Nee dat is niet raar, of dacht je dat alleen geuniformeerde politie wapens had?quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:42 schreef Hiddendoe het volgende:
Wel raar, twee pliesies in burger maar wel hun schietijzertjes bij zich.
Wel raar dat men zonder politie kenmerken gewapend op een niet gemelde en niet gestolen voertuig af rent.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, of dacht je dat alleen geuniformeerde politie wapens had?
Nou, je zou toch denken dat agenten in burger als eerste hun politiepenning laten zien, vooral als ze iemand willen arresteren.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, of dacht je dat alleen geuniformeerde politie wapens had?
Volgens mij dienen ze zich zo goed als mogelijk te identificeren.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel raar dat men zonder politie kenmerken gewapend op een niet gemelde en niet gestolen voertuig af rent.
Omdat ze misschien het idee hadden dat de verdacht bewapend waren?quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, je zou toch denken dat agenten in burger als eerste hun politiepenning laten zien, vooral als ze iemand willen arresteren.
Of zou jij netjes afwachten tot die twee 'burgers' met getrokken wapens vlak bij jou staan?
Volgens mij dienen ze dan toch eerst te verifieren of die auto wel op dat moment als lokauto in gebruik is en dus daadwerkelijk als gestolen gemeld staat. Of mag de undercoverpolitie gewoon als ze er zin in hebben maar willekeurig op mensen die niet onder verdenking staan met hun wapen gericht naar toe rennnen?quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij dienen ze zich zo goed als mogelijk te identificeren.
Dat is dus het hele punt waar het hier om draait.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij dienen ze dan toch eerst te verifieren of die auto wel op dat moment als lokauto in gebruik is en dus daadwerkelijk als gestolen gemeld staat. Of mag de undercoverpolitie gewoon als ze er zin in hebben maar willekeurig op mensen die niet onder verdenking staan met hun wapen gericht naar toe rennnen?
Da's geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat ze misschien het idee hadden dat de verdacht bewapend waren?
en jij gelooft dat meteen als je onschuldig en nietsvermoedend in je auto zit...quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, je zou toch denken dat agenten in burger als eerste hun politiepenning laten zien, vooral als ze iemand willen arresteren.
Of zou jij netjes afwachten tot die twee 'burgers' met getrokken wapens vlak bij jou staan?
Hmm ja, agenten die de hand boven het hoofd wordt gehouden. Raar.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom zijn de agenten niet vervolgd voor meineed?
En poging tot moord.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je vermoed dat iemand bewapend is dan ga je toch niet met je penning in je hand zeggen: laat je wapen vallen, je pistool hou je met 2 handen vast.quote:
Ze zijn al ontslagen vóór het proces. Hoe is dat de hand boven het hoofd houden?quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hmm ja, agenten die de hand boven het hoofd wordt gehouden. Raar.
een "idee hebben" hebben is volgens mij niet genoeg, als het daar niet om een redelijk vermoeden gaat.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat ze misschien het idee hadden dat de verdacht bewapend waren?
sowieso is mensen uitlokken tot criminaliteit net zo fout als dat het amerikaans isquote:Op vrijdag 17 april 2015 13:41 schreef WammesWaggel het volgende:
En maar klagen op Amerika terwijl onze politie net zo erg is
Hoe kunnen ze meineed gepleegd hebben als de rechtszaak nog moet plaatsvinden?quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt, in het artikel wat ik linkte is dat dan ook de kritiek.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:39 schreef wipes66 het volgende:
[..]
een "idee hebben" hebben is volgens mij niet genoeg, als het daar niet om een redelijk vermoeden gaat.
Is al bezig.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Aanklagen wegens poging tot doodslag dus die cowboys.
Ze moeten ambtsedig proces-verbaal opmaken. Het woord van een agent geldt als de waarheid, daarom is het zaak dat rechters daarop blind kunnen vertrouwen, en dat er altijd vervolgd moet worden bij een vals PV.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze meineed gepleegd hebben als de rechtszaak nog moet plaatsvinden?
Ja, dat is wat nu gebeurt, toch?quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze moeten ambtsedig proces-verbaal opmaken. Het woord van een agent geldt als de waarheid, daarom is het zaak dat rechters daarop blind kunnen vertrouwen, en dat er altijd vervolgd moet worden bij een vals PV.
Als die auto wel gestolen was, dan deugde het optreden van die agenten toch nog steeds niet?quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:56 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me dat ie een betere kans heeft als ie dat autoverhuurbedrijf aanklaagt inplaats van die twee agenten. Dat bedrijf is zo dom geweest om een lokauto te verhuren aan een willekeurig persoon en daarvan geen melding te doen, met als gevolg dat die agenten blind aannemen dat de lokauto "beet" heeft. Bizarre situatie trouwens, en het stinkt aan alle kanten.
Nee. Maar de agenten zijn al wel ontslagen en daar zullen de valse PV's gegarandeerd een rol bij hebben gespeeld. Je wordt namelijk niet zomaar ontslagen als agent, ook niet als je onterecht op een rijdende auto schiet.quote:
Ik lees dat ze alleen worden vervolgd voor poging tot doodslag.quote:
Kun je als verdachte überhaupt vervolgd worden voor meineed? Als verdachte mag je liegen zoveel je wilt, toch?quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik lees dat ze alleen worden vervolgd voor poging tot doodslag.
Klopt, daarom pleiten advocaten en veel mensen binnen de politie er ook voor om bij een schietincident o.i.d. waarbij niet duidelijk is of er terecht is geschoten de agent in kwestie meteen de status van verdachte te geven. Gevoelsmatig valt dat vaak slecht, maar juridisch zitten er grote voordelen aan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Kun je als verdachte überhaupt vervolgd worden voor meineed? Als verdachte mag je liegen zoveel je wilt, toch?
Klopt, een verdachte mag alles verzinnen waar hij zin in heeft. Maar wat je vóór die tijd doet als getuige, rechter, agent of in een andere functie waarin vaak meineed wordt gepleegd roept kan wel strafbaar zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Kun je als verdachte überhaupt vervolgd worden voor meineed? Als verdachte mag je liegen zoveel je wilt, toch?
In dit geval heeft de meineed echter rechtstreeks te maken met het verdoezelen van het feit waarvoor ze vervolgd worden. Dat lijkt me dan toch één en dezelfde zaak.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, een verdachte mag alles verzinnen waar hij zin in heeft. Maar wat je vóór die tijd doet als getuige, rechter, agent of in een andere functie waarin vaak meineed wordt gepleegd roept kan wel strafbaar zijn.
Nee. Een verdachte hoeft niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Daaruit komt voort dat een verdachte niet verplicht kan worden om de waarheid te vertellen, en dat is de reden dat het niet strafbaar is voor een verdachte om te liegen. Maar als een agent meineed pleegt is dat gewoon een strafbaar feit, als hij daarvoor vervolgd wordt "vervalt" niet ineens de plicht om éérder de waarheid te spreken. Want dat was immers het strafbare feit waarvoor er vervolgd werd.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:14 schreef k_man het volgende:
[..]
In dit geval heeft de meineed echter rechtstreeks te maken met het verdoezelen van het feit waarvoor ze vervolgd worden. Dat lijkt me dan toch één en dezelfde zaak.
Enerzijds kan ik me voorstellen dat als uit het niets je auto doorzeefd wordt met kogels je niet meer de meest logische rationele keuzes maakt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:42 schreef Nobu het volgende:
Dat moet schrikken zijn geweest inderdaad, die dacht natuurlijk dat een concurrerende bende hem om kwam leggen.
Auto achterlaten, niet de politie bellen nadat hij beschoten is en naar huis lopen. Klinkt inderdaad als iets wat iedere normaal denkende burger zou doen.
Als het verhaal werkelijk klopt, denk ik dat ik als ik niet wist wie ze waren ze de benen onder hun lijf uit had gereden?quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk gemakshalve ook maar even weggelaten dat die twee als een stel bezetenen "POLITIE,POLITIE" aan het schreeuwen waren.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het verhaal werkelijk klopt, denk ik dat ik als ik niet wist wie ze waren ze de benen onder hun lijf uit had gereden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |