Ook hier is voor zoiets wel schuldig zonder straf uitgesproken, als de vrouw door het toedoen van de man echt geen andere uitweg meer zag dan heeft hij haar zelf in deze positie gebracht, en aangifte doen, tja... zeker in Turkije, als zij ervan overtuigd is dat hij de kinderen zal ombrengen en ze laten hem even later weer lopen, wat dan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:30 schreef erodome het volgende:
Alsof deze vrouw hier geen straf voor moord had gekregen. Ze had ook naar de politie kunnen gaan(ja dat kan daar gewoon voor deze misdaad), maar koos ervoor om haar eer te wreken.
Ik kan geen medelijden hebben met de verkrachter, kan een opgeruimd staat netjes amper onderdrukken, maar dit is en blijft gewoon moord en ook hier loop je daar niet zomaar mee weg.
Beter is het om hem gewoon wekenlang met een pistool langs te laten komen ja. Wat kan er mis gaan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ook hier is voor zoiets wel schuldig zonder straf uitgesproken, als de vrouw door het toedoen van de man echt geen andere uitweg meer zag dan heeft hij haar zelf in deze positie gebracht, en aangifte doen, tja... zeker in Turkije, als zij ervan overtuigd is dat hij de kinderen zal ombrengen en ze laten hem even later weer lopen, wat dan?
Hij heeft haar ruim de tijd gegeven om er over na te denken, dat wel. Maar ik zie het toch ergens wel als een wanhoopsdaad. Niemand had haar kunnen/willen helpen. Haar kinderen waren er idd de dupe van geworden. Tjsa en die vent bleef haar maar lastig vallen. Wat moet je dan ???quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:06 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dit is gewoon moord met voorbedachte rade.
Overhoop schieten is één ding maar de rest vind ik ook minder...quote:The rapes continued over the next eight months until August 28, when Yildirim decided she had had enough.
On that day she shot Gider after he had climbed up the back wall of her house and then shot him again when he reached for his gun.
She said: 'I chased him. He fell on the ground. He started swearing at me.
'I shot his sexual organ this time. He became quiet. I knew he was dead. I then cut his head off.'
In total, Yildirim shot him ten times, including several times in his groin region. He was also reportedly stabbed in the abdomen after he was shot.
She then carried his head, which was dripping blood, by the hair to the village square at Yalvac, onlookers said.
Het is bruut. Beide kanten op. Doch hoe voorstelbaar ook maar de manier waarop ze hem afslacht vind ik persoonlijk niet proportioneel. Levenslang achter de tralies is ook weer wat anders. Een verzachtende omstandigheid hier en daar mag wel meegenomen wordenquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij heeft haar ruim de tijd gegeven om er over na te denken, dat wel. Maar ik zie het toch ergens wel als een wanhoopsdaad. Niemand had haar kunnen/willen helpen. Haar kinderen waren er idd de dupe van geworden. Tjsa en die vent bleef haar maar lastig vallen. Wat moet je dan ???
Hij kwam zelf ook steeds met een geweer aanzetten nietwaar ? En ze was zwanger terwijl haar man elders werkte. Ze zal gek van het piekeren zijn geworden.
[..]
Overhoop schieten is één ding maar de rest vind ik ook minder...
Naar mijn weten wordt verkrachting gewoon bestraft in turkije. En overspel is ook al niet strafbaar in turkije zover ik weet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:33 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat kan wel maar de politie van het Erdogan regime neemt je toch niet serieus, daarom kan je beter het recht in eigen handen nemen.
Niet zo heel erg anders op dit gebied. Verkrachting is daar ook strafbaar, sterker nog, daders krijgen een veel stevigere straf dan hier.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Mooie vergelijking met onze rechtstaat zeg. Inderdaad helemaal hetzelfde.
Is niet strafbaar daar zover ik weet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:37 schreef deedeetee het volgende:
Naar de politie gaan had wrs niet geholpen. Het lijkt me geen land waar je op veel sympathie kunt rekenen als je verkracht bent. Waarschijnlijk had men haar dan ook nog van overspel beticht.
Laws fail to stop violence against women in Turkeyquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Naar mijn weten wordt verkrachting gewoon bestraft in turkije. En overspel is ook al niet strafbaar in turkije zover ik weet.
De vrouw zegt trouwens zelf dat ze ook naar de politie had kunnen gaan, maar haar eer wilde herstellen.
Hier is de kans net zo groot dat ze hem zomaar weer laten lopen, als hij straf krijgt hier loopt hij na een paar jaar weer rond.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ook hier is voor zoiets wel schuldig zonder straf uitgesproken, als de vrouw door het toedoen van de man echt geen andere uitweg meer zag dan heeft hij haar zelf in deze positie gebracht, en aangifte doen, tja... zeker in Turkije, als zij ervan overtuigd is dat hij de kinderen zal ombrengen en ze laten hem even later weer lopen, wat dan?
Waarom überhaupt de vergelijking maken met Nederland?quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet zo heel erg anders op dit gebied. Verkrachting is daar ook strafbaar, sterker nog, daders krijgen een veel stevigere straf dan hier.
Nogmaals, ook uit de woorden van de vrouw zelf blijkt niet dat ze dacht dat ze niet terecht kon bij de politie.
15 jaar noem ik nogsteeds een stevige straf, je vergeet dat ook hier verkrachting een lastig te bewijzen misdaad is vaak, dat ook hier erg veel vrouwen(en ook mannen, die al helemaal amper ergens terecht kunnen) mishandeld worden met veelste vaak ernstige gevolgen. Ook daar wordt minder aan gedaan dan je zou denken, de wet kent nu eenmaal zijn beperkingen. Huiselijk geweld is overal een probleem en ook hier kan in een vlaag van verstandsverbijstering strafvermindering opleveren (passie moord).quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:37 schreef reza1 het volgende:
[..]
Laws fail to stop violence against women in Turkey
Turkey is failing to protect women from domestic violence, rights activists say. While International Women’s Day on March 8 approaches, women’s groups in Turkey are stepping up their criticism of the government, which they say is not doing enough to stop the beating and killing of women.
No justice for Turkish women who kill in self-defense
Men often get reductions in their sentences if their defense counsel cites that they were "provoked" into committing the crime. In 2008, for instance, a man from northwestern Turkey who strangled his wife using her lingerie had his sentence reduced from life in prison to 15 years after he said he had acted out of suspicion that the woman was having an affair with his cousin. The list of "provocation" reductions, justified on grounds of jealousy, honor and patriarchal traditions, is endless.
Turkey's rate of murdered women skyrockets
Have AKP's policies caused rise in violence against women?
Omdat er talloze reactie's staan die zeggen ja maar turkije, wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom überhaupt de vergelijking maken met Nederland?
Nou .. als je in een samenleving leeft waar het blijkbaar normaal is om een verkrachtingsslachtoffer uit te kotsen, de schuld in de schoenen te schuiven en haar de gewenste medische hulp te ontzeggen kan ik het me heel goed voorstellen dat mevrouw het recht in eigen handen neemt, in een poging om nog iets van haar eigen leven en dat van haar kinderen, te herstellen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat er talloze reactie's staan die zeggen ja maar turkije, wat had je dan verwacht?
Het gaat hier gewoon om een moord, een brute moord ook nog. Er is niets aparts aan dat iemand daarvoor bestraft wordt.
Nogmaals, ik kan geen traan laten om de verkrachter, opgeruimd staat netjes. Maar het is en blijft gewoon moord.
Een Nederlandse rechter zal het vanuit de Nederlandse normen en waarden bekijken. Dus die vergelijking gaat mank.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou .. als je in een samenleving leeft waar het blijkbaar normaal is om een verkrachtingsslachtoffer uit te kotsen, de schuld in de schoenen te schuiven en haar de gewenste medische hulp te ontzeggen kan ik het me heel goed voorstellen dat mevrouw het recht in eigen handen neemt, in een poging om nog iets van haar eigen leven en dat van haar kinderen, te herstellen.
Het blijft inderdaad nog steeds moord, en daar staat inderdaad een straf op. Maar een Nederlandse rechter had zeer waarschijnlijk toch een stuk meer rekening gehouden met haar situatie. Terecht, naar mijn mening.
Dus .. met zo'n achterlijke cultuur omtrent vrouwenrechten en verkrachting kijken ik, en blijkbaar met mij ook anderen, er niet erg raar van op dat die vrouw zo reageert.
Precies mijn punt. Een vergelijking met Nederland slaat he-le-maal nergens op.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:01 schreef Platina het volgende:
[..]
Een Nederlandse rechter zal het vanuit de Nederlandse normen en waarden bekijken. Dus die vergelijking gaat mank.
Neemt niet weg dat ze hier maar 5 jaar zal krijgen of iets vergelijkbaars. Want hier ben je al ontoerekeningsvatbaar als je pindakaas op een beschuit eet in plaats van een boterham.
Dat ging dan alleen over het feit dat ook hier zo'n moord bestraft wordt, dat als reactie op mensen die reageerde op dat deze vrouw een straf voor moord heeft gekregen, alsof dat raar zou zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Een vergelijking met Nederland slaat he-le-maal nergens op.
LOLquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Jij en je bullshit.
Iran hangt dit soort vrouwen op.
Mag ik even ->quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat ging dan alleen over het feit dat ook hier zo'n moord bestraft wordt, dat als reactie op mensen die reageerde op dat deze vrouw een straf voor moord heeft gekregen, alsof dat raar zou zijn.
Ook daar kon ze gewoon naar de politie en dan was deze man opgepakt, met zulke ernstige verkrachtingen zal bewijs vast niet het grote probleem zijn. De man was gewoon achter de tralies gegaan en lang ook.
Dat in de samenleving er het probleem is dat dit een stigma op kan leveren (of dat werkelijk zo was geweest en zo ernstig weet niemand hier, dat zal afhangen van de directe omgeving) heeft weinig te maken met deze rechtsspraak.
Zoals al gezegd is overspel niet strafbaar, deze vrouw liep op geen enkele manier gevaar van de staat als ze dit had aangegeven. Had ze na de eerste keer al kunnen doen.
Ze was ook niet bang voor fysiek gevaar van de omgeving, wel dat haar kinderen ermee gepest zouden worden en zij met de nek aangekeken zou worden.
Ik ontken echt niet dat er op teveel plaatsen daar nog geld dat je eer dan bezoedelt is en dat er geroddeld wordt, maar niets in de tekst wijst erop dat ze gevaar liep door dit wel aan te geven.
Hij is met overweldigende meerderheid gekozen, dus je kunt stellen dat Turken zichzelf niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:33 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat kan wel maar de politie van het Erdogan regime neemt je toch niet serieus, daarom kan je beter het recht in eigen handen nemen.
En dan vermoord ze hem toch? Wat een respectloos kutwijfquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Is niet strafbaar daar zover ik weet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |