Ik vind je nu al leukquote:Op donderdag 16 april 2015 15:24 schreef Lindytje het volgende:
Ik ben een echt wijf, dus ik heb vrij weinig verstand van klussen...
Maar of gewoon bakstenen verven een probleem is, geen idee?quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Dat op de muur is antiek cementbasis stucwerk. Dat had ik er ook op zitten, jaren 30.
Die shit is helemaal vergaan tot zand.
2 oplossingen:
- Alles eraf en laten stucen
- Zeer goed behandelen met stabiliserende voorstrijk/diepgrond en daarna stuccen of gedeeltelijk
Ik merkte dat het gebruik van diepgrond het weer heel stevig werd aan het oppervlak.
Maar het feit blijft dat als je er een keer een gat in boort, je weer hetzelfde probleem hebt.
Ja als de tussenmuur waterdicht is, is hij misschien ook wel geluiddicht. ?quote:Op donderdag 16 april 2015 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Is het een idee het te behandelen met waterglas?
oh ja idd. Dan met luchtspouw ertussen.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:36 schreef Gieliovd het volgende:
Dan moet je het twee of drie keer doen... dubbel waterglas
Zou waterglas nemen, dat bevat geen organische verbindingen die kunnen gaan schimmelen, het verkiezeld en het laat je muur goed ademen.quote:Op donderdag 16 april 2015 21:16 schreef Agronoom2 het volgende:
Toen ik nog in een huurhuis zat, heb ik dat ooit opgelost door 1 deel houtlijm goed op te lossen in pakweg 4 a 5 delen water, en dat door de muur te laten absorberen. Dat stabiliseerde de muur. Daarna (na drogen) de gaten gedicht. Werkte eigenlijk zo goed dat ik niet zou aarzelen het ook in mijn koophuis toe te passen, mocht het probleem zich ooit voordoen.
Dat vind ik een goede vraag!quote:Op donderdag 16 april 2015 22:58 schreef tiho1 het volgende:
En hoe gaat ts dat aanbrengen? Het stucwerk gewoon impregneren?
Dat is een goed ideequote:Op donderdag 16 april 2015 15:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind je nu al leuk
Kleine tip: koop een stofmaskertje voor als je de muur gaat kaal maken
Dan fiets je toch even langs om een paar foto's te schieten.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dees topic is waardeloos zonder fotoos
verdunnen met water, en dan idd impregneren, mbv een blokkwast. Draag stevige handschoenen, spul is niet prettig op de huis, een sterke vase.quote:Op donderdag 16 april 2015 22:58 schreef tiho1 het volgende:
En hoe gaat ts dat aanbrengen? Het stucwerk gewoon impregneren?
Schilderen met een blokkwast is geen impregneren. Waterglas op de muur smeren kan wel natuurlijk, maar dat droogt niet. Gewoon eraf die handel en opnieuw. Kost de wereld niet en het is weer goed.quote:Op vrijdag 17 april 2015 07:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
verdunnen met water, en dan idd impregneren, mbv een blokkwast. Draag stevige handschoenen, spul is niet prettig op de huis, een sterke vase.
Het is dit, wat hopelijk het stuckwerk weer wat stevigheid geeft, of het afbikken.
Waarom zou waterglas niet drogen? Het verkiezeld volgens mijquote:Op vrijdag 17 april 2015 18:54 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Schilderen met een blokkwast is geen impregneren. Waterglas op de muur smeren kan wel natuurlijk, maar dat droogt niet. Gewoon eraf die handel en opnieuw. Kost de wereld niet en het is weer goed.
Laat ik het anders stellen, het werkt niet, het moet erin voor de reactie. Niet erop.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou waterglas niet drogen? Het verkiezeld volgens mij
En waarom zou het poreuze stuckwerk het niet absorberen?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:19 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen, het werkt niet, het moet erin voor de reactie. Niet erop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |