abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152097413

Over Rock Am Ring:
Rock am Ring is een jaarlijks terugkerend muziekfestival, tot en met 2014 op de Nürburgring nabij Adenau in de Eifel (Duitsland). Het werd in 1985 voor het eerst gehouden. De bedoeling was een eenmalig evenement te organiseren, maar door de grote opkomst (75.000 toeschouwers) besloot men er een terugkerend festival van te maken. Enige uitzondering is 1989/1990: na de lage bezoekersaantallen in 1988 werd twee jaar pauze ingelast.

Sinds 1991 is het het grootste rockfestival van Duitsland. Sinds 1997 wordt tegelijkertijd het festival Rock im Park in Neurenberg georganiseerd. De meeste artiesten die voor Rock am Ring gecontracteerd worden, treden ook op Rock im Park op. Het festival duurt drie dagen en om het festivalterrein heen liggen meerdere campings. Enkele edities hadden zelfs een 4daags programma.

Dit jaar moest Rock Am Ring verhuizen naar Vanaf 2015 vindt Rock am Ring plaats op het vliegveld van Mendig, Vulkaneiffel. Dit kwam doordat festival organisatie DEAG een nieuw festival wilde opzetten met de naam "DER RING - Grüne Hölle Rock". Dit festival zorgde ondanks de headliners Metallica, Muse en Kiss voor een zeer slechte kaartverkoop. Waardoor het festival noodzakelijk moest verhuizen naar het Gelsenkirchen in het Schalke 04 stadion. Het festival kreeg daardoor ook een nieuwe naam Rock Im Revier.

Of Rock Am Ring terugkeert naar de Nürburgring is zo ver nog onbekend.

Plattegrond

Line-Up
- A Day To Remember (USA)
- All That Remains (USA)
- Annenmaykantereit (DE)
- Antilopen Gang (DE)
- Asking Alexandria (UK)
- Bad Religion (USA)
- Bastille (UK)
- Beatsteaks (DE)
- Bilderbuch (DE)
- Blues Pills (SWE)
- Body Count feat. Ice-T (USA)
- Bombus (SWE)
- Broilers (DE)
- Callejon (DE)
- Clueso (DE)
- Clutch (USA)
- Code Orange (USA)
- Deichkind (DE)
- Die Toten Hosen (DE)
- Dolomite Minor (UK)
- Donots (DE)
- Eagles Of Death Metal (USA)
- Enter Shikari (UK)
- Feine Sahne Fischfilet (DE)
- Fences (USA)
- Foo Fighters (USA)
- Frank Turner And The Sleeping Couls (UK)
- Fritz Kalkbrenner (DE)
- Godsmack (DE)
- Hollywood Undead (DE)
- Hozier (IRE)
- In Flames (SWE)
- Interpol (USA)
- Jamie T (UK)
- Kadavar (DE)
- King 810 (USA)
- K.I.Z. (DE)
- Kraftklub (DE)
- L7 (USA)
- Lamb Of God (USA)
- Lower Than Atlantis (UK)
- Mallory Knox (UK)
- Marilyn Manson (USA)
- Marismoto (DE)
- Maxi Jazz & The E-Type Boys (UK)
- Mighty Oaks (UK)
- Modestep (UK) (DE)
- Motionless In White (USA)
- Motörhead (UK)
- MS Mr (USA)
- Netsky (BE)
- Ok Kid (DE)
- Papa Roach (USA)
- Parkway Drive (AUS)
- Pop Evil (USA)
- Prinz Pi (DE)
- Rise Against (USA)
- Royal Republic (SWE)
- Schmutzki (DE)
- Siriusmodeselektor (DE)
- Skindred (WAL)
- Slash feat. Myles Kennedy & The Conspirators (UK) (USA)
- Slaves (USA)
- Slipknot (USA)
- Sondaschule (DE)
- The Ghost Inside (USA)
- The Prodigy (UK)
- Three Days Grace (CAN)
- Tocotronic (DE)
- Trailerpark (DE)
- Turbostaat (DE)
- TÜSN (DE)
- We Are Harlot (USA)
- While She Sleeps (UK)
- Yellowcard (USA)
- Zebrahead (USA)
- Zugezogen Maskulin (DE)

Tickets:

Die Hobbits auf der Suche nach Rock Am Ring:

[ Bericht 49% gewijzigd door indiaantje89 op 30-05-2015 22:30:18 ]
pi_152097885
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:50 schreef Loveless85 het volgende:
Wel te hopen dat ze dat nog een beetje verharden ofzo ja _O- Of er moet gewoon een podium op komen te staan, dan heb je er geen last van.
Ja geen idee wat dit is. Een regen buitje erbij en je krijgt een enorme slikboel :P.
pi_152098020
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:09 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja geen idee wat dit is. Een regen buitje erbij en je krijgt een enorme slikboel :P.
Ooit een dagje Graspop geweest met extreme hitte/droogte. Dan wil je ook niet op zo'n zandvlakte staan, stuiven als een malle, en continu een droge zandbek. Beetje zweten en het plakt allemaal vast. :r
pi_152098983
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ooit een dagje Graspop geweest met extreme hitte/droogte. Dan wil je ook niet op zo'n zandvlakte staan, stuiven als een malle, en continu een droge zandbek. Beetje zweten en het plakt allemaal vast. :r
Ja bij regen = slik. Wind = veel zand in de lucht. Maar het is toch een oud vliegveld. Je zou zeggen dat er behoorlijk wat gras en asfalt zal liggen?

[ Bericht 2% gewijzigd door indiaantje89 op 28-04-2015 17:03:40 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:54:34 #5
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_152101703
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heel toevallig in 2005? Damn die kan me ook nog wel herinneren. Toen begon SoaD en 5 seconden later zag ik alleen nog maar zand! En sommige tenten die net langs het pad stonden zaten ook helemaal onder.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_152146228
quote:
20 Jahre Rock im Park in Nürnberg mit Rekordergebnis

75.000 Drei-Tageskarten restlos ausverkauft
Nur noch Tagesticket-Kontingente verfügbar
Rekordmarke für Rock am Ring und Rock im Park auf 165.000 geschraubt

20 Jahre Rock im Park können mit einem Rekordergebnis gefeiert werden. Fünf Wochen vor Start des Festivals auf dem Nürnberger Zeppelinfeld sind sämtliche 75.000 Drei-Tagestickets ausverkauft. Veranstalter Marek und Andre Lieberberg bewerten dies gemeinsam mit ihrem Partner Peter Pracht als „Zeichen der enormen Zugkraft“ des Nürnberger Open Air Events. Zusammen mit Rock am Ring wurde die Rekordmarke der Zwillingsfestivals auf insgesamt 165.000 authentische Festivaltickets geschraubt.

Nunmehr stehen für jeden einzelnen Festivaltag in Nürnberg nur noch Tagesticket-Kontingente ohne Parken und Campen zur Verfügung. Die Tagestickets kosten 85,- Euro für Freitag, 5. Juni (Foo Fighters/ Slipknot/ Beatsteaks), 80,- Euro für Samstag, 6. Juni (Die Toten Hosen/ Rise Against) und 75,- Euro für Sonntag, 7. Juni (The Prodigy/ Deichkind/ Kraftklub). Die Ticketpreise verstehen sich inkl. Vorverkaufsgebühren. Hinzu kommen Buchungs- und evtl. Versandgebühren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2015 10:38:53 ]
pi_152146232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:54 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Heel toevallig in 2005? Damn die kan me ook nog wel herinneren. Toen begon SoaD en 5 seconden later zag ik alleen nog maar zand! En sommige tenten die net langs het pad stonden zaten ook helemaal onder.
Nee, 2006
pi_152146285
Huh lees ik dat goed?

Foo Fighters en Slipknot daar op 1 dag?
pi_152146337
Ja dus :D

pi_152146353
PINKPOP R U WATCHING?? Je kan dus gewoon wel verschillende prijzen rekenen voor dagkaarten
pi_152146362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja dus :D

[ afbeelding ]
Dit is RaR, dus daar ook op 1 dag. Misschien toch ook beetje beseft dat Slipknot niet de gedroomde headliner was?
pi_152146380
+Tremonti, Ruen Brothers .

Fences afgezegd :)
pi_152146394
RiP:

RaR:

Dit is de dagindeling dus, die was volgens mij ook nog niet bekend? Benieuwd hoe ze het doen, Slipknot op Alterna zal wel wat te ver gaan.
pi_152146437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:44 schreef indiaantje89 het volgende:
+Tremonti, Ruen Brothers .

Fences afgezegd :)
Tremonti, prima naam :Y Dan staat zowel Mark Tremonti als Myles Kennedy er dus weer dit jaar, beide met ander project
pi_152146486
Spielplan dus binnenkort online, en info over 4e (electronica) podium :Y
pi_152146489
Even snel wat ik wil zien:

Vrijdag:Die Toten Hosen, Marilyn Manson, Broilers, Bad Religion, Body Count feat. Ice-T, Tremonti, Yellowcard

Zaterdag: The Prodigy, Kraftklub, Deichkind, Slash feat. Myles Kennedy, Interpol, Royal Republic, Zebrahead, Blues Pills, L7, Hollywood Undead, Slaves

Zondag:
Foo Fighters, Slipknot, beatsteaks, Motörhead, Lamb Of God, Eagles Of Death Metal, Sirusmodeslektor, Godsmack, Modestep, Papa Roach, Netsky mits de schema het toelaat.
pi_152146518
Die zondag kan je denk ik shaken, de EDM zal dus wel op dat 4e podium staan, benieuwd hoe ze het met Slipknot doen, gooien ze dat voor de Foo's of staat het op Alterna? In ieder geval zal er iets van dat Duitse spul dan wel óf voor Foo's staan óf op Alterna.
pi_152146557
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:50 schreef Loveless85 het volgende:
Die zondag kan je denk ik shaken, de EDM zal dus wel op dat 4e podium staan, benieuwd hoe ze het met Slipknot doen, gooien ze dat voor de Foo's of staat het op Alterna? In ieder geval zal er iets van dat Duitse spul dan wel óf voor Foo's staan óf op Alterna.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd, ik zal overal beetje rondhangen, die zondag de leukste dag voor mij.
pi_152146760
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:50 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe groot is die alterna normaal gesproken? Kan je dat beetje vergeljken met 3FM stage?
pi_152146970
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:01 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hoe groot is die alterna normaal gesproken? Kan je dat beetje vergeljken met 3FM stage?
Op de Nurburgring groter, zeker qua ruimte voor publiek, en qua stage ook wel denk ik. Ik denk eigenlijk dat die Alterna qua ruimte en formaat podium zelfs gewoon richting mainstage van andere festival gaat.
pi_152147289
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Op de Nurburgring groter, zeker qua ruimte voor publiek, en qua stage ook wel denk ik. Ik denk eigenlijk dat die Alterna qua ruimte en formaat podium zelfs gewoon richting mainstage van andere festival gaat.
Ok, ik denk dat trouwens niet al die dance namen op stage 4 staan hoor. Want dan staat er wel heel veel op de zondag.
  donderdag 30 april 2015 @ 12:51:01 #22
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_152149494
Benieuwd wat nu de indeling wordt. Of ze de foos en slipnot gewoon achter elkaar doen. Slipkot was in 2009 nog gewoon headliner.
Ben bang dat ik hozier niet kan meepikken. Voor de rest ziet het er prima uit
pi_152149921
Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze gelijkertijd spelen.
pi_152514841
Nog geen spielplan? Vorig jaar 8 mei, 2013 26 april, 2012 2 mei.
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 09:04:20 #25
332671 crew  indiaantje89
pi_152514852
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:03 schreef Loveless85 het volgende:
Nog geen spielplan? Vorig jaar 8 mei, 2013 26 april, 2012 2 mei.
Nope nog niet, zou snel komen gaven ze laats aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')