abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2015 @ 11:43:54 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151952458
Wat is wijsheid? De advieskosten bij de bank zijn goedkoper dan bij De Hypotheker. Maar als je naar een bank gaat dan kom je ook altijd met een hypotheek van de bank zelf thuis.
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2015 @ 11:45:55 #2
230491 Zith
pls tip
pi_151952520
Tijdens het eerste gesprek met de hypotheeker noemde de kerel een aantal rentes die een stuk hoger lagen dan bij mijn bank. Mijn bank was ook goedkoper qua kosten.

Heb dus bedankt voor een tweede gesprek.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_151952538
Wij via de Hypotheker, achteraf gezien hebben ze ons misschien een te duur verzekering aangesmeerd maar dat is ons fout geweest. Kwa service zijn ze top. Kosteloos helpen met HRA aanvraag. Vaste contactpersoon.
  donderdag 23 april 2015 @ 11:56:27 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151952788
Ga naar een (vaak goedkopere) tussenpersoon. Geen hypotheker of geen bank.
Tics van je petten.
  donderdag 23 april 2015 @ 11:58:45 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151952859
Op Independer kun je tegenwoordig ook tussenpersonen voor hypotheken zoeken...
http://www.independer.nl/hypotheekadviseur/intro.aspx
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151953070
ik heb 6 maanden geleden zelf uitgezocht waar ik mijn hypotheek wou hebben en ben vervolgens rechtstreeks naar de bank gegaan.
Kostte een paar uur uitzoekwerk en scheelde rond de 800 euro advieskosten :)
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
pi_151953114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:06 schreef Arnax het volgende:
ik heb 6 maanden geleden zelf uitgezocht waar ik mijn hypotheek wou hebben en ben vervolgens rechtstreeks naar de bank gegaan.
Kostte een paar uur uitzoekwerk en scheelde rond de 800 euro advieskosten :)
Het belangrijkste is: bespaar je de kosten van het advies uit over die looptijd van 20-30 jaar ;)
pi_151953159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het belangrijkste is: bespaar je de kosten van het advies uit over die looptijd van 20-30 jaar ;)
Voor zover ik het na heb kunnen kijken wel. Maar goed, ik ben financieel goed genoeg onderlegd om de materie te begrijpen :)

Uiteindelijk zal ik het échte antwoord nooit weten ;)
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
pi_151953163
Wij hebben er toen een stuk of 5 thuis laten komen, want hun willen verkopen en daar ga jij toch geen reistijd in stoppen?
Eentje in een glad pak wilde het ff in 5 minuten regelen, die werd het dus niet.
Uiteindelijk er een goede uitgepikt die het werkelijk tot in detail heeft geregeld.
Koste toen 2700 euro maar totaal geen stress of werk meegehad.
Bij allemaal konden wij bij alle banken terecht.
pi_151953363
Ik via de hypotheker, maar dat kwam omdat ik een hypotheek wilde bij een verstrekker die alleen via een tussenpersoon werkt.
pi_151956324
zoek een tussenpersoon op ,
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 23 april 2015 @ 14:18:38 #12
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_151956786
Wij hebben (nog voordat de regels omtrend advieskosten aangepast zijn) bij zowel de Hypotheker als bij een bank een offerte laten maken. De hypotheker kwam met een aanzienlijk beter aanbod. Voordeel van een tussenpersoon is dat ze bij veel meer aanbieders een hypotheek kunnen aanvragen dan waar je als particulier terecht zou kunnen, en dat je aanverwante zaken (zoals verplichte overleidensrisico verzekering) bij een andere partij kan onderbrengen dan waar je de hypotheek afneemt, wat een (flinke) besparing op de totale kosten oplevert...
pi_151956816
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:46 schreef xaban06 het volgende:
Wij via de Hypotheker, achteraf gezien hebben ze ons misschien een te duur verzekering aangesmeerd maar dat is ons fout gewees
Nee, dat doen ze standaard. Kan je als je eigen fout zien omdat je kan controleren maar het is wel hun model.
pi_151961130
Ligt eraan hoe zuinig je wilt zijn en hoeveel kaas je ervan gegeten hebt en vooral hoeveelheid tijd je hebt.
Tussenpersoon die alles regelt tegen vast courtage (wat aftrekbaar is in jaar van aankoop) kan dan bijzonder handig zijn en je veel tijd en stress besparen. Zal alleen iets meer kosten dan alles zelf uitzoeken..het is ook maar net wat je zelf wilt.

Heb er zelf iig geen seconde spijt van gehad.
I am a Koala who Stretches :P
pi_152081563
Het ligt er maar net aan hoe hoog de rentepercentages zijn die je aangeboden krijgt.
Het verschil tussen 2,3 of 2,4 procent rente over tien jaar op een bedrag van bijv. ¤200.000 is echt te verwaarlozen. Kun je m.i. beter gaan voor de lagere advieskosten.
En laat je geen verzekeringen aansmeren zonder eerst te kijken of ze wel concurrerend geprijsd zijn. daar halen veel banken ook marge vandaan.

Heb zelf mijn hypotheek direct bij Rabobank afgesloten. Ben nooit bij een zaak als de hypotheker o.i.d. geweest. Heb daar gewoon een minder gevoel bij, van die snelle typetjes. Maar dat is een vooroordeel, daarvan ben ik me bewust.

Als ik een vraag o.i.d. heb, krijg ik altijd snel en netjes antwoord. Heb weleens gehoord van familie dat voor iedere vraag aan de tussenpersoon die na afsluiten werd gesteld betaald mocht worden.

Succes met zoeken !

[ Bericht 19% gewijzigd door Ill-Skillz op 27-04-2015 21:33:00 ]
pi_152082194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:18 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Wij hebben (nog voordat de regels omtrend advieskosten aangepast zijn) bij zowel de Hypotheker als bij een bank een offerte laten maken. De hypotheker kwam met een aanzienlijk beter aanbod. Voordeel van een tussenpersoon is dat ze bij veel meer aanbieders een hypotheek kunnen aanvragen dan waar je als particulier terecht zou kunnen, en dat je aanverwante zaken (zoals verplichte overleidensrisico verzekering) bij een andere partij kan onderbrengen dan waar je de hypotheek afneemt, wat een (flinke) besparing op de totale kosten oplevert...
Ah! Het bekende verkooppraatje van de Hypotheker! Jij bent er wel ingestonken zo te horen?

Je verzekeringen kun je altijd afsluiten waar je wil, dat is het probleem niet.

In mijn ogen is de hypotheker of een tussenpersoon uit een tijd dat je naar de bibliotheek moest om een boek te zoeken over hypotheken en daar je informatie vandaan moest halen. Tegenwoordig heb je in drie muisklikken alle informatie tot je beschikking die je nodig hebt en kun je in geen tijd zes offertes regelen van verschillende banken.

Als je zelf niet zo snugger bent of er gewoon geen zin in hebt, kan een hypotheker wel handig zijn.
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:36:45 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152089425
Bedankt voor jullie reacties. Nu zag ik vandaag deze site in het nieuws voorbij komen:

https://www.hypotheek24.nl

Zou dat wat kunnen zijn?
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:42:18 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152089519
Heb je al eens op independer gekeken welke adviseurs in jouw omgeving goed scoren en tegen welke prijs?

Maar als je kennis hebt van de materie dan zou je het idd ook zelf kunnen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152090971
Ik ben rechtstreeks naar de bank gegaan. Het is allemaal geen rocket science. (Goed, ik had welliswaar geen overlijdensrisico verzekering nodig.).

Je kunt alle rentepercentages (ABN, Rabo, ING, etc.) gewoon opzoeken, en zoveel uitzoekwerk is het allemaal niet. Je hoeft geen financiële achtergrond te hebben om het allemaal goed te begrijpen.
En dubieuze/moeilijke/niet-transparante hypotheekvormen bestaan niet meer, het is of annuiteit of lineair.

Mijn broer heeft onlangs een huis gekocht, en heeft zijn hypotheek via een tussenpersoon afgesloten, en moest ¤2000 aan "advieskosten" aftikken.
Dat is (naar mijn mening) weggegooid geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ton76 op 28-04-2015 11:11:27 (kleine toevoeging) ]
pi_152091248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:36 schreef Sunri5e het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Nu zag ik vandaag deze site in het nieuws voorbij komen:

Zou dat wat kunnen zijn?
Ik heb even wat data ingevuld, en het ziet er best (heel!) overzichtelijk uit.
Probeer het anders gewoon even... alle gegevens invullen, en je ziet na afloop welke aanbieder het goedkoopste voor je is.

Voor mij zou dat zijn:
-Argenta
-WoonLife (nooit van gehoord)
-HypoTrust (nooit van gehoord)

En voor 3 Euro meer (t.o.v. Argenta) zou ik dan liever (maar dat is meer mijn gevoel) bij 1 van de grote banken een hypo nemen:
ING (+3 Euro p/m)
ABN (+5 Euro p/m)
Rabo (+7 Euro p/m)

Ik heb niet alles doorgerekend, maar de 650 Euro afsluitkosten die hypotheek24 in rekening brengt lijkt mee te vallen.
Bij de Rabobank betaal je (als starter, want dat ben je, neem ik aan?) MET eigen voorbereiding 1000 Euro (650 advies + 350 afsluitkosten)
En als starter ZONDER eigen voorbereiding betaal je 1350 Euro.
pi_152091505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:24 schreef Ton76 het volgende:

En voor 3 Euro meer (t.o.v. Argenta) zou ik dan liever (maar dat is meer mijn gevoel) bij 1 van de grote banken een hypo nemen:
ING (+3 Euro p/m)
ABN (+5 Euro p/m)
Rabo (+7 Euro p/m)

36 euro per jaar meer voor wat gevoel? In tien jaar 360 euro betalen voor wat gevoel? Voor een tweetal banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen (Argenta niet).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_152092179
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

36 euro per jaar meer voor wat gevoel? In tien jaar 360 euro betalen voor wat gevoel? Voor een tweetal banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen (Argenta niet).
Rabo telt ook voor de verzekeringmap 10 euro servicegevoel
pi_152093955
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De bank waar ik in dat geval voor zou kiezen (Rabo, daar zit ik nu ook met mijn hypo) heeft niet aan het staatsinfuus gelegen, maar ik begrijp je punt. En inderdaad, dan betaal je over 10-20-30 jaar behoorlijk wat meer dan bij de goedkoopste (Argenta in dit voorbeeld).
pi_152098948
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:36 schreef Sunri5e het volgende:

Zou dat wat kunnen zijn?
Ik weet toch niet of ik helemaal gerust zou zijn om bij zo'n website een hypotheek af te sluiten, om een paar honderd euro te besparen. Het gaat wel om een enorme aankoop waar je dertig jaar aan vast zit, een beetje advies kan dan geen kwaad denk ik.
Aan de andere kant: kunnen je er ook geen onnodig dure dingen aangesmeerd worden. En het is goedkoop. Maar is goedkoop geen duurkoop?
pi_152100829
quote:

Grote namen van banken doet mij niks. Van die drie grote banken die je noemt zijn er 2 bijna in elkaar geklapt en de Rabo is betrokken geweest bij dat Libor gebeuren. Namen zeggen in dat wereldje toch niks. Het gaat er gewoon om dat je weet waar je aan toe bent.
pi_152101247
quote:

[..]

Ik heb even wat data ingevuld, en het ziet er best (heel!) overzichtelijk uit.
Probeer het anders gewoon even... alle gegevens invullen, en je ziet na afloop welke aanbieder het goedkoopste voor je is.

Voor mij zou dat zijn:
-Argenta
-WoonLife (nooit van gehoord)
-HypoTrust (nooit van gehoord)

ING (+3 Euro p/m)
ABN (+5 Euro p/m)
Rabo (+7 Euro p/m)

Ik heb niet alles doorgerekend, maar de 650 Euro afsluitkosten die hypotheek24 in rekening brengt lijkt mee te vallen.
Bij de Rabobank betaal je (als starter, want dat ben je, neem ik aan?) MET eigen voorbereiding 1000 Euro (650 advies + 350 afsluitkosten)
En als starter ZONDER eigen voorbereiding betaal je 1350 Euro.
Hypotrust beheert o.a. de hypotheken voor Achmea, dus zo onbekend zin ze niet ;).

En lees je goed in, een eerste advies is vaak gratis. Laat dan wat proefberekeningen maken en vergelijk.
dag
  woensdag 29 april 2015 @ 11:24:05 #27
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_152118514
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:40 schreef JoPiDo het volgende:
Jij bent er wel ingestonken zo te horen?
Misschien... Maar een direct bij een bank opgevraagde offerte kwam flink duurder uit per maand, ondanks de afsluitprovisie van de Hypotheker. Dus "ingestonken" of niet, ik was goedkoper uit en had er relatief weinig werk aan...
pi_152171596
Ik ben momenteel toevallig ook Bezig met hypotheek24.nl en de hypotheek is het probleem niet op zich.. echter vind ik de overleidingsverzekering zoeken (verplicht voor NHG als ik t goed heb) een stuk lastiger..
Keep on Tripp'n
pi_152172430
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 05:47 schreef MiestOr het volgende:
Ik ben momenteel toevallig ook Bezig met hypotheek24.nl en de hypotheek is het probleem niet op zich.. echter vind ik de overleidingsverzekering zoeken (verplicht voor NHG als ik t goed heb) een stuk lastiger..
Misschien moet je zoeken op overlijdensrisicoverzekering... :@

Maar dat is toch niet zo ingewikkeld? Een vergelijkingssite opzoeken en dan de goedkoopste. Een ORV is niet zo ingewikkeld, normaal gesproken. Tenminste: ik ga er vanuit dat je nu gewoon alleen kijkt naar wat verplicht is?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 08:42:25 #30
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_152172537
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 05:47 schreef MiestOr het volgende:
Kijk eens op brandnewday.nl, die schijnen aardig concurrerend te zijn voor de ORV.
pi_152253829
thx, ik kom er aardig uit zo, echter nu vind ik weer een veel leuker huis dan dat ik op het oog had!
Keep on Tripp'n
pi_152283186
Zowel bij mijn huidige huis (nhg, dus ovr verplicht tot bepaald % woningwaarde) als bij mijn vorige woning was TAF de goedkoopste OVR. Verder geen verschillen.

Een OVR is simpel, je betaalt premie en als je het loodje legt gaat het geld naar de bank, want je hebt je ovr verpand aan de bank.
Dus je moet betalen en ziet nooit zelf het geld.
Doe mij dan maar de goedkoopste. ;-)

[ Bericht 3% gewijzigd door emceeiteepro op 04-05-2015 23:27:56 (spelfout) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')