BRONquote:
A professional game hunter has died after reportedly being trampled to death by an elephant in Zimbabwe.
Ian Gibson, a well-known big game hunter, was killed when a young bull charged at him and crushed him to death as he was leading a hunt, The Telegraph reports.
Paul Smith, managing director of Chifuti Safaris, the company who had hired Gibson to lead the hunt in Chewore North, said the exact circumstances of the incident were still unclear. “The American client and the trackers are still too traumatised to give us full details,” he said.
He said Mr Gibson became a hunter 25-years-ago and was “fit and strong”, despite only having only one leg. He had already killed a leopard during the hunt.
A note posted on the hunting forum Safari Classics said Gibson’s tracker Robert suggested the animal had been in musth, a period where it produces more testosterone than normal.
It said Gibson left the group he was with to rest and decided to track the bull anyway, catching up with it from between 50 and 100 metres away. “The bull instantly turned and began a full charge” the statement said.
“At very close range, Ian was able to get off one shot before the bull killed him. The scene was very graphic."
It paid tribute to him as a “fine man” and “one of the most experienced professional hunters on the African continent”.
Zulke kronkels hebben die lui wel in de kop ja.quote:Op zondag 19 april 2015 14:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Zal je nog zien ook dat de rest van de jagersgroep beslist dat "de olifant te agressief is en daarom afgeschoten dient te worden, als bescherming voor de lokale bevolking".
Ik denk dat de olifant een langere neus heeft. Ik vermoed dus dat degene op de foto de jager is.quote:Op zondag 19 april 2015 14:52 schreef Schunckelstar het volgende:
Is dat de olifant of de jager op de foto als ik op die facebook link klik?
quote:Op zondag 19 april 2015 15:08 schreef Scorpie het volgende:
Laten we hopen dat hij een zeer langzame en pijnlijke dood gestorven isen dat er nog vele jagers zullen volgen
Ik ben niet voor de jacht op olifanten... maar uit het bericht kan ik niet opmaken dat hij illegaal aan het jagen was: "Paul Smith, managing director of Chifuti Safaris, the company who had hired Gibson to lead the hunt in Chewore North.".quote:
Of het nou illegaal is of niet, olifanten zijn een bedreigde diersoort, die lui zouden beter moeten weten.quote:Op maandag 20 april 2015 09:24 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik ben niet voor de jacht op olifanten... maar uit het bericht kan ik niet opmaken dat hij illegaal aan het jagen was: "Paul Smith, managing director of Chifuti Safaris, the company who had hired Gibson to lead the hunt in Chewore North.".
Het is sowieso een misselijkmakende reactie als je iemand een langzame en pijnlijke dood toe te wenst en daarbij zelfs ook nog een kwijl emoticon gebruikt. Kan best zijn dat je iemand liever dood dan levend ziet, maar zo'n reactie is dan weer overdreven.
Dit gaat om exemplaren die uit het oogpunt van verstandig wildbeheer moeten worden afgeschoten. Om extra geld voor wildbeheer binnen te halen, mag een rijke knar dit onder begeleiding doen.quote:Op maandag 20 april 2015 10:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of het nou illegaal is of niet, olifanten zijn een bedreigde diersoort, die lui zouden beter moeten weten.
Ik snap niet wat er verstandig is aan het afschieten voor de lol van een jong mannetje dat nog een heel leven voor zich heeft, schiet dan een ouwe bull af.quote:Op maandag 20 april 2015 10:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit gaat om exemplaren die uit het oogpunt van verstandig wildbeheer moeten worden afgeschoten. Om extra geld voor wildbeheer binnen te halen, mag een rijke knar dit onder begeleiding doen.
Dus nee ik sta niet te juichen om zijn dood, deze kerel stond aan de goede kant.
Olifanten werken met een soort van rangorden, een mannetje kan dit allemaal verstoren waardoor de groep als geheel niet goed meer functioneert, oude mannetjes zijn vaak zeer nuttig om de groep goed te laten verlopen.quote:Op maandag 20 april 2015 10:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er verstandig is aan het afschieten voor de lol van een jong mannetje dat nog een heel leven voor zich heeft, schiet dan een ouwe bull af.
Jouw meningquote:Op maandag 20 april 2015 09:24 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik ben niet voor de jacht op olifanten... maar uit het bericht kan ik niet opmaken dat hij illegaal aan het jagen was: "Paul Smith, managing director of Chifuti Safaris, the company who had hired Gibson to lead the hunt in Chewore North.".
Het is sowieso een misselijkmakende reactie als je iemand een langzame en pijnlijke dood toe te wenst en daarbij zelfs ook nog een kwijl emoticon gebruikt. Kan best zijn dat je iemand liever dood dan levend ziet, maar zo'n reactie is dan weer overdreven.
De natuur lost dat zelf wel op, daar heeft de natuur de mens niet voor nodig.quote:Op maandag 20 april 2015 10:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Olifanten werken met een soort van rangorden, een mannetje kan dit allemaal verstoren waardoor de groep als geheel niet goed meer functioneert, oude mannetjes zijn vaak zeer nuttig om de groep goed te laten verlopen.
Dit is gedaan onder de noemer van wildbeheer, het exacte weet ik ook niet.
oude mannetjes leven meestal gewoon alleenquote:Op maandag 20 april 2015 10:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Olifanten werken met een soort van rangorden, een mannetje kan dit allemaal verstoren waardoor de groep als geheel niet goed meer functioneert, oude mannetjes zijn vaak zeer nuttig om de groep goed te laten verlopen.
Dit is gedaan onder de noemer van wildbeheer, het exacte weet ik ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |