Ik zou hem niet aangaan, tenzij ik dus erg hard van m'n huis afmoest, maar als dat zo was had ik het scherper geprijsd.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is een prima uitgangspositie voor een onderhandeling.
Dat ligt aan de vraagprijs, maar als de "vergelijkbare" woningen in die straat voor tussen de 135.000 en 195.000 verkocht zijn, dan lijkt het me sterk dat het werkelijk vergelijkbare woningen waren.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Het bod hoeft niet te zijn voorzien van allerlei voorwaarden. En verder: waarom geen 22% of 12% onder de vraagprijs?
Als je er niet tegen kunt dat iemand een bod op je huis doet dat onder je verwachting ligt, dan moet je het uitbesteden aan een makelaar.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:04 schreef Leandra het volgende:
Ik zou hem niet aangaan, tenzij ik dus erg hard van m'n huis afmoest,
Ik zei dat het me niet zou boeien, ik weet niet waarom je daarin leest dat ik er niet tegen zou kunnen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je er niet tegen kunt dat iemand een bod op je huis doet dat onder je verwachting ligt, dan moet je het uitbesteden aan een makelaar.
Mijn huis stond 2 dagen te koop, bod van 20% onder vraagprijs gedaan, uiteindelijk op 12% onder vraagprijs gekocht. Zij tevreden, ik tevreden.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:26 schreef Wespensteek het volgende:
Het is verstandig het bod goed te motiveren alleen zou ik de motivatie niet vertellen aan verkoper.
Die gaan niet eens reageren. Als je er als verkoper van overtuigd bent, dat het huis 188k waard is, dan ga je over 150k niet praten.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:28 schreef Gunner het volgende:
150K bieden op een huis van 188? Wat denk je dat ze zullen zeggen?
Hoezo niet aangaan? Je kunt toch gewoon een tegenbod doen? (2% onder de vraagprijs of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou hem niet aangaan, tenzij ik dus erg hard van m'n huis afmoest, maar als dat zo was had ik het scherper geprijsd.
Verder moet ieder doen wat hij wil, ik stel alleen dat een bod van 20% onder m'n vraagprijs me niet zou boeien, maar ik zou m'n huis ook te koop zetten voor een realistische vraagprijs, dus dan zou een bod van 20% daaronder gewoon veel te weinig zijn.
[..]
nee joh, kost je alleen maar tijd. Mensen die 150k bieden komen nooit in de buurt van jouw vraagprijs.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo niet aangaan? Je kunt toch gewoon een tegenbod doen? (2% onder de vraagprijs of iets dergelijks?
Nee, daarmee zou ik de onderhandelingen openen en de bieder het gevoel geven dat hij werkelijk ergens in het midden zou kunnen uitkomen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo niet aangaan? Je kunt toch gewoon een tegenbod doen? (2% onder de vraagprijs of iets dergelijks?
Dat het in jouw geval lukte, wil niet zeggen dat het voor iedereen lukt. Wij begonnen rond de 10% en zijn uitgekomen op ongeveer 5% minder. Er zat echt niet meer rek in en toch stond het al 6 maanden te koop. Het ligt ook helemaal aan de vraagprijs, als die al scherp is, dan krijg je er echt niet zomaar zoveel vanaf. Met een bod van 20% minder waren ze bij ons niet eens aan de onderhandelingen begonnen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je er niet tegen kunt dat iemand een bod op je huis doet dat onder je verwachting ligt, dan moet je het uitbesteden aan een makelaar.
Mijn huis stond 2 dagen te koop, bod van 20% onder vraagprijs gedaan, uiteindelijk op 12% onder vraagprijs gekocht. Zij tevreden, ik tevreden.
Nou nee, ik heb simpelweg geen interesse om zo laag uit te komen... per definitie niet.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:49 schreef tofastTG het volgende:
Kost tijd?/Het gevoel geven?Je kunt er makkelijk bij vermelden dat de geboden prijs veel te laat is, en dat je daarom een tegenbod doet.
Ik zie het probleem niet zo. Kan best dat die mensen een bepaald gevoel krijgen, maar dat zou mij niets boeien. Je moet natuurlijk niet onder de prijs gaan zitten die je zelf in gedachte had, maar dat spreekt voor zich.
Je bent niet aan regels gebonden bij bieden he?quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb simpelweg geen interesse om zo laag uit te komen... per definitie niet.
Mogelijkheid 1: mijn huis is 200 waard, ik zet het te koop voor 202.
Kijker X komt langs en biedt 162K, zodra ik een tegenbod doe verwacht kijker X ergens in de buurt van de 182K uit te komen, wat gewoon 10% minder is dan de waarde van mijn huis.
Mogelijkheid 2: mijn huis is 200 waard, ik zet het te koop voor 220.
Kijker X komt langs en biedt 176K, ik doe een tegenbod, daarmee gaat kijker X verwachten dat hij ergens in de buurt van de 198K uitkomt.... 1% minder dan de waarde van mijn huis.
Zeg het maar, wat is de bedoeling, dat ik m'n huis per definitie van een te hoge vraagprijs voorzie zodat mensen het gevoel kunnen hebben dat ze "goed onderhandeld" hebben door de onderhandelingen op 80% van de vraagprijs te zijn begonnen?
Nee, ik ben idd nergens aan gebonden, dat is precies waarom ik geen tegenbod doe op een bod 20% onder de vraagprijs als mijn huis al scherp geprijsd te koop staat, het is dan simpelweg niet interessant de onderhandeling in te gaan.quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je bent niet aan regels gebonden bij bieden he?laag beginnen staat niet gelijk aan laag uitkomen, je kunt 3x een tegenbod doen van 2% onder de vraagprijs.
Kijker mag verwachtingen hebben, maar hij bepaald niet jouw verkoopprijs.
Logisch toch?
We hadden kunnen verwachten dat jij er zoéén bent die de markt zoals hij is niet accepteert en een eigen methode hanteert voor de verkoop van je huis.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb simpelweg geen interesse om zo laag uit te komen... per definitie niet.
Mogelijkheid 1: mijn huis is 200 waard, ik zet het te koop voor 202.
Kijker X komt langs en biedt 162K, zodra ik een tegenbod doe verwacht kijker X ergens in de buurt van de 182K uit te komen, wat gewoon 10% minder is dan de waarde van mijn huis.
Mogelijkheid 2: mijn huis is 200 waard, ik zet het te koop voor 220.
Kijker X komt langs en biedt 176K, ik doe een tegenbod, daarmee gaat kijker X verwachten dat hij ergens in de buurt van de 198K uitkomt.... 1% minder dan de waarde van mijn huis.
Zeg het maar, wat is de bedoeling, dat ik m'n huis per definitie van een te hoge vraagprijs voorzie zodat mensen het gevoel kunnen hebben dat ze "goed onderhandeld" hebben door de onderhandelingen op 80% van de vraagprijs te beginnen?
Heb je het huis al van binnen bekeken?quote:Op donderdag 23 april 2015 21:37 schreef Poolbal het volgende:
Dag beste mensen,
Voor het eerst in mijn schamele leventje ga ik met mijn vriendin een bod uitbrengen op een huis!
Het huis heeft de prijs van 188.000. We hebben gelezen dat vergelijkbare huizen in de straat 130.000 - 195.000 hebben gekost. We hebben samen besloten dat 165.000 onze maximale prijs is, daarom willen we 150.000 bieden.
We hebben al begrepen dat je beter kan mailen dan bellen, en dat je verschillende voorwaarden in de biedingsbrief kan schrijven. We lazen ook dat er geregeld 20% onder geboden wordt.
Maar moet je je bod ook motiveren? Bv: beste bla bla, dit is ons bod. Het is iets lager, maar straat-conform, vandaar.
Thanks voor jullie gedachten!
Dat valt wel mee, het is ook in deze kopersmarkt nog steeds zo dat woningen met een realistische prijs geen eeuwigheid te koop staan en voor een normale prijs verkocht worden.quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
We hadden kunnen verwachten dat jij er zoéén bent die de markt zoals hij is niet accepteert en een eigen methode hanteert voor de verkoop van je huis.
Jij zou dus zoals gezegd wel een makelaar moeten nemen, omdat je met de rare gedachtenkronkel in optie 1 nooit van je huis afkomt. Het is namelijk (helaas) wél normaal om meer te vragen voor je huis dan dat je uiteindelijk wil accepteren.
Nee, maar niet teleurgesteld zijn als ze niet accepteren.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:13 schreef Poolbal het volgende:
Iedereen weer wijs natuurlijk.... Alles is geregeld, ik vraag me alleen af of je een lager bod moet motiveren.
Maar je had al wel een bezichtiging in het huis gehad neem ik aan?quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:31 schreef Poolbal het volgende:
Thanks voor de input, allen!
Bod is gedaan, iets verhoogd. We wachten af. Geen motivatie erbij gezet.
Bod van 150k gedaan?quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:31 schreef Poolbal het volgende:
Thanks voor de input, allen!
Bod is gedaan, iets verhoogd. We wachten af. Geen motivatie erbij gezet.
Wat een tzoekkel, die makelaar. Je openingsbod is toch een openingsbod?!quote:Op zondag 26 april 2015 22:57 schreef Poolbal het volgende:
Verzocht inderdaad om verhoging voordat t bieden kan beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |