Beetje snelle conclusie. Al is ¤10,00 inderdaad wel erg weinig.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:10 schreef kweetutniet het volgende:
- 20,10 bij de kapper om de hoek voor de heren. Dat is wassen, knippen, föhnen, gel erin. Kop koffie erbij, praatje maken en ca. 20-25 minuten bezig. Altijd op afspraak en meer dan 5 minuten wachten is er niet bij.
- 5 euro ineens erbij is wel heel veel. Dan ga ik elke keer een weekje later.![]()
- Even in het algemeen.: 20 euro voor 25 minuten, dus 48,00 euro per uur kun je veel vinden. Maar dat is natuurlijk niet wat de kapster verdient. Pand moet gehuurd, onderhouden, spullen moeten in orde zijn, belasting betaald, BTW afgedragen. Daarnaast ook rekening houden met de leegloop in de agenda. Soms is er een half uur geen klant. Als ik er eens goed over nadenk is het dus geen vetpot voor het bedrag dat ik betaal.
- Een kapper die 7 euro of een tientje vraagt en daar dan 20 minuten mee bezig is: Dat kan niet kloppen. Die draagt zijn belastingen en sociale premies niet af of betaald zijn / haar personeel enkel per gewerkte minuut (en dus niet de leegloop / aanwezigheid of werkt enkel met heel jonge kappers die nog minimum jeugdloon verdienen).
ROC / opleidingskapper is iets anders. Dat wordt primair betaald uit de opleidingsgelden.
Ik snap 'm niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:12 schreef Yiwei het volgende:
Meestal naar binnen gelokt als ik op de prijslijst E16,50 t/m E19,50 zie voor dames.
Regelmatig voorgekomen dat bij het afrekenen t/m E10,- extra wordt gerekend omdat ik lang haar had![]()
Soms vraag ik me af of ze dat eigenlijk wel mogen doen, want het is gewoon misleiding. En nergens wordt kenbaar gemaakt dat je extra moet betalen omdat je lang haar hebt.
Vergeet niet de bijverkoop van producten. Maar goed, dan nog heb je wel een punt.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:10 schreef kweetutniet het volgende:
- 20,10 bij de kapper om de hoek voor de heren. Dat is wassen, knippen, föhnen, gel erin. Kop koffie erbij, praatje maken en ca. 20-25 minuten bezig. Altijd op afspraak en meer dan 5 minuten wachten is er niet bij.
- 5 euro ineens erbij is wel heel veel. Dan ga ik elke keer een weekje later.![]()
- Even in het algemeen.: 20 euro voor 25 minuten, dus 48,00 euro per uur kun je veel vinden. Maar dat is natuurlijk niet wat de kapster verdient. Pand moet gehuurd, onderhouden, spullen moeten in orde zijn, belasting betaald, BTW afgedragen. Daarnaast ook rekening houden met de leegloop in de agenda. Soms is er een half uur geen klant. Als ik er eens goed over nadenk is het dus geen vetpot voor het bedrag dat ik betaal.
- Een kapper die 7 euro of een tientje vraagt en daar dan 20 minuten mee bezig is: Dat kan niet kloppen. Die draagt zijn belastingen en sociale premies niet af of betaald zijn / haar personeel enkel per gewerkte minuut (en dus niet de leegloop / aanwezigheid of werkt enkel met heel jonge kappers die nog minimum jeugdloon verdienen).
ROC / opleidingskapper is iets anders. Dat wordt primair betaald uit de opleidingsgelden.
Of witwaspraktijken hier zitten een stuk of 20 van die Turkse kappers in de buurt. Prijzen variëren van 13,50 tot 16 euro. En reken maar niet dat je met 20 min buiten staat.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:10 schreef kweetutniet het volgende:
Ja, dat dacht ik ook. Waarschijnlijk extra water, shampoo, masker etc.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:52 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet.
Extra betalen voor lang haar? Of je er nu 10cm of 50cm van af knipt. Je knipt het maar eens.
En als het niet op de prijslijst staat lijkt het me logisch dat je het ook niet hoeft te betalen.
Staartjequote:Op zondag 3 mei 2015 16:28 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van langer haar dus, ik laat het voor de zomer een stuk korter knippen en als het me weer te lang wordt ga ik weer.
Ik heb nooit een vaste tijd waarop ik ga, toevallig is er afgelopen dinsdag 15 cm vanaf gegaan, dat vond ik nodig omdat het zomer wordt.
En mijn kapster weet precies wat ik wil, gewoon precies lang genoeg om een kort staartje te kunnen maken, maar in principe draag ik het liever los, maar dat is niet altijd even handig (met eten en zo of als je er iets netter uit moet zien), dus moet ik er een staartje van kunnen maken. Ben niet anders gewend, draag het al heel veel jaren zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |