Je zegt t zelf. Dan doe je t ergens niet goedquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:25 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Is dus geen onzin.
Ik betrek het toch op mezelf?
Zelfs met een 20 jaar oud Aldi-statief, als het maar niet waaitquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je zegt t zelf. Dan doe je t ergens niet goedMaar je kan zelfs met een half uur sluitertijd haarscherpe fotos krijgen
En met lange sluitertijd kan je dan ook nog prima krijgen hoor. Lang leven raw fotos maken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:08 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik vind het vaak te HDR overkomen. Een avondplaat hoort diepe schaduwen te bevatten. Punt.
En verder is het natuurlijk een kwestie van smaak / voorkeur.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En met lange sluitertijd kan je dan ook nog prima krijgen hoor. Lang leven raw fotos maken.
Me not like HDRquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En verder is het natuurlijk een kwestie van smaak / voorkeur.
Mijn "blauwe uur" foto heeft ook een licht HDR effect door mijn nabewerking in Lightroom. De lange sluitertijd (20 seconden) zorgt ervoor dat het water mooi glad werd en de eerste zichtbare sterren in beeld kwamen.
Heb sowieso reeksen geschoten met bracketing (5 frames, 1 stop) maar daar verder niets mee gedaan. Kan best zijn dat ik over een half jaar alsnog een HDR bewerking maak als ik er zin in heb
Dit dusquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Me not like.
[ afbeelding ]
Me like.
[ afbeelding ]
Ik vind subtiele hdr best mooi maar deze foto is imho niet subtielquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
HDR kan ook wel degelijk functioneel zijn.
[ afbeelding ]
Subtiel is het juiste woordquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vind subtiele hdr best mooi maar deze foto is imho niet subtiel
Ik mis de functie van lichtgevende stenen even, maar het zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
HDR kan ook wel degelijk functioneel zijn.
[ afbeelding ]
Hmmz, dat is een optie die ik nog wel kan proberen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:12 schreef Yvesss het volgende:
HDR or not to HDR? Zo'n beladen term. Spreek liever over exposure blending, kan op meerdere manieren. Vergis je niet in het verschil tussen de lichtintensiteit tussen het vroege danwel late blauwe uur. Daar zitten een paar stops tussen. Zodoende is het vroege blauwe uur beter om highlights op te nemen in je foto, single exposure. Exmor users zijn in het voordeel, veel groter dynamisch bereik bij iso 100 en veel betere 'shadowrecovery'. Ook een vorm van HDR.
@bepklep: er staat vast automatisch image stabilization aan op je camera. Zet dat eens uit en je zult zien dat die lange sluitertijden wel lukken. Gok ik.
Statief heb ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:07 schreef Yvesss het volgende:
Maar wel statiefje, bonenzak of whatever. Als je camera maar dood ligt. Dan komt het goed.
Mijn favoriet tot nu toe.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:38 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]
Het RijksmuseumDe blauwe golven zijn een lichtkunstwerk op het Museumplein (waterlicht van Daan Roosegaarde).
Mooi,had er ook heengewild maar had de volgende dag n bruiloftquote:Op donderdag 14 mei 2015 12:38 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]
Het RijksmuseumDe blauwe golven zijn een lichtkunstwerk op het Museumplein (waterlicht van Daan Roosegaarde).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |