Ik vind je nu al leukquote:Op donderdag 16 april 2015 15:24 schreef Lindytje het volgende:
Ik ben een echt wijf, dus ik heb vrij weinig verstand van klussen...
Maar of gewoon bakstenen verven een probleem is, geen idee?quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk. Dat had ik er ook op zitten, jaren 30.
Die shit is helemaal vergaan tot zand.
2 oplossingen:
- Alles eraf en laten stucen
- Zeer goed behandelen met stabiliserende voorstrijk/diepgrond en daarna stuccen of gedeeltelijk
Ik merkte dat het gebruik van diepgrond het weer heel stevig werd aan het oppervlak.
Maar het feit blijft dat als je er een keer een gat in boort, je weer hetzelfde probleem hebt.
Ja als de tussenmuur waterdicht is, is hij misschien ook wel geluiddicht. ?quote:Op donderdag 16 april 2015 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Is het een idee het te behandelen met waterglas?
oh ja idd. Dan met luchtspouw ertussen.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:36 schreef Gieliovd het volgende:
Dan moet je het twee of drie keer doen... dubbel waterglas
Zou waterglas nemen, dat bevat geen organische verbindingen die kunnen gaan schimmelen, het verkiezeld en het laat je muur goed ademen.quote:Op donderdag 16 april 2015 21:16 schreef Agronoom2 het volgende:
Toen ik nog in een huurhuis zat, heb ik dat ooit opgelost door 1 deel houtlijm goed op te lossen in pakweg 4 a 5 delen water, en dat door de muur te laten absorberen. Dat stabiliseerde de muur. Daarna (na drogen) de gaten gedicht. Werkte eigenlijk zo goed dat ik niet zou aarzelen het ook in mijn koophuis toe te passen, mocht het probleem zich ooit voordoen.
Dat vind ik een goede vraag!quote:Op donderdag 16 april 2015 22:58 schreef tiho1 het volgende:
En hoe gaat ts dat aanbrengen? Het stucwerk gewoon impregneren?
Dat is een goed ideequote:Op donderdag 16 april 2015 15:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind je nu al leuk
Kleine tip: koop een stofmaskertje voor als je de muur gaat kaal maken
Dan fiets je toch even langs om een paar foto's te schieten.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dees topic is waardeloos zonder fotoos
verdunnen met water, en dan idd impregneren, mbv een blokkwast. Draag stevige handschoenen, spul is niet prettig op de huis, een sterke vase.quote:Op donderdag 16 april 2015 22:58 schreef tiho1 het volgende:
En hoe gaat ts dat aanbrengen? Het stucwerk gewoon impregneren?
Schilderen met een blokkwast is geen impregneren. Waterglas op de muur smeren kan wel natuurlijk, maar dat droogt niet. Gewoon eraf die handel en opnieuw. Kost de wereld niet en het is weer goed.quote:Op vrijdag 17 april 2015 07:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
verdunnen met water, en dan idd impregneren, mbv een blokkwast. Draag stevige handschoenen, spul is niet prettig op de huis, een sterke vase.
Het is dit, wat hopelijk het stuckwerk weer wat stevigheid geeft, of het afbikken.
Waarom zou waterglas niet drogen? Het verkiezeld volgens mijquote:Op vrijdag 17 april 2015 18:54 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Schilderen met een blokkwast is geen impregneren. Waterglas op de muur smeren kan wel natuurlijk, maar dat droogt niet. Gewoon eraf die handel en opnieuw. Kost de wereld niet en het is weer goed.
Laat ik het anders stellen, het werkt niet, het moet erin voor de reactie. Niet erop.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou waterglas niet drogen? Het verkiezeld volgens mij
En waarom zou het poreuze stuckwerk het niet absorberen?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:19 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen, het werkt niet, het moet erin voor de reactie. Niet erop.
Volgend weekend gaan we de muur slopen, dan zal ik een mooie foto voor je maken fiets!quote:Op donderdag 16 april 2015 23:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dees topic is waardeloos zonder fotoos
Als je het grondig wilt doen, muur afbikken en opnieuw stucken met een kalkstuck (geen gips)quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:29 schreef Lindytje het volgende:
Daar zijn we weer!
Ik heb twee schitterende foto's gemaakt van de muur. Dit is een van de slechtste plekken van de muur. Dit had ik er in ongeveer 20 minuten vanaf. Je ziet eerst een laag verf, nog een laag verf, nog een laag verf, dan een laag van dat spikkeltjes-stuc, dan komt er een laagje van ongeveer 1cm van een of ander grijs beton-achtig spul en dan zit je op de bakstenen muur...
Nu is natuurlijk de grote vraag: wat doen we hier nu mee?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand tips?
Bik ik de bakstenen niet kapot als ik die laag er af ga slopen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het grondig wilt doen, muur afbikken en opnieuw stucken met een kalkstuck (geen gips)
Je moet natuurlijk niet met een voorhamer op de muur gaan slaan. Dacht dat de stuc erg bros en los zat?quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:53 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Bik ik de bakstenen niet kapot als ik die laag er af ga slopen?
Ik wil niet ineens een huiskamer delen met de buren
De onderkant van de muur wel, de bovenkant zit iets vaster helaas.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet met een voorhamer op de muur gaan slaan. Dacht dat de stuc erg bros en los zat?
Hahahah, ik ben heel benieuwd of je muur er over een paar weken nog op zit!quote:Op woensdag 29 april 2015 10:20 schreef Chicolade het volgende:
Wat we hier gaan doen met een soortgelijke muur waarbij inderdaad het deel bij de vloer losser zit dan bovenin (en geen idee of dat een goede methode is): loszittende stukken afbikken, afborstelen en dan het grijze deel insmeren met diepgrond zodat het niet zanderige meer is. Daar nog een primer overheen, en dan stucen. Ik laat over een paar weken wel weten of de muur al naar beneden gekomen is.
Hoop dat het geen buitenmuur is?quote:Op woensdag 29 april 2015 10:20 schreef Chicolade het volgende:
Wat we hier gaan doen met een soortgelijke muur waarbij inderdaad het deel bij de vloer losser zit dan bovenin (en geen idee of dat een goede methode is): loszittende stukken afbikken, afborstelen en dan het grijze deel insmeren met diepgrond zodat het niet zanderige meer is. Daar nog een primer overheen, en dan stucen. Ik laat over een paar weken wel weten of de muur al naar beneden gekomen is.
Ik kom nergens tegen dat je met diepgrond de muur zodanig dicht smeert dat hij ook niet meer kan ademen? Iedereen, inclusief ervaren stucadoors, geeft aan dat ze het ook zo zouden aanpakken (of geheel afsteken en dan opnieuw opbouwen vanaf de kale stenen).quote:Op woensdag 29 april 2015 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoop dat het geen buitenmuur is?
Als je een muur zo afsluit kan hij niet meer ademen en kan je vochtproblemen met schimmels en andere ellende krijgen.
Waterglas verkiezeld, maar is wel damp open. Minerale verven baserend op waterglas zijn zeer damp open muurverven, net als witkalk. Lees je eens in op minerale verf.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:51 schreef tiho1 het volgende:
Daarom moet je een de buitenmuur van de badkamer ook nooit betegelen, maar wel behandelen met waterglas? Wat deed dat ook alweer ?
Dan luister je toch lekker naar die mensen? Ik geef je aan waarom het een issue kan zijn met vocht, en wat daar de gevolgen van zijn. Dat mensen daar anders over denken, tja, dat kan, daarom zijn er ook zoveel mensen die problemen hebben met schimmel op muren.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:11 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik kom nergens tegen dat je met diepgrond de muur zodanig dicht smeert dat hij ook niet meer kan ademen? Iedereen, inclusief ervaren stucadoors, geeft aan dat ze het ook zo zouden aanpakken (of geheel afsteken en dan opnieuw opbouwen vanaf de kale stenen).
Goei paint. 10/10 punten. 2 karpers.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:29 schreef Lindytje het volgende:
Daar zijn we weer!
Ik heb twee schitterende foto's gemaakt van de muur. Dit is een van de slechtste plekken van de muur. Dit had ik er in ongeveer 20 minuten vanaf. Je ziet eerst een laag verf, nog een laag verf, nog een laag verf, dan een laag van dat spikkeltjes-stuc, dan komt er een laagje van ongeveer 1cm van een of ander grijs beton-achtig spul en dan zit je op de bakstenen muur...
Nu is natuurlijk de grote vraag: wat doen we hier nu mee?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand tips?
Niet bedoeld als aanval, ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer met alle tegenstrijdige adviezen en dingen waar ik geen rekening mee gehouden had. De diepgrond zit er al op en de muur zuigt na 2 dagen drogen nog steeds water op als ik dat aanbreng, is dat een indicatie dat hij nog kan 'ademen'?quote:Op donderdag 30 april 2015 08:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan luister je toch lekker naar die mensen? Ik geef je aan waarom het een issue kan zijn met vocht, en wat daar de gevolgen van zijn. Dat mensen daar anders over denken, tja, dat kan, daarom zijn er ook zoveel mensen die problemen hebben met schimmel op muren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |