Ik ben tijdje terug een syrisch gezin (vluchtelingen) op een treinstation tegengekomen, ze hadden hulp nodig om de weg te vinden door hun gebrekkig Nederlands. Ik vroeg die vrouw op een gegeven moment naar haar ervaring in Syrie. Ze was ook heel slecht over zowel Assad als IS aan het praten. Ze vertelde over alle nare dingen die ze hadden meegemaakt, bombardementen op hun wijken, heel wat buren waren overleden. Ze had het steeds over Assad en wat hij deed. Toen ik haar vroeg hoe ze IS strijders had ervaren, hoe zij met de burgers omgaan etc. Zei ze dat ze die niet had meegemaakt, IS kwam pas een tijdje nadat zij gevlucht waren. Dat vond ik best frappant, haar slecht praten over IS alsof ze hun had meegemaakt, maar vervolgens zeggen dat ze die helemaal niet had meegemaakt.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Toevallig heb ik Syrische vrienden met familie in Syrië. Ik weet van ze dat ze zowel van Assad als IS walgen, zij zijn er totaal niet blij mee en willen beide zo snel mogelijk weg hebben. Dat zegt mij wel iets, want zij onderhouden gewoon contact met hun familie.
Dat komt omdat de meeste van deze mensen, net zoals mijn kennissen, in Damascus wonen waar geen IS is. 1 ding weten ze wel, ze willen er weg blijven want ook zij hebben weer familie en vrienden die er wel voor gevlucht zijn uit de oostelijke/IS regio. Die Syriërs zijn echt niet achterlijk hoor. De echte Syriërs zijn de goede burgers die lijden, zij zien hun land verscheurd worden door Assad en IS tegelijkertijd.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik ben tijdje terug een syrisch gezin (vluchtelingen) op een treinstation tegengekomen, ze hadden hulp nodig om de weg te vinden door hun gebrekkig Nederlands. Ik vroeg die vrouw op een gegeven moment naar haar ervaring in Syrie. Ze was ook heel slecht over zowel Assad als IS aan het praten. Ze vertelde over alle nare dingen die ze hadden meegemaakt, bombardementen op hun wijken, heel wat buren waren overleden. Ze had het steeds over Assad en wat hij deed. Toen ik haar vroeg en hoe ze IS strijders had ervaren, hoe zij met de burgers omgaan etc. Zei ze dat ze die niet had meegemaakt, IS kwam pas een tijdje nadat zij gevlucht waren. Dat vond ik best frappant, haar slecht praten over IS alsof ze hun had meegemaakt, maar vervolgens zeggen dat ze die helemaal niet had meegemaakt.
Wat in essentie altijd het trieste is in dit soort conflicten de burger is altijd de lul los van wie tegen wie vecht en waarom.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat komt omdat de meeste van deze mensen, net zoals mijn kennissen, in Damascus wonen waar geen IS is. 1 ding weten ze wel, ze willen er weg blijven want ook zij hebben weer familie en vrienden die er wel voor gevlucht zijn uit de oostelijke/IS regio. Die Syriërs zijn echt niet achterlijk hoor. De echte Syriërs zijn de goede burgers die lijden, zij zien hun land verscheurd worden door Assad en IS tegelijkertijd.
Kan me hier wel in vinden. Maar met een kanttekening dat dit echt iets is van deze tijd. De moslimcultuur heeft ook hoogtepunten van kennis uitwisseling en tolerantie gekend. De problemen zijn denk ik ontstaan met de toename van conflicten in het midden-oosten na WO2. En dat we inderdaad slap bezig zijn geweest met de integratie van gastarbeiders. Waarvan we nu nog de gevolgen merken.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:58 schreef Bensel het volgende:
We zijn in nederland veel te tolerant geworden, waardoor we ironisch genoeg veel meer segregeren dan integreren, en groepjes met extremistische gedachtengoed lekker binnen die groep kunnen blijven.
In plaats vanlaten mengen onder de bevolking en zo een wederzijdse uitwisseling van cultuur, word er voornamelijk door links bepaald dat de geimporteerde cultuur zoveel mogelijk intact moet blijven. Daardoor komt er subsidie voor theehuizen, moskee's, stichtingen, gebedsruimtes, eigen voedsel etc, zodat er nauwelijks menging plaats hoeft te vinden onder de lokale bevolking. Daardoor mislukt integratie, en daardoor creert men radicalisatie: er is geen controle, want dat is onwenselijk, een inbreuk op de cultuur.
De cultuur van de moslims is echter 1 zonder zelfcorrigerende factor.Het is niet voor niets dat als iemand meer zich in de islam verdiept, dat deze steeds radicaler wordt. Het is een boek waar veel zaken instaan die lijnrecht staan tegenover onze ethische waarden en normen. Aangezien dat boek voor moslims perfect is, is per definitie elke conclusie die eruit getrokken wordt in de cultuur ook perfect verdedigbaar. Er is geen behoefte om radicalisering tegen te gaan, want als je dat doet, ga je ook tegen de koran in.
Dus in Nederland heb je in de moslimcultuur dus intern en extern geen enkele prikkel die radicalisatie tegen kan gaan. Dat ligt aan politiek correct denken, en het onvermogen van moslims om zelfcorrigerend te zijn.
Het gaat later de Nederlandse overheid aanklagen dat die niets gedaan heeft om het te voorkomen, terwijl de bevalling hier was.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:54 schreef Makoto het volgende:
Ook kut als je zo'n kind bent. Dan is je lot al bepaald..
Off, hij/zij kan de overheid niet eens meer aanklagen, omdat hij/zij dood is.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:10 schreef Loekie1 het volgende:
Het gaat later de Nederlandse overheid aanklagen dat het niets gedaan heeft om het te voorkomen, terwijl de bevalling hier was.
Als hij zij het overleefd heeft en vol trauma's zit. Het is ook wel van de zotte, men weet dat moeder en kind vertrekken naar het kalifaat en men doet niks.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:11 schreef Makoto het volgende:
[..]
Off, hij/zij kan de overheid niet eens meer aanklagen, omdat hij/zij dood is.
Die bewijzen niets nee.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus die filmpjes met gruwelijkheden die de IS maakt zijn dus niet door IS gemaakt?
"Twiitch, voor al uw volkerenmoorden"quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:46 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Vraag het aan Twittch, die weet er alles van.
Wellicht kan je derhalve aangeven wie die filmpjes dan wel gemaakt hebben?quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die bewijzen niets nee.
Zijn trouwens niet mijn woorden/gedachten
Gewoon propaganda.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:12 schreef bijdehand het volgende:
Die bewijzen niets nee.Zijn trouwens niet mijn woorden/gedachten
Dat is makkelijk. Dat hebben de media gedaan, a.k.a. het westen a.k.a. de zionisten.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wellicht kan je derhalve aangeven wie die filmpjes dan wel gemaakt hebben?
Dit vind ik wel erg ver gezochtquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:14 schreef bijdehand het volgende:
Dat is makkelijk. Dat hebben de media gedaan, a.k.a. het westen a.k.a. de zionisten.
In het midden-oosten zitten wel meer kinderen die niets anders kennen dan oorlog en vechten praatgroepjes enz genoeg daar dus.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als hij zij het overleefd heeft en vol trauma's zit. Het is ook wel van de zotte, men weet dat moeder en kind vertrekken naar het kalifaat en men doet niks.
De vraag is of ze ook in een normale maatschappij kunnen functioneren, ik denk het niet..quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:15 schreef Megumi het volgende:
In het midden-oosten zitten wel meer kinderen die niets anders kennen dan oorlog en vechten praatgroepjes enz genoeg daar dus.
Ik ook. Maar nogmaals: het zijn niet mijn woorden.quote:
Je vergeet de CIA, NSA en MI6 te noemen maar BNW is een deur verder op.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is makkelijk. Dat hebben de media gedaan, a.k.a. het westen a.k.a. de zionisten.
Maar je gelooft wel dat het zo in elkaar zit?quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:16 schreef bijdehand het volgende:
Ik ook. Maar nogmaals: het zijn niet mijn woorden.
Of de hoge piefen van de wereld die alles in hun macht hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je vergeet de CIA, NSA en MI6 te noemen maar BNW is een deur verder op.
Is dat nog niet duidelijk?quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:16 schreef Makoto het volgende:
[..]
Maar je gelooft wel dat het zo in elkaar zit?
Duidelijk dan.quote:
Maar ik denk dat groepen als de IS kwijlen bij de gedachten om deze top (moordenaars) soldaten in hun gelederen op te nemen helaas.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:16 schreef Makoto het volgende:
[..]
De vraag is of ze ook in een normale maatschappij kunnen functioneren, ik denk het niet..
Ik weet bijna wel zeker dat dat zo is ja, helaas inderdaad.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:21 schreef Megumi het volgende:
Maar ik denk dat groepen als de IS kwijlen om deze top (moordenaars) soldaten in hun gelederen op te nemen helaas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |