abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:49:25 #126
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151810571
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:45 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat niet maar ik snap niet wat jou het recht geeft om het huisdier van een ander dood te schieten, er zijn andere oplossingen voor.
Klopt. De eigenaar kan ook gewoon zorgen dat 'ie dat beest niet overal rond laat lopen. Je weet wel, zoals de eigenaren van letterlijk ieder ander dier doen. Maar met katten is dat totaal anders natuurlijk. :')
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:50:32 #127
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151810615
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:49 schreef Nobu het volgende:

[..]

Klopt. De eigenaar kan ook gewoon zorgen dat 'ie dat beest niet overal rond laat lopen. Je weet wel, zoals de eigenaren van letterlijk ieder ander dier doen. Maar met katten is dat totaal anders natuurlijk. :')
Ja, zoals duiven die dan op je auto schijten.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:51:23 #128
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_151810647
quote:

[..]

Misschien kan je je dikke moeder ook eens van de straat houden dan.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:54:27 #129
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151810762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:51 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Misschien kan je je dikke moeder ook eens van de straat houden dan.
Heb jij je pilletjes wel ingenomen vandaag, ouwe druktemaker?

quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, zoals duiven die dan op je auto schijten.
Hoe vaak gebeurt dat zoal door een tamme duif? Eens in de tien jaar?
pi_151810883
quote:

[..]

Jij hebt blijkbaar nooit een kat gehad? Iedereen die een kat heeft gehad weet dat je zo'n beest niet gemakkelijk binnen houdt. Ik wil jou wel eens zien als dat beest de hele tijd op het raam of de deur aan het krassen is en zielig naar je kijkt omdat die naar buiten wil.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151810914
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar nooit een kat gehad? Iedereen die een kat heeft gehad weet dat je zo'n beest niet gemakkelijk binnen houdt. Ik wil jou wel eens zien als dat beest de hele tijd op het raam of de deur aan het krassen is en zielig naar je kijkt omdat die naar buiten wil.
Ligt helemaal aan de opvoeding natuurlijk.
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:00:59 #132
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151810940
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had als kind altijd katten. En ja, die gingen ook naar buiten. Verandert helemaal niets aan het feit dat je iemand anders met je probleem opzadelt omdat je zelf geen zin hebt om er mee om te gaan. Kan, maar dan moet je ook niet klagen als die mensen daar niet blij van worden.
pi_151810953
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:45 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Wat geeft andere mensen het recht hun huisdier in mijn tuin overlast te veroorzaken?
Je hebt als huiseigenaar altijd overlast van je buren te dulden. In zeker zin kun je dus zeggen dat iedereen het "recht" heeft overlast te veroorzaken, tot op zekere hoogte.

Daarnaast meldt het artikel helemaal niets over tuinen of overlast en is het afschieten van katten in Amerika verboden dus hoe dit relevant is mis ik een beetje.
pi_151810973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de opvoeding natuurlijk.
Er valt veel te kneden als die jong genoeg is. Het hangt er ook van af hoeveel mensen er in huis zijn en hoe groot het huis is. Als de kat op de juiste momenten van de dag (voordat het etenstijd is voor dat beest) kan spelen dan is zijn jachtinstinct bevredigd.
#NoDAPL
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:04:17 #135
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151811035
Dit was geen huiskat, dit was een boerderij-kat.Dat is wel effe wat anders die worden gehouden om muizenplagen te voorkomen. Ze zijn gewoon nuttig, i.p.v. een stadskat die dagelijks een blik wiskas wegvreet.
Veel reacties hier van stadse lui :r
There is only one religion
pi_151811053
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik had als kind altijd katten. En ja, die gingen ook naar buiten. Verandert helemaal niets aan het feit dat je iemand anders met je probleem opzadelt omdat je zelf geen zin hebt om er mee om te gaan. Kan, maar dan moet je ook niet klagen als die mensen daar niet blij van worden.
Wat voor problemen geeft een kat buiten het feit dat die misschien eens een klein prooidier vangt wat je zelf los laat lopen? Je kan van die vogelhouder eveneens stellen dat hij zijn vogels maar niet los moet laten vliegen. Heb je vissen in een vijver? Tja, het risico als je die dieren open en bloot daar laat liggen, plaats er maar metaaldraad op. Volgens welke logica ligt het probleem bij de 'eigenaar' van de kat en niet bij die andere mensen? Beide partijen hebben toch evenveel verantwoordelijkheid?

1 ding. Als je zo'n kat naar buiten laat, for crying out loud, zorg er voor dat het beest gesterliseerd of gecastreerd is!
#NoDAPL
pi_151811117
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:04 schreef Dance99Vv het volgende:
Dit was geen huiskat, dit was een boerderij-kat.Dat is wel effe wat anders die worden gehouden om muizenplagen te voorkomen. Ze zijn gewoon nuttig, i.p.v. een stadskat die dagelijks een blik wiskas wegvreet.
Veel reacties hier van stadse lui :r
Er zijn ook hondjes die speciaal gefokt zijn om muizen te vangen. De yorkshire terriër is er erg geschikt voor. Het is misschien ook wat minder zielig, katten hebben de vervelende neiging om de muis niet goed te doden. Misschien omdat ze lekkerder zijn als ze net dood zijn. :)
Het aparte met de kat. Enerzijds is het heel erg lief dat die je een prooi brengt, anderzijds heb je liever niet dat die het doet.
#NoDAPL
pi_151811162
Ze komt in ieder geval nergens als dierenarts meer aan het werk
Wat een dom portret
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:09:26 #139
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151811183
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat voor problemen geeft een kat buiten het feit dat die misschien eens een klein prooidier vangt wat je zelf los laat lopen? Je kan van die vogelhouder eveneens stellen dat hij zijn vogels maar niet los moet laten vliegen. Heb je vissen in een vijver? Tja, het risico als je die dieren open en bloot daar laat liggen, plaats er maar metaaldraad op. Volgens welke logica ligt het probleem bij de 'eigenaar' van de kat en niet bij die andere mensen? Beide partijen hebben toch evenveel verantwoordelijkheid?

1 ding. Als je zo'n kat naar buiten laat, for crying out loud, zorg er voor dat het beest gesterliseerd of gecastreerd is!
Haha, wat? Als jij met je auto door mijn tuin komt razen en mijn hond doodrijdt is dat toch zeker ook jouw schuld? Of had ik dat beest maar in een bunker moeten houden?
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:09:51 #140
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151811197
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn ook hondjes die speciaal gefokt zijn om muizen te vangen. De yorkshire terriër is er erg geschikt voor. Het is misschien ook wat minder zielig, katten hebben de vervelende neiging om de muis niet goed te doden. Misschien omdat ze lekkerder zijn als ze net dood zijn. :)
Het aparte met de kat. Enerzijds is het heel erg lief dat die je een prooi brengt, anderzijds heb je liever niet dat die het doet.
het enige wat ik niet wil is dat tie levende muisjes als cadeautje meebrengt (die neem ik aan en geef ze weer de vrijheid buiten het zicht v.d. kat(ten)
There is only one religion
pi_151811273
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:09 schreef Nobu het volgende:

[..]

Haha, wat? Als jij met je auto door mijn tuin komt razen en mijn hond doodrijdt is dat toch zeker ook jouw schuld? Of had ik dat beest maar in een bunker moeten houden?
Een roofdier vangt nu eenmaal prooien, als je een prooidier buiten laat dan weet je dat je het risico loopt dat die als prooi eindigt. Weinig aan te doen. Je kan het het roofdier niet verwijten, dat spijsverteringsstelsel verwerkt nu eenmaal enkel vlees. Dit zeg ik als vegetariër. ;)
#NoDAPL
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:12:50 #142
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_151811298
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een roofdier vangt nu eenmaal prooien, als je een prooidier buiten laat dan weet je dat je het risico loopt dat die als prooi eindigt. Weinig aan te doen. Je kan het het roofdier niet verwijten, dat spijsverteringsstelsel verwerkt nu eenmaal enkel vlees. Dit zeg ik als vegetariër. ;)
:D En mijn hond mag geen katten vangen van jou _O- _O- _O-
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:14:16 #143
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151811339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Roofdier m'n reet. Het is een huiskat, geen tijger. Die kat zou niet eens bestaan als jij hem niet wilde hebben. Een kat is gewoon een stuk bewegend meubilair.
pi_151811373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:09 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

het enige wat ik niet wil is dat tie levende muisjes als cadeautje meebrengt (die neem ik aan en geef ze weer de vrijheid buiten het zicht v.d. kat(ten)
Het liefst wel buiten het zicht van de kat, ja. :)
Ik heb wel eens per ongeluk een muis gedood. Ik wou het enkel wegjagen. Man, wat voelde ik me slecht! Ik heb me zelden zo slecht gevoeld. Eigenlijk zou je muizen moeten vangen in een kooitje en ze vervolgens in het bos uitzetten. Maar ja, wij hebben nauwelijks grote bossen waardoor ze zo weer bij iemands huis binnendringen, vrees ik. Ik vind het een kloteprobleem want muizen en ratten zijn onwijs intelligente en sociale dieren. Als ik dat vergelijk met de geit die peuken eet en die een plastic fles probeert te eten (straks nog gezien, :{) en een koe die dookleuk schijt en pist over haar eigen voer...
En dan houden veel mensen niet van varkens die intelligenter en hygiënischer zijn. :?

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 18-04-2015 23:48:43 ]
#NoDAPL
pi_151811501
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Roofdier m'n reet. Het is een huiskat, geen tijger. Die kat zou niet eens bestaan als jij hem niet wilde hebben. Een kat is gewoon een stuk bewegend meubilair.
Dat kan wel wezen maar dat maakt het niet minder een roofdier. :)
#NoDAPL
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:31:21 #146
236046 NotYou
tigerblood
pi_151811912
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als ik dat vergelijk met de geit die peuken eet en die een plastic fles probeert te eten (straks nog gezien, :{) en een koe die dookleuk schijt en pist over zijn eigen voer...
Je te goed voelen om peuken en plastic flessen te eten. :')
Als koe een eigen vloer hebben _O_
Je suis Charlie Sheen
pi_151812698
Mooi zo. Er was toch al een overschot aan katten, gezien de dalende vogelpopulatie.

Ik mag hopen dat er nog een aantal katten afgeschoten worden.
  zondag 19 april 2015 @ 05:38:33 #148
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_151817741
Één van mijn katten is eens overreden, de kop was zelfs verdwenen, tering wat was ik verdrietig. :'( Ook is er één vermist, nooit gevonden of iets van vernomen. Het zou kunnen dat ze gezien is als een zwerfkat en daarom afgeschoten. Als ik wist wie dat gedaan had had ik nu een levenslange gevangenisstraf gehad, en dat meen ik echt, al zou je het niet van mij verwachten.
  zondag 19 april 2015 @ 05:47:56 #149
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_151817749
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:45 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dan loop je toch even naar de buren toe en dan zoek je een andere oplossing.
Blafketting
  zondag 19 april 2015 @ 06:42:12 #150
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_151817800
Ik verbaas me ook erg over het feit dat mensen hier zo weinig over inlevingsvermogen beschikken. Niemand die denkt aan hoe de baasjes van de kat zich nu voelen? Al blijft dit natuurlijk FOK!, waar het merendeel toch wel een één of andere vorm van autisme heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')