abonnement Unibet Coolblue
pi_151944722
Het enige positieve is dat de podiumpresentatie echt weer maximaal wordt voorbereid. En wie weet, het is Oekraine ook meermaals gelukt om met een geweldig visueel spektakel een middelmatig lied op te pimpen tot finalemateriaal.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151944963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:29 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat was toch ook de instelling van Anouk? "Gewoon lol om eens mee te maken, winnen ga ik toch niet."
Anouk ging met haar 'killersong' volgens mij wel degelijk voor de winst. Ik moet zeggen dat er dat jaar ook wel meer ingezeten had dan een 9e plaats.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151945153
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Anouk ging met haar 'killersong' volgens mij wel degelijk voor de winst. Ik moet zeggen dat er dat jaar ook wel meer ingezeten had dan een 9e plaats.
Ik denk dat 2013 een sterker jaar was dan vorig jaar of dit jaar.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 april 2015 @ 00:03:11 #54
163650 Greys
pi_151945232
De 3Js gingen uiteindelijk met een lied waar ze zelf niet echt achter stonden als Songfestivalmateriaal, met grote dank aan de stemmende kijkers en de :r vakjury :r

Plus, hebben jullie ook niet het idee dat er tot dan toe, dus tot en met de 3Js, echt nul budget beschikbaar was voor presentatie? Ik vraag me af of TCL en Anouk uit eigen zak een visual en regisseur enzo hebben betaald. Of zou de AVROTROS na de zoveelste blamage iets meer geld dan niks beschikbaar hebben gesteld?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 april 2015 @ 00:08:13 #55
163650 Greys
pi_151945342
EN WAT DE NEUK HEBBEN WE HIER NOU AAN :(

http://www.telegraaf.nl/p(...)lied_Trijntje__.html

quote:
De meningen over Walk Along van Trijntje Oosterhuis zijn bijgesteld nadat ze het nummer akoestisch ten gehore bracht. "Als ze straks ook zo zingt, maakt ze zeker een kans."
Trijntje was woensdagavond te gast bij Matthijs van Nieuwkerk in De Wereld Draait Door. Ook de presentator had het over 'klein houden' van Walk Along. Ze zong het nummer met een gitarist en twee achtergrondzangeressen live in de studio. Het leverde haar veel positieve reacties op.
Daar hebben we geen hol aan, het blijft de schreeuwerige versie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 01:02:52 #56
375570 crew  Cyan9
pi_151946185
Ik vind best dat dit nog wel veranderd kan worden. Gewoon de EBU even lief aankijken. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_151946878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 00:03 schreef Greys het volgende:
De 3Js gingen uiteindelijk met een lied waar ze zelf niet echt achter stonden als Songfestivalmateriaal, met grote dank aan de stemmende kijkers en de :r vakjury :r

Plus, hebben jullie ook niet het idee dat er tot dan toe, dus tot en met de 3Js, echt nul budget beschikbaar was voor presentatie? Ik vraag me af of TCL en Anouk uit eigen zak een visual en regisseur enzo hebben betaald. Of zou de AVROTROS na de zoveelste blamage iets meer geld dan niks beschikbaar hebben gesteld?
Stemmende kijkers en de vakjury? Het was gewoon doorgestoken kaart, zul je bedoelen. "Je Vecht Nooit Alleen", zoals het liedje toen nog heette, werd - uiteraard - als laatste uitgevoerd tijdens datgene wat voor Nationaal Songfestival 2011 moest doorgaan.

Toen het werd aangekondigd, kon je zelfs iemand (een jurylid?) horen zeggen: "Dit wordt 'm"
Het lijkt me nogal raar om het publiek dan de schuld te geven van het gekozen nummer. Een nummer dat trouwens best aardig was, maar dat bij het ESF 2011 rampzalig werd neergezet qua podiumact. Dat is waarom het zo slecht scoorde.
pi_151947107
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2015 00:08 schreef Greys het volgende:
EN WAT DE NEUK HEBBEN WE HIER NOU AAN :(

http://www.telegraaf.nl/p(...)lied_Trijntje__.html

[..]

Daar hebben we geen hol aan, het blijft de schreeuwerige versie.
Ik snap ook niet waarom ze nou weer een andere versie moet laten horen. Hartstikke tof dat je misschien ook een carnavalsversie, een salsaversie, een metalversie en een polkaversie van het nummer kunt opvoeren, maar daar ga je niet mee, en dus heeft het geen enkele zin.
pi_151947424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom ze nou weer een andere versie moet laten horen. Hartstikke tof dat je misschien ook een carnavalsversie, een salsaversie, een metalversie en een polkaversie van het nummer kunt opvoeren, maar daar ga je niet mee, en dus heeft het geen enkele zin.
Dat slaat echt werkelijk helemaal nergens op. Ze brengt het nu akoestisch, dat is eigenlijk geen andere versie.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 april 2015 @ 09:03:27 #60
163650 Greys
pi_151948097
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 04:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Stemmende kijkers en de vakjury? Het was gewoon doorgestoken kaart, zul je bedoelen. "Je Vecht Nooit Alleen", zoals het liedje toen nog heette, werd - uiteraard - als laatste uitgevoerd tijdens datgene wat voor Nationaal Songfestival 2011 moest doorgaan.

Toen het werd aangekondigd, kon je zelfs iemand (een jurylid?) horen zeggen: "Dit wordt 'm"
Het lijkt me nogal raar om het publiek dan de schuld te geven van het gekozen nummer. Een nummer dat trouwens best aardig was, maar dat bij het ESF 2011 rampzalig werd neergezet qua podiumact. Dat is waarom het zo slecht scoorde.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? De Jees hebben later toch toegegeven dat Weelderig Waardeloos verreweg hun eigen voorkeur had om mee naar het ESF te gaan? (Al vrij snel na het nat. songfestival, dus niet na het resultaat).
De vakjury en het stemmend publiek kozen voor 'Je Vecht'.

De podiumact was inderdaad rampzaliger dan rampzalig :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport donderdag 23 april 2015 @ 10:03:52 #61
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151949544
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2015 00:08 schreef Greys het volgende:
EN WAT DE NEUK HEBBEN WE HIER NOU AAN :(

http://www.telegraaf.nl/p(...)lied_Trijntje__.html

[..]

Daar hebben we geen hol aan, het blijft de schreeuwerige versie.
Ik vond het akoestisch vele malen storender. Als het nog iets bombastisch heeft verbloemt dat dat het eigenlijk een niksig popliedje is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 april 2015 @ 11:02:29 #62
163650 Greys
pi_151951312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vond het akoestisch vele malen storender. Als het nog iets bombastisch heeft verbloemt dat dat het eigenlijk een niksig popliedje is.
Haha ja zo kan je het idd ook zien :D

Ik vond de akoestische versie beter aan te horen omdat ze daar minder schreeuwerig over de muziek heen probeerde te blèren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport donderdag 23 april 2015 @ 11:29:52 #63
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151952056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Haha ja zo kan je het idd ook zien :D

Ik vond de akoestische versie beter aan te horen omdat ze daar minder schreeuwerig over de muziek heen probeerde te blèren.
The Common Linnets werkte zo soft omdat het een ingetogen, lief liedje was. Dat is dit niet. Maar inderdaad, ze is wel aan het bleren. Dat is tegelijkertijd de kracht en de zwakte.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151954735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? De Jees hebben later toch toegegeven dat Weelderig Waardeloos verreweg hun eigen voorkeur had om mee naar het ESF te gaan? (Al vrij snel na het nat. songfestival, dus niet na het resultaat).
De vakjury en het stemmend publiek kozen voor 'Je Vecht'.

De podiumact was inderdaad rampzaliger dan rampzalig :D
Nee, maar de TV-uitzending was er wel duidelijk op gericht om dat liedje te laten winnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151954941
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:44 schreef KoningPils het volgende:
Anouk en TLC deden niet anders. Ook een CD
Wat heb ik nu weer gedaan ? ;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151956174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? De Jees hebben later toch toegegeven dat Weelderig Waardeloos verreweg hun eigen voorkeur had om mee naar het ESF te gaan? (Al vrij snel na het nat. songfestival, dus niet na het resultaat).
De vakjury en het stemmend publiek kozen voor 'Je Vecht'.

De podiumact was inderdaad rampzaliger dan rampzalig :D
Ik bedoel dat het NSF 2011 (of wat daarvoor moest doorgaan) zo was opgezet dat "Je Vecht Nooit Alleen" er wel uit moest rollen als winnend liedje.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 april 2015 @ 14:38:38 #67
163650 Greys
pi_151957272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 13:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nee, maar de TV-uitzending was er wel duidelijk op gericht om dat liedje te laten winnen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 13:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het NSF 2011 (of wat daarvoor moest doorgaan) zo was opgezet dat "Je Vecht Nooit Alleen" er wel uit moest rollen als winnend liedje.
Oh zo bedoelen jullie.. ja beetje mee eens wel inderdaad.
Kan me niet voorstellen dat de stemmers en de vakjury zichzelf zo laten beïnvloeden dat ze door een bepaalde volgorde e.d. ineens een liedje het mooist gaan vinden. Zo ook op het songfestival, als je ECHT het beste nummer hebt win je ook als je als eerste moet optreden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_151958798
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:38 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

Oh zo bedoelen jullie.. ja beetje mee eens wel inderdaad.
Kan me niet voorstellen dat de stemmers en de vakjury zichzelf zo laten beïnvloeden dat ze door een bepaalde volgorde e.d. ineens een liedje het mooist gaan vinden. Zo ook op het songfestival, als je ECHT het beste nummer hebt win je ook als je als eerste moet optreden.
Als één van de laatsten optreden is altijd voordelig.
pi_151960459
Ze is gestegen naar plaats 17 met de Odds.
pi_151961627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 13:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het NSF 2011 (of wat daarvoor moest doorgaan) zo was opgezet dat "Je Vecht Nooit Alleen" er wel uit moest rollen als winnend liedje.
Van Tijn zei in zijn commentaar na " Je Vecht" dat het lied helemaal af was, klaar voor het ESC en hij was superenthousiast. Dat aansturen op dit nummer lag er zó dik bovenop toen. Sindsdien kan ik elke opmerking over het songfestival van hem ook niet meer serieus nemen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151962197
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:35 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Van Tijn zei in zijn commentaar na " Je Vecht" dat het lied helemaal af was, klaar voor het ESC en hij was superenthousiast. Dat aansturen op dit nummer lag er zó dik bovenop toen. Sindsdien kan ik elke opmerking over het songfestival van hem ook niet meer serieus nemen.
Van Tijn heeft verstand van muziek. Maar bij het Songfestival-act moet de podiumact ook kloppen. De 3JS deden maar wat, het leek nergens op.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 april 2015 @ 18:07:36 #72
163650 Greys
pi_151962312
Het zou me niks verbazen als dat óók allemaal opgedrongen is destijds. Dat gehups op het podium, die rare pakken, dat vele bewegen etc. De 3Js moet je gewoon stil laten staan of op een kruk zetten en je moet ze ook geen rare pakjes aan gaan trekken. Ze voelden zich totaal niet op hun gemak en dat was nogal te zien.

Wat wel hun fout is geweest is dat ze gewoon hadden moeten afdwingen dat ze - als ze dan toch de enigen waren - zelf het nummer en de uitvoering mochten bepalen. Dan was het Weelderig Waardeloos op drie krukken geworden, zonder pakken en gehups.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 april 2015 @ 18:13:48 #73
163650 Greys
pi_151962460
Kan Trijntje in godsnaam even ruzie krijgen met iemand of iets raars roepen? Ik mis de toestanden in de aanloop naar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 18:37:43 #74
375570 crew  Cyan9
pi_151963187
Daar is Trijntje veel te bescheiden voor. Haar muziek spreekt voor haar. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2015 @ 20:26:46 #75
368283 ato
pi_151966571
Er was even een kleine ophef op een Eurovisie site, over haar ' bontjas' die zij draagt op haar cd hoes..

Blijkt nep te zijn, maar toch..

Ik merk dat ik ook niet veel met Trijntje heb, op 1 of andere manier probeert zij de gewone leuke meid te zijn die toevallig goed kan zingen.
Een beetje nep..

Ik geef onze Nederlandse inzending nog een een kleine kans, dat is omdat het nog opgepimpt kan worden met een goede act en verrassend goede achtergrond koor.

Afgelopen zaterdag in Amsterdam en gisteren bij DWDD vond ik haar goed zingen ( ook al ben ik niet gek op haar stem)..
Life can be a bitch, so like it..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')