Op donderdag 23 april 2015 16:41 schreef krullie1990 het volgende:Allereerst wil ik even vragen of ik serieuze reacties kan ontvangen.
Ik zit namelijk heel erg met het volgende...
Mijn vriend en ik zijn al een paar jaar samen. (zelf vrouw, 25jr)
nu wonen we sinds kort samen in een nieuwbouw wijk.
We hebben leuke vrienden en een heel gezellig leventje.
Maar die leuke vrienden zijn juist het probleem. Of dat wil zeggen: 1 er van.
1 van de beste vrienden van m'n vriend.
Hij woont dichtbij en is vrij vaak bij ons. Zelf is hij getrouwd en heeft hij een zoontje van 4.
Alleen gaat zijn relatie niet bepaald lekker en staan ze op het punt van scheiden. Vanwege zijn zoontje wil hij dat niet. Maar normaal gesproken is hij zo serieus niet.
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik sinds een tijdje een behoorlijk oogje op hem heb.
Normaal zit ik savonds make-uploos en met mn huispak op de bank. Maar als ik weet dat hij komt dan tut ik mezelf op. (ik ben niet heel slank, maat 44 en erg onzeker) maar voor zover het gaat probeer ik er op m'n best uit te zien. Gedrag dat ik alleen herken in mij zelf wanneer ik verliefd ben.
Zoals ik al zei, we zien elkaar vaak. Doen vaak dingen samen (met z'n alle) en hij is bijna elke dag wel even bij ons.
Sinds een paar weken heb ik wel degelijk het idee dat er bij hem ook meer zit dan alleen vriendschappelijke gevoelens. Steeds als ik tegen hem praat of hij tegen mij dan kijkt hij me diep aan. als hij met iemand anders praat, dan kijkt hij ook steeds naar mij en praat hij richting mij.
wanneer ik even niet kijk merk ik in mijn ooghoeken op dat hij naar mij kijkt. En als ik naar hem kijk en hij ziet dat, probeer ik zijn blik vast te houden en dan begint hij te lachen. Soms een knipoog. (maar dat doet hij wel vaker)
van de week keek ik naar hem en toen hij dat zag vroeg hij lachend "wat is er?"
en toen ik weg keek, bleef hij naar me kijken. Hij plaagt me ook erg vaak en als hij op visite komt, en ik ben even boven ofzo dan hoor ik hem naar mij vragen.
ik ben benieuwd hoe anderen hier op kijken en of dat gevoel wederzijds kan zijn van zijn kant.
Niet dat ik er ook maar ooit iets mee zou doen. Maar als ik het gevoel heb dat dit van beide kanten is, dan moet ik misschien wat meer afstand gaan houden. wat erg lastig is aangezien we elkaar erg vaak zien.
Dat gevoel zit er bij mij wel, en als ik weet dat het niet wederzijds zou zijn, kan ik er iets makkelijker afstand van doen.
Want ik zou mijn vriend nooit kwijt willen.
Graag advies.