mag, maar hoeft niet. Er zijn vrouwen die er idd voor kiezen om helemaal geen zorg af te nemen, maar de meerderheid heeft (naar mijn inschatting ) wel controles tijdens de zwangerschap.quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:51 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het zelf nooit overwogen. Maar mijn buren hebben bewust te laat gebeld... De buren aan de andere kant niet, maar ook daar een bevalling zonder verloskundige.
Bedoel je ook zonder controle tijdens de zwangerschap?
Hoe vaak komt dàt eigenlijk voor? En is dat voornamelijk bij een 2e (of 3e, 4e etc) kind?quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
mag, maar hoeft niet. Er zijn vrouwen die er idd voor kiezen om helemaal geen zorg af te nemen, maar de meerderheid heeft (naar mijn inschatting ) wel controles tijdens de zwangerschap.
wat jij omschrijft hoor je idd met enige regelmaat. Dat mensen bewust te laat bellen.
Dat proberen we dmv deze enquête onder andere uit te zoekenquote:Op vrijdag 24 april 2015 19:58 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hoe vaak komt dàt eigenlijk voor? En is dat voornamelijk bij een 2e (of 3e, 4e etc) kind?
Ik kan mij er niks bij voorstellen, ik had t liefst een gyn van begin tot einde erbij gehad.
Ik dacht heel even dat je verkapt aankondigde 7 weken te zijnquote:Op vrijdag 24 april 2015 19:58 schreef Sjeen het volgende:
Het leverde haar een totaal-ruptuur op... Reden te meer voor mij (net 7 weken zwanger) om zeker met een verloskundige te bevallen. Het werd overigens ziekenhuis en gynaecoloog
Een stuit alleen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat proberen we dmv deze enquête onder andere uit te zoeken![]()
Het is niet zeldzaam-zeldzaam, maar ook weer geen schering en inslag dat vrouwen zonder vk bevallen. Cijfers erover zijn van NL niet bekend. Alle bevallingen in NL worden geregistreerd in een soort landelijk register, daarin moet je bijv ook de locatie van de bevalling aangeven en welke zorgverlener erbij was. In dat systeem is er geen optie om aan te geven dat er géén zorgverlener bij was, dus dan wordt iemand geregistreerd als thuis met vk.
Soms kun je wel uit de context eea opmaken. We weten bijvoorbeeld dat tussen 2008 en 2012 zo'n 36 baby's in stuitligging thuis geboren zijn. Een deel daarvan zijn 'per-ongelukjes' en wel met vk, een ander deel was bewust alleen.
Ik zal mijn zusje de enquete toesturen. Die heeft het zonder gedaan.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:06 schreef mignonne het volgende:
het lijkt er overigens wel op dat dit meer voorkomt bij een 2e of volgend kind en bovendien ook vaker bij wat hoger opgeleide vrouwen.
helaas moet het binnen de afgelopen 5 jaar zijn. Maar wellicht kent zij nog mensen die hetzelfde hebben gedaan maar dan recenter?quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zal mijn zusje de enquete toesturen. Die heeft het zonder gedaan.
Edit: Was wel 14 jaar geleden. Weet niet of het dan nog relevant voor je is.
Ik had de OP dus beter moeten lezen. Mijn excuses.![]()
absoluut. Maar dat gaat niet heel makkelijk. Zelf aanpassen kan sowieso niet omdat het een landelijk systeem is.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Een stuit alleen.
Maar dan is het toch handiger dat systeem aan te (laten) passen?
Ik zal het eens vragen, maar die kans acht ik redelijk klein gezien haar leeftijd.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:11 schreef mignonne het volgende:
helaas moet het binnen de afgelopen 5 jaar zijn. Maar wellicht kent zij nog mensen die hetzelfde hebben gedaan maar dan recenter?
Het lijkt mij toch wel handig dat vk's niet gedwongen worden om te liegen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
absoluut. Maar dat gaat niet heel makkelijk. Zelf aanpassen kan sowieso niet omdat het een landelijk systeem is.
wie weetquote:Op vrijdag 24 april 2015 20:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zal het eens vragen, maar die kans acht ik redelijk klein gezien haar leeftijd.
Vermoedelijk weinig mensen in haar omgeving die nu nog met kinderen krijgen bezig zijn, maar ik zal het voor je nagaan.
dank!quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:19 schreef agter het volgende:
Leuk onderzoek!
Ik denk dat je veel respons op het forum "dragen en voeden" zult krijgen. Daar is /was een groepje vrouwen bezig met UC.
nee!!! Daar ben ik te oud voor (vind ik)quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat je verkapt aankondigde 7 weken te zijn
nee het gaat vooral om vrouwen die hier bewust voor kiezen tijdens de zwangerschap of bevalling.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:48 schreef rebel-angel het volgende:
Mag je ook mee doen als je er niet voor gekozen heb, maar uiteindelijk toch zonder vk bent bevallen omdat het zo snel ging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |