Maw, laat een keer over je heen lopen of doe er wat aan? wat zal ik doen?
Als ik jou was zou ik inderdaad eerst eens ff bevallen enzo en dan maar eens verder zien. Als je dan al nog zin hebt om te werken i.p.v. bij je kind zijn
Weet iemand hier trouwens ook of je al van te voren ww kan aanvragen?
Ik bedoel ik weet dat ik me in moet schrijven bij het arbeidsburo enzo en dat ik dus die sollicitatieplicht heb maar kan ik dan ook meteen de ww aanvragen zodat ik zeker weet dat ik in december of januarie geld krijg? ze zijn nl niet zo vlot bij dat soort instanties....
Ik heb al op de ww site gekeken maar daar werd ik ook niet echt wijzer van.
quote:je moet naar het CWI toe, centrum voor werk en inkomen, dat was vroeger het arbeidsbureau, en als je je daar inschrijft wordt ook je aanvraag voor een ww uitkering gedaan. Dat kun je direct doen, dus bij wijze van maandag al.
Op zaterdag 9 november 2002 15:33 schreef Angel22 het volgende:
Tja, deze reacties had ik zelf ook al bedacht natuurlijk.
En het is wel lekker om het even bevestigd te krijgen, maar wat ik me eigen blijf afvragen is: ze zitten met zo'n ontzettend personeels tekort en dan om zo'n (in mijn ogen...) lullige reden mij dan ontslaan... niet echt logisch toch?
Weet iemand hier trouwens ook of je al van te voren ww kan aanvragen?
Ik bedoel ik weet dat ik me in moet schrijven bij het arbeidsburo enzo en dat ik dus die sollicitatieplicht heb maar kan ik dan ook meteen de ww aanvragen zodat ik zeker weet dat ik in december of januarie geld krijg? ze zijn nl niet zo vlot bij dat soort instanties....
Ik heb al op de ww site gekeken maar daar werd ik ook niet echt wijzer van.
Succes ermee.
quote:Tx
Op zaterdag 9 november 2002 15:37 schreef BenKetting het volgende:[..]
je moet naar het CWI toe, centrum voor werk en inkomen, dat was vroeger het arbeidsbureau, en als je je daar inschrijft wordt ook je aanvraag voor een ww uitkering gedaan. Dat kun je direct doen, dus bij wijze van maandag al.
Succes ermee.
Ik snap heel goed dat een werkgever mensen die vaak ziek zijn niet aan willen nemen.
Ook al is dat heel erg lullig voor jou!
Je staat niet in je recht. Je hebt een jaarcontract en een werkgever hoeft helemaal geen reden aan te geven waarom ze niet verder met je willen.
Het is gewoon pech!
quote:Je wordt niet ontslagen!
ze zitten met zo'n ontzettend personeels tekort en dan om zo'n (in mijn ogen...) lullige reden mij dan ontslaan...
Je wordt niet aangenomen, dat is iets heel anders.
quote:Maar das de ellende juist, ik ben dus niet vaak ziek... normaal gesproken dan.
Op zaterdag 9 november 2002 17:03 schreef Conflict het volgende:
6 keer ziek in een jaar, dat is extreem vaak.Ik snap heel goed dat een werkgever mensen die vaak ziek zijn niet aan willen nemen.
Ook al is dat heel erg lullig voor jou!
Je staat niet in je recht. Je hebt een jaarcontract en een werkgever hoeft helemaal geen reden aan te geven waarom ze niet verder met je willen.Het is gewoon pech!
quote:Dit vermoeden had ik dus ook al.
Op zaterdag 9 november 2002 16:56 schreef killerb het volgende:
Tja, de echte reden is natuurlijk dat je zwanger bent. Maar dat mogen ze niet zeggen dus komen ze met een kutsmoes aan.
Zal niet meevallen om een baan te vinden als je zwanger bent.
Maar goed, ik gaat van de week even naar het cwi en lekker een ww tje aanvragen en gewoon solliciteren en ik zie wel hoe het verder loopt.
Bedankt voor alle reacties alvast.
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 18:22 schreef Angel22 het volgende:[..]
... lekker een ww tje aanvragen...
quote:Personeelstekort of niet... als jij volgend jaar weer veel ziek bent, hebben ze nog niets aan je... dan kost je hun alleen geld en wordt het werk ook niet gedaan...
Tja, deze reacties had ik zelf ook al bedacht natuurlijk.
En het is wel lekker om het even bevestigd te krijgen, maar wat ik me eigen blijf afvragen is: ze zitten met zo'n ontzettend personeels tekort en dan om zo'n (in mijn ogen...) lullige reden mij dan ontslaan... niet echt logisch toch?
Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen hoe bedrijven redeneren..
quote:hoezo?
Op dinsdag 12 november 2002 16:53 schreef Tiger_Woods het volgende:[..]
RTZ?
Kan ik je zeggen dat het een zooitje is soms :-/
Ik werk er zelf ook, danwel op de automatisering, maar hoor genoeg.
En ik heb ook wel eens wat verhalen van buitenaf gehoord en daar werd ik ook niet vrolijk van. Maargoed...het schijnt zo te horen
quote:Ik heb die colega van mij gesproken en zij krijgt WEL een vast contract en zij is (naar eigen zeggen) bijna iedre maand wel een dag of twee ziek geweest.
Op dinsdag 12 november 2002 16:59 schreef Qarinx het volgende:[..]
Personeelstekort of niet... als jij volgend jaar weer veel ziek bent, hebben ze nog niets aan je... dan kost je hun alleen geld en wordt het werk ook niet gedaan...
Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen hoe bedrijven redeneren..
Klopt dus even van geen kant hier.
Maar goed momenteel zit ik even in de ziektewet ivm me rug waar ik afgelopen vrijdag doorheen ben gegaan op me werk en ik zit te wachten totdat ze daar iig vervangend werk vooor me hebben.
quote:Evean thuiszorg in de zaanstreek.
Op dinsdag 12 november 2002 17:11 schreef MlR het volgende:
In welk gebied werk je?RTZ?
Kan ik je zeggen dat het een zooitje is soms :-/
Ik werk er zelf ook, danwel op de automatisering, maar hoor genoeg.En ik heb ook wel eens wat verhalen van buitenaf gehoord en daar werd ik ook niet vrolijk van. Maargoed...het schijnt zo te horen
quote:Uw, daar vallen we net niet onder.
Op dinsdag 12 november 2002 17:12 schreef Angel22 het volgende:[..]
Evean thuiszorg in de zaanstreek.
Was voorheen Thuiszorg Zaanstreek/Waterland.
We hebben oa geweigerd samenwerking te hebben met hun automatisering omdat ze op het niveau "ik kan een pc aanzetten" zitten (niet denigerend bedoeld..maar ik denk dat jullie me wel snappen).
Nouja, sterkte er mee iig!
Dat jaarcontract loopt af dus het is gewoon afgelopen. Ze zouden je natuurlijk een nieuw contract kunnen aanbieden maar dat is eigenlijk hetzelfde als een nieuwe mederwerker aannemen.
Wat zou jij doen als je een nieuwe medewerker zou moeten aannemen? Iemand aannemen die zwanger is dus die een flinke tijd niet kan werken of iemand die wel gewoon altijd voor je kan werken?
Ik zou het wel weten! En je baas dus ook
Sorry je kunt nu eenmaal niet altijd alles hebben in je leven, het is het een of het ander.
quote:1 x een maand (longontsteking met ziekenhuis opname)
Op dinsdag 12 november 2002 17:06 schreef Ronaldsen het volgende:
6 keer per jaar ziek zien is veels te veel. Hoeveel dagen bleef je gemiddeld thuis per keer dat je ziek was?
Ik blijf echt maximaal 1 keer per jaar een dag thuis, maar meestal 0 dagen per jaar
En toen het bericht dat mijn contract niet verleng wordt.
En nu ben ik dan voor de zevende keer ziek omdat ik door me rug ben gegaan wegens ondeugdelijk materiaal op de werkvloer....
Stofzuiger die ik optilde viel half uit elkaar waardoor ik een rare beweging heb gemaakt en nu dus met zware rugklachten thuiszit.
Naar vervangend werk wordt gezocht.....
quote:Nee hij hoeft het dan niet zelf te betalen maar hij is me wel vier maanden kwijt.... en dat houdt dus in dat ie voor vier maanden voor drie klanten vervangend personeel moet hebben wat er dus niet is, vanwege het grote personeels tekort.
Op dinsdag 12 november 2002 17:16 schreef Coelho het volgende:
Ik geloof niet dat ze je contract niet verlegen vanwege je zwangerschap. Zwangerschapsverlof hoeft je baas namelijk niet zelf te betalen. Maar, een baas hoeft ook geen reden te geven. Ben blij dat hij nog iets gezegd heeft, hij mag het contract ook stilzwijgend af laten lopen.
quote:Het is niet hetzelfde als een nieuwe medewerker aannemen want ik zou een contract voor onbepaalde tijd krijgen na dat jaar, als er dus niet opgezegd was van een van beide kanten.
Op dinsdag 12 november 2002 17:19 schreef djdano het volgende:
Je hebt het gevoel dat je ontslagen bent en zo redeneer je ook. Maar dat is helemaal niet het geval. Want je hebt geen contract voor onbepaalde tijd maar gewoon een jaar contract.Dat jaarcontract loopt af dus het is gewoon afgelopen. Ze zouden je natuurlijk een nieuw contract kunnen aanbieden maar dat is eigenlijk hetzelfde als een nieuwe mederwerker aannemen.
Wat zou jij doen als je een nieuwe medewerker zou moeten aannemen? Iemand aannemen die zwanger is dus die een flinke tijd niet kan werken of iemand die wel gewoon altijd voor je kan werken?
Ik zou het wel weten! En je baas dus ook
Sorry je kunt nu eenmaal niet altijd alles hebben in je leven, het is het een of het ander.
quote:Uit Wormer (gat bij wormerveer) maar Alkmaar is niet echt in de buurt voor mij en ik moet het met openbaar vervoer doen want ik heb helaas geen auto....
Op dinsdag 12 november 2002 17:33 schreef MlR het volgende:
Ó! Nog even: ze zijn hard bezig met mensen aan het werven voor de zorg. Ik heb het over Regio Alkmaar, ik weet niet waar jij vandaan komt?
Die doet het idd wel met de auto elke dag, prima te doen!
En openbaar vervoer; fietsen naar de trein en je zit zo in alkmaar.
Gewoon bellen en vragen welke mogelijkheden ze voor je hebben. Als je wil althans..
[edit]
o, en als je het doet;
benoem even dit:
leverd mij weer geld op
quote:Ik zal eens even bellen van hoe of wat....
Op dinsdag 12 november 2002 18:29 schreef MlR het volgende:
Collega van me komt ook uit wormer (weet waar het gat ligtben er geweest).
Die doet het idd wel met de auto elke dag, prima te doen!
En openbaar vervoer; fietsen naar de trein en je zit zo in alkmaar.Gewoon bellen en vragen welke mogelijkheden ze voor je hebben. Als je wil althans..
[edit]
o, en als je het doet;
benoem even dit:leverd mij weer geld op
quote:Ik weet niet precies wie je aan de lijn gaat krijgen; maar grote kans dat ze me kennen
Op dinsdag 12 november 2002 19:20 schreef Angel22 het volgende:[..]
Ik zal eens even bellen van hoe of wat....
Ben wel nieuwsgierig eik...
zeg maar "die jongen die zich altijd maar bezig hield met marleen" ... weten ze genoeg
[edit]
niet dat je het doet..maar gaat om het idee
quote:MIJN GOD!!!
Op zaterdag 9 november 2002 15:14 schreef Angel22 het volgende:
De reden is dat ik te veel ziek ben geweest dit jaar... 6x wel te verstaan.
je kan jezelf beter Kortjakje noemen
quote:Ik mis óf smilies..of je bent gewoon een sukkel...
Op dinsdag 12 november 2002 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
MIJN GOD!!!
je kan jezelf beter Kortjakje noemen
quote:]
Op dinsdag 12 november 2002 22:21 schreef Joene het volgende:
6 x ziekmelden in 1 jaar ? vind je het gek dat je baas van je afwil ? of had die de letters GAK op zn bedrijf staan ?
Sommige mensen zijn ook daadwerkelijk ziek, ooit rekening mee gehouden?
guess not..
quote:Ow ja? Ik weet niet of je het weet, maar feitelijk VERHUUR je jezelf aan je baas om een bepaalde taak te doen...
Op dinsdag 12 november 2002 22:19 schreef MlR het volgende:[..]
Ik mis óf smilies..of je bent gewoon een sukkel...
Stel je voor, jij brengt een auto naar de garage en na 3 maanden is hij nog niet klaar omdat de monteur ziek is... zeg je dan ook "Tja mensen kunnen ziek zijn"
Nee dan ga je door het lint omdat die lul zijn werk niet doet.
Meestal staat een werkgever machteloos tegen dit soort profiteurs, in dit geval had hij een middel... en daar maakt hij gretig gebruik van... zou ik ook doen.
Net zo goed dat je in het garagevoorbeeld na 2 weken je auto had opgehaald en naar een ander zou hebben gebracht
quote:Hoe je proffesioneel zo'n iemand moet noemen, geen idee. Maar je hebt gelijk dat je dan wel even een verhaal appart wordt.
Op dinsdag 12 november 2002 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ow ja? Ik weet niet of je het weet, maar feitelijk VERHUUR je jezelf aan je baas om een bepaalde taak te doen...
En ja je kan ziek zijn, maar 6 keer in een jaar dan ben je bijna terminaal.
quote:Wil je het echt weten? Ja dat zou ik doen.
Stel je voor, jij brengt een auto naar de garage en na 3 maanden is hij nog niet klaar omdat de monteur ziek is... zeg je dan ook "Tja mensen kunnen ziek zijn"
quote:En hier ga jij dus de mist in! Hoezo profiteurs? Er zijn mensen zat die godverd... echt ziek zijn! Als jij daar een beetje simpel over gaat doen moet je dat zelf weten, maar ben je dan terecht wel een eikel, sukkel of wat dan ook te noemen!
Nee dan ga je door het lint omdat die lul zijn werk niet doet.
Meestal staat een werkgever machteloos tegen dit soort profiteurs, in dit geval had hij een middel... en daar maakt hij gretig gebruik van... zou ik ook doen.
Vrij smerig om zo te denken!
quote:Ik viel je aan omdat jij je op een nogal lompe manier vertoonde. Zoiets zeg je niet en als het aan mij ligt; denk je er al niet eens aan!
Net zo goed dat je in het garagevoorbeeld na 2 weken je auto had opgehaald en naar een ander zou hebben gebracht
Je hebt respect voor mensen...althans..ik wel!
quote:Ik weet niet of je het weet, maar de doelstelling van een bedrijf is geld verdienen...
Op dinsdag 12 november 2002 22:30 schreef MlR het volgende:En hier ga jij dus de mist in! Hoezo profiteurs? Er zijn mensen zat die godverd... echt ziek zijn! Als jij daar een beetje simpel over gaat doen moet je dat zelf weten, maar ben je dan terecht wel een eikel, sukkel of wat dan ook te noemen!
Vrij smerig om zo te denken!
"Trut/Lul ... je bent nou al zo vaak ziek, rot maar op..ga maar thuis ziek zitten zijn".Je hebt respect voor mensen...althans..ik wel!
Uiteraard voel ik me ook wel eens klote, heb nu ook een lekker virusje, maar je kan wel OVERAL thuis voor blijven.
Waarom denk je dat de sociale zekerheden steeds verder worden afgebroken? Omdat er steeds meer mensen komen die er misbruik van maken. Ziektewet is in het leven geroepen om mensen op te vangen die echt NIET kunnen werken. je maakt mij niet wijs dat je 6 maal in een jaar ZO ziek kan zijn. Zowel wordt het tijd dat je je op laat nemen en binnenste buiten laat keren, want dan is er SERIEUS iets mis.
Face it. Zes maal ziek met een jaarcontract betekent dat je eruit gaat. Want elke keer dat jij ziek ben moeten je collega's een stap harder lopen om de boel op te vangen. Dus 'personeels tekort' is hier juist geen argument om je te houden, maar des te meer reden om je contract niet te verlengen. Want als ik het al stervensdruk heb, wat heb ik dan aan een persoon waar ik niet op kan rekenen? geeft alleen ergenis.
Hard, maar waar
quote:niet bij de thuiszorg, die wordt gezien als een instelling.
Op dinsdag 12 november 2002 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik weet niet of je het weet, maar de doelstelling van een bedrijf is geld verdienen...
quote:Ik ook niet, maar ik heb dan ook een sterk lichaam. (al ben ik 19...)
Dat is nou kapitalisme.
Hier in Nederland barst je dan nog van de rechten, maar sorry 6 maal ziek in een JAAR is absurd. Ik ben in 15 jaar nog niet 6 maal ziek thuis geweest.
quote:Verwijs je naar de quote hierboven...met als toevoeging: wie zegt dat iedereen altijd maar voor de kleintjes thuis blijven...sommige zijn serieus ziek!
Uiteraard voel ik me ook wel eens klote, heb nu ook een lekker virusje, maar je kan wel OVERAL thuis voor blijven.
quote:Hier ben ik mij bewust van, maar dit maakt niet iedereen tot deze groep!!
Waarom denk je dat de sociale zekerheden steeds verder worden afgebroken? Omdat er steeds meer mensen komen die er misbruik van maken.
quote:Dat ga ik niet proberen, maar probeer het maar aan te nemen van mij..ik heb er helaas iets te dicht bij gestaan...
Ziektewet is in het leven geroepen om mensen op te vangen die echt NIET kunnen werken. je maakt mij niet wijs dat je 6 maal in een jaar ZO ziek kan zijn.
quote:Voila..
Zowel wordt het tijd dat je je op laat nemen en binnenste buiten laat keren, want dan is er SERIEUS iets mis.
quote:En ook dit ben ik me bewust..maar ik viel je aan op jou manier van jezelf uiten. Je opmerking was gewoon smerig!
Face it. Zes maal ziek met een jaarcontract betekent dat je eruit gaat. Want elke keer dat jij ziek ben moeten je collega's een stap harder lopen om de boel op te vangen.
quote:Ja, maar ik heb respect voor mensen. Als dit gebeurd behandel ik ze niet direct zo grof als jij doet overkomen hoe jij het wel zou doen.
Dus 'personeels tekort' is hier juist geen argument om je te houden, maar des te meer reden om je contract niet te verlengen. Want als ik het al stervensdruk heb, wat heb ik dan aan een persoon waar ik niet op kan rekenen? geeft alleen ergenis.Hard, maar waar
Je mag mensen niet zomaar alleen zetten!
Je moet ze helpen!
Als ik je berichtjes zo lees dan ligt het meer aan jouw instelling dan aan die van je baas.
- 7 keer ziek
- je bent 22 en hebt zoiets van "ach ik ga wel in de ww"
- wie gaat je kind onderhouden?
Wordt zelf eerst eens volwassen voordat je een kind gaat opvoeden! Woon je toevallig ook nog bij je ouders? Zou me niets verbazen. Wat een instelling zeg!
quote:Respect voor mensen?
Op dinsdag 12 november 2002 22:45 schreef MlR het volgende:Ja, maar ik heb respect voor mensen. Als dit gebeurd behandel ik ze niet direct zo grof als jij doet overkomen hoe jij het wel zou doen.
Ik zal eerst met deze persoon gaan praten, vaststellen wat de toekomst ons/(hem/haar) gaat bieden en wanneer dit negatief blijkt te zijn, een oplossing zoeken.Je mag mensen niet zomaar alleen zetten!
Je moet ze helpen!
de hele insteek van dit topic is al respectloos!
"Grote gemene baas ontslaat mij zomaar, alleen omdat ik 'maar' zes keer ziek geweest ben"
Tijd voor zelfreflectie, want ik vind DIT smerig.
Ik moet wel respect hebben voor het feit dat iemand ziek kan zijn, maar we moeten geen respect hebben coor de werkgever die met een probleem zit.
Beetje mentaliteitsprobleempje IMHO. Ik had dan ook inderdaad al verwacht dat je tot de jongere generatie behoorde, die in de tijd "het kan niet op" zijn opgegroeid.
Miscchien wordt het wel weer eens tijd voor flinke jeugdwerkeloosheid zoals 15 jaar geleden.
quote:Applaus
Op dinsdag 12 november 2002 22:47 schreef hivboy het volgende:
Sorry hoor, maar je bent nu voor de 7de keer ziek in een jaar tijd!! Nogal logisch dat je contract niet verlengd wordt! Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken neem ik aan!Als ik je berichtjes zo lees dan ligt het meer aan jouw instelling dan aan die van je baas.
- 7 keer ziek
- je bent 22 en hebt zoiets van "ach ik ga wel in de ww"
- wie gaat je kind onderhouden?Wordt zelf eerst eens volwassen voordat je een kind gaat opvoeden! Woon je toevallig ook nog bij je ouders? Zou me niets verbazen. Wat een instelling zeg!
Zelf ben ik leidinggevende in de thuiszorg, dus wellicht kan ik even het verhaal van de andere kant toelichten.
Zoals je weet is zorg tegenwoordig een product en kijken we bij de beoordeling van medewerkers naar hun productiviteit (ofwel het aantal directe klantencontacten achter de voordeur in vergelijking met het aantal contracturen per week). Dat hebben wij niet verzonnen, dat is de thuiszorg opgelegd vanuit Den Haag om alles marktgericht en efficienter te maken.
Om vaak ziek te zijn terwijl je nog geen contract onbepaalde tijd hebt is nooit een goed idee, maar in de thuiszorg betekent 6x ziek inderdaad bij bijna alle instellingen dat je een vaste aanstelling wel kunt vergeten. Het betekent nl dat je (zeker bij een part time contract wat 90% van de thuiszorgers heeft) een hele lage productiviteit hebt.
Als thuiszorgorganisaties hier niet fel op zouden zijn, draaien ze niet genoeg productie voor de hoeveelheid salarissen die ze betalen. Hierdoor zijn de vaste lasten van de organisatie niet meer te dekken, en loopt de thuiszorg ook nog interessante subsidies voor het wegwerken van wachtlijsten etc mis. Er zijn thuiszorgorganisaties die zo al jaren interen op hun reserves omdat ze een te hoog ziekteverzuim hebben.
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Applaus
quote:Ik wil je even meegeven dat ik hard genoeg gewerkt heb al voor mijn leeftijd! Genoeg (en eigenlijk) te veel heb meegemaakt! Dus die loushy shit instelling van "het kan niet op" heb ik totaal niet!
Op dinsdag 12 november 2002 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Respect voor mensen?
de hele insteek van dit topic is al respectloos!
"Grote gemene baas ontslaat mij zomaar, alleen omdat ik 'maar' zes keer ziek geweest ben"
Tijd voor zelfreflectie, want ik vind DIT smerig.
Ik moet wel respect hebben voor het feit dat iemand ziek kan zijn, maar we moeten geen respect hebben coor de werkgever die met een probleem zit.
Beetje mentaliteitsprobleempje IMHO. Ik had dan ook inderdaad al verwacht dat je tot de jongere generatie behoorde, die in de tijd "het kan niet op" zijn opgegroeid.Miscchien wordt het wel weer eens tijd voor flinke jeugdwerkeloosheid zoals 15 jaar geleden.
Maar je conculdeerd wel heel snel dingen uit 1 begin post.
Je moet geen dingen gaan zitten verzinnen.
Ik zit hier dan ook niet om iemand te verdedigen...maar gewoon omdat jij het naar mijn mening gedeeltelijk goed mis hebt!
Je bekijkt het teveel vanuit 1 kant..
quote:Het bevestigd alleen maar...doe je jezelf niet goed aan...
Op dinsdag 12 november 2002 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Applaus
quote:Typisch, dat idee heb ik nu bij jou
Op dinsdag 12 november 2002 22:58 schreef MlR het volgende:
quote:Maar dit is toch allemaal na 1 Januarie over?
Op dinsdag 12 november 2002 22:53 schreef Maeve het volgende:
Beste Angel,
of is dit alleen in het gebied van Alkmaar?
Waar zit jij als ik vragen mag?
quote:Moet je nog maar eens goed mijn reply's gaan lezen; ik heb begrip voor je kijk op de 'bazen' en hun mening...maar ook voor de zieke persoon...en dat stuk mis ik bij jou...
Op dinsdag 12 november 2002 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Typisch, dat idee heb ik nu bij jou
jij bekijkt het bij die zieke persoon alleen vanuit "die is slecht omdat die 6 keer ziek is..STOUT!"
quote:Dat heet realisme...
Op dinsdag 12 november 2002 23:14 schreef MlR het volgende:[..]
Moet je nog maar eens goed mijn reply's gaan lezen; ik heb begrip voor je kijk op de 'bazen' en hun mening...maar ook voor de zieke persoon...en dat stuk mis ik bij jou...
jij bekijkt het bij die zieke persoon alleen vanuit "die is slecht omdat die 6 keer ziek is..STOUT!"
Maatregelen willen treffen nog veel minder, want face it... de persoon is meer dan gemiddelde ziek geweest.
Terecht of niet terecht... typisch geval van pech.
En ja mensen kunnen ziek worden, maar de keren dat ik een jaar contract had moesten ze wel een poot amputeren wilde ik niet gaan werken.
Ik zit in de Randstad, en ondanks dat we nu bijna geen personeelstekort meer hebben, en dus ook bijna geen wachtlijsten moet ik nog maar zien dat we de concurrentieslag met de verzorgings en verpleegtehuizen gaan overleven.
Overigens is mij van de week vertelt dat de modernisering AWBZ uitgesteld is tot 1 april, wat binnenskamers al verwacht werd natuurlijk
quote:De ziektewet en ww is er gekomen voor mensen die het echt nodig hebben. Het is geen recht, maar een vangnet. Mensen kunnen ziek worden, maar als je 7 keer ziek wordt in 1 jaar tijd dan heb je het wel heel erg slecht getroffen. Dit meisje is 22, maakt 7 keer per jaar gebruik van de ziektewet en binnenkort ook nog eens van het zwangerschapsverlof. Ze vergeet dat er gewoon gewerkt moet worden voor haar geld. Met deze instelling gaat ze over een jaartje weer werken, wordt weer tig keer ziek, neemt een 2de kindje, dus weer zwangerschapsverlof, blabla. Met deze instelling wordt juist het hele sociale stelsel onderuit getrokken want waarom werken als je toch wel geld krijgt? Mensen die het echt nodig hebben krijgen worden er straks het dupe van. En als je de discussie wilt aangaan of ik wel ziektegeld zou mogen krijgen (deze discussie hoor ik namelijk wel eens, omdat ik zelf zo "stom" ben geweest) dan ga ik die graag met je aan, maar dan wel in een nieuw topic.
Op dinsdag 12 november 2002 22:58 schreef MlR het volgende:[..]
[..]Het bevestigd alleen maar...doe je jezelf niet goed aan...
NB Ik werk gewoon
quote:Jah :-/
Op dinsdag 12 november 2002 23:17 schreef Maeve het volgende:
Overigens is mij van de week vertelt dat de modernisering AWBZ uitgesteld is tot 1 april, wat binnenskamers al verwacht werd natuurlijk
verder krijg ik een beetje een jojo gevoel in dit topic..I'm out!
En voor idereen die hier wat over te zeggen heeft over mijn eertse post... lees eerst het HELE topic door want ik heb al meer gerageerd en verdom het om in herhalingen te vallen. DANK U!!!!
MIR ik ga er zeker even achteraan, ik heb het telefoonnummer al opgevraagd dus ga vandaag in de loop van de dag even bellen.
quote:Ten eerste ben ik bijna 24
Op dinsdag 12 november 2002 23:17 schreef hivboy het volgende:[..]
De ziektewet en ww is er gekomen voor mensen die het echt nodig hebben. Het is geen recht, maar een vangnet. Mensen kunnen ziek worden, maar als je 7 keer ziek wordt in 1 jaar tijd dan heb je het wel heel erg slecht getroffen. Dit meisje is 22, maakt 7 keer per jaar gebruik van de ziektewet en binnenkort ook nog eens van het zwangerschapsverlof. Ze vergeet dat er gewoon gewerkt moet worden voor haar geld. Met deze instelling gaat ze over een jaartje weer werken, wordt weer tig keer ziek, neemt een 2de kindje, dus weer zwangerschapsverlof, blabla. Met deze instelling wordt juist het hele sociale stelsel onderuit getrokken want waarom werken als je toch wel geld krijgt? Mensen die het echt nodig hebben krijgen worden er straks het dupe van. En als je de discussie wilt aangaan of ik wel ziektegeld zou mogen krijgen (deze discussie hoor ik namelijk wel eens, omdat ik zelf zo "stom" ben geweest) dan ga ik die graag met je aan, maar dan wel in een nieuw topic.
NB Ik werk gewoon
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 13-11-2002 09:25]
quote:ja hoor 'meid', ga lekker de WW in, wij betalen wel weer voor je..
Op zaterdag 9 november 2002 15:14 schreef Angel22 het volgende:
ga lekker die WW in meid en kijk na je bevalling op je gemak rond.
Doet me denken trouwens aan een paar verhalen van een paar jaar terug: figuren die zich binnen een paar weken/maanden nadat ze zijn aangenomen ziekmelden en dan rustig twee jaar in de ziektewet zitten, allemaal op kosten van de werkgever.
quote:Wat moeten mensen die 6 keer per jaar met migraine thuiszitten volgens jou doen? Bijstandje trekken maar?
Op dinsdag 12 november 2002 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik weet niet of je het weet, maar de doelstelling van een bedrijf is geld verdienen...
Dat is nou kapitalisme.
Hier in Nederland barst je dan nog van de rechten, maar sorry 6 maal ziek in een JAAR is absurd. Ik ben in 15 jaar nog niet 6 maal ziek thuis geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |