abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152106215
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

[ Bericht 21% gewijzigd door _NIKKI_ op 28-04-2015 21:10:52 ]
pi_152106521
Ik bedenk me net: dit is dezelfde leidinggevende die toen ik veel last had van zwangerschapsmisselijkheid tegen me zei: ja maar, je bent ook te dun, je lichaam kan het niet aan!
Dus ik denk dat het haar eigen obsessie is. :P . Ik zou dat misschien ter sprake kunnen brengen, maar ja, geen zin in zo'n confrontatie, denk ik.

Het is verder een heel leuke en aardige vrouw waar ik wat werk betreft veel aan heb, dus als zij dat wil, ga ik wel naar de bedrijfsarts en ik heb zo'n idee dat de conclusie zal zijn dat hij hier ook niet veel mee kan. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152110571
Wat raar. Als je niet ziek bent en/of niet ziek gemeld dan heb je toch niks bij de bedrijfsarts te zoeken? Zonde van je tijd.

Het spijt me dat ik hier zo weinig post :@ Ben superdruk met mijn werk en mijn vader ligt nu al ruim een week in het ziekenhuis. Hij ging voor een relatief eenvoudige ingreep maar dat is behoorlijk uit de hand gelopen helaas (om nog maar te zwijgen over het opnieuw hechten van zijn urinebuis aan zijn blaas omdat die sufferd op zijn katheter was gaan staan :X ). Anyways, heftige periode dus, maar ik wil wel nog even delen dat Isa echt helemaal O+ is. Ze wordt zaterdag 2, niet normaal! Ze zingt de hele tijd "jaaaahug, hoea, hoea, jaaaaahug hoea, etc" En ze heeft ontdekt dat op je rug gekriebeld worden erg lekker is en krult zich dan als een bolletje op haar buik op op het aankleedkussen O+ Ze praat ook echt niet normaal veel. Ze brabbelde al veel, maar het neemt nu helemaal een enorme sprong. Ze zegt ook alles na, wat niet altijd zo heel handig is. Het nieuwe woord van de dag is "tepel" om daarna de hele tijd met opgetrokken schouders en handjes vragend "is tepel nou??" te zeggen en te proberen hem te vinden :') Ik hoop maar dat ze dat morgen niet op het kdv in de praktijk gaat brengen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_152111999
Spirit O+ Wat praat je mooi over je meisje O+ Ik kan niet wachten tot mijn dames wat meer kunnen uitbrengen als dadadadada tatatata mamamam atta atta bah prrrrrt :) Dat verhaal van die tepel :D

Franny wat jammer dat ze je naar de bedrijfsarts wil sturen omdat je er "breekbaar"uitziet. Dan maakt ze van haar obsessie wel iets groots... Maargoed als je het verder goed met haar kan vinden en goed met haar kan werken is het misschien het beste de discussie niet aan te gaan. Hopelijk wordt er wel iets gevonden mbt je maagklachten.

Nikki wat een leuk fout karretje heb je gescoord! En naar de dreumesgroep, wat goed ^O^ De mijne zitten nog bij de baby'tjes.

Verder zag ik nog wat jarige ex-dreumesen voorbij komen die nu peutertjes zijn. Gefeliciteerd *O*

Hier in Frankrijk uiteraard niets meegekregen van koningsdag, sterker nog, ik heb gisteren voor het eerst in 15 maanden weer gewerkt *O* Na mijn zwangerschaps- en ouderschapsverlof was het de hoooooogste tijd om weer aan het werk te gaan, en wat was dat fijn! Ik wilde al eerder weer aan de slag, maar er was een enorme wachtlijst voor de crèche dus ik was genoodzaakt om een paar maanden ouderschapsverlof op te nemen na mijn 8 maanden zwangerschapsverlof. Het is hier wel goed geregeld hoor, want dat ouderschapsverlof wordt gewoon betaald door de overheid. Voor een deel tenminste. Ik werk het komende jaar 50%, dat is 17,5 uur per week. De kindjes zijn dan op de crèche. In combinatie met de B&B die we ook nog hebben, is dat precies goed te doen. We hebben deze week een leuk stel uit Antwerpen in huis, ik word daar blij van. De lange grauwe grijze winter is eindelijk voorbij, alles is weer groen en in bloei, en de toeristen weten Autun weer te vinden *O*
pi_152115239
Aaaw Spirit! Wat een leuke verhalen (ja ook de 'tepel' ja) O+ Ik krabde M. vanochtend nog op haar rug, maar oprollen als een balletje, ho maar! :N

Fijn weer werken, Musique! Maar ook heel waardevol dat je zo lang bij je meisjes hebt kunnen zijn, lijkt mij?

Ik weet verder niets van verzuim en p&o en zulks, maar wel dat werkgevers een beetje zenuwachtig worden als een werknemer meer dan drie keer per jaar kort ziek is.
pi_152115257
Nou, ik ben ook wel vaak ziek geweest dit schooljaar. Dat is de aanleiding + dat ze zich zorgen maakt omdat ze ook vind dat ik nogal mager ben.

Spirit, wat ellendig voor je vader zeg. Sterkte daarmee. Maar wat heerlijk dat je zo kunt genieten van Isa. Ze zullen op het kdv vast ook erg moeten lachen als ze dat daar ook doet. :D .

Musique, wat fijn dat je weer aan het werk kan! En dat is inderdaad wel een goede regeling. En ook weer voorjaar en mensen in B&B. Klinkt leuk allemaal. O+ . Ik krijg helemaal zin om eens naar jullie te komen, en dan onze drie meiden van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar. *; .

Nikki, wat leuk van het wennen bij de dreumesen. Hopelijk gaat het met S. ook goed, maar dat zal wel lukken. I zit af en toe een dag bij de dreumesgroep, als ze op die dag weinig baby's hebben (meestal op vrijdag). Die vermaakt zich er ook altijd wel goed! Gelukkig hebben ze bij de babygroep ook boekjes en tafeltjes/stoeltjes. Ze zit er nog tot 31 mei. Vanochtend bracht mijn vriend haar weg en die zei ook: tja, liggen daar drie kleine babytjes een beetje naar hun mobiel te staren en als je I daar tussen zet dan zie je ook dat het niet meer helemaal klopt! :D .

Ik voel me gelukkig weer beter, dus aan het werk. *O* . Met m'n breekbaarheid. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152115459
Ohja, Spirit, je pa! Dat is een minder leuk verhaal. Van dat katheterverhaal werd ik even licht in mijn hoofd. Sterkte :*
pi_152116191
Naar van je vader Spirit! Begrijpelijk dat je minder tijd hebt!
Fijn dat je weer aan het werk kan Musique.
Wat raar Franny! Bedrijfsarts is inderdaad voor verzuim en mensen die hun werk door gezondheid niet meer zo goed doen. Mijn vrouw krijgt ook vaak opmerkingen over haar gewicht. Als we stress hebben, vreet ik me rond en zij valt juist af. Aan mij vraagt niemand wat, aan haar 'Eet je wel?' etc etc

Ons jochie is gelukkig vanochtend wakker geworden zonder koorts en vrolijk. Hopelijk was het een 1dagsvirus of zo.

Morgen onze vouwwagen ophalen!! (en mijn moeder komt vanavond al naar ons toe en past morgen op terwijl wij de vouwwagen halen etc)
pi_152139125
Bij ons is dat ook Franny, liggen er allemaal van die minibaby's en daar scharrelen dan een paar dreumessen tussendoor. Arme baby's. :o

Spirit beterschap voor je vader. :*

Musique fijn dat je weer aan het werk bent. Ik kan me goed voorstellen dat je daar op een gegeven moment echt wel weer aan toe bent. :Y

Ik gooi er even een T en S spam in. Ze hebben zich vandaag urenlang vermaakt in de tuin. Het was niet echt warm, maar met schoenen en jas aan vonden ze het prima en ze zijn echt liever buiten dan binnen.

T plaagt zijn broertje op de trampoline.

pi_152148941
Die foto's O+

Isa is vandaag met haar mandje met traktaties naar het kdv gegaan. Daar kreeg ze meteen een mooie muts op en ze wilde beide niet meer loslaten, zo trots was ze O+ Ik heb veel foto's gemaakt maar mijn camera daar achtergelaten, met angst en beven want ik heb hem net en hij was erg duur dus ik hoop maar dat ze hem niet beschadigen... Al die kindergrijphandjes ;)

Dank voor het meeleven :* M'n pa heeft er ook nog bloedarmoede en een infectie bij opgelopen hoorden we gisteren, maar met nu de juiste ab (eerst kreeg hij blijkbaar verkeerde) en 2 zakken bloed knapt hij zienderogen op.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 30 april 2015 @ 13:55:00 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152151224
Wanneer is ze jarig, spirit?

Iemand een tip om wat geduld te oefenen? Kuiken wordt boos als hij iets niet meteen open krijgt en was vanmorgen dus ook heel boos op een sambabal-achtig plingelding die helemaal niet open kan :'). Hij wordt dan helemaal driftig en verdrietig, zo sneu ;(.
KuikenGuppy
pi_152154443
Wel herkenbaar helaas geen tips. Ik doe heel erg mijm best om het haar uit te leggen en dan samen open te maken maar omdat zij dan dus al zo aan het gillen is krijgt ze dat gedeelte niet mee..

Vorige week toen ik haar ophaalde van het kdv: goh wat is kaylee toch een rustig meisje, zit lekker te spelen en kijkt wat rond. Heb me hardop afgevraagd of we het wel over dezelfde kaylee hadden want thuis is ze zo druk! En nu ik geveld ben met een zware keelontsteking kan ik dat niet echt hebben nu...
pi_152155281
Ook herkenbaar, Burdie. Exacte dezelfde situaties doen zich hier voor. En met een beetje pech gaat ze in haar frustratie op de grond liggen en probeert ze met haar hoofd op de grond te bonken. :') .

Ik snap het wel; ze doen zo hun best om het allemaal te begrijpen en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en uit te voeren en dan lukt het niet en snappen ze het niet. Ik vergelijk het maar met als ik zelf mot heb met mijn computer, omdat de boel vastloopt of als een programma niet doet wat ik wil. Dan ga ik weliswaar niet op de grond liggen en gillen, maar het scheelt niet zo veel. :+ .

Ik pas bij haar driftbuien nu de methode van how2talk2kids toe: ik probeer haar gevoel voor haar simpel te verwoorden. Meestal dan zoiets: "I is boos, I is boos he, omdat dat 'ding' niet open wil'. Ik herhaal dat net zo lang tot ze rustig wordt. Ik heb gemerkt dat als ik dit doe, ze daadwerkelijk sneller rustiger is. Als ze dan weer een beetje bij is, pak ik dat voorwerp en zeg: kijk, mama krijgt het ook niet open, het gaat niet.

Dan zijn er twee reacties mogelijk: of ze wordt opnieuw boos (ik stel me voor dat ze dan denkt: wat, mijn supermama die alles kan, krijgt dit ook niet voor elkaar, in wat voor wereld ben ik terechtgekomen??), of ze kijkt me met grote ogen en open mond aan (en dan denkt ze zoiets als: "wow, als zelfs mijn supermama dit niet kan, dan moet het wel onmogelijk zijn en dan ben ik dus niet gek"). Voor die laatste reactie doe ik het natuurlijk. Dan zeg ik: 'zullen we nu iets pakken dat wel open kan?" En dan zoek ik iets op waarvan ik zeker weet dat het wel lukt. Ik doe het voor: kijk, dit kan wel open! En dan geef ik het aan haar en kan zij het openmaken, waardoor ze hopelijk ervaart: he, ik kan dit wel!

Tja, dit is dus hoe ik het meestal doe. Maar ik heb me ook voorgenomen om haar soms in haar frustratie te laten en niet altijd in te springen en iets op te willen lossen. Frustratie hoort er nu eenmaal bij, hoe sneu ook. Deze week ging een hele Zembla aflevering over hoe ouders van nu er alles aan doen om dat soort gevoelens bij hun kinderen weg te nemen, maar daar hebben kinderen op lange termijn weinig aan. Ik wil daarin een beetje een middenweg zoeken.
pi_152155340
Oh geduld is Sac ook vreemd. Heel vermoeiend af en toe.
  donderdag 30 april 2015 @ 16:44:09 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152155423
Idem hier hoor. Als iets niet binnen 5 seconden gaat zoals zij het wil, wordt het weggesmeten en alles wat in de directe omgeving ligt volgt :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_152155505
Sac zit op dit moment in de aarde van het afgegraven gras te spelen. Ze is dol op de zandbak maar die is momenteel buiten gebruik.
pi_152155746
Ik probeer het idd ook zo aan te pakken als Franny. Stip kan zich soms echt al boos op de grond laten vallen als we bijvoorbeeld het hekje naar de keuken dichtdoen. Hij slaat graag met het hekje en dat gaat met zo'n geweld dat de buren het horen en wij elkaar niet meer kunnen verstaan. Sja, dat kan gewoon soms niet, dus dan zorg ik dat hij zichzelf geen pijn doet met het laten vallen en benoem ik dat het niet leuk is dat het hekje nu dicht is, maar dat er ook andere dingen zijn om mee te spelen en als hij rustiger is zoeken we dan iets anders uit om te doen.

Ik vind dat 'verbieden' wel lastig hoor, want hij doet soms gewoon iets wat echt niet kan (met een stuk speelgoed op de tv slaan bijv.), maar om hem te laten stoppen moeten we hem echt weghalen en afleiden en dat leidt dan weer tot het oorzaak-gevolg van ik-doe-iets-wat-ze-niet-leuk-vinden naar dan-komen-ze-leuk-met-me-spelen.
pi_152171844
Hier ook de uitleg-methode zoals Franny beschrijft. We hebben het nu aan de hand met slapen: ze wil niet gaan slapen en ze wil alleen op mij in de stoel slapen. Ik ben na 4 weken wel gebroken en we moeten nog op vakantie in de zeer nabije toekomst ;(, dus er moet een oplossing komen.
Ik leg haar nu steeds uit dat mama eerst gaat douchen en tandenpoetsen en dat ik dan nog een nachtkus kom geven. Dat ze daar best verdrietig om mag zijn, maar dat ze ook lekker kan gaan slapen. Ze sliep voor ik m'n tanden gepoetst had... In de nacht werkt het nog niet zo lekker. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen daaraan.

Zembla moet ik echt even terugkijken! Bedankt, Franny!

Spirit, heel veel beterschap voor je vader! En Isa al bijna jarig O+

AA, gek hè, dat ze dan ergens anders zo rustig kunnen zijn? Is hier ook, zelfs al verschil of ze met mij is of met mijn man. Beterschap trouwens!
Home is where the O+ is...
pi_152185148
Morgen! Niet normaal toch? Ik ben een taart aan het bakken met Nijntje. Ze krijgt een loopfiets, die heeft man net in elkaar gezet. Als ze in bed ligt gaan we de woonkamer helemaal versieren en ballonnen opblazen en wat al niet meer. Het wordt zo'n leuke dag morgen O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 05:37:23 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152201239
Van harte gefeliciteerd met je peuter, Spirit! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 05:44:12 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152201245
Oh Cwen, hier precies hetzelfde. En om 04.30 weer klaarwakker (of 04.15 zoals vanochtend).

Ik moet ook echt een andere aanpak verzinnen, want dit is niet vol te houden.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_152201582
Hieperdepiep!!! Spirit heeft een peutermeisje!!! *O* *O*
Hartstikke gefeliciteerd, veel plezier vandaag!
pi_152201618
Spirit gefeliciteerd met je peuter *O*
pi_152201624
Spirit gefeliciteerd *O*
  zaterdag 2 mei 2015 @ 08:17:12 #25
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152201635
Gefeliciteerd Spirit! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: