abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6716691
Mijn neefje wilde een huis kopen, maar hij heeft een schuld vanwege de aankoop van een auto.
Die heeft hij nodig om naar zijn werk te komen.
Toen mijn zus me daarover vertelde, dat dat een obstakel kon zijn voor het krijgen van een hypotheek voor een huis, wat wel heel gunstig gelegen was voor zowel zijn vriendin als hijzelf heb ik aan geboden hem een gift aan te bieden van 3000 euro en een boterzachte lening van 3000 euro in de hoop dat hij daardoor die hypotheek zou kunnen krijgen.
De lening mag hij beginnen terug te betalen als hij meer is gaan verdienen, dus niet meteen en het is renteloos.
Maar hoe zit dit dus fiscaal?
Ik wil het niet aftrekken, is het dan puur een privee afspraak die niemand, dus ook de fiscus niets aangaat?

[Dit bericht is gewijzigd door Parsival op 09-11-2002 21:35]

Atheism is a non-prophet organisation.
  zaterdag 9 november 2002 @ 21:31:38 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_6716756
"aanpook" , leuk

Maar wat een bagger topic. Jij leent uit en niemand die er verder wat van hoort ook de belastingen niet ...

Voila.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_6721650
Hangt ervanaf hoeveel je belastingvrij mag schenken van de belastiong anders is je neefje alsnog de lul, want geloof me ze komen er wel achter.

Die lening dat is je eigen pakkie an en dat gaat voor de rest niemand wat aan.

Strakke aktie btw om je neefje zo te helpen!!!!

pi_6732030
quote:
Op zondag 10 november 2002 08:52 schreef Angel22 het volgende:
Hangt ervanaf hoeveel je belastingvrij mag schenken van de belastiong anders is je neefje alsnog de lul, want geloof me ze komen er wel achter.

Die lening dat is je eigen pakkie an en dat gaat voor de rest niemand wat aan.

Strakke aktie btw om je neefje zo te helpen!!!!

Dank je.
Neefje is iemand van wie ik de baby fotoos gemaakt hebt.
Bovendien iemand die ik gezien heb met zijn jas aan, wachtend tot zijn vader hem op zou halen en volstrekt in de steek gelaten werd.
Neefje is de zoon van een zuster met wie ik heel goed op kan schieten.
Ik ben nu eindelijk in een positie waar ik het me kan veroorloven hem te helpen en maak graag van die gelegenheid gebruik, want het is lange tijd anders geweest, heb in de aaw gezeten totdat ik een omscholings kans kreeg.
Het enige wat ik me nu afvraag is wat zijn de belasting technische consequenties.
Daar zou ik graag meer over weten, want daar heb ik domweg geen verstand van.

[Dit bericht is gewijzigd door Parsival op 10-11-2002 23:07]

pi_6732277
weer eens het verschil tussen edit en quote gemist.
pi_6735383
Tis misschien een idee om eens op http://www.belastingdienst.nl/ te kijken.
Misschien dat daar wat staat over giften en leningen
pi_6738247
De lening die jouw neefje heeft kan hij waarschijnlijk zonder al teveel moeite in zijn hypotheek laten opnemen. Veel hypotheekverstrekkende verzekeraars zijn bereid tot 130% van de executiewaarde van een woning hypotheek te verstrekken. De executiewaarde (dus de waarde bij gedwongen verkoop) is meestal 90%. Bij een woning van EUR 100.000 kun je dus EUR 117.000 aan hypotheek krijgen. Van het geld wat "overblijft" moeten wat dingen als overdrachtsbelasting en makelaarskosten, taxatiekosten, betaald worden. Maar dat is in dit geval maximaal EUR 10.000, dus dan blijft er nog EUR 7000 over waarvan jouw neefje zijn lening kan aflossen, zijn huis verbouwen, etcetera. Jij blij, hij blij.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')