abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 juni 2015 @ 08:33:42 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153686755
Nou inderdaad, ik vond het ook al akelig rustig hier.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zaterdag 20 juni 2015 @ 08:53:57 #152
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_153686874
Haha, das toevallig :P ik wilde eigenlijk gisteravond een update posten, maar toen kwamen er ineens vrienden langs.

Allereerst: thanks weer voor de vele reacties!

Ik heb niet helemaal stil gezeten (al leek het daar misschien wel op), maar het was (is) een ontzettend drukke periode op 't werk, dus vandaar dat hier in en om het huis niet zoveel gebeurt is.

Wel heb ik de draad weer opgepakt wat betreft het zwembadje:

Eerst maar eens leeg pompen:

Ik heb een kraantje op de waterstofzuiger gemaakt zodat ik hem niet iedere keer open hoef te maken en hem uit te schudden. Bij veel water zet ik de dompelpomp in de emmer waardoor ik zelfs die niet meer leeg hoef te schudden.

Het water "dumpen" (goed voor het onkruid daar langs de weg O-))

Nadat het water helemaal uit het zwembad was, heb ik een verdieping erin gemaakt zodat de dompelpomp beter zijn werk kan doen:

Erna allerlei kleine reparaties gedaan, wat schuren, bijwerken etc...

Vervolgens heb ik de 2 intakes aangebracht. Maar omdat dit niet op de "normale" manier ging moest ik hier wat op verzinnen. Uiteindelijk is het niet de mooiste oplossing geworden, maar wel een super stevige + waterdichte:

Gisteren zijn de overige spullen gearriveerd om de uiteindelijke coating (top laag) aan te brengen.
Om te beginnen één bus van 5KG coating, en straks (indien nodig, maar ik denk het wel) nog een bus. Daarbij komt een beetje azure-blue pigment zodat het geheel al een beetje blauwig wordt.

Ook is er afgelopen week een big-bag gebracht met steentjes. Ik werd een beetje gek van al dat onkruid uit doen. Dus nu nog maar één keer goed doen, en dan worteldoek + steentjes erover.

Omdat ik ook graag eens wat meer wil genieten van/in de tuin ben ik van plan om een terrasoverkapping te nemen. Daar komen ze volgende week voor langs om e.e.a. op te meten. Af en toe uitrusten moet ook kunnen toch?! :D

En last, but not least een fotoke van mijn inmiddels goed groeiende leguaantje O+ O+ O+

Ik ben vast nog wel wat vergeten, maar dat komt vanzelf wel :)
  Moderator zaterdag 20 juni 2015 @ 09:16:58 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153687027
Haha, gelukkig maar. Goed bezig ook met de gelaatmaskers. Je weet trouwens dat je elke X uur die filters moet vervangen?

Mooi projectje dat zwembad, maar wat doe je met een multitool met bi-metaal zaagblad op beton? :+ Ben ook es met dat zaagblad per ongeluk over steen gegaan een mis wat tanden nu ;)

Worteldoek met grind is ook niet dé oplossing hoor, daar waait vanzelf onkruid+zand in ;) Zand kun je makkelijk schoffelen, grind niet echt. Daarover gesproken, maar ebben snel kijken of het paar uur droog blijft, kan ik even snel RoundUp spuiten op de grindbak hier :)
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 08:22:17 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154263641
Hoe staat het met het zwembad? Heb je kunnen afkoelen toen het 40°C was? ;)
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 10:53:25 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154265110
Ik denk niet 'even'. :+ wel heel tof inderdaad!

Wor t zwembad ook verwarmd atmoz?? Dan heb je er t hele jaar plezier van.
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 12:14:45 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154265983
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:21 schreef Makrolon het volgende:

Olievat, koperen spiraal, wat tuinslang en een vijverpompje.

Eventueel even warmtekoppel in het zwembad maken en de pomp met een Rasberry aansturen :P

Edit: als die thermokoppel er toch in zit, natuurlijk ook LEDs die van blauw naar rood kleuren afhankelijk van de watertemperatuur ;)
  Knikkerking zondag 12 juli 2015 @ 19:33:42 #158
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_154277440
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 09:16 schreef derLudolf het volgende:
Haha, gelukkig maar. Goed bezig ook met de gelaatmaskers. Je weet trouwens dat je elke X uur die filters moet vervangen?
Als je een paar dagen met dat spul bezig bent moet je ze vervangen inderdaad.
Maar omdat ik niet hele dagen ermee bezig ben, gaan ze dus iets langer mee.
Wel even luchtdicht opbergen ondertussen :)

Eigenlijk ongelooflijk hoe goed zoiets werkt he?! Zonder masker zou je serieus omkiepen! Die chemische troep stinkt echt zo tering erg 8)7 En met zo'n maskertje van een paar euro kun je er gewoon met je snuiter boven hangen 8-) Ik vind het een mooi stukje techniek.

quote:
Mooi projectje dat zwembad, maar wat doe je met een multitool met bi-metaal zaagblad op beton? :+ Ben ook es met dat zaagblad per ongeluk over steen gegaan een mis wat tanden nu ;)
Uhm tja... ik moest toch echt even dat polyester eraf zien te krijgen :)

quote:
Worteldoek met grind is ook niet dé oplossing hoor, daar waait vanzelf onkruid+zand in ;) Zand kun je makkelijk schoffelen, grind niet echt. Daarover gesproken, maar ebben snel kijken of het paar uur droog blijft, kan ik even snel RoundUp spuiten op de grindbak hier :)
Worteldoek + kiezel is wel 100x beter dan gewoon grond zoals het nu altijd is geweest.
Ik bleef maar onkruid uittrekken.

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 08:22 schreef derLudolf het volgende:
Hoe staat het met het zwembad? Heb je kunnen afkoelen toen het 40°C was? ;)
Gaat goed ^O^ Binnenkort erin jumpen. Heb gisteren de laatste laag coating (topcoat met 10% azuurblauw kleurpigment erin) aangebracht. Dus morgen mag officieel het water erin *O*

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 10:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Gewoon even een zwembad bouwen in je eigen achtertuin :D ^O^
Het is een redelijk project(je) geweest, maar binnenkort is 't dan ook zover :7

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:21 schreef Makrolon het volgende:
Nee precies, maar zo dacht ik er in het begin wel over O-)

quote:
Dit jaar nog niet. Volgend, of het jaar erop wel :)
De glazen + slangen door de collector had ik al (gekocht lang voordat ik dit huis kocht).

quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:14 schreef derLudolf het volgende:

Olievat, koperen spiraal, wat tuinslang en een vijverpompje.
En dan met vuur eronder of wat?

[/quote]
Eventueel even warmtekoppel in het zwembad maken en de pomp met een Rasberry aansturen :P

Edit: als die thermokoppel er toch in zit, natuurlijk ook LEDs die van blauw naar rood kleuren afhankelijk van de watertemperatuur ;)
[/quote]

:)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om het water schoon te houden heb ik vorige week een zandfilter-set aangeschaft.

Het zandfilter:

De pomp:

+ de chemicaliën:

Vandaag nog wat hout gehaald om een mooi hokje te maken waar de installatie in komt:

En een overzichtje hoe het er nu bij ligt:

Verder heb ik aan de andere kant van de tuin de plantenbak aangepakt.

Eerst weer alle onkruid eruit gehaald:

(+ leidingen onder de grond gelegd)

En toen een paar gaten voor waterafvoer + stroom door de muur geboord:

Deze komen in de woonkamer uit:

(deze worden straks voor het nieuwe terrarium gebruikt)

En als laatste de planten (Laurier Novita) geplaatst, en een klein stukje "test" met de steentjes + de uiteindelijke rand/border:

Ziet er goed uit zo toch? :P
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 19:46:41 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154277802
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Eigenlijk ongelooflijk hoe goed zoiets werkt he?! Zonder masker zou je serieus omkiepen! Die chemische troep stinkt echt zo tering erg 8)7 En met zo'n maskertje van een paar euro kun je er gewoon met je snuiter boven hangen 8-) Ik vind het een mooi stukje techniek.

Je niet hem elke X uur vervangen, ook al adem je er niet door. Vriendin van me werkt bij Bayer in de tak van gewasbescherming. Die gebruikt heel wat van die filters in een seizoen. Maar omdat de baas betaalt natuurlijk houd je je natuurlijk ook wel strikter aan die eisen. Geen boer die elke week de cabinefilter van zijn spuittrekker vervangt ;)

quote:

Jazeker! Twee geleden week nog gedaan, zwembad van 100 lege bierkisten. Verwarmd, water van 33°C ofzo :)
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 19:49:01 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154277887
Je hebt het bericht aangepast zie ik ;) Ziet er strak uit inderdaad! ;)

Haal je hout bij de bouwmarkt trouwens? Valt me van je tegen :P
pi_154278076
Wat een bazenproject is dit toch...... :)
pi_154282666
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

[..]

Uhm tja... ik moest toch echt even dat polyester eraf zien te krijgen :)

[..]

Worteldoek + kiezel is wel 100x beter dan gewoon grond zoals het nu altijd is geweest.
Ik bleef maar onkruid uittrekken.

[..]

Gaat goed ^O^ Binnenkort erin jumpen. Heb gisteren de laatste laag coating (topcoat met 10% azuurblauw kleurpigment erin) aangebracht. Dus morgen mag officieel het water erin *O*

[..]

Het is een redelijk project(je) geweest, maar binnenkort is 't dan ook zover :7

[..]

Nee precies, maar zo dacht ik er in het begin wel over O-)

[..]

Dit jaar nog niet. Volgend, of het jaar erop wel :)
De glazen + slangen door de collector had ik al (gekocht lang voordat ik dit huis kocht).

[..]

[/quote]

:)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om het water schoon te houden heb ik vorige week een zandfilter-set aangeschaft.

Het zandfilter:
[ afbeelding ]

De pomp:
[ afbeelding ]

+ de chemicaliën:
[ afbeelding ]

Vandaag nog wat hout gehaald om een mooi hokje te maken waar de installatie in komt:
[ afbeelding ]

En een overzichtje hoe het er nu bij ligt:
[ afbeelding ]

Verder heb ik aan de andere kant van de tuin de plantenbak aangepakt.

Eerst weer alle onkruid eruit gehaald:
[ afbeelding ]
(+ leidingen onder de grond gelegd)

En toen een paar gaten voor waterafvoer + stroom door de muur geboord:
[ afbeelding ]

Deze komen in de woonkamer uit:
[ afbeelding ]
(deze worden straks voor het nieuwe terrarium gebruikt)

En als laatste de planten (Laurier Novita) geplaatst, en een klein stukje "test" met de steentjes + de uiteindelijke rand/border:

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit zo toch? :P
[/quote]
Echt supervet dat zwembad! Ik denk er ook wel eens aan, maar dan denk ik, hoevaak ga ik er echt inliggen en weegt dat op tegen de kosten en de moeite. Maar nogmaals, wel echt supervet!

Die verwarming, geeft dat geen enorme stroomkosten? Enne, over kosten gesproken, mag ik vragen wat dat zwembad je globaal kost als ie af is? (misschien kan ik er nog eens over denken O-) O-) )
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 22:17:59 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154282721
Je hebt een smeerput toch Makrolon O-)
  zondag 12 juli 2015 @ 22:35:29 #164
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154283318
Is het een hele gekke gedachte om zo'n zwembad tussen de muur en de grond nog te isoleren wanneer je het water gaat verwarmen? Of maakt het niet uit en gooi je die geul gewoon dicht met grond?
  zondag 12 juli 2015 @ 22:36:23 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154283347
Wat heb je een leuke schutting zeg.
Spoilers!
pi_154283449
quote:
12s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:17 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt een smeerput toch Makrolon O-)
Dan moet ik mn adem zolang inhouden als ik met de auto bezig wil. :+
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 23:34:08 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154285367
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:39 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Dan moet ik mn adem zolang inhouden als ik met de auto bezig wil. :+
Ach dan moet je maar een brug installeren :P vervelend
  Knikkerking zaterdag 18 juli 2015 @ 09:31:17 #168
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_154433909
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 19:46 schreef derLudolf het volgende:

Je niet hem elke X uur vervangen, ook al adem je er niet door. Vriendin van me werkt bij Bayer in de tak van gewasbescherming. Die gebruikt heel wat van die filters in een seizoen. Maar omdat de baas betaalt natuurlijk houd je je natuurlijk ook wel strikter aan die eisen. Geen boer die elke week de cabinefilter van zijn spuittrekker vervangt ;)
Precies.
Ik heb ze nu gelukkig niet meer nodig, dus de kosten vielen gelukkig mee (2 setjes van 2 stuks totaal).

quote:
Jazeker! Twee geleden week nog gedaan, zwembad van 100 lege bierkisten. Verwarmd, water van 33°C ofzo :)
Ik heb daar ook al vaker aan gedacht, en natuurlijk zal het helpen.
Maar in hout zit gewoon niet zo super veel energie.
Je kunt beter goed gebruik maken van de zon, dan heb je er ook veel minder werk aan...

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 19:49 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt het bericht aangepast zie ik ;) Ziet er strak uit inderdaad! ;)
Huh? Nee, ik heb niets aangepast...
Zie wel dat ik een foute quote had ingevoegd waardoor Markolon's quote ook weer fout ging :@

quote:
Haal je hout bij de bouwmarkt trouwens? Valt me van je tegen :P
Meestal wel inderdaad, die ligt hier in de buurt, dus das lekker makkelijk.
Als het grote projecten zijn, en/of het gaat over veel/duur hout, dan ga ik naar bijvoorbeeld Bouwmaat of een lokale houtboer hier 2 dorpen verder.

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 19:54 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Wat een bazenproject is dit toch...... :)
Hehe, thanks ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:16 schreef Makrolon het volgende:

Echt supervet dat zwembad! Ik denk er ook wel eens aan, maar dan denk ik, hoevaak ga ik er echt inliggen en weegt dat op tegen de kosten en de moeite. Maar nogmaals, wel echt supervet!
Tja, het is hier in NL inderdaad niet hét klimaat ervoor, maar ik vind 't toch wel leuk om te hebben. Ook in de maanden dat je er niet in gaat ziet het mooi uit. En dan weer hopen dat het snel zomer wordt :7

quote:
Die verwarming, geeft dat geen enorme stroomkosten? Enne, over kosten gesproken, mag ik vragen wat dat zwembad je globaal kost als ie af is? (misschien kan ik er nog eens over denken O-) O-) )
Welke verwarming?
Pfewwwww.... een totaalplaatje. Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik daar echt geen idee meer van heb.
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met bouwen, en er is echt super veel tussendoor gekomen, dus of het nu ¤ 2500,- of ¤ 5000,- is... geen idee O-) Ergens daartussen zal het wel zitten denk ik...

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:35 schreef Barrah het volgende:
Is het een hele gekke gedachte om zo'n zwembad tussen de muur en de grond nog te isoleren wanneer je het water gaat verwarmen? Of maakt het niet uit en gooi je die geul gewoon dicht met grond?
Tja, ik weet niet hoe (en of!) zoiets werkt... Misschien dat 't inderdaad (goed) helpt...
Maar daar ga ik me niet meer mee bezig houden. Eerst maar eens genieten ervan.

quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat heb je een leuke schutting zeg.
Thanks! :)

==========================================

Afgelopen week heb ik de kast voor het zandfilter/pomp in elkaar gezet:

Ik hoop daar vandaag de installatie in te kunnen gaan maken.
Want gisteravond hebben we er al water in gedaan *O* *O* *O*

Als alle 4 de buren even meehelpen gaat het wat sneller O-) :P

Gaat letterlijk 4x zo snel op deze manier. Erg fijn dus 8-)

Ook maar meteen wat zwarte buis uitgehaald om vervolgens het water doorheen te pompen zodat het iets warmer wordt. De zonnecollector moet ik (ooit) nog maken, maar op deze manier helpt 't ook al. Zeker als het morgen weer zo heet wordt.

Gisteren ook maar even provisorisch de onderwater LED's aangesloten. Gewoon even kijken wat het effect is:

Vandaag weer verder aan het project, want er is nog genoeg te doen. Onder andere een beetje opruimen, afwerken. 2 vlonder liggers steken nog uit, vlonderplanken liggen nog niet helemaal vast, etc.. etc...

Maar komt goed, ik kan er in ieder geval al in. Lekker afkoelen de komende week ^O^
  Moderator zaterdag 18 juli 2015 @ 16:56:20 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154440109
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 09:31 schreef Atmoz het volgende:

Huh? Nee, ik heb niets aangepast...
Zie wel dat ik een foute quote had ingevoegd waardoor Markolon's quote ook weer fout ging :@

Onder die streep heb je volgens mij later toegevoegd. Ik zag het in elk geval eerst niet
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 09:56:03 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154949468
Kan er in Huize Atmoz al genoten worden van het zwembad ? Bij deze tropische temperaturen ? :? O-)
pi_154949952
Zie dit topic nu voor het eerst :) Volgens mij ken ik iemand die op de foto staat (van de nieuwe banken) :P
Denk dat ik wel weet waar dit huis staat :)

Mooi huis!
  Knikkerking woensdag 12 augustus 2015 @ 12:07:37 #172
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_155144975
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Kan er in Huize Atmoz al genoten worden van het zwembad ? Bij deze tropische temperaturen ? :? O-)
Nope, helaas nog niet :{
Heb een lekkage erin :')
Geen idee nog waar het zit, en echt super vaag, ik zou denken dat het echt super goed dicht was allemaal. Misschien ergens een super klein gaatje onderin ofzo... Een dezer weken eens naar kijken...

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:24 schreef Questular het volgende:
Zie dit topic nu voor het eerst :) Volgens mij ken ik iemand die op de foto staat (van de nieuwe banken) :P
Denk dat ik wel weet waar dit huis staat :)
Haha, das toevallig :D
Kleine wereld he ;)

quote:
Mooi huis!
Thanks!!! 8-)
pi_155145123
Vervelend zo'n lek waarvan je niet eens weet waar het zit.
pi_155145943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:07 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nope, helaas nog niet :{
Heb een lekkage erin :')
Geen idee nog waar het zit, en echt super vaag, ik zou denken dat het echt super goed dicht was allemaal. Misschien ergens een super klein gaatje onderin ofzo... Een dezer weken eens naar kijken...

[..]

Haha, das toevallig :D
Kleine wereld he ;)

[..]

Thanks!!! 8-)
Hoe wil je dat lek gaan vinden?
pi_155146751
Is je thuisbioscoop nu eigenlijk helemaal klaar?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de traptreden en plafond zijn geworden met alle verlichting erin :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')