abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2002 @ 10:50:05 #1
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6709328
Gisteren toen mijn vriend de deur uitging zag hij onze kat voor de deur liggen. Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten.

Wij naar de dierenarts, dierenarts fotos gemaakt en had al aangegeven dat er misschien niks meer aan te doen was (misschien was haar blaas verlamd) Maar dat moest o.a. uit de fotoos blijken. Ook haar staart was verlamd.

Dierenarts belt me een paar uur later op met het verhaal dat ze niet weet wat ze ziet. Titus mist een wervel! En het lijkt als of een wervel naar boven geklapt is. Maar daar is ze niet helemal zeker van. Kortom: ze heeft nog nooit zo iets gezien. We konden haar om kwart over zes ophalen. Toen we daar aankwamen had ze dus inmiddels overlegd en haar collega wist ook niet wat zij/hij zag. Maar hij kwam dus op het idee dat ze misschien een hele harde ruk aan haar staart heeft gehad. Of haar staart heeft ergens klem gezeten en uit alle macht geprobeerd los te komen (de nagels van alle 4 haar pootjes zijn afgesleten). De hele bups is zeg maar een wervel opgeschoven.

Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en hoe het is afgelopen. Want het probleem is nu, dat ze nog steeds niet geplast heeft en als dat zo blijft..... * LadyS wil er niet eens over nadenken

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_6709343
wat heeft de dierenarts gezegd over mogelijke behandelingen?? is er wat aan te doen, etc?

*leeft iig erg mee*

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zaterdag 9 november 2002 @ 10:56:12 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6709369
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 10:51 schreef David Letterman het volgende:
wat heeft de dierenarts gezegd over mogelijke behandelingen?? is er wat aan te doen, etc?

*leeft iig erg mee*

Dat er waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden (wat die wervel betreft) We moeten vanmiddag om 2 uur er weer naar toe, want ze wil zien hoe ze er nu onder is.

Zelf dacht ze dat het wel goedkwam. want de blaas kan zich herstellen (als daar dus wat mee is) en als alleen de staart velamd blijkt te zijn dan halen ze die er af...

Dit is alles wat me zo een beetje is bijgebleven. Ik denk dat k vanmiddag wat meer bij de les ben om alles goed te begrijpen denk ik

pi_6709401
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 10:56 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dat er waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden (wat die wervel betreft) We moeten vanmiddag om 2 uur er weer naar toe, want ze wil zien hoe ze er nu onder is.

Zelf dacht ze dat het wel goedkwam. want de blaas kan zich herstellen (als daar dus wat mee is) en als alleen de staart velamd blijkt te zijn dan halen ze die er af...

Dit is alles wat me zo een beetje is bijgebleven. Ik denk dat k vanmiddag wat meer bij de les ben om alles goed te begrijpen denk ik

jeetje...succes vanmiddag...wat een triest verhaal...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_6709428
Ik heb ook nog nooit zoiets gehoord eigenlijk
Gaan ze niet de wervels proberen terug te "schuiven" (ik weet het goede woord niet)? Het lijkt me sterk dat dat zich zelf kan herstellen als het beest amper kan bewegen.
pi_6709432

*leeft ook mee*

zaterdag 9 november 2002 @ 11:19:32 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_6709498
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 10:50 schreef LadyS het volgende:
<verhaal>
klinkt ernstig, maar als het werkelijk zo is dat die kat flink aan z'n staart heeft (laten) trekken, dan is het niet onaannemelijk dat dit blijvend letsel betekent, aangezien zenuwen niet graag opgerekt worden. Mocht het ooit genezen, dan kan dat maanden duren, zit je ondertussen wel met een beest dat de hele dag aandacht en vooral rust nodig heeft.

dat niet plassen kan resulteren in blaasinfectie, urineretentie (doet hij al), nierbekkenontsteking, enz enz, vaak gaat het ook nog eens samen met stoornis in de darmfuncties (niet verteren -> obstipatie -> afsterven van darmdelen); dus bereid je maar op het ergste voor (dan kan het alleen maar meevallen).

sterkte!

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_6709579
Heel heeel heeeeeel erg vervelend en zielig om te lezen...ik leef erg met je mee....

vroeg me na het lezen van je verhaal echter wel één ding af:

"Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten."

Dat moet het in de buurt gebeurt zijn....hebben je buren soms een aversie tegen katten....?
Zinloos geweld, vooral tegen dieren stuit mij enorm tegen de borst...

Ik hoop dat alles in orde komt..Leef met je mee!

The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
  zaterdag 9 november 2002 @ 11:44:50 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6709708
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:30 schreef registered.copyright het volgende:
Heel heeel heeeeeel erg vervelend en zielig om te lezen...ik leef erg met je mee....

vroeg me na het lezen van je verhaal echter wel één ding af:

"Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten."

Dat moet het in de buurt gebeurt zijn....hebben je buren soms een aversie tegen katten....?
Zinloos geweld, vooral tegen dieren stuit mij enorm tegen de borst...

Ik hoop dat alles in orde komt..Leef met je mee!

Mijn katten liggen vaak bij de buren op de tuinstoel en dat vind ze alleen maar leuk, koopt snoepjes e.d. Van andere buren hoor ik ook vaak : leuke katten en ze zijn zo lief enzo.
Maar ik heb er inderdaad ook over nagedacht, om bij onze voordeur te komen moet je een trappetje op... En ne oordelen naar hoe ze gisteren "liep" kon ze dat niet. Nu loopt ze wel een beetje (voor zover het kan, want ze zit in een konijnenhok) maar ze staat ook op haar achterpoten, maar dit kan natuurlijk door de pijnstillers komen.

We zagen net wel dat ze geplast had. maar niet in de bak (die staat ook in het konijnenhok, het is zo een grote) Maar er lag ook een plasje naast het konijnenhok. Mijn vriend had haar eruitgetild en misschien dat ze toen is gaan plassen. Dus nu weten we nog niet of het uit haar zelf is gegaan zeg maar....

Maar ik denk dus niet dat het door mensen is gedaan zeg maar. En als het wel zo is dan kan ik niet voor mezelf in staan als ik weet wie het gedaan heeft... Als zo een poesje toch eens kon praten...

zaterdag 9 november 2002 @ 11:47:19 #10
27929 piere
doe mij maar bier
pi_6709734
suc6
fok you ja!
  zaterdag 9 november 2002 @ 11:49:05 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_6709759
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:44 schreef LadyS het volgende:

We zagen net wel dat ze geplast had. maar niet in de bak (die staat ook in het konijnenhok, het is zo een grote) Maar er lag ook een plasje naast het konijnenhok. Mijn vriend had haar eruitgetild en misschien dat ze toen is gaan plassen. Dus nu weten we nog niet of het uit haar zelf is gegaan zeg maar....

zou heel goed kunnen dat je kat dat deed, doordat hij hem bij de buik optilde en de kringspier, door verlamming, niet sterk genoeg kon samentrekken om de urine binnen te houden...
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 9 november 2002 @ 13:42:12 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6710856
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

zou heel goed kunnen dat je kat dat deed, doordat hij hem bij de buik optilde en de kringspier, door verlamming, niet sterk genoeg kon samentrekken om de urine binnen te houden...

shit.. ik hoopte zo dat ze het uit zichzelf deed...

Ik moet er niet aan denken dat het niet meer goedkomt. Ik denk dat we met een half uurtje wel uitsluitsel hebben.. (14.00 uur naar dierenarts)

Ik hou jullie op de hoogte.

zaterdag 9 november 2002 @ 14:37:16 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6711416
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 13:42 schreef LadyS het volgende:
Ik hou jullie op de hoogte.
We zijn net terug en de dierenarts is in principe tevreden met het herstel.. alleen die blaas blijft een probleem... Maar het kan ook omdat ze in het konijnenhok zat dat ze een beetje van slag en daarom niet naar de bak ging. Dus het is even afwachten.. morgen moeten we weer...

*duimen gaat*

zaterdag 9 november 2002 @ 16:00:48 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_6712402
Apart verhaal.

Sterkte iig.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6714243
wat erg Heeeel veel sterkte met en voor je kat!!!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_6714290
Elke kattenliefhebbers nachtmerrie zeg maar.

Hej heel veel sterkte.

pi_6714293
Bweh.. ik krijg helemaal een vieze smaak in mijn mond bij het lezen van je verhaal.

Ik hoop iig dat we binnenkort wat betere berichten van je krijgen.

Heel veel sterkte iig.

pi_6714324
Ik heb een hoop dingen mee gemaakt in het asiel waar ik werkte,maar dit heb ik nog nooit gehoord.

Wat ontzettend zielig

*hoopt op snel nieuws van een grote plas*

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 9 november 2002 @ 20:53:35 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6716154
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 18:45 schreef MUUS het volgende:

*hoopt op snel nieuws van een grote plas*

Nog steeds geen plasje
Maar ze ligt wel tevreden op de bank.... Ze kan redelijk lopen.
Ik hou haar goed in de gaten of ze naar de bak gaat en vannacht zetten we haar weer in het konijnenhok waar dus ook die kattenbak in staat, zodat we morgenochtend meteen kunnen controleren of ze een plasje heeft gedaan....

* LadyS wacht maar weer af...

pi_6716178
klote is het, ik vond ooit een kat die helemaal uitgehongerd was, zelfs te laat om speciaal voedsel te eten. Als ik ooit die teringlijer tegenkom die die kat dat aangedaan heeft.....
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_6716183
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 20:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

Nog steeds geen plasje
Maar ze ligt wel tevreden op de bank.... Ze kan redelijk lopen.
Ik hou haar goed in de gaten of ze naar de bak gaat en vannacht zetten we haar weer in het konijnenhok waar dus ook die kattenbak in staat, zodat we morgenochtend meteen kunnen controleren of ze een plasje heeft gedaan....

* LadyS wacht maar weer af...

Kan ze wel goed die kattenbak in?
Is die niet te hoog?

En een beetje haar buikje masseren van kop naar kont?

Ik vinnut zo zielig

Oi!
  zondag 10 november 2002 @ 00:04:49 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6719152
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 20:56 schreef MUUS het volgende:

[..]

Kan ze wel goed die kattenbak in?
Is die niet te hoog?

En een beetje haar buikje masseren van kop naar kont?

Ik vinnut zo zielig

De kattenbak kan ze goed in, hoor! Lopen doet ze gelukkig redelijk, maar het is echt die blaas waar we ons zorgen over moeten maken.
Maar dat kan zich nog herstellen (als er al wat aan de hand is, want dat is nog niet helemaal zeker).

Ze zit nu weer in haar konijnenhok.... arm beest.
Gelukkig laat ze het allemaal toe

zondag 10 november 2002 @ 00:09:14 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6719233
Een wervel die mist en dan redelijk tevreden nog rond lopen Inderdaad een hoogst merkwaardig verhaal...

* Bastard is blij met 3 binnen katten, scheelt enorm in dierenartskosten en ongerustheid.

The truth was in here.
  zondag 10 november 2002 @ 00:19:29 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6719396
quote:
Apart verhaal.

Sterkte iig.

V.

quote:
Een wervel die mist en dan redelijk tevreden nog rond lopen Inderdaad een hoogst merkwaardig verhaal...
* LadyS hoopt dat jullie niet denken dat ik dit loop te verzinnen

De wervel die verschoven is ligt achter het bekken. Er is een wervel die aan het bekken vast zit en die meteen erachter is een stuk opgeschoven. (er is dus aan de staart getrokken: klem gezeten o.i.d.) Ikzelf denk dat ze nog kan lopen omdat het achter de achterpoten zit zeg maar en die zenuwen zijn dan niet beschadigd. De staart is dus volledig verlamd en misschien ook de blaas, maar dat moet de tijd nog uitwijzen. Dit is wat ik tot nu toe zelf ook weet.

zondag 10 november 2002 @ 10:57:25 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6722014
Nog steeds geen plas of keutel

Vanmiddag weer naar de dierenarts

zondag 10 november 2002 @ 11:03:40 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6722043
quote:
Op zondag 10 november 2002 10:57 schreef LadyS het volgende:

sterkte ermee, hoop dat het goed komt..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6722213
quote:
Op zondag 10 november 2002 10:57 schreef LadyS het volgende:

*peter kaarsje brandt*

Wat is de naam van de kat?

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
  zondag 10 november 2002 @ 11:31:54 #28
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6722224
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

sterkte ermee, hoop dat het goed komt..

dank je

Ik will trouwens een fotootje plaatsen, maar ik weet ff 1-2-3 niet hoe dat moet, ik kan geen uploadpagina vinden... wie helpt me..? Kan ik even laten zien wat voor liefje het is

zondag 10 november 2002 @ 11:33:13 #29
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6722233
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:30 schreef jacko het volgende:

[..]

*peter kaarsje brandt*

Wat is de naam van de kat?

Ze heet Titus Zodra ik dus weet hoe ik een foto plaats, zal ik er eentje plaatsen
  zondag 10 november 2002 @ 11:38:37 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_6722292
Jeetje ..
Veel sterkte zeg... ik hoop dat het goedkomt met Titus...
Gelukkig kan ze wel nog lopen enzo....
Heb je zelf het idee dat ze er enorm pijn aan heeft of helemaal niet, maar alleen dat verlammings verschijnsel .... ?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 10 november 2002 @ 11:49:27 #31
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6722396
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:38 schreef MissHobje het volgende:
Jeetje ..
Veel sterkte zeg... ik hoop dat het goedkomt met Titus...
Gelukkig kan ze wel nog lopen enzo....
Heb je zelf het idee dat ze er enorm pijn aan heeft of helemaal niet, maar alleen dat verlammings verschijnsel .... ?
Ik heb niet het idee dat ze er veel pijn aan heeft. Ze loopt "gewoon" Maar ze krijgt ook pijnstillers natuurlijk. Het grootste probleem is dat ze volgens mij niet zelf kan plassen. En ook niet keutelen. En als dat zich niet herstelt dan wordt het een moeilijk verhaal allemaal....
Maar pijn heeft ze niet volgens mij.. niet veel iig.
  zondag 10 november 2002 @ 11:57:18 #32
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_6722468
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:49 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat ze er veel pijn aan heeft. Ze loopt "gewoon" Maar ze krijgt ook pijnstillers natuurlijk. Het grootste probleem is dat ze volgens mij niet zelf kan plassen. En ook niet keutelen. En als dat zich niet herstelt dan wordt het een moeilijk verhaal allemaal....
Maar pijn heeft ze niet volgens mij.. niet veel iig.

Oe..... gelukkig.... dat scheelt weer iets.....
Hmm ze moet idd. wel kunnen ontlasten en plassen enzo...
Ben zo benieuwd of dat kan herstellen.. hoop het wel.. misschien heeft ze gewoon fff wat meer tijd nodig,.en kan de dieren arts haar helpen vanmiddag
Ik duim voor jullie ...
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_6723130
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:49 schreef LadyS het volgende:
....
In dit topic
-> Lieve Tijn O+ Topic voor blondjes...
staat hoe je plaatjes kunt uploaden.

Ik heb ook ooit een kat gehad met een gebroken rug; ik zag hoe iemand het beestje een rotschop verkocht, en de kat darana gewoon bleef zitten, niet meer wegliep. Het was niet mijn kat, maar ik heb hem wel meegenomen.
Op rontgen bleek er sprake te zijn van een dwarsleasie; blaas verlamd, kringspieren verlamd, hele motoriek van het achterlijf verlamd..

Het katje gaf niet op, sleepte zich op voorpootjes overal heen; wie ben ik dan om voor dat beestje op te geven dus we zijn er mee doorgegaan, beestje heeft nog jaren lang een goed leven gehad. (Wel speciale schoentjes laten maken voor achterpootjes etc)

Gelukkig kan jullie kat nog wel lopen; zaken als blaas en kringspieren schijnen zichzelf uiteindlijk weer te kunnen gaan reguleren, althans, zo ging dat met ons beestje.

Ik ben blij dat Titus zulke liefhebbende baasjes heeft...

zondag 10 november 2002 @ 15:29:19 #34
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6724495
Titus is niet meer

Ze werd plotseling heel kortademig en toen we bij de dierenarts waren, zij ze al dat dit niks meer werd.

Ze heeft nog even gekeken naar de longetjes (na het overlijden) en het bleek dus dat ze een ingeklapte long had en dat er veel vocht in haar borstkasje zat. Ze kon ook niet poepen en dus ook niet plassen...
Echt.. dit is beter voor haar. Ze was nog geen anderhalf jaar....

We laten haar apart cremeren...

* LadyS kan niet stoppen met huilen

zondag 10 november 2002 @ 15:30:49 #35
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_6724513
Echt k*t voor je....

Heb zelf ook een kat...

Ik leef met je mee....

The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
pi_6724598
quote:
Op zondag 10 november 2002 15:29 schreef LadyS het volgende:
Titus is niet meer
arm beestje..
dan heeft ze toch een behoorlijke klap gehad..
gek he dat je zo'n beest zo vreselijk kan missen, en je tegen beter weten in toch het idee kan hebben dat je hem in de steek gelaten hebt, dat je zijn vertrouwen dat als oppermachtig baasje je ook dit wel weer zou herstellen beschaamd hebt..
  zondag 10 november 2002 @ 15:40:35 #37
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6724623

TITUS R.I.P.
*01 juni 2001 +10 november 2002

[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 10-11-2002 15:45]

zondag 10 november 2002 @ 15:44:13 #38
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6724678
quote:
Op zondag 10 november 2002 15:38 schreef iteejer het volgende:

[..]

arm beestje..
dan heeft ze toch een behoorlijke klap gehad..
gek he dat je zo'n beest zo vreselijk kan missen, en je tegen beter weten in toch het idee kan hebben dat je hem in de steek gelaten hebt, dat je zijn vertrouwen dat als oppermachtig baasje je ook dit wel weer zou herstellen beschaamd hebt..

Ik zag het natuurlijk wel een beetje aankomen, maar ik voel me echt verschrikkelijk nu. Ik heb inderdaad een schuldgevoel dat ik niks voor dat beestje kon betekenen.... Ze vertrouwde op mij en ik kon het niet waarmaken..
Ik weet natuurlijk wel dat dit onzin is, maar zo voelt het wel....

Ik wist ook dat ze eens wle dood gaan, maar niet als ze anderhalf jaar jong zijn... Nog niet eens anderhalf... Ik had gedacht daar nog 15 jaar mee te moeten wachten...

pi_6724699
Arme Titus

Sterkte voor de baasjes van Titus, ik denk aan jullie

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  zondag 10 november 2002 @ 15:46:26 #40
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6724703
Sterkte meisie!!

Die beestjes kunnen zulkje hartedieven zijn, afijn dat hoef ik hier niet uit te leggen. .....

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_6724757
quote:
Op zondag 10 november 2002 15:44 schreef LadyS het volgende:
....
ah gadverdamme, ook nog zo'n leuk nieuwsgierig beestje..
wij hebben ook een stel van die zwart-witte gevallen, stuk voor stuk zo apart..
twee weken geleden werd er een doodgereden, brechtje (mijn dochtertje) was zo overstuur, ik moest hem in de tuin begraven, 'want anders wist ze niet meer waar ze was'....

sterkte..

tegen brechtje zei ik dat zorro (zo heette dat beest) nu ergens heel tevreden opgerold lag te slapen, zo tevreden, dat hij zijn lijfje niet meer nodig had, dat zijn vachtje voor altijd schoon was, maagje voor altijd gevuld, kortom, de kattenhemel..

pi_6724819
Ow LadyS toch...

Wat vreselijk naar

Maar Titus heeft nu geen pijn meer.
En jij hebt je best gedaan!
Vergeet dat niet!

Heel veel sterkte,meid

Oi!
  zondag 10 november 2002 @ 16:31:23 #43
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6725212
quote:
Titus is niet meer

Ze werd plotseling heel kortademig en toen we bij de dierenarts waren, zij ze al dat dit niks meer werd.

Ze heeft nog even gekeken naar de longetjes (na het overlijden) en het bleek dus dat ze een ingeklapte long had en dat er veel vocht in haar borstkasje zat. Ze kon ook niet poepen en dus ook niet plassen...
Echt.. dit is beter voor haar. Ze was nog geen anderhalf jaar....

We laten haar apart cremeren...

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 10 november 2002 @ 16:42:43 #44
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_6725369
Jeetje... ontzettend balen....
Heel veel sterkte meis..

[Dit bericht is gewijzigd door MissHobje op 10-11-2002 16:43]

[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_6725377
heel veel sterkte!

ik weet dat het moeilijk is en dat je je afvraagt of je niet meer had kunnen/moeten doen, maar van wat ik hier gelezen heb heb jij hardstikke hard je best gedaan voor Titus!

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Jubileum moderator zondag 10 november 2002 @ 19:40:08 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6727866
Ow ik heb zo gehoopt dat het goed zou komen.

Heel veel sterkte LadyS!

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_6728049
Meestal verwacht je toch dat het weer goed komt.

Erg beroerd. Sterkte!

zondag 10 november 2002 @ 20:25:03 #48
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6728642
Ik vond deze tekst op internet en ik vond hem zo mooi dat ik hem hier even plaats:
quote:
Gewoon aan deze kant van de hemel is er een plek die de Regenboog-Brug wordt genoemd.

Wanneer een dier sterft, dat heel dierbaar is voor iemand hier, dan gaat dit huisdier naar de Regenboog-Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Daar is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en behaaglijk.
Alle dieren die ziek of oud waren worden weer gezond en vitaal, zij die gewond of verminkt waren worden weer heel en sterk, net zoals wij hen herinneren in onze dromen van de dagen en tijden die voorbij zijn. De dieren zijn blij en tevreden, behalve voor een kleinigheid, ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest blijven.

Allemaal rennen en spelen ze samen, maar er komt een dag wanneer er plotseling een stopt en staart in de verte. Zijn heldere ogen staan gespannen, zijn enthousiast lichaam beeft. Plotseling begint hij weg te rennen van de groep, vliegend over het groene gras, dragen zijn benen hem sneller en sneller.

Jij bent gezien en als jij eindelijk je speciale vriend ontmoet, omhels je elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht, je handen liefkozen zijn geliefde hoofd en jij kijk opnieuw in de vertrouwde ogen van je huisdier, die al zolang uit je leven weg was maar nooit uit je hart.

Dan gaan jullie samen over de Regenboog-Brug.....

Auteur onbekend

zondag 10 november 2002 @ 21:03:18 #49
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6729429
quote:
Op zondag 10 november 2002 20:25 schreef LadyS het volgende:
Ik vond deze tekst op internet en ik vond hem zo mooi dat ik hem hier even plaats:
[..]
Mooie text ,ik weet zeker dat ook Titus nu naar de regenboog brug is en dat jullie in de verre toekomst weer bij elkaar zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6731919
Heel veel sterkte
  maandag 11 november 2002 @ 20:28:52 #51
521 ruby
Hell yeah!
pi_6746177
Wat een verdrietig verhaal...

Sterkte LadyS.

Ik heb zelf ook twee katten en ik kan het me erg goed voorstellen hoe je je voelt.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  woensdag 13 november 2002 @ 18:04:03 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6783297
Een klein lichtpuntje:

Mijn kat, die al sinds 6 oktober vermist is, zit nu misschien in het asiel.
Het asiel belde vandaag. Ze hebben een zwarte kat binnen gekregen. Maar het is moeilijk te zien of het mijn kat is (ze hebben een foto van Boris daar), omdat ze werkelijk HELEMAAL zwart is. Dus ik hoop dat ze het is.....

zondag 24 november 2002 @ 22:56:06 #53
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6979567
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:04 schreef LadyS het volgende:
Een klein lichtpuntje:

Mijn kat, die al sinds 6 oktober vermist is, zit nu misschien in het asiel.
Het asiel belde vandaag. Ze hebben een zwarte kat binnen gekregen. Maar het is moeilijk te zien of het mijn kat is (ze hebben een foto van Boris daar), omdat ze werkelijk HELEMAAL zwart is. Dus ik hoop dat ze het is.....

Jij bent een schat van een meid in ieder geval
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 25 november 2002 @ 22:46:03 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6995344
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Jij bent een schat van een meid in ieder geval

Dank je, dank je
* LadyS vraagt zich of waar die uitspraak zo opeens vandaan komt
(vind niet erg om te horen, hoor.. daar niet van..)

Het was Boris trouwens niet in het asiel..

Trouwens een ander vraagje... Ik heb Titus laten cremeren en ze is 11 november gecremeerd. Maar ik ben nog niet door de dierenarts gebeld dat ik de urn op kan halen. Iemand enig idee hoe lang dat kan duren?
Ik ga van de week sowieso even bellen.... zucht...

dinsdag 26 november 2002 @ 18:38:28 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7006828
quote:
Op maandag 25 november 2002 22:46 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dank je, dank je
* LadyS vraagt zich of waar die uitspraak zo opeens vandaan komt
(vind niet erg om te horen, hoor.. daar niet van..)

Het was Boris trouwens niet in het asiel..

Trouwens een ander vraagje... Ik heb Titus laten cremeren en ze is 11 november gecremeerd. Maar ik ben nog niet door de dierenarts gebeld dat ik de urn op kan halen. Iemand enig idee hoe lang dat kan duren?
Ik ga van de week sowieso even bellen.... zucht...

Ik was ontroerd door je verhaal, je had het zo mooi opgeschreven en je verdriet klonk zo oprecht door in je texten en vooral de hoop die je nog had dat het beestje gered kon worden... maarja, das offtopic... ..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:42:21 #56
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7006882
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik was ontroerd door je verhaal, je had het zo mooi opgeschreven en je verdriet klonk zo oprecht door in je texten en vooral de hoop die je nog had dat het beestje gered kon worden... maarja, das offtopic... ..

Ik had die hoop echt...
Toen we haar die vrijdag op konden halen zei de dierenarts toen ik vroeg hoe het ging: "Ze zal er niet aan overlijden" Vervolgens sta je dus 2 dagen later weer bij de dierenarts.... maar dan voor iets veel minder vrolijks.... Ze zal het ongetwijfeld niet bewust hebben gedaan... maar het was dus vrij onverwachts....

Maar ik ben blij met je opmerking.... doet me goed

zaterdag 30 november 2002 @ 18:41:17 #57
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7076026
Morgen kunnen we eindelijk haar urn ophalen...
Ze waren het gewoon vergeten.... Ze hadden de urn ergens neergezet en zodoende zijn ze dus vergeten om te belle o.i.d.
En ik kreeg een factuur waarop stond dat ze 11 november gecremeerd is en vervelgens krijg ik eergisteren een soort rouwkaartje van dat huisdierencrematorium waarop stond vermeld dat ze 12 november gecremeerd is...
Ik vind toch wel dat ze met iets meer zorg met dit soort dingen kunnen omgaan. Voor anderen is het misschien een "doodgewone" kat, maar voor mij dus niet.... Ze verdient evenveel zorg als een mens die is overleden...
Maar goed.. dat vind ik ervan..
pi_7076081
Erg vervelend allemaal. Het is toch een stukje verwerking wat ze helemaal overhoop gooien. Sterkte verder en ik hoop voor je dat het nog waardig afgesloten kan worden.
  donderdag 13 februari 2003 @ 18:39:20 #59
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8462311
Goed.. het is nu weer een tijdje geleden en Titus staat nu in de boekenkast
Maar ik weet niet waarom, maar ik heb nu echt een vreselijk moeilijk op dit moment... Ik had het er met mijn nichtje over en toen zag ik die tekst van de Regenboogbrug en toen was het einde zoek.... Tranen met tuiten hier.....

Nu gaat het weer redelijk...... Maar ik had dit niet verwacht...
Ik vind het moeilijk om dit met andere mensen te delen, weinig hebben huisdieren en vinden het vast raar dat ik er zolang mee bezig ben....

Ach... moeilijk uit te leggen *zuchtsmiley*

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2003 @ 22:27:47 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8467732
Ik vind het helemaal niet gek. Drie jaar geleden verloor ik in 5 weken tijd twee van mijn katten en vooral het verdriet om Ramses kan me af en toe nog vreselijk naar de keel vliegen Sommige huisdieren (bij mij vooral katten dus) zijn nu eenmaal specialer dan andere. Ramses was echt mijn kat, hij accepteerde ook niemand anders (op mijn vader na, maar dat heeft 2 jaar geduurd). Hij was echt een schatje, ik kon alles met hem doen.

Hier kun je hem zien

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 14 februari 2003 @ 00:29:08 #61
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8470711
Ooww Arm poezebeestje
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 14 februari 2003 @ 00:31:25 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8470772
quote:
Op zondag 10 november 2002 13:14 schreef iteejer het volgende:

[..]

In dit topic
-> Lieve Tijn O+ Topic voor blondjes...
staat hoe je plaatjes kunt uploaden.

Ik heb ook ooit een kat gehad met een gebroken rug; ik zag hoe iemand het beestje een rotschop verkocht, en de kat darana gewoon bleef zitten, niet meer wegliep. Het was niet mijn kat, maar ik heb hem wel meegenomen.
Op rontgen bleek er sprake te zijn van een dwarsleasie; blaas verlamd, kringspieren verlamd, hele motoriek van het achterlijf verlamd..

Het katje gaf niet op, sleepte zich op voorpootjes overal heen; wie ben ik dan om voor dat beestje op te geven dus we zijn er mee doorgegaan, beestje heeft nog jaren lang een goed leven gehad. (Wel speciale schoentjes laten maken voor achterpootjes etc)

Gelukkig kan jullie kat nog wel lopen; zaken als blaas en kringspieren schijnen zichzelf uiteindlijk weer te kunnen gaan reguleren, althans, zo ging dat met ons beestje.

Ik ben blij dat Titus zulke liefhebbende baasjes heeft...

Jezus
Waarom doen mensen zulke gemene dingen met beestjes? (De man die haar geschopt heeft dus).
Ik kan daar met m'n hoofd gewoon niet bij, word daar zo verdrietig van
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 14 februari 2003 @ 00:41:44 #63
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8470969
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 18:39 schreef LadyS het volgende:
Goed.. het is nu weer een tijdje geleden en Titus staat nu in de boekenkast
Maar ik weet niet waarom, maar ik heb nu echt een vreselijk moeilijk op dit moment... Ik had het er met mijn nichtje over en toen zag ik die tekst van de Regenboogbrug en toen was het einde zoek.... Tranen met tuiten hier.....

Nu gaat het weer redelijk...... Maar ik had dit niet verwacht...
Ik vind het moeilijk om dit met andere mensen te delen, weinig hebben huisdieren en vinden het vast raar dat ik er zolang mee bezig ben....

Ach... moeilijk uit te leggen *zuchtsmiley*

Het klinkt ms heel cru, maar voor je verwerking is het ms beter een nieuw poesje te nemen, als je het aandurft. Ik ben tweemaal in mijn leven een kat op een hele nare manier verloren (aanrijding). Dat heeft me destijds ongelofelijk veel pijn gedaan: de leegte die er na het overlijden ontstaat is enorm...
Plekjes waar zo'n beestje voorheen zat/sliep/at blijven opeens zo confronterend leeg. je mist de warmte, de liefde, de vrolijkheid om je heen. Het is meestal heerlijk om te merken dat er nog andere beestjes zijn die nog wel leven en die jou ook nog liefde kunnen schenken.
De eerste keer dat ik meemaakte dat een ander dier de plaats van je overleden poezenvriendje (dinnetje) in kan nemen was na het overlijden van ons 7jarig katertje aan een nieraandoening. De buurpoes kwam toen eten bij ons schooien. We (mijn ouders en ik) waren zo vertederd door dat beestje en voelden dat de leegte een beetje opgevuld werd.
In de gevallen van de andere twee beestjes hebben we meteen contact opgenomen met de eigenaar van het beestje was overleden, die redelijk veel nestjes hield en die had meteen een nieuw poesje voor ons. De vreugde die dat kleintje ons vervolgens bracht deed het verdriet van het overleden poesje vergeten.

Ik begrijp je verdriet heel goed. Iedereen heeft zijn eigen periode van verwerking, bij de een duurt het langer dan bij de ander. Niemand kan je vertellen dat wat jij voelt niet terecht is, 'omdat het maar een beestje is'. Niemand zal begrijpen wat voor band jij met dat beestje had en dat is volgens mij ook zeer moeilijk uit te leggen..

Ik heb ong. 4 keer van dichtbij het sterfproces van een beestje meegemaakt en het is vreselijk, maar je kunt jezelf altijd troosten met het feit dat jij er alles aan hebt gedaan dat beestje z'n levenlang een goddelijk leven te geven met veel liefde, veel lekker eten, lekkere slaapplekjes en een dakje boven z'n hoofd. Een beestje vraagt niet veel meer

* SEMTEX heeft vaak ervaren dat met elk overlijden van een huisdier er ook een klein stukje van haar zelf stierf

vrijdag 14 februari 2003 @ 00:48:22 #64
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_8471074
November was ook idd een slechte maand voor poezebeestjes..

Mn Stipje had op 9 November het leven gelaten..
(tumor in buikje)

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  vrijdag 14 februari 2003 @ 01:14:20 #65
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8471379
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 00:48 schreef Maleh het volgende:

(tumor in buikje)

vrijdag 14 februari 2003 @ 10:21:53 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8473624
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 00:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[verhaal over een nieuw poezebeestje nemen]

* SEMTEX heeft vaak ervaren dat met elk overlijden van een huisdier er ook een klein stukje van haar zelf stierf

Toen Titus van ons geen ging had ik nog 3 katten (eigenlijk 4, maar eentje was al een maand weg en is nu nog steeds weg )

Dus de drang naar nog een poesje was er niet meteen. Nu hebben we toevallig sinds een paar dagen een nieuw poesje (van een jaar ongeveer) dus we hebben er weer 4
Maar ik kan dus goed begrijpen dat het voor veel mensen helpt om een nieuw poesje te nemen.... Ik vond het eigenlijk ook wel leuk nu, dat Sisi (zo heet de nieuwe) bij ons kwam.

Die ik nu heb zijn allemaal jong ( 1 van 3, 2 van rond de 10 maanden en eentje van een jaar dus) en ze gaan niet naar buiten. Alleen die ene van 3, want die het gewend
Ik durf ze gewoon niet meer naar buiten te laten...... Veels te bang dat het weer gebeurt...

vrijdag 14 februari 2003 @ 10:22:48 #67
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8473633
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 22:27 schreef Rewimo het volgende:

Hier kun je hem zien

Ramses
  vrijdag 14 februari 2003 @ 10:24:48 #68
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8473661
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 00:48 schreef Maleh het volgende:

(tumor in buikje)

En als je dan die reclame ziet van Fishermans Friend.....

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 februari 2003 @ 10:28:09 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8473727
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 10:24 schreef LadyS het volgende:

[..]

En als je dan die reclame ziet van Fishermans Friend.....

Mja, slik, slik, SLIK...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 14 februari 2003 @ 17:44:48 #70
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_8482322
hier de rouwkaart die ik dezelfde nacht gemaakt had, omdat ik niet kon slapen.. en heeft dr zusje(Gizmo) me heel opmerkelijk getroost in de dagen erna..terwijl ze normaal heel schuw voor me was..

http://www.digitalmechanx.nl/private/images/stip.jpg

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  vrijdag 14 februari 2003 @ 19:19:37 #71
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8483747
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 17:44 schreef Maleh het volgende:
hier de rouwkaart die ik dezelfde nacht gemaakt had, omdat ik niet kon slapen.. en heeft dr zusje(Gizmo) me heel opmerkelijk getroost in de dagen erna..terwijl ze normaal heel schuw voor me was..

heel mooi
Ik heb zoiets niet eens gemaakt
Maar dat kan alsnog natuurlijk
pi_8490530
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 17:44 schreef Maleh het volgende:

Wat onwijs lief om zoiets te maken.

Ik word altijd sip, als ik lees dat mensen hun huisdier verloren hebben.

pi_8490540
quote:
Titus is niet meer

LadyS, sterkte

pi_8490579
mijn hond is in mn armen doodgegaan toen ik iets van 11 was... (en dan heb ik t niet over een een of andere kuttenlikker maar een grote oude golden retriever )
| Foto's |
pi_8577445
heel veel sterkte
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8577649
Sterkte met het verliezen van je trouwe huisdiertjes
Bij mij zijn ze weggelopen, ook niet erg fijn.

Ik heb ooit een kat in moeten laten slapen, die was erg ziek geworden tijdens vakantie van mijn moeder, dus nog niet eens mijn eigen beest.
Ik was er goed kapot van.

pi_8614236
* DigiJasper krijgt ook tranen in z'n ogen na het lezen dat Titus er niet meer is....
  donderdag 20 februari 2003 @ 19:46:37 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8614593
Iedereen hartstikke bedankt voor alle sterkte enzoww...

TITUS
............. ................

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')