Geen idee van de kwaliteit maar lijkt er prima uit te zien. Meer heb je niet nodig aan een bankje toch? Het moet plat en omhoog kunnen en dat doet ie!quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:16 schreef Maraca het volgende:
In juni stopt mijn sportabonnement omdat ik dan geen gebruik meer wil maken van het zwembad, maar weer wil starten met hardlopen (in samenwerking met mijn fysio). Maar het sporten in sportschool zelf is ook wel prima bevallen. Zeker omdat ik dankzij jullie kennis heb gemaakt met dumbbell training ipv steeds machines te gebruiken. Dat wil ik er dan ook zeker inhouden, maar lid worden van een sportschool wil ik niet meer. Wil dat gewoon thuis kunnen doen en ik heb ook de ruimte daarvoor. Heb een aparte kamer in mijn huis waar ik rustig een halterbank kwijt zou kunnen om te trainen (liever wel opklapbaar) dus dat scheelt al.
Nu zat ik te kijken naar deze bank. Doe ik hier verstandig aan of is dit een gevalletje miskoop? Heb alleen dumbbells, dus hoef geen speciale balk voor een halter. Misschien dat er in de toekomst een halter gaat komen, maar die leg ik dan in mijn nek om squats te doen.
Dat dacht ik dus ook! Maar denk, vraag het toch voor de zekerheid evenquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geen idee van de kwaliteit maar lijkt er prima uit te zien. Meer heb je niet nodig aan een bankje toch? Het moet plat en omhoog kunnen en dat doet ie!
Misschien even een idee om op Marktplaats oid te kijken?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:16 schreef Maraca het volgende:
In juni stopt mijn sportabonnement omdat ik dan geen gebruik meer wil maken van het zwembad, maar weer wil starten met hardlopen (in samenwerking met mijn fysio). Maar het sporten in sportschool zelf is ook wel prima bevallen. Zeker omdat ik dankzij jullie kennis heb gemaakt met dumbbell training ipv steeds machines te gebruiken. Dat wil ik er dan ook zeker inhouden, maar lid worden van een sportschool wil ik niet meer. Wil dat gewoon thuis kunnen doen en ik heb ook de ruimte daarvoor. Heb een aparte kamer in mijn huis waar ik rustig een halterbank kwijt zou kunnen om te trainen (liever wel opklapbaar) dus dat scheelt al.
Nu zat ik te kijken naar deze bank. Doe ik hier verstandig aan of is dit een gevalletje miskoop? Heb alleen dumbbells, dus hoef geen speciale balk voor een halter. Misschien dat er in de toekomst een halter gaat komen, maar die leg ik dan in mijn nek om squats te doen.
Marktplaats = zelf vervoeren. Ik ben niet zo heel sterk en m'n auto is niet zo heel erg geschikt voor het vervoer van dit soort dingenquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:21 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Misschien even een idee om op Marktplaats oid te kijken?
Veel mensen hebben altijd van die goede ideeën, maar het doorzettingsvermogen is iets minderDus meestal staat het er vol mee.
Aha zo.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Marktplaats = zelf vervoeren. Ik ben niet zo heel sterk en m'n auto is niet zo heel erg geschikt voor het vervoer van dit soort dingen
Ja, als ik echt een sportschool versie wil dan ben ik wel wat duurder uitquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat de budgetversie van zo'n bankje misschien iets minder duurzaam is dan degene die ze in de sportschool hebben, maar hij wordt maar door 1 persoon per dag gebruikt ipv door 100 dus dat hoeft geen probleem te zijn lijkt me..
700 euroquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, als ik echt een sportschool versie wil dan ben ik wel wat duurder uitEn daarnaast train ik (momenteel) nog met max 10kg dumbbells
dat scheelt natuurlijk ook enorm. Heb wel eens gekeken naar dezelfde dumbbells als in m'n sportschool. 700 euro tweedehands
Dat gaat nog wel even duren denk ik, als ik dat al ga halenquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
700 euro
Maar ik gok dat als je aan gewichten van meer dan 25-30kg wilt beginnen, je ook wel wat van die verende vloeren mag gaan neerleggen in je huis, tenzij je graag het gevoel van plaatselijke aardschokken wilt nabootsenTegen die tijd is het misschien toch beter om weer naar de sportschool te gaan..
Ik heb hier toen ik ging beginnen bijna alles gekocht. http://www.fitnessshop4u.nl/ was vaak de volgende dag al binnen,quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:16 schreef Maraca het volgende:
Ik heb een aantal lessen bodypump gevolgd en daarbij kwam ik niet verder dan 7,5kg per kant + de stangquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:51 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Ik heb hier toen ik ging beginnen bijna alles gekocht. http://www.fitnessshop4u.nl/ was vaak de volgende dag al binnen,
Wel een ding over squaten met thuis zonder rek. Je moet er rekening mee houden dat je het gewicht uit je nek moet kunnen tillen of ddat ding op de grond laten pleuren. Dit is een van de redenen dat ik juist weer naar de sportschool ben gegaan.
Ik weet natuurlijk niet hoezwaar je squat maar 20 tot 40 kilo achter je hoofd vandaan tillen is zwaar.
Kloptquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan ook nog een frontsquat doen. Ik laat zo'n grote stang van 25kg meestal gewoon eerst met één kant op de grond zakken door vanuit mijn bekken naar die kant door te buigen, dan krijg je hem wel uit je nek. Maar met heel heel veel kilo's is dat inderdaad wel lastiger. Maar je kunt ook zwaar trainen met bodyweight exercises en kleine gewichten.
*noteert*quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:22 schreef Ryuuzen het volgende:
frontsquats zijn inderdaad beter dan. Je kan die ook met een zware dumbell doen.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef CrunchySelf het volgende:
Wie mij de appel/kaneel magere kwark van Optimel heeft aangeraden dank!
Heb ik idd ook al heel erg aan zitten denken. Lijkt me onwijs awesome. Vergt wel ander soort training geloof ik.quote:[img]fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op dinsdag 28 april 2015 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Qwea, ik zat laatst te denken; mocht je schouderblessure weer onder controle zijn, zijn Powerliftmeetings dan niet wat voor jou? Ook een krachtsport waarin je duidelijke doelen kunt stellen maar dan zonder het hele bronzing spray bikini sponzig verhaal..
quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:28 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Lekker is die he? ik heb nu die nieuwe zomerkwark ofzo, met framboos ook lekker fris smaakje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Ik zette hem altijd rechtop tegen de muurquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:25 schreef Maraca het volgende:
[..]
*noteert*
Op die website die je me gaf verkopen ze helaas geen inklapbare banken
quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Uhu. Heeft wat van appel taart
Bedoel je deze?Ja die! lentekwark dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens mij moet je dan echt concentreren op de main liftsquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb ik idd ook al heel erg aan zitten denken. Lijkt me onwijs awesome. Vergt wel ander soort training geloof ik.
Maraca, deze heb ik gehad, onwijs stevig:
https://www.helisports.nl(...)erstelbare-Bank.html
Je kan ook een keer meedoen met de PRs die je nu hebt, volgens mij ligt het niveau ook best uiteen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan echt concentreren op de main lifts
en om echt sterker te worden moet je eigenlijk wel gaan bulken
Ben een nieuw split schema aan het maken. Iemand nog leuke oefeningen die ik niet mag missen?
Ziet er goed uit! Misschien deze week eens langsgaan bij een vestiging om hem in het echt te zienquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb ik idd ook al heel erg aan zitten denken. Lijkt me onwijs awesome. Vergt wel ander soort training geloof ik.
Maraca, deze heb ik gehad, onwijs stevig:
https://www.helisports.nl(...)erstelbare-Bank.html
Bench, squat en deadlift zijn inderdaad de hoofdoefeningen. Ik vind het leukquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ben een nieuw split schema aan het maken. Iemand nog leuke oefeningen die ik niet mag missen?
Militairypressquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Kan je de pistol squat ook zonder TRX?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Militairypress, TRX pistol squats en pull ups zijn mijn favoriete oefeningen
btw militairy gewoon staand
neequote:Op dinsdag 28 april 2015 14:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan je de pistol squat ook zonder TRX?
Jij vind burpees leuk? wat is er mis met jou!quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan ook een keer meedoen met de PRs die je nu hebt, volgens mij ligt het niveau ook best uiteen.
Burpees!
Pull ups heb ik er al in want mijn doel is dit jaar unassisted te kunnen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Militairypress, TRX pistol squats en pull ups zijn mijn favoriete oefeningen
btw militairy gewoon staand
Haha nee ik vind ze niet leuk, maar een beetje sadisme in een ander's schema stoppen is leuk tochquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jij vind burpees leuk? wat is er mis met jou!
Haha, ik kan het ook nog niet heel diep hoor. Tot ongeveer 90 graden met mijn bovenbeen, als ik dieper ga kom ik niet meer omhoog.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
neeik train nu met de trx om hem te leren
ik kom zonder halverwege voor dat ik een faceplant maak
Haha ja inderdaad, net zoiets als spruitjes: zo vies die moeten wel gezond zijnquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nee ik vind ze niet leuk, maar een beetje sadisme in een ander's schema stoppen is leuk toch![]()
En aangezien ze al zó snel kut worden moet het wel ergens heel goed voor zijn! (al is dat vooral hart-long conditie en niet kracht).
Hahaha, laat me wel even weten wanneer het je lukt, want dat is wel echt superawesome. Ik merk wel dat ik met links iets verder kom, maar dat is ook mijn afzetbeen bij basktebal.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, ik kan het ook nog niet heel diep hoor. Tot ongeveer 90 graden met mijn bovenbeen, als ik dieper ga kom ik niet meer omhoog.
Holy crapquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef -Peach het volgende:
Ik had laatst eens voor de lol opgezocht wat momenteel de records zijn bij vrouwen in powerlifting in de klasse waar ik onder zou vallen (-72 kg, senioren, raw):
Raw: 120kg squat/95 kg bank/142.5 deadlift
Equipped: 207,5 squat/152.5 bank/212.5 deadlift
veul!!
Over een paar weken is er in onze sportschool NK powerliften voor junioren, eens kijken hoe zo'n wedstrijd er aan toe gaat. Blijkbaar zijn ze nog best streng op uitvoering van de oefeningen.
Daarom is het ook wel leuk dat er ook beginnerswedstijden worden georganiseerd, heb je nog een beetje kans. De dames worden er trouwens ook niet knapper op moet ik zeggenquote:
Klopt, dat is wel jammer.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:03 schreef -Peach het volgende:
[..]
Daarom is het ook wel leuk dat er ook beginnerswedstijden worden georganiseerd, heb je nog een beetje kans. De dames worden er trouwens ook niet knapper op moet ik zeggen
Het is dan ook niet voor niets een recordquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef -Peach het volgende:
Ik had laatst eens voor de lol opgezocht wat momenteel de records zijn bij vrouwen in powerlifting in de klasse waar ik onder zou vallen (-72 kg, senioren, raw):
Raw: 120kg squat/95 kg bank/142.5 deadlift
Equipped: 207,5 squat/152.5 bank/212.5 deadlift
veul!!
Over een paar weken is er in onze sportschool NK powerliften voor junioren, eens kijken hoe zo'n wedstrijd er aan toe gaat. Blijkbaar zijn ze nog best streng op uitvoering van de oefeningen.
Heb je helemaal gelijk in! Eigen records verbeteren is sowieso altijd leukquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is dan ook niet voor niets een recordIk zal ook nooit van mijn leven in de buurt komen van de wereldrecords bij hardlopen, maakt het nog niet minder leuk om te doen.
Je moet idd wel goed weten hoe de uitvoering moet, zonde als je daarop afgekeurd wordt..
Met die mentaliteit ga je nooit het wereldrecord verbrekenquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is dan ook niet voor niets een recordIk zal ook nooit van mijn leven in de buurt komen van de wereldrecords bij hardlopen, maakt het nog niet minder leuk om te doen.
Je moet idd wel goed weten hoe de uitvoering moet, zonde als je daarop afgekeurd wordt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |