abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155741554
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:21 schreef Schild het volgende:
Atmoz heb je wat info over die ledstrips die je gebruikt? Die je achter de tv hebt zitten en op de badkamer onder je bad. Welke ledstrips, hoe aangesloten, hoe gemonteerd etc. :)
denk dat het soort led niet veel uitmaakt
voor je eigenvoorkeur: white/warmwhite of rgb
aansluiten 12 of 24 volt, hangt af van je leds
zit bijna altijd dubbelzijdig tape op de ledstrips
  woensdag 2 september 2015 @ 11:55:45 #202
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_155755206
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:22 schreef akatar het volgende:

[..]

Verdiep je er liever toch maar wel in , er zijn welddegelijk verschillen die er toe doen voor de specifieke toepassing.
  woensdag 2 september 2015 @ 18:09:20 #203
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_155764960
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:55 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Verdiep je er liever toch maar wel in , er zijn welddegelijk verschillen die er toe doen voor de specifieke toepassing.
Atmos gebruikt volgens mij (ook?) waterdichte 5050 SMD ledstrips, en wel de RGB versies.
Note: de 5050 is superfel maar verbruikt per 5 meter ook 72watt (aka 6 Ampere) aan vermogen. (3000 lumen bij 6000k wit). Maar kan me ook voorstellen dat hij exemplaren gebruikt die minder fel zijn en daardoor energie zuiniger.

Die heb ik zelf ook al in gebruik, alleen dan niet via een Adruino.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 2 september 2015 @ 20:03:45 #204
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_155768374
Atmoz, ik ben zelf inderdaad ook wel nieuwsgierig naar je aansluitschemas icm de arduino. Heb zelf vorige week 5 meter warm white 5050 gekocht in China voor de tuin. Zit sindsdien te zoeken naar een handige tutorial wat betreft aansluiten icm een arduino, maar krijg niks gevonden. Dus mocht je je vervelen zou je een vers topic met Atmoz uitleg eens moeten overwegen!
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 3 september 2015 @ 09:17:49 #205
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_155779716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:03 schreef RoelerMF het volgende:
Atmoz, ik ben zelf inderdaad ook wel nieuwsgierig naar je aansluitschemas icm de arduino. Heb zelf vorige week 5 meter warm white 5050 gekocht in China voor de tuin. Zit sindsdien te zoeken naar een handige tutorial wat betreft aansluiten icm een arduino, maar krijg niks gevonden. Dus mocht je je vervelen zou je een vers topic met Atmoz uitleg eens moeten overwegen!
Topic over arduino en ledstrips met programma voorbeelden zou ik ook wel leuk vinden :D . Ben er druk mee bezig, maar ben nog niet zover dat ik al echt iets voor elkaar krijg :P .
https://www.kickstarter.c(...)bile-age-lightblue-b nu deze besteld, klinkt wel ok :)

OT: ik had al ooit veel lof uitgesproken over je bouwdingen en je bent nog steeds goed bezig :D . Ik zou willen dat ik het allemaal zo kon ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Knikkerking maandag 14 september 2015 @ 17:40:29 #206
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156083307
quote:
99s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:50 schreef Juup© het volgende:

_O-

Ik blijf jou volgen dus :P
:D ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:21 schreef Schild het volgende:
Atmoz heb je wat info over die ledstrips die je gebruikt? Die je achter de tv hebt zitten en op de badkamer onder je bad. Welke ledstrips, hoe aangesloten, hoe gemonteerd etc. :)
De meeste zijn RGB 5050 ledstrips. Dus diegene met alle kleuren in één led (in tegenstelling tot de "oudere" waar alle kleuren nog apart zaten). Aansluiten doe ik op "custom made" kastjes, dus daar heb je niet zoveel aan. Het werkt in ieder geval met 3 PWM kanalen per ledstrip (@12volt).

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:22 schreef akatar het volgende:

Er zit inderdaad (meestal) dubbelzijdige tape op. Maar uit ervaring (is me nu echt al veel te vaak gebeurd) blijkt dat dit niet altijd stevig genoeg is. Ik pruts er dan ook om de +/- 10cm wat kit op. En waar de ledstrip redelijk in het zicht zit gebruik ik lijm.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:09 schreef -Richard- het volgende:

Atmos gebruikt volgens mij (ook?) waterdichte 5050 SMD ledstrips, en wel de RGB versies.
Note: de 5050 is superfel maar verbruikt per 5 meter ook 72watt (aka 6 Ampere) aan vermogen. (3000 lumen bij 6000k wit). Maar kan me ook voorstellen dat hij exemplaren gebruikt die minder fel zijn en daardoor energie zuiniger.

Die heb ik zelf ook al in gebruik, alleen dan niet via een Adruino.
[ afbeelding ]
Ik gebruik inderdaad (voor het merendeel) 5050. Maar in het verlaagd plafond in de keuken weer totaal andere... ligt d'r maar net aan waar het voor is ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:03 schreef RoelerMF het volgende:
Haha, vervelen zit er de komende tijd niet echt bij (komt trouwens nooit voor eigenlijk O-)).
Maar je moet eens zoeken naar PWM Arduino (en dan per kleur één PWM kanaal). En dan even uitzoeken hoe je een FET moet aansluiten. Moet niet zo super moeilijk zijn.

quote:
99s.gif Op donderdag 3 september 2015 09:17 schreef DaMook het volgende:

Topic over arduino en ledstrips met programma voorbeelden zou ik ook wel leuk vinden :D . Ben er druk mee bezig, maar ben nog niet zover dat ik al echt iets voor elkaar krijg :P .
https://www.kickstarter.c(...)bile-age-lightblue-b nu deze besteld, klinkt wel ok :)
Grappig ding inderdaad. Ze moeten nog 3 dagen. Even afwachten >:)

quote:
OT: ik had al ooit veel lof uitgesproken over je bouwdingen en je bent nog steeds goed bezig :D . Ik zou willen dat ik het allemaal zo kon ;) .
Thanks voor 't compliment ^O^

Er is inmiddels in de tuin ook weer e.e.a. gedaan... even wat foto's zoeken :P
pi_156085204
nu het toch over leds gaat...
is dit niet voor jou?
  Moderator dinsdag 15 september 2015 @ 18:22:21 #208
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:56:25 #209
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156115429
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:04 schreef akatar het volgende:
is dit niet voor jou?
Dit is wel tof, al had ik het toch net even anders aangesloten. Het is in mijn ogen handiger om juist de volgende trede te kunnen zien, in plaats van de trede waar je al op staat. Ik heb er persoonlijk niet zoveel aan om te zien waar ik mijn voet al op geplaatst heb :').

Ennuh, zoals Vonkenboer zegt, te lang te stil hier!
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Knikkerking dinsdag 22 september 2015 @ 21:22:40 #210
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156306785
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:04 schreef akatar het volgende:
is dit niet voor jou?
Jawel :Y
En zoiets heb ik ook al een hele tijd (sinds ik hier woon eigenlijk O-)) in gedachte...
Alleen het is er nog niet van gekomen. Het is er zelfs nog niet van gekomen om de trap netjes te laten bekleden. (vloerbedekking is overigens wél in bestelling @ the moment :7)

Ik ben aan het denken om in plaats van de traptreden te verlichten, RVS leuningen te nemen, en daar verlichting in te maken. Kun je niet zoiets mee maken zoals in het filmpje, maar lijkt me ook wel mooi.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is al veelte lang stil in dit toffe klus topic ! -O- :X
Druk, druk en nog eens druk.
Volgens mij heb ik 't nog nooit zo druk gehad als de afgelopen maanden!
Dus echt tijd om te hobby'en/klussen is er niet echt. (niet in m'n huis althans ;))

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:56 schreef -Richard- het volgende:

Ennuh, zoals Vonkenboer zegt, te lang te stil hier!
I know O-) (zo voelt het voor mezelf ook...)

Een kleine update dan:

Nieuw tv meubel @ slaapkamer:

Samen met een interieurbouwer bedacht en gemaakt. Achter die zwarte vlakken aan de zijkant zitten 2 speakers die gebruikt worden tijdens het film kijken op de beamer (daar moet je sowieso losse speakers voor hebben).

En tevens nog wat kleine aanpassingen gedaan aan de "Vertical Garden" op de slaapkamer:

Voor in de tuin heb ik me 4 stuks RVS (316 kwaliteit) buizen (3mm wanddikte :7) laten maken:

Op meerdere (denk 6 tot 8 ofzo) plaatsen in de tuin ga ik HWA pijp (80mm) in de grond storten:

En vervolgens kan ik -waar ik maar wil- die RVS buis zetten om m'n hangmatten in te hangen.

Er zitten ook haken aan garage en muur v/h huis, dus ik kan heel wat posities kiezen straks (als de zon weer eens schijnt :P). Bij het zwembad, bij de BBQ, bij de jacuzzi, bij het terras, over de vlonder, etc... Ik heb namelijk ervaren dat als de hangmatten maar op één plek hangen, dat 't een heel stuk minder gezellig is!

(de buizen moet ik nog een beetje schuren met zo'n speciaal schuur-ding waardoor de échte RVS look naar boven komt 8-))

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 22-09-2015 22:09:49 ]
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:41:49 #211
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_156307522
Atmoz topic's _O_

Je hebt ooit een kast gemaakt waarvan je de deur met een klopschakelaar hebt uitgevoerd. Weet je nog welke componenten je daarvoor gebruikt hebt? Ik wil een dergelijk iets ook maken.
Share your talent, move the world.
pi_156307671
_O- Hoe kom je er op, die buizen. Geniaal :+
  Knikkerking dinsdag 22 september 2015 @ 21:46:28 #213
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156307720
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:41 schreef cvboer2 het volgende:
Atmoz topic's _O_
:D

quote:
Je hebt ooit een kast gemaakt waarvan je de deur met een klopschakelaar hebt uitgevoerd. Weet je nog welke componenten je daarvoor gebruikt hebt? Ik wil een dergelijk iets ook maken.
Arduino + piëzo element + servo ^O^

[edit]

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:45 schreef Makrolon het volgende:
_O- Hoe kom je er op, die buizen. Geniaal :+
Het leek me inderdaad wel handig om te hebben.
En 't zit echt mega stevig dus komt helemaal goed.

Op de gaten waar geen buis zit zet ik een bloempot met aan de onderkant zo'n HWA dop erop gemonteerd. Ziet er ook nog leuk uit + komt er geen water in :)
pi_156307940
Heel vet TV meubel weet niet of het heel handig is de koelkast er in te hebben maar het ziet er wel erg gelikt uit.
Heb je trouwens veel last van stof bij je plantenwandje of valt dat eigenlijk wel mee?
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 22:07:41 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156308647
Buizen besteld? Je hebt zelf toch ook een bak- en braadapparaat? ;)

Die vertical garden hangt in het trapgat of niet? Heb je een glasplaat ipv zo'n hekje? Lijkt vet ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 september 2015 @ 22:15:53 #216
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_156309006
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:46 schreef Atmoz het volgende:

Arduino + piëzo element + servo ^O^

[edit]

^O^ Dankje. Ga ik dat even bestellen.
  Knikkerking dinsdag 22 september 2015 @ 22:16:27 #217
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156309024
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:51 schreef gunpowder het volgende:
Heel vet TV meubel weet niet of het heel handig is de koelkast er in te hebben maar het ziet er wel erg gelikt uit.
Heb je trouwens veel last van stof bij je plantenwandje of valt dat eigenlijk wel mee?
Thanks!
Die minibar erin boeit helemaal niets. Je bedoeld de warmte ontwikkeling toch? De achterkant van die kubus is helemaal open, dus echt meer dan genoeg koeling/luchtcirculatie ;)

Het stof op de vertical garden valt reuze mee. Ik heb tijdens het verven laatst nog eens wat schoongemaakt, maar heel veel viel er niet vanaf. Het fijne eraan is dat 't ding helemaal bovenin het huis hangt. En stof valt lekker omlaag :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Buizen besteld? Je hebt zelf toch ook een bak- en braadapparaat? ;)
Tja... Zo super goed kan ik echt nog niet lassen...
Bovendien kan dit apparaat niet (zomaar) RVS316 lassen.

quote:
Die vertical garden hangt in het trapgat of niet? Heb je een glasplaat ipv zo'n hekje? Lijkt vet ^O^
Jep, is een glaswand. Op die plaats stond vorig jaar een muurtje en een hekje. Met dit glas oogt het allemaal veel ruimer, ik vind het prachtig om te zien.

[edit]

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:15 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

^O^ Dankje. Ga ik dat even bestellen.
Geen probleem, veel succes!
Foto's als het klaar is? :) :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 22:18:41 #218
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_156309104
Uiteraard post ik foto's. :)
pi_156309760
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks!
Die minibar erin boeit helemaal niets. Je bedoeld de warmte ontwikkeling toch? De achterkant van die kubus is helemaal open, dus echt meer dan genoeg koeling/luchtcirculatie ;)
Ik doelde er meer op dat je nu met je luie reet uit bed moet komen om een drankje te pakken :P
  Knikkerking dinsdag 22 september 2015 @ 22:37:59 #220
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156309994
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:33 schreef gunpowder het volgende:

Ik doelde er meer op dat je nu met je luie reet uit bed moet komen om een drankje te pakken :P
Ik heb met m'n vriendin afgesproken dat ik ze pak als we in bed liggen, en zei als we in bad liggen >:) O-)
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 22:48:49 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156310505
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Atmoz het volgende:
per goed kan ik echt nog niet lassen...
Bovendien kan dit apparaat niet (zomaar) RVS316 lassen.
Was ook meer gekheid ;) Heb je wel al projecten gemaakt met je lasapparaat? Is hier nog niet voorbij gekomen volgens mij
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 september 2015 @ 07:43:10 #222
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_156314423
[quote]0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:40 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Grappig ding inderdaad. Ze moeten nog 3 dagen. Even afwachten >:)

[/quote]
Fully funded ondertussen, ben benieuwd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:22 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Jawel :Y
En zoiets heb ik ook al een hele tijd (sinds ik hier woon eigenlijk O-)) in gedachte...
Alleen het is er nog niet van gekomen. Het is er zelfs nog niet van gekomen om de trap netjes te laten bekleden. (vloerbedekking is overigens wél in bestelling @ the moment :7)

Ik ben aan het denken om in plaats van de traptreden te verlichten, RVS leuningen te nemen, en daar verlichting in te maken. Kun je niet zoiets mee maken zoals in het filmpje, maar lijkt me ook wel mooi.
Tuurlijk wel, zolang je maar een lichtslang hebt die je per led afzonderlijk kunt aansturen en een aantal sensoren erbij of voelers onder de vloerbedekking. Ipv de trede laat je dan een bepaald stuk van de leuning oplichten. Volgende trede fel en ondertussen de daarop volgende tredes van zwak naar feller oplichtend (vanuit de leuning) en die achter je zwakker. En als je je dan halverwege omdraait dan draait de verlichting uiteraard ook om :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_156314525
Atmoz, effe vraagje he, ik wil een ledstrip boven mijn garagedeur, ik wil die de hele nacht laten branden. Dus hij moet niet te veel stroom gebruiken, en hij moet ook niet mega fel zijn eigenlijk... Gewoon zodat ie de garagedeur uitlicht. Heb jij ideeen welke ik het beste kan pakken?
pi_156314563
Maakt zo'n koelkastje op de slaapkamer niet zo'n irritant zoemend geluid? Daar zou ik niets van moeten hebben op mijn slaapkamer... Verder ziet het er wel vet uit. Ook die vertical garden vind ik tegen mijn eigen verwachting in echt heel mooi.
Don't let my username fool you...
  woensdag 23 september 2015 @ 11:18:12 #225
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_156317250
De verticale tuin ziet er nog steeds tof uit, leuke dieptewerking ook met die echte plant in je kamer :)

Had trouwens nog wel een domme vraag, maar welke voedingen gebruik jij om al die 5050 leds te voeden? Want als ik ga zoeken op een 12V voeding die 5 meter led strip kan voeden van 6A gaan die dingen allemaal ruim over de 50 euro. :)
»» Democracy is so overrated »»
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')