Oleg Tinkov wel.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:59 schreef Evertjan het volgende:
[..]
niemand buiten Italie neemt de Giro dan ook echt serieus
De giro is toch de mooiste ronde van de grote driequote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:59 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Top 10 is toch een leuk aantal WT-punten. Maar goed daarvoor moet je wel drie weken aan de bak en op je fiets blijven zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:59 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Mwoah, in potentie misschien, maar het weer werkt te vaak niet mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De giro is toch de mooiste ronde van de grote drie
Kansloze doelstelling, zelfs in dit deelnemersveld.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:16 schreef heywoodu het volgende:
BMC met oa Küng en gaat voor de top-5 met Caruso.
Riders:
Darwin Atapuma (COL), Brent Bookwalter (USA), Marcus Burghardt (GER), Damiano Caruso (ITA), Silvan Dillier (SUI), Philippe Gilbert (BEL), Stefan Küng (SUI), Klaas Lodewyck (BEL), Rick Zabel (GER).
quote:Santa Rosa, California - The BMC Racing Team's roster for the Giro d'Italia includes Damiano Caruso, a top 10 finisher at last year's Vuelta a Espana, and past stage winner and world road champion Philippe Gilbert.
Only Brent Bookwalter returns from last year's nine-man squad, while four riders will make their first Giro start: Marcus Burghardt, Silvan Dillier, Stefan Küng and Rick Zabel.
Sport Director Valerio Piva said the BMC Racing Team will support Caruso for the overall classification and take immediate aim at the "maglia rosa" race leader's jersey in the team time trial that opens the three-week race Saturday.
"We will try to make a good start in the team time trial and maybe try to win one of the first stages," Piva said. "The rest of the race we will support Damiano. He will have the support of Darwin Atapuma in the climbs, so hopefully a top five result in the general classification would be nice."
New to the BMC Racing Team this year, Caruso finished ninth last September at the Vuelta a España. Last week, he finished third on Stage 3 of the Tour de Romandie.
"This year, I have a big opportunity and the team has given me a big responsibility," Caruso said. "Last year, I did a good Vuelta and now I want to improve on that result in the Giro. I think I am realistic in wanting to be top 10, but in my heart, I hope to do better. This year, the Giro has a very hard start. The first five or six stages are very hard in Liguria and Toscana. It is very important to be ready from the start."
Gilbert will make his fourth Giro start - but his first since 2009 when he soloed to win the penultimate stage.
"The Giro will be difficult because I am still suffering from my crash at Flèche Wallonne ," Gilbert said. "I have done a lot of work to recover, but my goals have kind of changed because I do not know if I will be at my best level. I am hoping to do a good start with the team in the team time trial and then see day-by-day what I can do."
Küng won a stage at the Tour de Romandie last week and earned "most combative rider" honors at the WorldTour race. The world individual pursuit champion on the track also soloed to win the Volta Limburg Classic last month.
"I remember when we talked to Stefan about doing the Giro," Sport Director Fabio Baldato said. "His eyes got very big and he was really excited. This will be a good experience for him and I am sure he and the other young guys like Rick and Silvan can contribute. Doing a three-week race really helps you take the next step toward becoming a stronger, more experienced rider. You see their body and their attitude change in a grand tour much more than in a one-week week race or a classic."
Riders:
Darwin Atapuma (COL), Brent Bookwalter (USA), Marcus Burghardt (GER), Damiano Caruso (ITA), Silvan Dillier (SUI), Philippe Gilbert (BEL), Stefan Küng (SUI), Klaas Lodewyck (BEL), Rick Zabel (GER).
Sporting Manager:
Allan Peiper (AUS)
Sport Directors:
Fabio Baldato (ITA)
Valerio Piva (ITA)
Wij doen hier aan mee.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef Pepersaus het volgende:
Het lijkt erop dat Tourcoach niet doorgaat deze Giro, erg jammer omdat dat spel wel echt bij een grote ronde hoort. Gelukkig dacht iemand anders dat ook en is er een Tourcoach-kloon in de maak op www.cyclingmaster.nl
Subleagues kunnen (nog) niet aangemaakt worden, maar zijn er anderen die meedoen met dit spel? (of is er een ander wielerspel geschikt als vervanger van Tourcoach?)
Het is niet zo zeer de Giro niet willen rijden, maar het moeten kiezen tussen de Giro en de Tour om in één van beide voor de winst te gaan (hoewel Contador nu beide probeert). En aangezien de Tour meer prestige biedt en meer media-aandacht krijgt, kiezen de meeste simpelweg voor de Tour.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:24 schreef Evertjan het volgende:
Helemaal niet om negatief te doen maar hoeveel van de WT ploegen zouden de Giro willen rijden als het niet verplicht zou wezen? Ik zou liever terug gaan naar de tijd van voor de invoering van de WT lekker rijden met een stuk of 10 Italiaanse ploegen met getactyleerde kopmannen van beton
twitter:natebrown0707 twitterde op donderdag 07-05-2015 om 16:17:35I'm going to start a list of all the crazy things that happen at this years Giro. For starters, the ttt is on a bike path with a 1k tunnel. reageer retweet
Thanks! Even uitprinten op werkquote:Op maandag 4 mei 2015 18:58 schreef baggerbaas het volgende:
Voor in de OP: de officiele "Garibaldi"
http://www.gazzetta.it/Gi(...)ad/Garibaldi2015.pdf
quote:Opnieuw zorgen om het hart van Lodewyck: geen Giro
Klaas Lodewyck zal niet deelnemen aan de Giro. De renner van BMC, die vorig jaar een hartoperatie onderging, mag niet starten van de dokter omdat er mogelijk opnieuw een probleem is met zijn hart. "Ik ben enorm ontgoocheld", zegt Lodewyck.
Klaas Lodewyck werd vorig jaar door de bekende cardioloog Pedro Brugada geopereerd omdat hij last had van hartritmestoornissen. Nadien mocht hij opnieuw fietsen, maar zijn voorjaar ging in rook op door een gebroken sleutelbeen. Zijn gedwongen forfait voor de Giro is een nieuwe klap.
"Dit is een grote verrassing voor mij", zegt Lodewyck. "Ik ben enorm ontgoocheld. In de Tour de Yorkshire liep alles op wieltjes. Ik voelde me elke dag sterker, waardoor ik het gevoel had dat ik een goeie Giro kon rijden."
Maar bij een routineonderzoek woensdag zouden er toch weer problemen aan het licht gekomen zijn. "Op basis van dat onderzoek heeft de cardioloog Klaas afgeraden om een rittenwedstrijd van drie weken te rijden", zegt BMC-dokter Max Testa.
"Klaas moet nu drie weken relatieve rust houden en dan wordt hij opnieuw onderzocht. Daarna zullen we kijken of en wanneer hij opnieuw mag koersen. BMC is het helemaal eens met de keuze om Klaas aan de kant te houden. Dit is voor hem de beste beslissing."
Amaël Moinard zal nu Klaas Lodewyck vervangen in de Giro. De Fransman was in zijn thuisland met vakantie, samen met zijn familie. "De eerste dagen zullen zwaar worden, maar daarna hoop ik me eens te kunnen tonen", aldus Moinard, die voor de derde keer aan de start van de Giro komt.
ze hebben geld over nu sbs de CL rechten heeft gekochtquote:Op donderdag 7 mei 2015 18:57 schreef Jason22 het volgende:
NK tijdrijden in juni is trouwens ook live op de NOS. Doen ze dan toch weer iets meer aan wielrennen?
eindzege zo goed als binnenquote:'Kruijswijk levensgevaarlijk voor klassement in laatste week Giro'
Lotto-Jumbo heeft een grenzeloos vertrouwen in kopman Steven Kruijswijk voor de 98e editie van de Giro d'Italia, die zaterdag van start gaat met een ploegentijdrit naar San Remo.
"Steven is gewoon een verschrikkelijk goede renner die maar om één reden gestagneerd is in zijn ontwikkeling en dat is zijn liesoperatie", zegt zijn trainer Louis Delahaije tegen NU.nl.
De 27-jarige Kruijswijk werd in 2011 achtste in de Giro, maar kon die belofte mede door liesklachten in de jaren daarna niet inlossen. Vorig jaar leefde hij weer op met een vijftiende plek in de Tour de France.
"Dat was één van mijn mooiste momenten in de Tour. Het valt niet op omdat Mollema en Ten Dam in de top tien stonden, maar er zijn jaren geweest dat de beste Nederlander op de vijftiende plek eindigde."
Contador
Delahaije stoomde Kruijswijk vorige maand in een trainingskamp van drie weken op Tenerife klaar voor de Giro. Een plek in de top tien is het doel in Italië. "Dat is reëel en dat heeft hij ook al laten zien. Hij is pas 27 en zijn top moet nog komen."
"Toen hij in 2011 achtste werd, was er maar één renner die Contador bergop kon volgen en dat was Steven. De rest was allemaal al gelost. Als hij geen tijd verliest in de eerste twee weken, is hij levensgevaarlijk voor het klassement."
Kruijswijk verteert een grote ronde volgens Delahaije eigenlijk beter dan Robert Gesink en Wilco Kelderman, de speerpunten van Lotto-Jumbo voor de Tour de France.
"Hij is niet superexplosief zoals Gesink en Kelderman dat veel meer zijn, maar herstelt beter van inspanningen terwijl hij net zo veel lijdt. Dat is een kwaliteit die je moet hebben als grote ronderenner en die heeft hij in extremis. Daar ligt zijn kracht."
Bron: nu.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |