingadviseur bij een big four kantoor kun je rekenen op +/- 3000 bruto.
Met betrekking tot een master fiscaal zonder bachelor; volgens mij is het in Nijmegen zelfs zo dat er geen fiscale bachelor is, waardoor elke masterstudent daar dus de master doet zonder de kennis van een bachelor.
Dank voor je inzicht. Dat salaris voor werkstudent valt me niet eens tegen, natuurlijk zou het even een flinke stap terug zijn, maar wel nuttig. Gelukkig verdient mijn partner meer dan goed, dus valt het, ook met het instellingscollegegeld, prima op te brengen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:51 schreef Lavezzi het volgende:
Sowieso voor Nederlands belastingrecht gaan. De internationale variant is leuk, echter niet zo waardevol zonder de basiskennis van het Nederlandse systeem. Dan kun je beter wat extra vakken volgen naast je master Nederlands fiscaal recht.
Salaris dat je kunt verwachten als werkstudent is (voor 4 dagen) zo'n 1600 bruto. Als starter belastingadviseur bij een big four kantoor kun je rekenen op +/- 3000 bruto.
Met betrekking tot een master fiscaal zonder bachelor; volgens mij is het in Nijmegen zelfs zo dat er geen fiscale bachelor is, waardoor elke masterstudent daar dus de master doet zonder de kennis van een bachelor.
Nee, dat is niet mijn beeld. Qua advocatenkantoren zijn naar mijn idee alleen Baker & McKenzie en Loyens & Loeff relevant als het gaat om internationaal fiscaal werk, echt als fiscalist. Ook daarbij is de master Nederlands fiscaal recht echt wel een vereiste. Als je met zuidaskantoor ook doelt op ey/pwc/deloitte/kpmg dan geldt daarvoor hetzelfde.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:54 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dank voor je inzicht. Dat salaris voor werkstudent valt me niet eens tegen, natuurlijk zou het even een flinke stap terug zijn, maar wel nuttig. Gelukkig verdient mijn partner meer dan goed, dus valt het, ook met het instellingscollegegeld, prima op te brengen.
Qua tijd wordt het wellicht wel lastig om er nog vakken naast te doen. Overigens, wat ik her en der hoor is dat de internationale variant handiger is als je bij een Zuidas (advocaten)kantoor wilt werken. Nu is dat niet mijn intentie maar dat klinkt natuurlijk wel logisch. Is dat ook jouw beeld?
Je bent fiscaal jurist?
En heb je al een keuze gemaakt, heb je je al ingeschreven?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 08:36 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Toevallig dat je dit topic hebt gekickt, want ik zit nu precies in dezelfde situatie als jij.
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 3 mei 2015 21:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De WO studie rechten is een veredelde HBO-opleiding, het verschil tussen bachelor en master is nihil
Lulquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |