Het nadeel bij dit soort dingen is meestal dat Opa zijn mond niet meer kan roeren als de kapers komen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:39 schreef Leandra het volgende:
als opa immers niet mondig genoeg is kapers op de kust te weren dan is het de vraag of het wel zo verstandig is dat opa nog autorijdt.
Nu kan opa dat kennelijk nog wel, het lijkt me daarom belangrijk dat de moeder van TS (het enige kind van opa) daar dan van op de hoogte is.... dit soort dingen moet je iig niet achter de rug van moeder om doen, want voor je het weet ben jij die graaierige kaper op de kust die misbruik van opa maakt of heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het nadeel bij dit soort dingen is meestal dat Opa zijn mond niet meer kan roeren als de kapers komen.
Stiefzoon kan sowieso geen aanspraak maken, zeker niet als opa en zijn vriendin niet getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap hebben... stiefzoon kan dat alleen maar iets van opa erven als opa hem in zijn testament gezet heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:16 schreef OudeBok het volgende:
Mijn moeder is hier geheel van op de hoogte, en stelt ook alles in het werk om dit snel rond te krijgen.
Verzekering, tsja. Desnoods knal ik 'm op mijn naam meteen, een C1 kost ook geen drol om te verzekeren. Tot de tijd dat opa er alleen in rijdt, hem als hoofdbestuurder opgeven. Alles van CJIB etc. komt bij mij, maar gaat rechtstreeks door naar opa zolang hij erin rijdt en hij het veroorzaakt. Die constructie is allang opgelost. Gaat er alleen om dat stiefzoon geen aanspraak kan maken uiteindelijk.
Oké, duidelijk, nicequote:Op dinsdag 28 april 2015 20:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stiefzoon kan sowieso geen aanspraak maken, zeker niet als opa en zijn vriendin niet getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap hebben... stiefzoon kan dat alleen maar iets van opa erven als opa hem in zijn testament gezet heeft.
Of wanneer opa de auto op naam van zijn vriendin gezet heeft, dan heb de poppen aan het dansen als opa de auto aan jou geeft.
Ja, je kan op heel veel manieren frauderen. En ja, dat mag niet. Regel het gewoon netjes, zeker als het evt. onderdeel van de erfenis wordt. En misschien leeft opa nog wel 30 jaar!quote:Op maandag 27 april 2015 20:01 schreef OudeBok het volgende:
Stel ik neem nu 4000 euro op van m'n spaarrekening, en verstop die ergens in een leiding (hypothetisch). Heb die auto dan zgn. voor 4000 euro gekocht en opa heeft die 4000 euro vervolgens allang verbrast. Hij is niet verplicht bonnen te bewaren, noch aan te geven waaraan hij dat geld verbrast heeft lijkt me?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |