abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151962177
Ik heb dit ingepeperd gekregen met de opvoeding.... ;( Huis altijd schoon.

Want: "wat zullen de mensen zeggen als jij een ongeluk krijgt en je huis is een grote teringzooi als ze je tandenborstel etc halen".
pi_151962290
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:02 schreef Stimorol- het volgende:

Want: "wat zullen de mensen zeggen als jij een ongeluk krijgt en je huis is een grote teringzooi als ze je tandenborstel etc halen".
Ik ook, daarom noemde m'n moeder me laatst een lui varken. Die komt hier niet meer want die loopt alleen maar op te ruimen en zeggen dat m'n beesten stinken. M'n zus is ook zo netjes, die is alleen maar bezig met huishoudelijke zaken en heeft een schoonmaakster. Bij m'n broer is het ook lang niet altijd zo netjes, vind ik, maar blijkbaar is dat wel oké.
Tap tap tap
  donderdag 23 april 2015 @ 18:47:24 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151963477
quote:

Ja, als jij liever de normen aanhoudt die je in je opvoeding hebt meegekregen, moet je dat ook vooral doen.

Mijn moeder was niet zo streng als jij kennelijk hebt meegekregen, maar had wel een heel strak weekregime waar ze nooit van afweek. Ik hou daar niet van, ik doe dat niet. En in alle jaren dat ik niet meer onder haar dak woon, heeft ze bij mij thuis nog nooit iets gezegd over hoe ik mijn huis schoonhoudt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151963801
Je moet vooral schoonmaken waar jij je prettig bij voelt - het is jouw huis!

Naast werk, scriptie, sociaal leven.. hoeveel tijd houdt je nog over voor jezelf? En hoeveel wil je daarvan gebruiken om schoon te maken?
Ik kan je aanraden om te kijken hoeveel tijd je met dit schema kwijt bent. Ik zie in jouw overzicht wel was draaien maar niet was ophangen / strijken / opruimen. Dat kost ook allemaal tijd. Als je bedacht hebt hoeveel tijd je maximaal aan het huishouden wilt besteden, kun je je schema aanpassen.
pi_151966217
Heb je in je eentje serieus elke week een handdoekenwas? Ik was mijn handdoeken uberhaupt niet apart, maar gewoon met de rest mee, maar goed, veel mensen doen dat apart. Maar dan red je toch nooit elke week een volle machine?
pi_151966824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:16 schreef Bleie het volgende:
Heb je in je eentje serieus elke week een handdoekenwas? Ik was mijn handdoeken uberhaupt niet apart, maar gewoon met de rest mee, maar goed, veel mensen doen dat apart. Maar dan red je toch nooit elke week een volle machine?
Ik wel hoor, iets van 5 of 6 handdoeken, handdoeken en theedoeken, vaatdoekjes en ondergoed knal ik bij elkaar op 60, eens per week.
Tap tap tap
  donderdag 23 april 2015 @ 21:06:21 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151968462
Ook kans dat Bleie een grotere trommelinhoud heeft dan CherryLips.
pi_151969244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wel hoor, iets van 5 of 6 handdoeken, handdoeken en theedoeken, vaatdoekjes en ondergoed knal ik bij elkaar op 60, eens per week.
In je eentje :o. Wij hebben 4 douchehanddoeken, twee keukenhanddoeken en een theedoek per week. En een stapel vaatdoekjes. En nog wat hydrofielen, maar dat zijn er niet zo veel meer. Dat is nog geen machine vol hoor. En ja, misschien heb ik een grotere machine, geen idee eigenlijk hoeveel kilo het ding aan kan.
pi_151969516
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:23 schreef Bleie het volgende:

[..]

In je eentje :o. Wij hebben 4 douchehanddoeken, twee keukenhanddoeken en een theedoek per week. En een stapel vaatdoekjes. En nog wat hydrofielen, maar dat zijn er niet zo veel meer. Dat is nog geen machine vol hoor. En ja, misschien heb ik een grotere machine, geen idee eigenlijk hoeveel kilo het ding aan kan.
Ik heb er eentje van 7 kilo geloof ik. Hij is lang niet vol, maar ik heb dan weer geleerd dat de was er niet frisser van wordt als je de machine vol gooit :') en dat ondergoed in de wasmand ook niet.
Tap tap tap
  donderdag 23 april 2015 @ 21:36:29 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151969831
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:23 schreef Bleie het volgende:

[..]

Per persoon één handdoek per week? -O-
pi_151970921
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja. Je bent toch schoon als je je afdroogt?

Machine moet je inderdaad niet zo vol doen dat je echt heel erg moet proppen, ik geloof dat je aan de bovenkant nog een vuist ruimte moet hebben.
pi_151971014
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, hier ook.
Make my day!
pi_151971292
Ik gebruik per douche een handdoek -O-
Tap tap tap
  donderdag 23 april 2015 @ 22:11:47 #139
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151971546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik voel me nu echt een vies wijf en jij doet me aan m'n moeder denken _O-
Gelukkig hebben wij geen relatie :P
Share your talent, move the world.
pi_151973403
Alleenwonend:
1x per week stoffen (ik stof meteen de vloer ook)
1x per maand stofzuigen in plaats van vloer stoffen
1x per dag afwas
1x per week doekje over aanrecht, wasbak, kraan, lichtknoppen, deurknoppen, vies stuk van de deur, eettafel

Wordt voor me gedaan:
2x per jaar ramen lappen
1x per week lapje over wc en douche
1x per 2 weken lapje door gang
1x per 3 weken lapje over keuken
1x per 2-3 maanden nieuw alufolie over fornuis
gootsteen keuken wordt schoon door het afgieten van kookwater erin
keukentafel wordt soms schoongeveegd met wc-papier
1x per jaar koelkast schoonmaken, als dingen ontploffen ze eruit halen gebeurt eerder

En ik leef nog! En mijn stofallergie leeft ook nog! En de keuken leeft ook nog!
pi_151977925
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, helder.

Je wilt weten wat 'normaal' is, of wat anderen normaal vinden. Alle keukenkastjes leeghalen en schoonmaken doe ik een keer per jaar. En de koelkast twee keer per jaar. Elke week? Krankzinnig, wat mij betreft.
pi_151978114
quote:

SO BE IT... als ik een ongeluk krijg, mag ik hopen dat diegene die mijn onderbroek en tandenborstel komt halen zijn prioriteiten o peen rijtje heeft, in plaats van mijn woning te bekijken ;)
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:53:09 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151978182
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:59 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja. Je bent toch schoon als je je afdroogt?

Machine moet je inderdaad niet zo vol doen dat je echt heel erg moet proppen, ik geloof dat je aan de bovenkant nog een vuist ruimte moet hebben.
Een handdoek wordt gewoon onfris van steeds nat worden en weer drogen. Dat ga je echt wel ruiken.

Daarbij snap ik de zuinigheid niet. Al zou je p.p. twee handdoeken per week gebruiken, dan heb je er nog geen trommel mee vol.
pi_151978234
Oh leuk topic O+

1 a 2 keer per week stofzuigen
2 keer per week alles afnemen met nat doekje
2 keer per week wassen
1 keer per week bedden verschonen (soms vaker ivm gasten)
2 keer per week de wc.
1 keer per week dweilen
4 keer per week stoffen ( want hogeluchtverwarming ofzo dus veel stof)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_151978259
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de gemiddelde vrouw wekelijks 20 uur poetst. Tegenover mij staat dus iemand die hier bijna een fulltime taak aan heeft. :D

Mannen waren overigens 9 uur bezig in het huishouden.
pi_151978278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:15 schreef Stimorol- het volgende:
Omg... weken?
Mischien beiden een gulden middenweg vinden?
  Redactie Frontpage vrijdag 24 april 2015 @ 08:21:26 #147
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_151978401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik gebruik per douche een handdoek -O-
Ik ook hoor :Y en daar ga ik niet mee stoppen :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_151979216
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een handdoek wordt gewoon onfris van steeds nat worden en weer drogen. Dat ga je echt wel ruiken.

Daarbij snap ik de zuinigheid niet. Al zou je p.p. twee handdoeken per week gebruiken, dan heb je er nog geen trommel mee vol.
Ik hang de handdoeken netjes uit, en dan ruiken ze na een week echt nog niet. Ik ben opgegroeid met elke week een schone handdoek. Twee in de week zou ik nog wel kunnen volgen, maar na elke douche vind ik echt onzinnige verspilling.

Je laatste argument volg ik niet: twee handdoeken per week is natuurlijk wel meer was. Met 4-6 wassen per week pleeg ik wel voldoende aanslag op het milieu, vind ik.
pi_151979293
Ook in hang m'n handdoek netjes op maar na 2 a 3 x gebruiken vind ik hem echt niet meer fris ruiken.
  vrijdag 24 april 2015 @ 09:38:19 #150
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_151979719
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:02 schreef _Arual_ het volgende:
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de gemiddelde vrouw wekelijks 20 uur poetst. Tegenover mij staat dus iemand die hier bijna een fulltime taak aan heeft. :D

Mannen waren overigens 9 uur bezig in het huishouden.
Wat verstaan ze onder "bezig in het huishouden"? Qua poetsen en zo is het misschien een uurtje a 1,5 per week, maar als je koken erbij gaat tellen, gaat het aardig optellen ja.
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')