Het belangrijkste is: bespaar je de kosten van het advies uit over die looptijd van 20-30 jaarquote:Op donderdag 23 april 2015 12:06 schreef Arnax het volgende:
ik heb 6 maanden geleden zelf uitgezocht waar ik mijn hypotheek wou hebben en ben vervolgens rechtstreeks naar de bank gegaan.
Kostte een paar uur uitzoekwerk en scheelde rond de 800 euro advieskosten
Voor zover ik het na heb kunnen kijken wel. Maar goed, ik ben financieel goed genoeg onderlegd om de materie te begrijpenquote:Op donderdag 23 april 2015 12:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het belangrijkste is: bespaar je de kosten van het advies uit over die looptijd van 20-30 jaar
Nee, dat doen ze standaard. Kan je als je eigen fout zien omdat je kan controleren maar het is wel hun model.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:46 schreef xaban06 het volgende:
Wij via de Hypotheker, achteraf gezien hebben ze ons misschien een te duur verzekering aangesmeerd maar dat is ons fout gewees
Ah! Het bekende verkooppraatje van de Hypotheker! Jij bent er wel ingestonken zo te horen?quote:Op donderdag 23 april 2015 14:18 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Wij hebben (nog voordat de regels omtrend advieskosten aangepast zijn) bij zowel de Hypotheker als bij een bank een offerte laten maken. De hypotheker kwam met een aanzienlijk beter aanbod. Voordeel van een tussenpersoon is dat ze bij veel meer aanbieders een hypotheek kunnen aanvragen dan waar je als particulier terecht zou kunnen, en dat je aanverwante zaken (zoals verplichte overleidensrisico verzekering) bij een andere partij kan onderbrengen dan waar je de hypotheek afneemt, wat een (flinke) besparing op de totale kosten oplevert...
Ik heb even wat data ingevuld, en het ziet er best (heel!) overzichtelijk uit.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:36 schreef Sunri5e het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Nu zag ik vandaag deze site in het nieuws voorbij komen:
https://www.hypotheek24.nl
Zou dat wat kunnen zijn?
36 euro per jaar meer voor wat gevoel? In tien jaar 360 euro betalen voor wat gevoel? Voor een tweetal banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen (Argenta niet).quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:24 schreef Ton76 het volgende:
En voor 3 Euro meer (t.o.v. Argenta) zou ik dan liever (maar dat is meer mijn gevoel) bij 1 van de grote banken een hypo nemen:
ING (+3 Euro p/m)
ABN (+5 Euro p/m)
Rabo (+7 Euro p/m)
Rabo telt ook voor de verzekeringmap 10 euro servicegevoelquote:Op dinsdag 28 april 2015 11:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
36 euro per jaar meer voor wat gevoel? In tien jaar 360 euro betalen voor wat gevoel? Voor een tweetal banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen (Argenta niet).
De bank waar ik in dat geval voor zou kiezen (Rabo, daar zit ik nu ook met mijn hypo) heeft niet aan het staatsinfuus gelegen, maar ik begrijp je punt. En inderdaad, dan betaal je over 10-20-30 jaar behoorlijk wat meer dan bij de goedkoopste (Argenta in dit voorbeeld).quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
36 euro per jaar meer voor wat gevoel? In tien jaar 360 euro betalen voor wat gevoel? Voor een tweetal banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen (Argenta niet).
Ik weet toch niet of ik helemaal gerust zou zijn om bij zo'n website een hypotheek af te sluiten, om een paar honderd euro te besparen. Het gaat wel om een enorme aankoop waar je dertig jaar aan vast zit, een beetje advies kan dan geen kwaad denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:36 schreef Sunri5e het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Nu zag ik vandaag deze site in het nieuws voorbij komen:
https://www.hypotheek24.nl
Zou dat wat kunnen zijn?
Grote namen van banken doet mij niks. Van die drie grote banken die je noemt zijn er 2 bijna in elkaar geklapt en de Rabo is betrokken geweest bij dat Libor gebeuren. Namen zeggen in dat wereldje toch niks. Het gaat er gewoon om dat je weet waar je aan toe bent.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |