EINDHOVEN -
Supermarkt Albert Heijn heeft excuses aangeboden aan een Eindhovenaar die een lugubere vondst deed in het brood wat hij daar gekocht had...
Klanten Bert en Marijke kopen elke week drie broden en stoppen ze in de vriezer. Toen Bert één van de broden eruit haalde en lekker een boterham wilde smeren, deed hij de smerige ontdekking. In het brood zat een dode muis.
Een vertegenwoordiger van de supermarkt is met een bos bloemen, een fles wijn en tegoedbonnen naar Bert en Marijke gegaan om excuses aan te bieden, maar die nemen daar geen genoegen mee. ,, Ik vind dat te weinig. Zo wil ik dat niet afdoen", aldus Bert tegen Hart van Nederland.
Ook een goedmakertje in de vorm van Eftelingkaartjes werd niet geaccepteerd. ,,In dit soort extreme gevallen doen we graag iets om de schrik bij de klant te verzachten. In dit geval is dat helaas niet gelukt omdat onze geste om met de (klein)kinderen een dagje op kosten van AH naar de Efteling te gaan niet goed genoeg gevonden werd”, laat Albert Heijn in een verklaring weten.
Hoe het beestje in het brood terecht gekomen is, is onduidelijk. Albert Heijn verklaart dat er elke dag controles worden uitgevoerd om te voorkomen dat er verkeerde zaken in artikelen terechtkomen. ,,De kans op dit soort incidenten is daardoor ontzettend klein, maar het kan zeer incidenteel voorkomen dat er iets in het product belandt dat er niet thuishoort.”