Ik ook, daarom noemde m'n moeder me laatst een lui varken. Die komt hier niet meer want die loopt alleen maar op te ruimen en zeggen dat m'n beesten stinken. M'n zus is ook zo netjes, die is alleen maar bezig met huishoudelijke zaken en heeft een schoonmaakster. Bij m'n broer is het ook lang niet altijd zo netjes, vind ik, maar blijkbaar is dat wel oké.quote:Op donderdag 23 april 2015 18:02 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb dit ingepeperd gekregen met de opvoeding....Huis altijd schoon.
Want: "wat zullen de mensen zeggen als jij een ongeluk krijgt en je huis is een grote teringzooi als ze je tandenborstel etc halen".
Ja, als jij liever de normen aanhoudt die je in je opvoeding hebt meegekregen, moet je dat ook vooral doen.quote:Op donderdag 23 april 2015 18:02 schreef Stimorol- het volgende:
Want: "wat zullen de mensen zeggen als jij een ongeluk krijgt en je huis is een grote teringzooi als ze je tandenborstel etc halen".
Ik wel hoor, iets van 5 of 6 handdoeken, handdoeken en theedoeken, vaatdoekjes en ondergoed knal ik bij elkaar op 60, eens per week.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:16 schreef Bleie het volgende:
Heb je in je eentje serieus elke week een handdoekenwas? Ik was mijn handdoeken uberhaupt niet apart, maar gewoon met de rest mee, maar goed, veel mensen doen dat apart. Maar dan red je toch nooit elke week een volle machine?
In je eentjequote:Op donderdag 23 april 2015 20:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wel hoor, iets van 5 of 6 handdoeken, handdoeken en theedoeken, vaatdoekjes en ondergoed knal ik bij elkaar op 60, eens per week.
Ik heb er eentje van 7 kilo geloof ik. Hij is lang niet vol, maar ik heb dan weer geleerd dat de was er niet frisser van wordt als je de machine vol gooitquote:Op donderdag 23 april 2015 21:23 schreef Bleie het volgende:
[..]
In je eentje. Wij hebben 4 douchehanddoeken, twee keukenhanddoeken en een theedoek per week. En een stapel vaatdoekjes. En nog wat hydrofielen, maar dat zijn er niet zo veel meer. Dat is nog geen machine vol hoor. En ja, misschien heb ik een grotere machine, geen idee eigenlijk hoeveel kilo het ding aan kan.
Per persoon één handdoek per week?quote:Op donderdag 23 april 2015 21:23 schreef Bleie het volgende:
[..]
In je eentje. Wij hebben 4 douchehanddoeken, twee keukenhanddoeken en een theedoek per week. En een stapel vaatdoekjes. En nog wat hydrofielen, maar dat zijn er niet zo veel meer. Dat is nog geen machine vol hoor. En ja, misschien heb ik een grotere machine, geen idee eigenlijk hoeveel kilo het ding aan kan.
Ja. Je bent toch schoon als je je afdroogt?quote:Op donderdag 23 april 2015 21:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Per persoon één handdoek per week?
Ja, hier ook.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Per persoon één handdoek per week?
Gelukkig hebben wij geen relatiequote:Op donderdag 23 april 2015 17:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik voel me nu echt een vies wijf en jij doet me aan m'n moeder denken
quote:Op donderdag 23 april 2015 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, helder.
Je wilt weten wat 'normaal' is, of wat anderen normaal vinden. Alle keukenkastjes leeghalen en schoonmaken doe ik een keer per jaar. En de koelkast twee keer per jaar. Elke week? Krankzinnig, wat mij betreft.
SO BE IT... als ik een ongeluk krijg, mag ik hopen dat diegene die mijn onderbroek en tandenborstel komt halen zijn prioriteiten o peen rijtje heeft, in plaats van mijn woning te bekijkenquote:Op donderdag 23 april 2015 18:02 schreef Stimorol- het volgende:
Een handdoek wordt gewoon onfris van steeds nat worden en weer drogen. Dat ga je echt wel ruiken.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:59 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja. Je bent toch schoon als je je afdroogt?
Machine moet je inderdaad niet zo vol doen dat je echt heel erg moet proppen, ik geloof dat je aan de bovenkant nog een vuist ruimte moet hebben.
Ik ook hoorquote:
Ik hang de handdoeken netjes uit, en dan ruiken ze na een week echt nog niet. Ik ben opgegroeid met elke week een schone handdoek. Twee in de week zou ik nog wel kunnen volgen, maar na elke douche vind ik echt onzinnige verspilling.quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een handdoek wordt gewoon onfris van steeds nat worden en weer drogen. Dat ga je echt wel ruiken.
Daarbij snap ik de zuinigheid niet. Al zou je p.p. twee handdoeken per week gebruiken, dan heb je er nog geen trommel mee vol.
Wat verstaan ze onder "bezig in het huishouden"? Qua poetsen en zo is het misschien een uurtje a 1,5 per week, maar als je koken erbij gaat tellen, gaat het aardig optellen ja.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:02 schreef _Arual_ het volgende:
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de gemiddelde vrouw wekelijks 20 uur poetst. Tegenover mij staat dus iemand die hier bijna een fulltime taak aan heeft.![]()
Mannen waren overigens 9 uur bezig in het huishouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |