Hier in het noorden zijn er nog wel een paar, maar zie dat het vaak ligt aan het project.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Drie weken is toch vaak wel de standaard; de vierde week zijn de meeste al wel (weer gedeeltelijk begonnen met de meeste werkzaamheden.
Ken geen bedrijven die echt vier weken helemaal potdicht zitten !
Kan me niet voorstellen dat ze dat project een maand stil laten liggen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hier in het noorden zijn er nog wel een paar, maar zie dat het vaak ligt aan het project.
Nooit begrepen trouwens, doe die extra week lekker in de winter. Voor bedrijf veel handiger.
Volgens mij is niemand echt meer potdicht, die tijd lijkt me voorbij.
Dat gebeurt bij genoeg dus welquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ze dat project een maand stil laten liggen.
Hier ook niks in de bouwvak.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:42 schreef Miezziej het volgende:
Bij ons gebeurt er ook niets in de bouwvak, heb ik laatst nagevraagd. En nog steeds willen ze voor het eind van dit jaar opleveren, terwijl er nu alleen nog maar zand en gras staat.
Maargoed, misschien ben ik wel te pessimistisch en word ik blij verrast in december ofzo
Ik weet niet hoe ze bouwen bij jullie. En hoeveel huizen ze bouwen. In bijvoorbeeld het topic van Nick gaat het echt heel snel. Dat waren 5 woningen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:42 schreef Miezziej het volgende:
Bij ons gebeurt er ook niets in de bouwvak, heb ik laatst nagevraagd. En nog steeds willen ze voor het eind van dit jaar opleveren, terwijl er nu alleen nog maar zand en gras staat.
Maargoed, misschien ben ik wel te pessimistisch en word ik blij verrast in december ofzo
Dit, laminaat gaat heel vaak in de aanbieding. Wacht gewoon een 40% - 50% af of als het echt dichterbij komt een 30%quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:59 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Hoe lang nog voor de opleverdatum, en heb je opslagruimte? En kan je zien of het vaker in de aanbieding is geweest? Laminaat van bijv praxis is standaard elke x maanden in de aanbieding, dan zou ik erop wachten. Maar maanden laminaat opslaan is ook suboptimaal (en dat kan ook weer niet in bijv een vochtige schuur ivm schuin trekken).
Heb het uiteindelijk idd niet gekochtquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit, laminaat gaat heel vaak in de aanbieding. Wacht gewoon een 40% - 50% af of als het echt dichterbij komt een 30%![]()
Ook nuttig, zet even in excel met een datum erbij wat het je ongeveer zou kosten / wat de huidige M2 prijs is. De basisprijs wil ook nog wel eens schommelen...
Bij mij 14, dus valt meequote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze bouwen bij jullie. En hoeveel huize ze bouwen. In bijvoorbeeld het topic van Nick gaat het echt heel snel. Dat waren 5 woningen.
Hier bouwen ze er 19 dus gaat allemaal iets langzamer.
Ik blijf voor je duimen
gezien de vaak terugkomende indelingen en afmetingen van de huidige reeks nieuwbouwwoningen heb ik het idee dat er heel veel "prefab" wordt gedaan. Heb toen ik uiteindelijk mijn huis kocht wel 6 projecten gezien met dezelfde beneden verdieping maar een ander frontje. Ik neem aan dat dat ook is omdat ze veel standaard materialen gebruiken die ze zo kunnen plaatsen. Het geraamte van de huizen stond in ieder geval echt zo.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:53 schreef CrunchySelf het volgende:
Ze kunnen heel veel in het voortraject al uitzoeken, klaarmaken en dergelijke. Veel wordt prefab gebouwd. Dus er kan heel snel wat staan.
Wel leuk filmpje erover: https://www.facebook.com/574556965985063/videos/787711184669639/
Bedrijf hier in het noorden, geeft een beeld.
Bij mij waren het er 39 en dat stond binnen het jaar. Beetje bouwbedrijf afhankelijk ook. (geen topic daarover gemaakt toen helaas)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:49 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Bij mij 14, dus valt mee
*mental note: Topic aanmaken
Klopt, bij ons lag eind februari de fundering en de oplevering is 16 juli.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze bouwen bij jullie. En hoeveel huizen ze bouwen. In bijvoorbeeld het topic van Nick gaat het echt heel snel. Dat waren 5 woningen.
Hier bouwen ze er 19 dus gaat allemaal iets langzamer.
Ik blijf voor je duimen
Ja klopt. Maar de 3 ramen achter zijn voor 1 slaapkamer. de grote slaapkamer gaat namelijk over de breedte van het gehele huisquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Mooi! Zie ik het goed, voor 4 ramen en achter 3?
Ja idee heb ik ook. Maar heb geen idee wat normaal is natuurlijkquote:
Schiet aardig opquote:Op donderdag 9 juli 2015 12:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja idee heb ik ook. Maar heb geen idee wat normaal is natuurlijk
Wanneer zijn ze begonnen dan? En wat is de casco?quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:27 schreef younesel het volgende:
[..]
Schiet aardig opBij ons niet. Casco staat er al wel. Dat is in 1 dag gedaan, maar de steigers staan er pas net omheen. Dus isolatie wordt aangebracht en daarna gaan ze metselen. tweewoordennegenletters.nl
Half april zijn ze begonnen:quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wanneer zijn ze begonnen dan? En wat is de casco?
bij ons half maart dus gaat ook best vlot bij jullie.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:34 schreef younesel het volgende:
[..]
Half april zijn ze begonnen:
Met casco bedoel het skelet van het huis:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |