Deze gast heb ik vorige jaar ook eens onder loep genomen. Bij wat nazoeken kwam ik er achter dat hij begin april 2014 in Costa Rica was, hij is gearresteerd toen hij probeerde illegaal terug in Panama te komen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:18 schreef StaceySinger het volgende:
American Fugitive Expat Sage Million Hiding in Volcan
[ afbeelding ]
An American expatriot named Sage Million, 58, wanted by judicial authorities in Hawaii on an outstanding bench warrant and for questioning in connection with a recently reported sexual assault of a minor, is living in a rented property in Volcan, province of Chiriqui, in Panama near the border with Costa Rica.
http://www.panama-guide.com/article.php/20130404185822875
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 28 april 2015 16:51 schreef MeloD het volgende:
[..]
Klopt, en iedereen heeft weer andere ervaringen. Laten we daarom dus niet pretenderen dat we zeker weten waarom K&L bepaalde keuzes gemaakt hebben (in dit geval het aanraden van een gids). Enige juiste conclusie is: "we weten het niet"
En let wel, ik heb ook onderbuikgevoelens richting misdrijf (te veel losse eindjes zoals "waarom zijn ze niet gevonden tijdens de eerste zoektochten en door de speurhonden?") maar ik blijf nog wel helder denken en probeer alles objectief te benaderen. En niet vanuit een gekleurde misdrijfbril zoals sommigen hier dragen.
Als er meerdere users zijn die deze mening met jou delen dan zie ik het probleem niet..quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juist > het is niet ondenkbaar dat mensen die op de vlucht zijn plaatsen als Boquete aandoen.
Daar val je niet op ,omdat er veel toeristen komen en omdat er veel Amerikaanse typetjes wonen.
JMO
BNW / Kris & Lisanne #206 - Boquete, vroeger en nu.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:02 schreef StaceySinger het volgende:
kijk net na de verdwijning
Sage Million, the 61 year old wanted man tried to cross into Panama’s Chiriqui province, bordering with Costa Rica.
Million is wanted in the United States, in the state of Hawaii, for the alleged sexual assault of a minor, murder and terrorism.
Apr 21, 2014 - The capture of an American fugitive by Panama authorities, trying to enter ... Sage Million was arrested last week by Panama's State Border Service
Posted on Apr 21 2014
he capture of an American fugitive by Panama authorities, trying to enter their country from Costa Rica once again proves the inefficiency of Costa Rica’s immigration service in deterring serious criminals from entering the country.
Sage Million was arrested last week by Panama’s State Border Service (Senafront in Spanish) when the 61 year old wanted man tried to cross into Panama’s Chiriqui province, bordering with Costa Rica.
Million is wanted in the United States, in the state of Hawaii, for the alleged sexual assault of a minor, murder and terrorism.
According to the police report, Million was hiding in Costa Rica when last Wednesday he tried cross into Panamanian territory. When approached by police, the man identified himself as an American citizen and presented his passport. An identity check revealed he was wanted by U.S. authorities.
Apparently Million was hiding out in Costa Rica for days.
What is disturbing about this news is the fact that on January 15 of this year, the American mocked Costa Rican authorities by entering the country by air at the San José international airport and leaving the next day, again by air, according to a report by the local television news, Teletica.
[ afbeelding ]
http://todaycostarica.com(...)ta-rica-immigration/
ik denk dat veel van die vluchtelingen zijn in de grensstreek ophoudenquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als er meerdere users zijn die deze mening met jou delen dan zie ik het probleem niet..
en anders kan de hele OP leeg geveegd worden lijkt me dan!
Leuk dat je zo geïnteresseerd bentquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Juist, dat ze er zitten geloof ik, maar zijn er bronnen van personen die daadwerkelijk gebeten zijn?
Namen, data, beschreven aanvallen.
Kijk de aanhangers van een misdrijf moeten zich hier ook constant onderbouwen met voorbeelden en feiten. Er is nergens een reden om aan te nemen dat die gevaarlijke diersoorten ook daadwerkelijk mensen hebben aangevallen of K&L.
Ik ben dus benieuwd naar cijfers en bronnen.
quote:Anders mag die mogelijkheid van mijn hop in het sprookjesboek van Mata.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.htmlquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:52 schreef MeloD het volgende:
[..]
Dat we dus niet weten waarom ze andere toeristen geadviseerd hebben een gids te nemenDus dat het onzin is om zo stellig als Gynaika te beweren dat ze het deden ivm gevaren op het pad.
Top, heb ik weer wat te lezen!quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Leuk dat je zo geïnteresseerd bentDe cijfers en bronnen vind je in hoofdstuk 28 van Mackessy c.s. (2010).
[..]
Het wordt steeds moeilijker om hier nog een redelijke discussie te houden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Top, heb ik weer wat te lezen!
Kon verder namelijk geen reisverslagen vinden van mensen die op het Pianista trail gebeten/aangevallen zijn. Wel verhalen dat er weinig dieren te zien en te horen zijn. Behalve Blue, Beetje kat in de zak net als het vrijwilligerswerk in IL.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:48 schreef ToniB het volgende:
[..]
Blijft vreemd voor mij dat Chiani al op 3 april wist waar hij zoeken moest en daar zelfs bevestiging kreeg van vrouwtje Martina. Blijkbaar was het voor hem aan de hand van wat hij aantrof in de kamer (een kaart zegt hij ) en omdat hij (zegt) samen met Eileen al op de pc had gekeken toen al (dat was dus 2 april) een uitgemaakte zaak dat ze het Pianista trail op waren gegaan. Toch heeft Eileen tegen iemand op Boquete.ning gezegd dat ze dacht dat de meisjes het Quatzal trail wilden gaan doen.
quote:Zelfs op 4 april loopt iedereen nog als een kip zonder kop te zoeken!
nou komt ie !quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:12 schreef StaceySinger het volgende:
Million hid in the jungle
http://www.liveandinvesto(...)ed-costarica-panama/
Wanted: Sage Million 02-29-12
| Published: February 29, 2012
Hawaiʻi Police Department
Juvenile Aid Section, Area I
Lieutenant Lucille Melemai
Report No. C11033166
[ afbeelding ]
http://www.hawaiipolice.com/wanted-sage-million-02-29-12
Dat was me bekend, maar hoe denk je dat e.e.a. gegaan kan zijn?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nou komt ie !
Unconfirmed reports indicate that Million may have been living in Volcan de Chiriqui in Panama’s Chiriqui province with his wife and daughter.
http://insidecostarica.co(...)-rica-panama-border/
En daarom ga ik met jou naar Panamaquote:Op dinsdag 28 april 2015 16:51 schreef MeloD het volgende:
[..]
Klopt, en iedereen heeft weer andere ervaringen. Laten we daarom dus niet pretenderen dat we zeker weten waarom K&L bepaalde keuzes gemaakt hebben (in dit geval het aanraden van een gids). Enige juiste conclusie is: "we weten het niet"
En let wel, ik heb ook onderbuikgevoelens richting misdrijf (te veel losse eindjes zoals "waarom zijn ze niet gevonden tijdens de eerste zoektochten en door de speurhonden?") maar ik blijf nog wel helder denken en probeer alles objectief te benaderen. En niet vanuit een gekleurde misdrijfbril zoals sommigen hier dragen.
misschien pendelde hij op en neer (drugs)quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat was me bekend, maar hoe denk je dat e.e.a. gegaan kan zijn?
Hij is 16 april 2014 gearresteerd toen hij probeerde vanuit Costa Rica de grens naar Panama over te steken.
Voor 16 april was hij dus in Costa Rica
Dat kan allemaal, wat er Boquete.ning vorig jaar gedacht werd is dat hij legaal de grens over naar CR was gegaan en ongezien probeerde terug in Panama te komen omdat zijn verblijfsvergunning oid verlopen was. Als je die papieren wil verlengen moet je een vingerafdruk afstaan en aangezien hij ondertussen gesignaleerd stond als gezocht, kon hij dat niet doen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
misschien pendelde hij op en neer (drugs)
Of gaf hij zich als gids uit onder een hele andere naam
ik denk niet dat hij OOIT een verblijfsvergunning heeft gehadquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat kan allemaal, wat er Boquete.ning vorig jaar gedacht werd is dat hij legaal de grens over naar CR was gegaan en ongezien probeerde terug in Panama te komen omdat zijn verblijfsvergunning oid verlopen was. Als je die papieren wil verlengen moet je een vingerafdruk afstaan en aangezien hij ondertussen gesignaleerd stond als gezocht, kon hij dat niet doen.
Sage was making a semi-annual Visa run FROM PANAMA TO COSTA RICA and was detained and arrested while he, his wife, and their 12 year old daughter were waiting in the Rio Sereno Migration Office. Sage had a verifiable reservation for 2 nights and 3 days at a B&B in San Vito. He had his BONA FIDE plane tickets back to the States. NOTICE: he was trying to legally sign out of Panama and into Costa Rica when this happened.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik denk niet dat hij OOIT een verblijfsvergunning heeft gehad
Die was gewoon illegaal in Panama > gevlucht
hij heeft nogal wat op z'n kerfstok
Ja, nadat hij gearresteerd was bleven zijn vrouw en dochter in Volcan staat er.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:10 schreef StaceySinger het volgende:
His wife and a 12-year old girl remain in Volcan, Panama.
http://www.bigislandchron(...)about-a-sex-assault/
Van wat ik lees valt hij op kinderen. K en L waren volwassen vrouwen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:19 schreef StaceySinger het volgende:
hij is hier gepakt > Río Sereno
dit was zijn "critical" website > http://web.archive.org/we(...)lligenceservice.com/
[ afbeelding ]
Lijkt me ook de enige juiste basisinstelling. Argwaan mag, heb ik ook op diverse terreinen, maar de vraag is wanneer twijfel logisch kan worden omgebogen tot bewijs dat een misdrijf moet hebben plaatsgevonden - omdat het niet anders kan! Dat heb ik nog niet gezien.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:51 schreef MeloD het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |