Uiteraard, de mengverhouding is nooit 100% hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:04 schreef Barrah het volgende:
Ik heb laatst in de aanbieding een paar zakken betonmortel gehaald van Sensys en koop er deze week een paar van Beamix. Ik ben benieuwd of je hiertussen nog verschil kunt merken.
Knauf gips in de GPK bevat veel meer onzuiver natuurgips, terwijl in de professionele handel er veel meer (zuiverder) RO-gips zit. Bovendien is de omloopsnelheid veel lager, waardoor de kwaliteit achteruit gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:45 schreef Party_P het volgende:
Een collega van mij stelt dat de knauf/beamix bouwmiddelen van de bouwmarkten (Gamma, Praxis) e.d. van slechtere kwaliteit is dan van speciaalzaken of zaken die vooral aan bedrijven leveren.
Klopt dit? Het lijkt mij van niet en kan ook niet zomaar online daar wat over vinden.
Vooral ben ik benieuwd of deze verschillen invloed hebben op de kwaliteit van het beton. Al zal dit relatief zijn. In mijn geval gaat het om het verankeren van palen van een schutting. Daarbij is het van belang dat het beton zwaar is en voldoende sterk om de palen goed te kunnen fixeren. Een nadere situatie vraagt weer om andere kenmerken of een hogere kwaliteit hiervan. Of soms juist het tegendeel, zoals bij het gewicht, in een andere situatie is licht beton juist weer een voordeel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Uiteraard, de mengverhouding is nooit 100% hetzelfde.
Bron? Kan me niet voorstellen dat platen van hetzelfde typenummer bij de gewone bouwmarkt anders zijn van die bij de professionele handel..quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:16 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Knauf gips in de GPK bevat veel meer onzuiver natuurgips, terwijl in de professionele handel er veel meer (zuiverder) RO-gips zit. Bovendien is de omloopsnelheid veel lager, waardoor de kwaliteit achteruit gaat.
Zakken..quote:Op dinsdag 21 april 2015 18:13 schreef hcwp het volgende:
[..]
Bron? Kan me niet voorstellen dat platen van hetzelfde typenummer bij de gewone bouwmarkt anders zijn van die bij de professionele handel..
Het droogt langzamer dat is goed voor de amateur, de pro wil graag doorwerken. Day kan een voordeel zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:39 schreef hcwp het volgende:
De vraag is dan, wat is het voordeel van de producent om 'mindere' zooi richting de bouwmarkten te schuiven?
90% van het eten bij Unilever, waarom smaakt calve zoveel anders dan remia.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:56 schreef Noodels het volgende:
Vraag maar eens aan een stukadoor of hij wil stucen met Knauf dat je bij een DHZ-zaak hebt gehaald..... reken er maar op dat het veel minder lekker smeert.
90% van de verf komt bij Akzo Nobel vandaan, waarom zit daar dan ook verschil in....
Het is ook niet hetzelfde product...quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Als je hetzelfde product koopt lijkt me niet dat het anders is.
Dat is het niet. Hoorde dit verhaaltje laatst van een stukadoor ook. Van installatiemateriaal weet ik het zelf wel, GPK meuk moet je met een boog omheen lopen. Zelfs het pvc materiaal is van mindere kwaliteit.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:52 schreef Nightquest777 het volgende:
Het zijn gewoon dezelfde zakken hoor. De mensen die dit roepen werken vaak zelf bij een speciaalzaak en proberen de hogere prijzen te verdedigen.
Er wordt veel meer natuurgips gewonnen dan er RO-gips wordt gemaakt. En de amateur klusser weet niet beter..quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:39 schreef hcwp het volgende:
De vraag is dan, wat is het voordeel van de producent om 'mindere' zooi richting de bouwmarkten te schuiven?
Ik heb buitenstopcontacten bij de Karwei gekocht. Kost niks (¤4 voor stopcontact en lichtschakelaar bij elkaar in) maar het is ook niks. Wat heb ik lopen vloeken op die bende.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:47 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is het niet. Hoorde dit verhaaltje laatst van een stukadoor ook. Van installatiemateriaal weet ik het zelf wel, GPK meuk moet je met een boog omheen lopen. Zelfs het pvc materiaal is van mindere kwaliteit.
En zo heeft denk ik iedereen wel voorbeelden.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb buitenstopcontacten bij de Karwei gekocht. Kost niks (¤4 voor stopcontact en lichtschakelaar bij elkaar in) maar het is ook niks. Wat heb ik lopen vloeken op die bende.
Voor MP75 was ik bij de Bouwcenter rond de 8 euro kwijt, bij de Gamma lag dat toen voor rond de 14.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:52 schreef Nightquest777 het volgende:
Het zijn gewoon dezelfde zakken hoor. De mensen die dit roepen werken vaak zelf bij een speciaalzaak en proberen de hogere prijzen te verdedigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |