Ja, maar dat zegt niets over een frequentie....quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:05 schreef FredvZ het volgende:
TS begint?
Ik maak pas schoon als ik het vies vind.
Of als er bezoek komt.
Dat klopt. Ik geloof niet zo in dingen die je met een vaste frequentie "moet" doen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
Ja, maar dat zegt niets over een frequentie....
Nee, mijn huis is niet vol. Ik weet het niet. In mijn hoofd is mijn huis erg druk, terwijl iedereen zegt dat dat niet zo is. Ik probeer een manier te vinden om het schoonmaken wat vaster te hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Dan maak je best veel en vaak schoon.
Waar komt dat rommelige van? Heb je te weinig opbergruimte? En/off te veel losse spullen her en der?
Als jij je huis te druk of te vol vind, dan moet je het minder druk of minder vol makenquote:Op dinsdag 21 april 2015 17:17 schreef Stimorol- het volgende:
Nee, mijn huis is niet vol. Ik weet het niet. In mijn hoofd is mijn huis erg druk, terwijl iedereen zegt dat dat niet zo is. Ik probeer een manier te vinden om het schoonmaken wat vaster te hebben.
Ook voor rust in mijn hoofd.
Klopt, maar ik wil vooral vergelijken of ik gewoon te schoonmakerig en panisch ben daarover.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als jij je huis te druk of te vol vind, dan moet je het minder druk of minder vol maken
Wat andere zeggen is niet zo relevant: het is jouw huis. Jij moet je er thuis voelen.
Stuur me haar schemaquote:Op dinsdag 21 april 2015 17:21 schreef agter het volgende:
Keuken en vaatwasser doe ik gelijk.
Daarnaast leg ik 1 keer per week geld neer voor de schoonmaakster.
En mijn man doet de was 1 à 2 keer per week.
Dweilen, stofzuigen, afstoffen, badkamer, toiletten, en bedden verschonen doet ze, 1 keer per week dus.quote:
En wat doe jij zelf nog?quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:23 schreef agter het volgende:
[..]
Dweilen, stofzuigen, afstoffen, badkamer, toiletten, en bedden verschonen doet ze, 1 keer per week dus.
Ik vind dat je echt veel/vaak doet. Vind je dat zelf allemaal nodig?quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, mijn huis is niet vol. Ik weet het niet. In mijn hoofd is mijn huis erg druk, terwijl iedereen zegt dat dat niet zo is. Ik probeer een manier te vinden om het schoonmaken wat vaster te hebben.
Ook voor rust in mijn hoofd.
Mijn vraag was hoe en wat jullie doen. Zodat ik kan vergelijken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat je echt veel/vaak doet. Vind je dat zelf allemaal nodig?
Zie onder. Hier voelen wij ons prima bij.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:33 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mijn vraag was hoe en wat jullie doen. Zodat ik kan vergelijken.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
Ok.
Elke dag ruim ik op. Daarmee doel ik op afwas meteen afwassen. Borden opruimen. Papieren etc opruimen. Dit alles voordat ik ga slapen. << Afwas elke dag
4 keer per week stofzuig ik. Ik dweil 1 tot 2 keer per week. << Een keer per week stofzuigen, keuken dweilen een keer per maand
Bed verschonen: 1 keer per week. Meestal op een zaterdag.<< eens per twee weken
Stoffen (kasten/vensterbanken/tafels): 1 keer per week. Meestal op een zaterdag.<< Wanneer nodig, niet elke week
Keukenkastjes: Minimaal 2 keer per week de deurtjes schoonmaken.<< eens per week of twee weken
Gasfornuis: Na het koken, altijd. << Wisselt, niet altijd na het koken
Koelkast: elke week << Een keer per half jaar
Ramen lappen: 1 keer per maand. << Een keer per jaar
WC: beneden wordt bijna nooit gebruikt, dus zodra ik denk: stoffig.
Badkamer: 1 keer per week grondig. << Een keer per week
Kledingkast: zodra ik denk rommel. << Twee keer per jaar
Afstoffen van kledingkast + dressoirs: elke week, soms 2 keer. << Zie stoffen
Stof van deuren etc + vochtig doekje erover: Elke zaterdag. << Zelden
En toch vind ik het rommelig en een zooi.
Ja. Duidelijk. Bedankt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zie onder. Hier voelen wij ons prima bij.
[..]
Dank jequote:Op dinsdag 21 april 2015 17:47 schreef summer2bird het volgende:
Schoon beddengoed elke week.
2x in de week de afwas doen.
2 keer in de week de was.
1 keer per week stofzuigen.
1 keer per 2 weken stoffen.
3 keer per week badkamer.
Koelkast eigenlijk nooit
Keukenkastjes ook niet
De deur al helemaal niet
Kledingkast 2 keer per jaar.
Inductieplaten 2 keer per week (kook er toch alleen zo nu en dan een eitje op.)
Koken, alles in de keuken, en het wat grove opruimwerk.quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2015 18:00 schreef hoas het volgende:
Wc dagelijks
Stoffen en zuigen dagelijks
Badkamer 2x pw
Ramen 2x pm
Keuken meteen na gebruik
Keukendoekjes handoeken en theedoeken dagelíjks
Bedden 1x pw
Koelkast 1x per maand +datumcheck
Ect
Ow. Bij mij kun je rekenen met max 2.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:43 schreef hoas het volgende:
[..]
Van huis uit en je moet wat met 5 mensen?
Nachtdienst en de wederhelft dagquote:Op dinsdag 21 april 2015 19:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow. Bij mij kun je rekenen met max 2.
Je werkt ook gewoon of?
Zowwww. Nou, daar zou ik nou niet méér tijd aan toevoegen. Je kunt bij jou van de vloer eten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
Ok.
Elke dag ruim ik op. Daarmee doel ik op afwas meteen afwassen. Borden opruimen. Papieren etc opruimen. Dit alles voordat ik ga slapen.
4 keer per week stofzuig ik. Ik dweil 1 tot 2 keer per week.
Bed verschonen: 1 keer per week. Meestal op een zaterdag.
Stoffen (kasten/vensterbanken/tafels): 1 keer per week. Meestal op een zaterdag.
Keukenkastjes: Minimaal 2 keer per week de deurtjes schoonmaken.
Gasfornuis: Na het koken, altijd.
Koelkast: elke week
Ramen lappen: 1 keer per maand.
WC: beneden wordt bijna nooit gebruikt, dus zodra ik denk: stoffig.
Badkamer: 1 keer per week grondig.
Kledingkast: zodra ik denk rommel.
Afstoffen van kledingkast + dressoirs: elke week, soms 2 keer.
Stof van deuren etc + vochtig doekje erover: Elke zaterdag.
En toch vind ik het rommelig en een zooi.
Varken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:28 schreef derLudolf het volgende:
Als mijn schoenen vastplakken ga ik de keuken dweilen. Rest van het huis hoogpolig tapijt dus daar veeg ik alles tussen. Ramen wassen als je er niet doorheen kunt kijken. Opruimen doe ik traditioneel voor kerst.
Ramen twee keer per maand?? Wat dóe je thuis dat je ramen zo vies worden dan? Met veel mazzel lap ik ze elk half jaarquote:Op dinsdag 21 april 2015 20:59 schreef cvboer2 het volgende:
Ik ben vrijgezel, dus weinig schoonmaakwerk.
wc om de 3 dagen
Stoffen en zuigen om de 3 dagen.
Badkamer 1x per week
Ramen 2x per maand
Keuken meteen na gebruik
Keukendoekjes 1 keer per week
Bedden 1x pw
Koelkast 1x per maand
Ik doe niks bijzonders. Ik heb de ramen tot op de grond, zodra het geregend heeft, zijn ze vies van het opspattende water. Ziet er niet uit. Jij maakt ze pas schoon zodra het matglas is?quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ramen twee keer per maand?? Wat dóe je thuis dat je ramen zo vies worden dan? Met veel mazzel lap ik ze elk half jaarMaar dan moet ik wind mee hebben.
Nou, ramen lappen (binnen én buiten, plus kozijnen binnen én buiten) dat is wel even werk. Behalve als je maar 5 ramen hebt. Maar ik had er wat meer. Dus dat is me een werk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik doe niks bijzonders. Ik heb de ramen tot op de grond, zodra het geregend heeft, zijn ze vies van het opspattende water. Ziet er niet uit. Jij maakt ze pas schoon zodra het matglas is?
Ik heb er 6. Ik heb zo'n Karcher window vac. Werkt lekker snel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ramen lappen (binnen én buiten, plus kozijnen binnen én buiten) dat is wel even werk. Behalve als je maar 5 ramen hebt. Maar ik had er wat meer. Dus dat is me een werk.
Is dat zo'n water/droger/schoonmaak-ding in één? Typisch voor een man: daar een apparaat voor gebruikenquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik heb er 6. Ik heb zo'n Karcher window vac. Werkt lekker snel.
klopt. ideaal ding. Tja, gemak dient de mens. Het was of een vrouw opzoeken of dit ding aanschaffen. Dat laatste was het makkelijkst.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is dat zo'n water/droger/schoonmaak-ding in één? Typisch voor een man: daar een apparaat voor gebruiken
Nou, het kan best handig zijn idd! Ik denk dat het veel sneller gaat dan met emmer en sop.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:32 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
klopt. ideaal ding. Tja, gemak dient de mens. Het was of een vrouw opzoeken of dit ding aanschaffen. Dat laatste was het makkelijkst.
Gaat het ook.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het kan best handig zijn idd! Ik denk dat het veel sneller gaat dan met emmer en sop.
Maar... daarmee kun je niet echt het houtwerk buiten meenemen. En dat moet ook schoon (niet voor het zicht maar om de verf te beschermen).quote:
Jahoor, streeploos schoon.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:41 schreef Stimorol- het volgende:
WERKT DAT NOU ECHTTTTTTTTTTTTTTTT
Is het echt spik en span dan?
Klopt. vochtig doekje erover en klaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar... daarmee kun je niet echt het houtwerk buiten meenemen. En dat moet ook schoon (niet voor het zicht maar om de verf te beschermen).
JA! Ik heb in mijn hele huis nml 12 ramen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Begin je van opwinding al met hoofdletters te typen?
De tering hoeveel wasjes draai jij?quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:44 schreef Geerd het volgende:
Misschien ff handig er bij te zetten met hoeveel personen?
Ben alleen
Wc 1 keer per week?
Na het douchen ff trekker over de muren en vloer en spuiten met antikalk, zelfs het douche putje blijft schoon.
Beddengoed 1x per week.
De was verschillend, ik was alles apart theedoeken vaatdoekjes handdoeken (voor in de keuken) glazendoeken 95C
Handdoeken (doiuche) apart beddengoed apart sokken ondergoed apart en werkkleding apart.
Keuken word niet zo snel vies eet toch vaak op het werk
Stofzuiger staat standaard in de hoek dus als ik het nodig vind raus ik er ff doorheen.
Achja als je 10/12 uur per dag slaapt 40 uur werkt word het allemaal niet zo smerig
Kalkvrije tegels in de badkamer is hier ook een dingetje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
JA! Ik heb in mijn hele huis nml 12 ramen.
Daarnaast krijg ik mijn badkamertegels gewoon niet mooi. Ik wil het streeploos.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De tering hoeveel wasjes draai jij?
Uhh keuken, badkamer, bed, werk, en onderkleding denk ik danquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De tering hoeveel wasjes draai jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |