Olievat, koperen spiraal, wat tuinslang en een vijverpompje.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:21 schreef Makrolon het volgende:
Ik denk niet 'even'.wel heel tof inderdaad!
Wor t zwembad ook verwarmd atmoz?? Dan heb je er t hele jaar plezier van.
Als je een paar dagen met dat spul bezig bent moet je ze vervangen inderdaad.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:16 schreef derLudolf het volgende:
Haha, gelukkig maar. Goed bezig ook met de gelaatmaskers. Je weet trouwens dat je elke X uur die filters moet vervangen?
Uhm tja... ik moest toch echt even dat polyester eraf zien te krijgenquote:Mooi projectje dat zwembad, maar wat doe je met een multitool met bi-metaal zaagblad op beton?Ben ook es met dat zaagblad per ongeluk over steen gegaan een mis wat tanden nu
Worteldoek + kiezel is wel 100x beter dan gewoon grond zoals het nu altijd is geweest.quote:Worteldoek met grind is ook niet dé oplossing hoor, daar waait vanzelf onkruid+zand inZand kun je makkelijk schoffelen, grind niet echt. Daarover gesproken, maar ebben snel kijken of het paar uur droog blijft, kan ik even snel RoundUp spuiten op de grindbak hier
Gaat goedquote:Op zondag 12 juli 2015 08:22 schreef derLudolf het volgende:
Hoe staat het met het zwembad? Heb je kunnen afkoelen toen het 40°C was?
Het is een redelijk project(je) geweest, maar binnenkort is 't dan ook zoverquote:Op zondag 12 juli 2015 10:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Gewoon even een zwembad bouwen in je eigen achtertuin![]()
Nee precies, maar zo dacht ik er in het begin wel overquote:Op zondag 12 juli 2015 11:21 schreef Makrolon het volgende:
Ik denk niet 'even'.wel heel tof inderdaad!
Dit jaar nog niet. Volgend, of het jaar erop welquote:Wor t zwembad ook verwarmd atmoz?? Dan heb je er t hele jaar plezier van.
En dan met vuur eronder of wat?quote:Op zondag 12 juli 2015 12:14 schreef derLudolf het volgende:
Olievat, koperen spiraal, wat tuinslang en een vijverpompje.
Je niet hem elke X uur vervangen, ook al adem je er niet door. Vriendin van me werkt bij Bayer in de tak van gewasbescherming. Die gebruikt heel wat van die filters in een seizoen. Maar omdat de baas betaalt natuurlijk houd je je natuurlijk ook wel strikter aan die eisen. Geen boer die elke week de cabinefilter van zijn spuittrekker vervangtquote:Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Als je een paar dagen met dat spul bezig bent moet je ze vervangen inderdaad.
Maar omdat ik niet hele dagen ermee bezig ben, gaan ze dus iets langer mee.
Wel even luchtdicht opbergen ondertussen
Eigenlijk ongelooflijk hoe goed zoiets werkt he?! Zonder masker zou je serieus omkiepen! Die chemische troep stinkt echt zo tering ergEn met zo'n maskertje van een paar euro kun je er gewoon met je snuiter boven hangen
Ik vind het een mooi stukje techniek.
Jazeker! Twee geleden week nog gedaan, zwembad van 100 lege bierkisten. Verwarmd, water van 33°C ofzoquote:En dan met vuur eronder of wat?
Eventueel even warmtekoppel in het zwembad maken en de pomp met een Rasberry aansturenquote:Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Als je een paar dagen met dat spul bezig bent moet je ze vervangen inderdaad.
Maar omdat ik niet hele dagen ermee bezig ben, gaan ze dus iets langer mee.
Wel even luchtdicht opbergen ondertussen
Eigenlijk ongelooflijk hoe goed zoiets werkt he?! Zonder masker zou je serieus omkiepen! Die chemische troep stinkt echt zo tering ergEn met zo'n maskertje van een paar euro kun je er gewoon met je snuiter boven hangen
Ik vind het een mooi stukje techniek.
[..]
Uhm tja... ik moest toch echt even dat polyester eraf zien te krijgen
[..]
Worteldoek + kiezel is wel 100x beter dan gewoon grond zoals het nu altijd is geweest.
Ik bleef maar onkruid uittrekken.
[..]
Gaat goedBinnenkort erin jumpen. Heb gisteren de laatste laag coating (topcoat met 10% azuurblauw kleurpigment erin) aangebracht. Dus morgen mag officieel het water erin
[..]
Het is een redelijk project(je) geweest, maar binnenkort is 't dan ook zover
[..]
Nee precies, maar zo dacht ik er in het begin wel over
[..]
Dit jaar nog niet. Volgend, of het jaar erop wel
De glazen + slangen door de collector had ik al (gekocht lang voordat ik dit huis kocht).
[..]
En dan met vuur eronder of wat?
Ach dan moet je maar een brug installerenquote:Op zondag 12 juli 2015 22:39 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dan moet ik mn adem zolang inhouden als ik met de auto bezig wil.
Precies.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:46 schreef derLudolf het volgende:
Je niet hem elke X uur vervangen, ook al adem je er niet door. Vriendin van me werkt bij Bayer in de tak van gewasbescherming. Die gebruikt heel wat van die filters in een seizoen. Maar omdat de baas betaalt natuurlijk houd je je natuurlijk ook wel strikter aan die eisen. Geen boer die elke week de cabinefilter van zijn spuittrekker vervangt
Ik heb daar ook al vaker aan gedacht, en natuurlijk zal het helpen.quote:Jazeker! Twee geleden week nog gedaan, zwembad van 100 lege bierkisten. Verwarmd, water van 33°C ofzo
Huh? Nee, ik heb niets aangepast...quote:Op zondag 12 juli 2015 19:49 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt het bericht aangepast zie ikZiet er strak uit inderdaad!
Meestal wel inderdaad, die ligt hier in de buurt, dus das lekker makkelijk.quote:Haal je hout bij de bouwmarkt trouwens? Valt me van je tegen
Hehe, thanksquote:Op zondag 12 juli 2015 19:54 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Wat een bazenproject is dit toch......
Tja, het is hier in NL inderdaad niet hét klimaat ervoor, maar ik vind 't toch wel leuk om te hebben. Ook in de maanden dat je er niet in gaat ziet het mooi uit. En dan weer hopen dat het snel zomer wordtquote:Op zondag 12 juli 2015 22:16 schreef Makrolon het volgende:
Echt supervet dat zwembad! Ik denk er ook wel eens aan, maar dan denk ik, hoevaak ga ik er echt inliggen en weegt dat op tegen de kosten en de moeite. Maar nogmaals, wel echt supervet!
Welke verwarming?quote:Die verwarming, geeft dat geen enorme stroomkosten? Enne, over kosten gesproken, mag ik vragen wat dat zwembad je globaal kost als ie af is? (misschien kan ik er nog eens over denken![]()
)
Tja, ik weet niet hoe (en of!) zoiets werkt... Misschien dat 't inderdaad (goed) helpt...quote:Op zondag 12 juli 2015 22:35 schreef Barrah het volgende:
Is het een hele gekke gedachte om zo'n zwembad tussen de muur en de grond nog te isoleren wanneer je het water gaat verwarmen? Of maakt het niet uit en gooi je die geul gewoon dicht met grond?
Thanks!quote:
Onder die streep heb je volgens mij later toegevoegd. Ik zag het in elk geval eerst nietquote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:31 schreef Atmoz het volgende:
Huh? Nee, ik heb niets aangepast...
Zie wel dat ik een foute quote had ingevoegd waardoor Markolon's quote ook weer fout ging
Nope, helaas nog nietquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Kan er in Huize Atmoz al genoten worden van het zwembad ? Bij deze tropische temperaturen ?![]()
Haha, das toevalligquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:24 schreef Questular het volgende:
Zie dit topic nu voor het eerstVolgens mij ken ik iemand die op de foto staat (van de nieuwe banken)
Denk dat ik wel weet waar dit huis staat
Thanks!!!quote:Mooi huis!
Hoe wil je dat lek gaan vinden?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:07 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Nope, helaas nog niet![]()
Heb een lekkage erin![]()
Geen idee nog waar het zit, en echt super vaag, ik zou denken dat het echt super goed dicht was allemaal. Misschien ergens een super klein gaatje onderin ofzo... Een dezer weken eens naar kijken...
[..]
Haha, das toevallig![]()
Kleine wereld he
[..]
Thanks!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |