http://www.telegraaf.nl/b(...)_EU_van_start__.htmlquote:'Miljoen migranten op reis naar Europa'
Europees spoedberaad vluchtelingen van start
LUXEMBURG -
Ministers van de Europese Unie zijn maandagmiddag in Luxemburg aan hun spoedberaad begonnen over de vluchtelingencrisis. Het overleg over migratie en asiel komt enkele dagen na het jongste grote drama met bootvluchtelingen in de Middellandse Zee, waarbij mogelijk honderden mensen om het leven kwamen.
Aan de Libische kust staan mogelijk tot 1 miljoen mensen klaar om de oversteek naar Europa te maken, volgens Maurizio Scalia van het Openbaar Ministerie in de Siciliaanse hoofdstad Palermo. Scalia zei dat de meeste vluchtelingen en migranten uit Syrië en zwart-Afrika komen. De reis, overwegend door de woestijn, naar de Libische kust kost ongeveer 4650 euro (5000 dollar). De zeereis naar Europa kost 1400 euro per persoon. De dienstverlening houdt daar niet op. Voor geld kan er opvang geregeld worden en een reis naar Noord-Europa over land kost 1400 euro extra, aldus Scalia.
Volgens de VN zijn vorig jaar naar schatting 220.000 mensen illegaal de Middellandse Zee overgestoken. Ongeveer 170.000 van hem landden in Italië.
Voor Nederland schuiven minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken en minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) aan. Bij aankomst voor het overleg zei Van der Steur dat hij een moeilijk debat over een heel ingewikkelde kwestie verwacht. Toch hoopte hij op concrete resultaten waarbij ook Nederland „wat” kan bieden. Hij wilde daar verder niet op ingaan.
Koenders sprak eerder op de dag in Luxemburg met zijn collega's over onder meer het Noord-Afrikaanse Libië. Dat ontwikkelde zich als belangrijk doorvoerland voor Afrikaanse migranten door de burgeroorlog.
EU-ministers hopen dat de situatie zich verbetert als er meer stabiliteit in Libië komt. Ook willen zij mensensmokkelaars harder aanpakken. Verder zijn er geluiden om de Europese missie Triton tegen bootvluchtelingen uit te breiden
Typische Facebookreactie dit.quote:Op maandag 20 april 2015 17:02 schreef Alentejana het volgende:
Bommetje erop. Prima ontmoedigings beleid.
Ik wordt het zat dat miljoenen mensen denken het beter te hebben in een ondergaand Europa. Zijn ook nog het soort mensen dat zorgt voor achteruitgang in mentalitet en niet voor ontwikkeling, zoals vroegr de gastarbeiders.quote:
Ik doelde een beetje op de kortzichtigheid gecombineerd met verkeerd spatiegebruik. En jij scheert ze nu allemaal over een kam. Natuurlijk kunnen we niet al die mensen hier hebben maar om dan maar met bommen te gaan gooien, dan begrijp je het niet helemaal.quote:Op maandag 20 april 2015 17:12 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik wordt het zat dat miljoenen mensen denken het beter te hebben in een ondergaand Europa. Zijn ook nog het soort mensen dat zorgt voor achteruitgang in mentalitet en niet voor ontwikkeling, zoals vroegr de gastarbeiders.
Er moet duidelijk gemaakt worden dat ze niet meer welkom zijn.
Wat is jouw oplossing?
Uiteindelijk is de oplossing toch ervoor te zorgen dat daar de omstandigheden verbeteren, zodat ze geen behoefte meer hebben om hier naartoe te komen.quote:Op maandag 20 april 2015 17:12 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik wordt het zat dat miljoenen mensen denken het beter te hebben in een ondergaand Europa. Zijn ook nog het soort mensen dat zorgt voor achteruitgang in mentalitet en niet voor ontwikkeling, zoals vroegr de gastarbeiders.
Er moet duidelijk gemaakt worden dat ze niet meer welkom zijn.
Wat is jouw oplossing?
Potentieel miljarden euro's aan inkomsten voor IS.quote:Op maandag 20 april 2015 16:54 schreef LXIV het volgende:
De reis, overwegend door de woestijn, naar de Libische kust kost ongeveer 4650 euro (5000 dollar). De zeereis naar Europa kost 1400 euro per persoon. De dienstverlening houdt daar niet op. Voor geld kan er opvang geregeld worden en een reis naar Noord-Europa over land kost 1400 euro extra, aldus Scalia. Volgens de VN zijn vorig jaar naar schatting 220.000 mensen illegaal de Middellandse Zee overgestoken. Ongeveer 170.000 van hem landden in Italië.
Opzich ben ik wel voor ruilen. Rutte naar Libie, dan nemen wij 1 asielzoeker binnen. Teeven en Opstelten, weer 2 naar binnen, etc. Rutte wil ik trouwens ook wel ruilen voor 10 asielzoekers.quote:
Opstelten telt voor twee, dus Teeven en Opstelten=3 asielzoekers.quote:Op maandag 20 april 2015 17:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Opzich ben ik wel voor ruilen. Rutte naar Libie, dan nemen wij 1 asielzoeker binnen. Teeven en Opstelten, weer 2 naar binnen, etc. Rutte wil ik trouwens ook wel ruilen voor 10 asielzoekers.
Liever dat weg dan een samenleving waarin de dood van honderden dan wel duizenden mensen wordt toegejuicht om niet een paar cent in te hoeven leveren.quote:Op maandag 20 april 2015 17:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
En daarmee ook jouw eigen comfortabele positie, jouw veilige leefomgeving, jouw pensioentoekomst en jouw toegang tot gezondheidszorg.
Ik moet zeggen dat ik ooit ook blij was dat Khadaffi zo werd gekielhaald, maar achteraf geen slim idee idd.quote:
vraag aan alle jongeren in nederland hoe zij tegen pensioen aankijken, 90% verwacht dat het niet meer bestaat tegen de tijd dat zij er aanspraak op zouden maken.quote:Op maandag 20 april 2015 17:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
En daarmee ook jouw eigen comfortabele positie, jouw veilige leefomgeving, jouw pensioentoekomst en jouw toegang tot gezondheidszorg.
Dat geldt misschien voor jou. Ik keur reacties als "vergas ze maar" niet goed. Maar ik snap wel dat mensen inzien dat als dit zo doorgaat, hun eigen bestaansrecht in gevaar komt. De mensen die om bommen roepen zijn maar een vrij kleine minderheid.quote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Liever dat weg dan een samenleving waarin de dood van honderden dan wel duizenden mensen wordt toegejuicht om niet een paar cent in te hoeven leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |