Dat viel me ook al opquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:21 schreef remlof het volgende:
En na drie dagen nog niet eens één topic vol
Dat heb ik inderdaad ook. Ik volg dit een stuk meer dan andere rampen, ook omdat je warme herinneringen hebt aan specifieke mensen en je afvraagt hoe het daar nu mee gaat.quote:Op maandag 27 april 2015 02:03 schreef Drebbelman het volgende:
Ik betrap mezelf er ook op dat dit me vooral raakt omdat ik er geweest ben, de herinneringen nog zo vers in mijn geheugen liggen en dat ik het zo zielig vind omdat Nepalezen zo'n geweldig aardig volk zijn en hun cultuur zo rijk is.
De informatievoorziening is dan ook erg gebrekkig.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij een beetje vliegtuigcrash in de buurt heb je 10 topics binnen 6 uur vol met rond de 7000 views per topic.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
De informatievoorziening is dan ook erg gebrekkig.
twitter:AFP twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 14:19:32#BREAKING Nepal quake death toll reaches 5,057: official reageer retweet
Te ver weg?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Viel mij ook al op. Misschien door vakantieperiode? Gisteren Koningsdag.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Slordige 30 miljoen maarquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:09 schreef TLC het volgende:
Ik wist niet eens dat er zoveel mensen in Nepal woonden... je denkt toch hoog hoog in de bergen daar woont toch bijna niemand![]()
Waarbij wel vermeld moet worden dat het merendeel van de populatie in de laag gelegen gedeeltes woont, het hooggebergte is alleen het noordelijke deel van nepal.quote:
Over een natuurramp valt ook niet zoveel te zeggen. Behalve dan dat het treurig is voor de inwoners.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bij een beetje vliegtuigcrash in de buurt heb je 10 topics binnen 6 uur vol met rond de 7000 views per topic.
Dit is allemaal wat verder weg en minder interessant.
dat illustreert goed hoeveel energie er in zo'n aardbeving zit.quote:
Het viel me ook op dat het water nogal laat reageert op de schokken. Zal wel een natuurkundig verklaring voor zijn. Nu is het ook wel een groot zwembad, dus waarschijnlijk duurt het dan wat langer voordat die 'krachten' de oppervlakte bereiken. Denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:58 schreef Frutsel het volgende:
apart om te zien dat het camerabeeld weer steady lijkt te worden en vervolgens dan pas het zwembad water alle kanten op klotst
ik denk dat de eerste schokken van kleine amplitude waren, maw snel heen en weer gaand waardoor het beeld zo schokt. De schokken van grotere amplitude zullen minder effect op de camera hebben (omdat diens massa zo klein is), maar des te meer op de grote massa water.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het viel me ook op dat het water nogal laat reageert op de schokken. Zal wel een natuurkundig verklaring voor zijn. Nu is het ook wel een groot zwembad, dus waarschijnlijk duurt het dan wat langer voordat die 'krachten' de oppervlakte bereiken. Denk ik.
California toch?quote:
Is bij een hotelquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
California toch?
(hoeveel mensen in Nepal zouden een zwembad hebben)
quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
California toch?
(hoeveel mensen in Nepal zouden een zwembad hebben)
En jawel:
Tja, waarom zouden ze aan fact checking doen, als het 50x op youtube staat zal het wel waar zijnquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:59 schreef aloa het volgende:
[..]![]()
Zit net naar rtl late night te kijken, waar ze beelden van zo'n zwembad laten zien. In Nepal!
beelden van RTL klopten dan wel weer!quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja, waarom zouden ze aan fact checking doen, als het 50x op youtube staat zal het wel waar zijn
Reguliere media zeker op TV maakt er al jaren aan potje van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |