denk dat het soort led niet veel uitmaaktquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:21 schreef Schild het volgende:
Atmoz heb je wat info over die ledstrips die je gebruikt? Die je achter de tv hebt zitten en op de badkamer onder je bad. Welke ledstrips, hoe aangesloten, hoe gemonteerd etc.
Verdiep je er liever toch maar wel in , er zijn welddegelijk verschillen die er toe doen voor de specifieke toepassing.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:22 schreef akatar het volgende:
[..]
denk dat het soort led niet veel uitmaakt
voor je eigenvoorkeur: white/warmwhite of rgb
aansluiten 12 of 24 volt, hangt af van je leds
zit bijna altijd dubbelzijdig tape op de ledstrips
Atmos gebruikt volgens mij (ook?) waterdichte 5050 SMD ledstrips, en wel de RGB versies.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:55 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Verdiep je er liever toch maar wel in , er zijn welddegelijk verschillen die er toe doen voor de specifieke toepassing.
Topic over arduino en ledstrips met programma voorbeelden zou ik ook wel leuk vindenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:03 schreef RoelerMF het volgende:
Atmoz, ik ben zelf inderdaad ook wel nieuwsgierig naar je aansluitschemas icm de arduino. Heb zelf vorige week 5 meter warm white 5050 gekocht in China voor de tuin. Zit sindsdien te zoeken naar een handige tutorial wat betreft aansluiten icm een arduino, maar krijg niks gevonden. Dus mocht je je vervelen zou je een vers topic met Atmoz uitleg eens moeten overwegen!
quote:
De meeste zijn RGB 5050 ledstrips. Dus diegene met alle kleuren in één led (in tegenstelling tot de "oudere" waar alle kleuren nog apart zaten). Aansluiten doe ik op "custom made" kastjes, dus daar heb je niet zoveel aan. Het werkt in ieder geval met 3 PWM kanalen per ledstrip (@12volt).quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:21 schreef Schild het volgende:
Atmoz heb je wat info over die ledstrips die je gebruikt? Die je achter de tv hebt zitten en op de badkamer onder je bad. Welke ledstrips, hoe aangesloten, hoe gemonteerd etc.
Er zit inderdaad (meestal) dubbelzijdige tape op. Maar uit ervaring (is me nu echt al veel te vaak gebeurd) blijkt dat dit niet altijd stevig genoeg is. Ik pruts er dan ook om de +/- 10cm wat kit op. En waar de ledstrip redelijk in het zicht zit gebruik ik lijm.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:22 schreef akatar het volgende:
denk dat het soort led niet veel uitmaakt
voor je eigenvoorkeur: white/warmwhite of rgb
aansluiten 12 of 24 volt, hangt af van je leds
zit bijna altijd dubbelzijdig tape op de ledstrips
Ik gebruik inderdaad (voor het merendeel) 5050. Maar in het verlaagd plafond in de keuken weer totaal andere... ligt d'r maar net aan waar het voor isquote:Op woensdag 2 september 2015 18:09 schreef -Richard- het volgende:
Atmos gebruikt volgens mij (ook?) waterdichte 5050 SMD ledstrips, en wel de RGB versies.
Note: de 5050 is superfel maar verbruikt per 5 meter ook 72watt (aka 6 Ampere) aan vermogen. (3000 lumen bij 6000k wit). Maar kan me ook voorstellen dat hij exemplaren gebruikt die minder fel zijn en daardoor energie zuiniger.
Die heb ik zelf ook al in gebruik, alleen dan niet via een Adruino.
[ afbeelding ]
Haha, vervelen zit er de komende tijd niet echt bij (komt trouwens nooit voor eigenlijkquote:Op woensdag 2 september 2015 20:03 schreef RoelerMF het volgende:
Atmoz, ik ben zelf inderdaad ook wel nieuwsgierig naar je aansluitschemas icm de arduino. Heb zelf vorige week 5 meter warm white 5050 gekocht in China voor de tuin. Zit sindsdien te zoeken naar een handige tutorial wat betreft aansluiten icm een arduino, maar krijg niks gevonden. Dus mocht je je vervelen zou je een vers topic met Atmoz uitleg eens moeten overwegen!
Grappig ding inderdaad. Ze moeten nog 3 dagen. Even afwachtenquote:Op donderdag 3 september 2015 09:17 schreef DaMook het volgende:
Topic over arduino en ledstrips met programma voorbeelden zou ik ook wel leuk vinden. Ben er druk mee bezig, maar ben nog niet zover dat ik al echt iets voor elkaar krijg
.
https://www.kickstarter.c(...)bile-age-lightblue-b nu deze besteld, klinkt wel ok![]()
Thanks voor 't complimentquote:OT: ik had al ooit veel lof uitgesproken over je bouwdingen en je bent nog steeds goed bezig. Ik zou willen dat ik het allemaal zo kon
.
Dit is wel tof, al had ik het toch net even anders aangesloten. Het is in mijn ogen handiger om juist de volgende trede te kunnen zien, in plaats van de trede waar je al op staat. Ik heb er persoonlijk niet zoveel aan om te zien waar ik mijn voet al op geplaatst hebquote:Op maandag 14 september 2015 19:04 schreef akatar het volgende:
nu het toch over leds gaat...
is dit niet voor jou?
Jawelquote:Op maandag 14 september 2015 19:04 schreef akatar het volgende:
nu het toch over leds gaat...
is dit niet voor jou?
Druk, druk en nog eens druk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is al veelte lang stil in dit toffe klus topic !![]()
I knowquote:Op dinsdag 15 september 2015 18:56 schreef -Richard- het volgende:
Ennuh, zoals Vonkenboer zegt, te lang te stil hier!
quote:
Arduino + piëzo element + servoquote:Je hebt ooit een kast gemaakt waarvan je de deur met een klopschakelaar hebt uitgevoerd. Weet je nog welke componenten je daarvoor gebruikt hebt? Ik wil een dergelijk iets ook maken.
Het leek me inderdaad wel handig om te hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:45 schreef Makrolon het volgende:
Hoe kom je er op, die buizen. Geniaal
quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:46 schreef Atmoz het volgende:
Arduino + piëzo element + servo
[edit]
Thanks!quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:51 schreef gunpowder het volgende:
Heel vet TV meubel weet niet of het heel handig is de koelkast er in te hebben maar het ziet er wel erg gelikt uit.
Heb je trouwens veel last van stof bij je plantenwandje of valt dat eigenlijk wel mee?
Tja... Zo super goed kan ik echt nog niet lassen...quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Buizen besteld? Je hebt zelf toch ook een bak- en braadapparaat?
Jep, is een glaswand. Op die plaats stond vorig jaar een muurtje en een hekje. Met dit glas oogt het allemaal veel ruimer, ik vind het prachtig om te zien.quote:Die vertical garden hangt in het trapgat of niet? Heb je een glasplaat ipv zo'n hekje? Lijkt vet
Geen probleem, veel succes!quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:15 schreef cvboer2 het volgende:
[..]Dankje. Ga ik dat even bestellen.
Ik doelde er meer op dat je nu met je luie reet uit bed moet komen om een drankje te pakkenquote:Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks!
Die minibar erin boeit helemaal niets. Je bedoeld de warmte ontwikkeling toch? De achterkant van die kubus is helemaal open, dus echt meer dan genoeg koeling/luchtcirculatie
Ik heb met m'n vriendin afgesproken dat ik ze pak als we in bed liggen, en zei als we in bad liggenquote:Op dinsdag 22 september 2015 22:33 schreef gunpowder het volgende:
Ik doelde er meer op dat je nu met je luie reet uit bed moet komen om een drankje te pakken
Was ook meer gekheidquote:Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Atmoz het volgende:
per goed kan ik echt nog niet lassen...
Bovendien kan dit apparaat niet (zomaar) RVS316 lassen.
Tuurlijk wel, zolang je maar een lichtslang hebt die je per led afzonderlijk kunt aansturen en een aantal sensoren erbij of voelers onder de vloerbedekking. Ipv de trede laat je dan een bepaald stuk van de leuning oplichten. Volgende trede fel en ondertussen de daarop volgende tredes van zwak naar feller oplichtend (vanuit de leuning) en die achter je zwakker. En als je je dan halverwege omdraait dan draait de verlichting uiteraard ook omquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:22 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Jawel![]()
En zoiets heb ik ook al een hele tijd (sinds ik hier woon eigenlijk) in gedachte...
Alleen het is er nog niet van gekomen. Het is er zelfs nog niet van gekomen om de trap netjes te laten bekleden. (vloerbedekking is overigens wél in bestelling @ the moment)
Ik ben aan het denken om in plaats van de traptreden te verlichten, RVS leuningen te nemen, en daar verlichting in te maken. Kun je niet zoiets mee maken zoals in het filmpje, maar lijkt me ook wel mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |