1 2
Niks lullen over mijn naam!!
Hallo!

Misschien een rare vraag. Bestaat er een manier waarmee ik mijn Humax IRHD-5300C kan streamen op mijn pc. Ik wil dus Via VLC streamen naar mijn Humax digitale televisie. Ik wil dit omdat je makkelijk kan opnemen en dat je het gelijk op je pc kan zetten. Dan hoef je niet te wachten om steeds bestanden te overdragen naar je pc.

Bedankt

groetjes
Jeff

CPU: Intel Core i7-6700K
Motherboard: ASUS Z170-A socket 1151
Video Card: EVGA GeForce GTX 770 Superclocked ACX Cooling
Monitor: LG 34UM67 60Hz 34.0" Monitor

fokked op kidz
In VLC kan je een FTP-url opgeven. Je kan eens proberen daar een FTP-url naar je videobestand op de Humax te zetten. (ftp://HumaxFTP:0000@1.2.3.4/pad/naar/jevideofile.ts waarbij je 1.2.3.4 vervangt door het IP-adres van je Humax)

Of de FTP-server op de Humax het snel genoeg bijhoudt om te streamen, en zeker voor full HD streams, dat weet ik niet...

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:12 schreef eleusis het volgende:
In VLC kan je een FTP-url opgeven. Je kan eens proberen daar een FTP-url naar je videobestand op de Humax te zetten. (ftp://HumaxFTP:0000@1.2.3.4/pad/naar/jevideofile.ts waarbij je 1.2.3.4 vervangt door het IP-adres van je Humax)

Of de FTP-server op de Humax het snel genoeg bijhoudt om te streamen, en zeker voor full HD streams, dat weet ik niet...
Hoe doe je dat precies?

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:50 schreef zeurtvaak het volgende:
Hallo!

Misschien een rare vraag. Bestaat er een manier waarmee ik mijn Humax IRHD-5300C kan streamen op mijn pc. Ik wil dus Via VLC streamen naar mijn Humax digitale televisie. Ik wil dit omdat je makkelijk kan opnemen en dat je het gelijk op je pc kan zetten. Dan hoef je niet te wachten om steeds bestanden over te dragen naar je pc.

Bedankt

groetjes
Jeff
Voor zover ik weet kan dit niet, zie hier. Wat je wel kunt doen is een externe USB3 harddisk (maximaal 1 TB) formatteren als EXT3 en deze gebruiken om opnamen te maken. Op een Windows computer kun je deze schijf dan uitlezen met behulp van EXT2FSD. De .ts bestanden van HD opnamen zijn overigens ook gewoon af te spelen in de Windows Media Player onder Windows 8. Om ook .ts bestanden van SD opnamen (en talloze andere audio- en videobestandsformaten) af te kunnen spelen in WMP kun je het K-Lite Codec Pack Standard installeren. In recente versies van dit codec pack worden vrijwel alle bestandsformaten die Windows niet native af kan spelen verwerkt door LAV en dat werkt uitstekend.

Maud Wilms - Allemaol
Nadič Reyhani - The Feet Song
Yasmine - Zus

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:19 schreef Riparius het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kan dit niet, zie hier. Wat je wel kunt doen is een externe USB3 harddisk (maximaal 1 TB) formatteren als EXT3 en deze gebruiken om opnamen te maken. Op een Windows computer kun je deze schijf dan uitlezen met behulp van EXT2FSD. De .ts bestanden van HD opnamen zijn overigens ook gewoon af te spelen in de Windows Media Player onder Windows 8. Om ook .ts bestanden van SD opnamen (en talloze andere audio- en videobestandsformaten) af te kunnen spelen in WMP kun je het K-Lite Codec Pack Standard installeren. In recente versies van dit codec pack worden vrijwel alle bestandsformaten die Windows niet native af kan spelen verwerkt door LAV en dat werkt uitstekend.
En dan kan ik gewoon streamen op mijn pc. Het beeld wat je ziet op mijn tv ook op mijn pc te laten tonen via VLC en dan opnemen! ;-)

Als ik bij mijn ftp kijkt. Zie ik een apart mapje en dat heet .tsr

Dat is mijn stream. Hoe kan ik via VLC openen op mijn FTP

Forumkikker
Ik weet niet wat je nou precies bedoelt, maar via DLNA kun je opnamen van je Humax PVR gewoon op je pc kijken via VLC. In VLC de Playlist openen en dan links DLNA of UPnP kiezen. Bedraad is het snel genoeg om full HD te streamen.
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:31 schreef Flitskikker het volgende:
Ik weet niet wat je nou precies bedoelt, maar via DLNA kun je opnamen van je Humax PVR gewoon op je pc kijken via VLC. In VLC de Playlist openen en dan links DLNA of UPnP kiezen. Bedraad is het snel genoeg om full HD te streamen.
Ik snap het niet zo goed?

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:33 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Wil je opnamen van je Humax op je pc kijken zonder deze eerst over te zetten via FTP?
Jah!

Als ik nou eerst het manier weet hoe ik met VLC ftp kan opnemen dan lukt dat!

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:33 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Wil je opnamen van je Humax op je pc kijken zonder deze eerst over te zetten via FTP?
Voor zover ik zijn onduidelijke verhaal begrijp wil hij met zijn Humax 5300C opnamen maken direct op de interne harddisk van zijn computer. Maar dat kan niet. De Humax 5300C heeft overigens geen interne harddisk. Om opnamen te kunnen maken moet op een USB poort van de Humax 5300C een externe USB harddisk worden aangesloten die is geformatteerd als EXT3.

Maud Wilms - Allemaol
Yasmine - Zus

RDyHev4.png

Dit mapje maakt live opname. Als ik die kan openen via VLC dan kan ik het zien via VLC

Forumkikker
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:34 schreef zeurtvaak het volgende:

[..]

Jah!
Schakel DLNA in in de instellingen van je Humax (staat bij Netwerk of Internet, bij de FTP-instellingen).
Zorg ervoor dat je Humax in hetzelfde netwerk zit als je computer.
Open VLC en open de playlist (Ctrl+P).
Kies links Universal Plug 'n' Play onder Lokaal netwerk.
Je Humax zou dan in het witte vak rechts moeten worden weergegeven (dit kan even duren).
Als het goed is, kun je vervolgens de opnamen zien en die afspelen.
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:39 schreef zeurtvaak het volgende:
[ afbeelding ]

Dit mapje maakt live opname. Als ik die kan openen via VLC dan kan ik het zien via VLC
Het bestand 0.ts bevat de kijkbuffer, dus geen opname. En inderdaad kan ik dit bestand via de Windows verkenner (My Network Places) gewoon openen in WMP, maar dan zie ik op mijn computer het lopende programma van (inmiddels) twee uur geleden. Ik kan hier niet vooruit spoelen naar de live uitzending.

Maud Wilms - Allemaol
Yasmine - Zus

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:47 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Schakel DLNA in in de instellingen van je Humax (staat bij Netwerk of Internet, bij de FTP-instellingen).
Zorg ervoor dat je Humax in hetzelfde netwerk zit als je computer.
Open VLC en open de playlist (Ctrl+P).
Kies links Universal Plug 'n' Play onder Lokaal netwerk.
Je Humax zou dan in het witte vak rechts moeten worden weergegeven (dit kan even duren).
Als het goed is, kun je vervolgens de opnamen zien en die afspelen.
ik heb geen plug en play?

Humax IRHD-5300C

Forumkikker
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:51 schreef zeurtvaak het volgende:

[..]

ik heb geen plug en play?

Humax IRHD-5300C
Waar kijk je?

Ik heb de 5200, maar ik ben nu niet thuis om het exact te beschrijven.
Zo ziet mijn menu eruit

opname_mislukt.jpg

timer_conflict.jpg

epg.jpg

Er staat nergens plug & play op dat ding?

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:50 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het bestand 0.ts bevat de kijkbuffer, dus geen opname. En inderdaad kan ik dit bestand via de Windows verkenner (My Network Places) gewoon openen in WMP, maar dan zie ik op mijn computer het lopende programma van (inmiddels) twee uur geleden. Ik kan hier niet vooruit spoelen naar de live uitzending.
Het maakt niet uit dat het wat achteruit is. Als ik maar kan afspelen via FTP met VLC alleen ik weet niet hoe? Als ik meteen wissel van een andere zender en dan gelijk afspeelt met vlc dan kom ik op live beeld?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik met VLC ftp server kan afspelen?

Forumkikker
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:21 schreef zeurtvaak het volgende:
Er staat nergens plug & play op dat ding?
Druk op je afstandsbediening op Menu. Ga dan naar Systeem > Internetinstelling. Zet daar Inhoud delen op Aan.

HUMAX_netwerk_wifi_1.jpg
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:22 schreef zeurtvaak het volgende:

[..]

Het maakt niet uit dat het wat achteruit is. Als ik maar kan afspelen via FTP met VLC alleen ik weet niet hoe? Als ik meteen wissel van een andere zender en dan gelijk afspeel met vlc dan kom ik op live beeld?
Ik gebruik zelf geen VLC, want ik vind het een waardeloze mediaplayer (te hoge CPU load, niet uitbreidbaar met externe DirectShow Codecs, geen hardware acceleratie). Maar als het goed is kun je in VLC een URL openen om af te spelen. Gebruik dan

ftp://HumaxFTP:0000@xxx.xxx.xxx.xxx/Video/0.ts

als URL, waarbij xxx.xxx.xxx.xxx het IP is van de Humax in je LAN.

Overigens, ik heb net even gewisseld van 192TV naar NPO 1 op mijn Humax 5050C, maar op mijn computer blijft de 'oude' buffer van 192TV gewoon doorspelen in WMP. Dus het idee om te wisselen naar de zender die je eigenlijk op wil nemen werkt niet.

Maud Wilms - Allemaol
Yasmine - Zus

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:33 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Druk op je afstandsbediening op Menu. Ga dan naar Systeem > Internetinstelling. Zet daar Inhoud delen op Aan.

[ afbeelding ]
Dat heb ik niet?

0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf geen VLC, want ik vind het een waardeloze mediaplayer (te hoge CPU load, niet uitbreidbaar met externe DirectShow Codecs, geen hardware acceleratie). Maar als het goed is kun je in VLC een URL openen om af te spelen. Gebruik dan

ftp://HumaxFTP:0000@xxx.xxx.xxx.xxx/Video/0.ts

als URL, waarbij xxx.xxx.xxx.xxx het IP is van de Humax in je LAN.

Overigens, ik heb net even gewisseld van 192TV naar NPO 1 op mijn Humax 5050C, maar op mijn computer blijft de 'oude' buffer van 192TV gewoon doorspelen in WMP. Dus het idee om te wisselen naar de zender die je eigenlijk op wil nemen werkt niet.
1
2
Uw invoer kan niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'ftp://HumaxFTP:0000@192.168.1.106/media/drive1/.tsr/0.ts' niet openen. Controleer het logboek voor details

Ik krijg dat voor melding?

1 2
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo