abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:22:21 #101
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_177978733
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 06:17 schreef janus84 het volgende:
Ik zit nog in twijfel over de Perhentians, heb even naar de accomodaties zitten kijken maar daar mag het portemonneetje wel mee. Wil wel een beetje snorkelen en de Oostkust schijnt beter te zijn, ivm de scheepvaart aan Westzijde. Tioman zou ook een mogelijkheid zijn.
Perhentians zijn zo klein, je kan met een bootje naar iedere gewenste snorkel/duikplek varen.
Sue Me
pi_177980582
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:22 schreef Staaf het volgende:

[..]

Perhentians zijn zo klein, je kan met een bootje naar iedere gewenste snorkel/duikplek varen.
Inderdaad, plus de Perhentians zijn absoluut niet duur te noemen.. als je een beetje goed zoekt heb je prima accomodatie voor een paar tientjes per nacht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_177991686
Wij hebben coral view voorlopig gereserveerd op perhertian. Zestig per nacht voor vier personen.

Ik ben nog enorm aan het twijfelen over de laatste dagen. Ik wil zowel in begin als einde van een aantal dagen eiland en of strand. Begin hebben we na Kuala Lumpur aantal dagen perhertian. Dan volgen taman negara en cameron highlands. En dan hebben we nog een dag of vijf over...
We zijn met vier gaan in augustus. Kinderen kunnen niet tegen drukke steden ed.
Ik dacht aan pangkor.
Maar vind er weinig van. Pangkor laut kan onze portemonnee niet trekken.
Penang lees ik zowel voors als tegens.
Wat zouden jullie doen?
  woensdag 21 maart 2018 @ 20:28:47 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_177991747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 20:26 schreef Strepensokken het volgende:
Wij hebben coral view voorlopig gereserveerd op perhertian. Zestig per nacht voor vier personen.

Ik ben nog enorm aan het twijfelen over de laatste dagen. Ik wil zowel in begin als einde van een aantal dagen eiland en of strand. Begin hebben we na Kuala Lumpur aantal dagen perhertian. Dan volgen taman negara en cameron highlands. En dan hebben we nog een dag of vijf over...
We zijn met vier gaan in augustus. Kinderen kunnen niet tegen drukke steden ed.
Ik dacht aan pangkor.
Maar vind er weinig van. Pangkor laut kan onze portemonnee niet trekken.
Penang lees ik zowel voors als tegens.
Wat zouden jullie doen?
Wat zijn de voora en tegens voor je van penang?
pi_178015284
ik had gelezen dat Penang wel druk kan zijn , eerder benauwd is . sommigen vinden het geweldig en voor anderen valt het tegen. Ik kan niet inschatten of het voor ons een goede keuze kan zijn.
onze kinderen zijn 9 en 12 (puber) en hebben beiden ass. reizen gelukkig wel graag maar we moeten zeker niet op de bonnefooi gaan, dus probeer ik alles zo goed mogelijk te plannen.
Wij houden veel van natuur en zoon is erg avontuurlijk (de touwbruggen in Taman Negara gaan voor hem geweldig zijn), dochter is wel banger. Ze kunnen wel even een stad in maar veel drukte en mensen massa's zijn niets voor ons. Musea ook niet. tempels ed dan weer wel. andere gebouwen gaan wij wel leuk vinden maar de kinderen niet. Pretpark als lego land wil ik niet (te druk en te veel triggers). Ik wil in begin en einde van de vakantie graag wat rust inbouwen ( strand dus en wat dingen doen , liefst snorkelen, zoon ook niet meer op de leeftijd dat met zand spelen leuk is ...)
voorlopig is dit ons schema. wie tips heeft , graag. Ik ben vooral aan het twijfelen over de laatste dagen. Pangkor? Penang? terug naar de Oostkust? iets anders? of gooien we alles beter om?

10/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
11/8/2018 kuala lumpur rusten + china town
12/8/2018 kuala lumpur batu caves + fire flies -evt park
13/8 kuala lumpur dag gaan mee helpen bij olifanten
14/8 Kuala lumpur - perhentian transfer (vlucht - boot)
15/5 perhentian snorkelen -rusten
16/8 perhentian jungle trek
17/8 perhentian eilandjes hoppen
18/8 perhentian snorkelen
19/8 perhentian -taman negara avond safari
20/8 taman negara boottocht + wandeling
21/8 taman negara - Cameron highlands theeplantage
22/8 cameron highlands mossy forest-aardbeien-vlinders
23/8 Cameron highlands - pangkor ?
24/8 pangkor of?
25/8 pangkor? snorkelen bij palau giam
26/8 pangkor?
27/8 pangkor-KL
28/8 return 10:20
  donderdag 22 maart 2018 @ 19:24:27 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_178018170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:13 schreef Strepensokken het volgende:
ik had gelezen dat Penang wel druk kan zijn , eerder benauwd is . sommigen vinden het geweldig en voor anderen valt het tegen. Ik kan niet inschatten of het voor ons een goede keuze kan zijn.
onze kinderen zijn 9 en 12 (puber) en hebben beiden ass. reizen gelukkig wel graag maar we moeten zeker niet op de bonnefooi gaan, dus probeer ik alles zo goed mogelijk te plannen.
Wij houden veel van natuur en zoon is erg avontuurlijk (de touwbruggen in Taman Negara gaan voor hem geweldig zijn), dochter is wel banger. Ze kunnen wel even een stad in maar veel drukte en mensen massa's zijn niets voor ons. Musea ook niet. tempels ed dan weer wel. andere gebouwen gaan wij wel leuk vinden maar de kinderen niet. Pretpark als lego land wil ik niet (te druk en te veel triggers). Ik wil in begin en einde van de vakantie graag wat rust inbouwen ( strand dus en wat dingen doen , liefst snorkelen, zoon ook niet meer op de leeftijd dat met zand spelen leuk is ...)
voorlopig is dit ons schema. wie tips heeft , graag. Ik ben vooral aan het twijfelen over de laatste dagen. Pangkor? Penang? terug naar de Oostkust? iets anders? of gooien we alles beter om?

10/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
11/8/2018 kuala lumpur rusten + china town
12/8/2018 kuala lumpur batu caves + fire flies -evt park
13/8 kuala lumpur dag gaan mee helpen bij olifanten
14/8 Kuala lumpur - perhentian transfer (vlucht - boot)
15/5 perhentian snorkelen -rusten
16/8 perhentian jungle trek
17/8 perhentian eilandjes hoppen
18/8 perhentian snorkelen
19/8 perhentian -taman negara avond safari
20/8 taman negara boottocht + wandeling
21/8 taman negara - Cameron highlands theeplantage
22/8 cameron highlands mossy forest-aardbeien-vlinders
23/8 Cameron highlands - pangkor ?
24/8 pangkor of?
25/8 pangkor? snorkelen bij palau giam
26/8 pangkor?
27/8 pangkor-KL
28/8 return 10:20
Ik mis Malakka, voor de kids ook echt wel interessant met de VOC-geschiedenis. Verder vind ik je schema onlogisch en zou ik Perhentians naar achteren gooien en niet zoveel strand doen, je hebt maar 2.5 weken en daarvan ga je nu de helft op een strand vertoeven, 25% reisdagen en 25% andere dingen doen.
pi_178019792
Wat zou je dan in de plaats doen? Ik wil nu ook niet mega veel verplaatsingen doen.
Is het aantal dagen in perhertian te veel? Weet niet wat je er hele dagen kan doen?
Ik wil wel geregeld een aantal uren rust/zwemmen inbouwen. Kan ook in goed hotel met zwembad natuurlijk.
In het begin van de vakantie wil ik ook wel ff rust. Jetlag, aanpassen hitte, ...
Is de olifanten opvang de moeite?
Heb ergens gelezen dat je een hele dag kan gaan meewerken. Zou wel een tweehonderd euro kosten.
  donderdag 22 maart 2018 @ 20:38:56 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_178020222
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:24 schreef Strepensokken het volgende:
Wat zou je dan in de plaats doen? Ik wil nu ook niet mega veel verplaatsingen doen.
Is het aantal dagen in perhertian te veel? Weet niet wat je er hele dagen kan doen?
Ik wil wel geregeld een aantal uren rust/zwemmen inbouwen. Kan ook in goed hotel met zwembad natuurlijk.
In het begin van de vakantie wil ik ook wel ff rust. Jetlag, aanpassen hitte, ...
Is de olifanten opvang de moeite?
Heb ergens gelezen dat je een hele dag kan gaan meewerken. Zou wel een tweehonderd euro kosten.
Persoonlijk zou ik het als volgt doen

KL
malaka
Cameron Highlands
TAman Negara
Perhentians

Verplaatsingen vallen allemaal mee, je kunt in KL en Melaka iets kiezen met zwembad en dan dus stad en geschiedenis doen. Cameron highlands en Taman Negara is wat avontuurlijker en natuur en dan eindigen op de Perhentians om te relaxen
pi_178028856
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:13 schreef Strepensokken het volgende:
Ze kunnen wel even een stad in maar veel drukte en mensen massa's zijn niets voor ons.
KL is een drukke, broeierige stad. De activiteiten die je noemt, vind ik persoonlijk nauwelijks de moeite waard . Alleen met de olifanten heb ik geen ervaring.

Ik zou zelf de eerste dag naar Penang doorvliegen en daar acclimatiseren. Penang is op zich ook een stedelijk gebied, maar met een rustige sfeer en meer te doen. Voor je zoon is dit waarschijnlijk leuk: https://www.tripadvisor.c(...)g_Island_Penang.html

Vanuit Penang zou je Cameron Highlands met een prive busje kunnen bezoeken en dan het schema van Blik.
pi_178038932
Voor kinderen is het zo dichtbij de apen kunnen komen en de vuurvliegjes zien natuurlijk wel de moeite waard. Ik vond de vuurvliegjes zelf overigens ook niet het meest bijzondere - maar de apen van zo dichtbij zien is wel de moeite waard. Mochten de vuurvliegjes niet uitmaken: het is vrij gemakkelijk om zelf naar de apen te gaan - zeker wanneer je daar in de buurt blijft slapen.

Als ik een tip mag geven voor de perhentians: coral view zit op een leuke plek, maar de mooiste snorkelplekken zitten daar niet direct. Zelf zou ik liever aan long beach (kecil ipv besar) zitten of eventueel ergens richting fish point (ligt iets ten zuiden van coral view, kan je vinden op google maps)
Ik vond coral view qua snorkelen echt heel erg tegenvallen - beide keren dat ik daar was. Ik vind het dus leuker om op kecil aan long beach te zitten en dan vanuit daar 1 keer een middagje / dagje een snorkeltocht te doen. Kan je toch tussen de haaien snorkelen, schildpadden zien e.d. maar heb je wel het voordeel dat je ook direct vanaf het strand nog redelijk kan snorkelen. Daarnaast vond ik de sfeer ook leuker --> volleyballen, frisbeeën, e.d. is daar veel normaler.

Voor taman negara is het wellicht leuk om na te denken over bumbun kumbang voor 1 nachtje. Bumbun kumbang is een schuilhut waarin je gaat zitten om dieren te spotten. Met wat geluk zie je de tapir (vrij veel voorkomend daar) en eventueel zelfs seladang (wilde runderen). Je kan tot op 2 kilometer afstand komen met een boot en eventueel kan je zelfs met een gids gaan die je helpt met eten koken / dieren spotten. Ik vond dit zelf één van de tofste dingen die ik ooit heb gedaan. Dit kan je eventueel ook ter plekke beslissen - want het is zo geregeld wanneer je bij Taman Negara bent.
pi_178039954
Bedankt!
Is pangkor ook leuk om te starten ipv Penang?

Kan je ergens op Penang de zee in zonder dat er kwallen zitten?
Die hutten lijken erg leuk. Maar ben wat bang dat kinderen bang gaan zijn.
Ook bedankt voor de perhertian tip. Ik was al niet wild van coral view. ..
Dus ga het eens herbekijken.
pi_178040364
En cherating is dat iets? Heb gezien dat je daar ook een vuurvliegjes tocht kan doen en mangrove hebt.
  maandag 26 maart 2018 @ 08:01:30 #113
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_178091640
Ipv Penang kun je ook naar Langkawi vliegen. Een heel relaxed eiland. Fijne stranden enzo.

Cherating ben ik ook geweest, heb daar de vuurvliegjestocht gedaan. Wel leuk, maar verder heb je niet echt fijne stranden en ook niet veel restaurants. Dan is Langkawi beter.
Sue Me
  maandag 26 maart 2018 @ 11:38:59 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_178094890
Ik heb vijf dagen in Georgetown, Penang, doorgebracht, daar was het echt wel benauwd (ik zou ook niet zo lang in Georgetown zitten, twee dagen is wel genoeg, gewoon zoveel mogelijk eten). Over de rest van het eiland kan ik niet zoveel zeggen, mensen die ik er sprak waren er toen niet zo over te spreken (ook omdat de zee net zo warm was als de buitenlucht). Langkawi is wel heel mooi. Maar ook behoorlijk duur.
Ik zou met kinderen wel lekker veel strand doen inderdaad. Ik weet niet wat ze van Kuala Lumpur zouden vinden, dat kun je zelf beter inschatten. Denk ook na over Kuching (Borneo), denk dat ze een tour door de jungle misschien wel leuk zouden vinden, en Kuching vond ik de leukste stad in Maleisie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178096303
bedankt, ik ga alles toch nog eens herbekijken.
is er een verschil in klimaat tussen de verschillende delen van het land eigenlijk? heb elders in het forum al gelezen dat nv perhentian extreem heet kan zijn als je pech hebt. Omdat het hoogseizoen is , durf ik niet op de bonnefooi gaan met andere woorden we kunnen er niet zomaar weg als het te warm zou zijn / tegen zou vallen ergens.
Ik ben wat bang dat onze kinderen het niet gaan trekken als het echt té benauwd wordt.

perhentian is iets wat ik wel graag wil doen om te snorkelen maar er zijn precies ook niet veel goede betaalbare accomodaties.

alternatief is idd Borneo mee inplannen. Is onze reis daar echter niet te kort voor? Is dat hetzelfde klimaat? en Kan je er ook veel doen met niet-zo-heel-actieve kinderen (wandelen wel eens graag maar geen uren)?

Langkawi lijkt idd wel erg mooi. Wel meer risico op slecht weer in augustus?
Penang boeit me precies toch iets minder. Goed eten zullen we overal wel kunnen dus daarvoor hoef ik niet in Georgetown te zijn.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 05:58:08 #116
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_178116490
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:38 schreef speknek het volgende:
Langkawi is wel heel mooi. Maar ook behoorlijk duur.
Wat vond je er duur? Ik vond het namelijk niet opvallend duur. Er kwamen zelf allerhande toeristen naar het eiland omdat het ‘tax free’ is. Er zaten opvallend veel winkels met alcohol, sigaretten, chocolade etc en allemaal supergoedkoop.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:45 schreef Strepensokken het volgende:
bedankt, ik ga alles toch nog eens herbekijken.
is er een verschil in klimaat tussen de verschillende delen van het land eigenlijk? heb elders in het forum al gelezen dat nv perhentian extreem heet kan zijn als je pech hebt. Omdat het hoogseizoen is , durf ik niet op de bonnefooi gaan met andere woorden we kunnen er niet zomaar weg als het te warm zou zijn / tegen zou vallen ergens.
Ik ben wat bang dat onze kinderen het niet gaan trekken als het echt té benauwd wordt.

perhentian is iets wat ik wel graag wil doen om te snorkelen maar er zijn precies ook niet veel goede betaalbare accomodaties.

alternatief is idd Borneo mee inplannen. Is onze reis daar echter niet te kort voor? Is dat hetzelfde klimaat? en Kan je er ook veel doen met niet-zo-heel-actieve kinderen (wandelen wel eens graag maar geen uren)?

Langkawi lijkt idd wel erg mooi. Wel meer risico op slecht weer in augustus?
Penang boeit me precies toch iets minder. Goed eten zullen we overal wel kunnen dus daarvoor hoef ik niet in Georgetown te zijn.
September 2016 ben ik zowel op Langkawi als Perhentians geweest. Temperatuur voelde hetzelfde, ook op beide plekken af en toe een regenbuitje gehad. Ik geloof dat deze periode wel een kantelpunt was, want regio Langkawi wordt beter tegen het eind van het jaar en Perhentians slechter.
Sue Me
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:48:30 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_178118999
Ah, ik vond 260 per nacht voor de goedkoopste kamer in ons hotel wel vrij prijzig :P (voor Aziatische begrippen). En toen hoorde ik dat Langkawi sowieso een populaire plek voor Arabieren was, dus prijziger dan de rest.
Maar goed, het was mijn huwelijksreis, dus we zaten ook niet in de YMCA zeg maar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:51:48 #118
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_178125669
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:48 schreef speknek het volgende:
Ah, ik vond 260 per nacht voor de goedkoopste kamer in ons hotel wel vrij prijzig :P (voor Aziatische begrippen). En toen hoorde ik dat Langkawi sowieso een populaire plek voor Arabieren was, dus prijziger dan de rest.
Maar goed, het was mijn huwelijksreis, dus we zaten ook niet in de YMCA zeg maar.
Ik heb het nog eens nagekeken, ik betaalde in Langkawi 270 ringgit per nacht. Tja, niet supergoedkoop, maar ik vond het ook niet schrikbarend duur. Maargoed ik had dan wel een splinternieuw hotel met airco, alles schoon, ontbijt inbegrepen. Maar de prijzen van eten en drinken compenseerde dat weer wat mij betreft. Wel veel Arabieren idd. Heb daar meerdere dames in burka aan het strand gezien.

Daarvoor kwam ik van Singapore waar ik al het dubbele per nacht betaalde (in een YMCA hotel :')) dus dan relativeer je het weer.
Sue Me
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:09:20 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_178157611
Hehe ik bedoelde 260 euro, niet ringgit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178164425
Als je goedkoop op Langkawi wilt zitten moet je eens kijken naar het Malibest Resort, prima voor die prijs (20-25 euro per nacht).
Niet heel luxe, maar wel gewoon schoon en direct aan het strand :)
pi_178172147
Omwille van de afstand en de beperkte tijd wordt het toch penang voor een paar dagen.
Welke accommodatie is aan te raden en betaalbaar? Liefst met aparte slaapkamers.
In welke regio's kan ik iets zoeken en waar beter niet?
pi_178187061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:16 schreef Strepensokken het volgende:
Omwille van de afstand en de beperkte tijd wordt het toch penang voor een paar dagen.
Welke accommodatie is aan te raden en betaalbaar? Liefst met aparte slaapkamers.
In welke regio's kan ik iets zoeken en waar beter niet?
Batu Ferringhi is het niet-stedelijke deel van Penang. Hier zitten veel toeristen (maar geen gekkenhuis imho) en is er ruim aanbod aan hotels.
pi_183977185
Klopt het dat voor twee personen de trein van KLIA naar de stad duurder is dan een taxi?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183978178
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:32 schreef Hallojo het volgende:
Klopt het dat voor twee personen de trein van KLIA naar de stad duurder is dan een taxi?
Kun je dat niet bekijken via Uber, die geeft wel een prijsindicatie
  woensdag 26 december 2018 @ 12:43:56 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_183978696
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:32 schreef Hallojo het volgende:
Klopt het dat voor twee personen de trein van KLIA naar de stad duurder is dan een taxi?
Ja, dat zou goed kunnen, dat kregen we daar ook al te horen. Kijk even op Grab voor de tarieven. (Über werkt daar niet) Retourtje met de KLIA Express is zo'n 20 euro pp. Op zich wel relaxed en snel, dat dan weer wel.
Don't let my username fool you...
pi_183982514
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dat zou goed kunnen, dat kregen we daar ook al te horen. Kijk even op Grab voor de tarieven. (Über werkt daar niet) Retourtje met de KLIA Express is zo'n 20 euro pp. Op zich wel relaxed en snel, dat dan weer wel.
Mag Grab ook op het vliegveld komen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183984074
Taxi is 16 euro heen en 20 euro terug en dan word je gewoon bij je hotel afgezet. Dat gaat 'm dus worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 26 december 2018 @ 18:58:44 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_183985375
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dat zou goed kunnen, dat kregen we daar ook al te horen. Kijk even op Grab voor de tarieven. (Über werkt daar niet) Retourtje met de KLIA Express is zo'n 20 euro pp. Op zich wel relaxed en snel, dat dan weer wel.
Is dat nieuw, jaar geleden nog alles met uber gedaan daar
pi_183995237
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Is dat nieuw, jaar geleden nog alles met uber gedaan daar
Grab heeft de aktiviteiten van Uber in een aantal Aziatische landen, waaronder Maleisie, overgenomen in maart 2018. Grab was al groter en Uber gaf de strijd op. Sindsdien kun je de Uber app niet meer gebruiken in deze landen. Zoals al te verwachten zijn de Grab tarieven sindsdien gestegen en is het op drukke tijdstippen soms zelfs gelijk aan een traditionele taxi rit. Er is geen concurrentie meer en de hoop is nu gevestigd op de komst van Go-Jek uit Indonesie.
pi_183995324
Maar vergeet niet dat het nog steeds geen reet kost in Maleisië.
pi_183995328



Bevind me momenteel hier in Langkawi.

Net geopend. Max 10 personen nu aanwezig.
pi_183995914
Ik vlieg vanavond naar KL *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_184006148
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Mag Grab ook op het vliegveld komen?
Ja, we kwamen onlangs op KLIA2 aan vanuit Indonesië en waren in dat winkelcentrum even wat aan het klooien om Wifi aan de praat te krijgen, werd ik al aangesproken door een hele vriendelijke jongen die vroeg of we een taxi vroegen. Hij was namelijk ook een Grab driver, liet hij me zien en wilde me voor het bedrag dat Grab aangaf wel graag brengen. Scheelde toch een hoop met de reguliere taxi. En dat was gewoon voor de deur van het winkelcentrum daar instappen :)
Don't let my username fool you...
pi_184010011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, we kwamen onlangs op KLIA2 aan vanuit Indonesië en waren in dat winkelcentrum even wat aan het klooien om Wifi aan de praat te krijgen, werd ik al aangesproken door een hele vriendelijke jongen die vroeg of we een taxi vroegen. Hij was namelijk ook een Grab driver, liet hij me zien en wilde me voor het bedrag dat Grab aangaf wel graag brengen. Scheelde toch een hoop met de reguliere taxi. En dat was gewoon voor de deur van het winkelcentrum daar instappen :)
Hoeveel heb je betaald?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_184017131
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:26 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoeveel heb je betaald?
Geen idee meer, maar ik hoefde niet helemaal naar het centrum. Hadden transfer hotelletje in de buurt van het circuit.
Don't let my username fool you...
pi_184022705
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, we kwamen onlangs op KLIA2 aan vanuit Indonesië en waren in dat winkelcentrum even wat aan het klooien om Wifi aan de praat te krijgen, werd ik al aangesproken door een hele vriendelijke jongen die vroeg of we een taxi vroegen. Hij was namelijk ook een Grab driver, liet hij me zien en wilde me voor het bedrag dat Grab aangaf wel graag brengen. Scheelde toch een hoop met de reguliere taxi. En dat was gewoon voor de deur van het winkelcentrum daar instappen :)
Maar dan heb je de rit dus zonder de Grab app gemaakt? Dan zit je in een particuliere auto waarbij je niet exact weet wie de chauffeur is. Dat is niet voor iedereen de meest veilige oplossing.
pi_184022799
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 07:49 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dan heb je de rit dus zonder de Grab app gemaakt? Dan zit je in een particuliere auto waarbij je niet exact weet wie de chauffeur is. Dat is niet voor iedereen de meest veilige oplossing.
Wil net hetzelfde zeggen.. moet je in een manila bijv. niet doen. En ook in paar andere landen in de regio.. (net als op Schiphol tho)... deze keer misschien goed gegaan maar kan ook heel fout aflopen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_184022866
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:06 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wil net hetzelfde zeggen.. moet je in een manila bijv. niet doen. En ook in paar andere landen in de regio.. (net als op Schiphol tho)... deze keer misschien goed gegaan maar kan ook heel fout aflopen.
Wat kan er gebeuren dan?
pi_184051834
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat kan er gebeuren dan?
De chauffeur kan naar een stille plek rijden in plaats van naar je bestemming. Daar kun je dan je bezittingen afgeven en wordt je achtergelaten. Het tweede risico is dat je niet weet of de auto van de snorder regelmatig getest wordt. De kans op een ongeval is dus hoger en de snorder heeft waarschijnlijk geen aansprakelijkheidsverzekering als het mis mocht gaan.
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:57:35 #140
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184055858
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 07:49 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dan heb je de rit dus zonder de Grab app gemaakt? Dan zit je in een particuliere auto waarbij je niet exact weet wie de chauffeur is. Dat is niet voor iedereen de meest veilige oplossing.
Nee, hij heeft me wel eerst al zijn Grab gegevens laten zien. Was verder helemaal in orde, vrijwel nieuwe auto. Alleen reed zijn vriendin ook mee, door moest naar haar werk en zo probeerde hij nog wat geld aan dat ritje te verdienen.

Niet achter elke struik staat een struikrover...
Don't let my username fool you...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 13 juli 2019 @ 17:05:20 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187902334
quote:
Mulu cave flood: Dutch tourist dead, guide missing, eight others safe (Updated)

MIRI: A tourist from Holland, Peter Hans Hoverkamp, 66, was found drowned in a river inside a cave in Mulu National Park on Saturday (July 13).

Roviezal Robin, 20, a local Sarawakian tour guide, is still missing.

The tourist and the local guide were swept away in the Mulu cave river in northern Sarawak at about 6pm on Friday (July 12) due to a sudden flash flood.

Eight other tourists are said to have escaped the floods that happened in Deer Cave.

https://www.thestar.com.m(...)others-safe-updated/
Deer Cave. Dat leek geen gevaarlijke grot. Zo zie je maar weer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187946494
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Deer Cave. Dat leek geen gevaarlijke grot. Zo zie je maar weer.
Het gaat volgens het artikel om een 'flash flood'. Ik heb die zelf ook wel eens meegemaakt. Het is een regenbui die aanvoelt alsof je onder een waterval staat. Het kan overal voorkomen en of het gevaarlijk is, hangt af van de afvoer mogelijkheden voor het water. In Maleisie is er niet altijd voldoende budget om hier infrastructuur voor aan te leggen, als het al mogelijk zou zijn om dit probleem 100% op te lossen.

Dit lijkt een losstaand incident. Ik zie geen indicatie dat de grot structureel gevaarlijk zou zijn. Je zou deze buiten het regenseizoen kunnen bezoeken om de risico's in te perken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 16 juli 2019 @ 09:44:52 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187947978
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 06:03 schreef jaco het volgende:

Dit lijkt een losstaand incident. Ik zie geen indicatie dat de grot structureel gevaarlijk zou zijn. Je zou deze buiten het regenseizoen kunnen bezoeken om de risico's in te perken.
Zo bedoelde ik het ook niet. Meer dat je altijd op je hoede moet zijn, ook op relatief veilige plaatsen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 juli 2019 @ 08:40:10 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_187962928
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Deer Cave. Dat leek geen gevaarlijke grot. Zo zie je maar weer.
Ja, was ik ook al verbaasd over
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 12:36:33 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190917916
Wij zitten eraan te denken om dit jaar in de zomer naar Maleisië te gaan. Het lijkt ons een mooie combi tussen natuur, cultuur, steden en strand. Het oorspronkelijke plan was om 2 weken Maleisië te doen en dan nog een weekje bounty stranden in Thailand. Nu las ik echter dat de periode dat wij willen gaan (augustus) regenseizoen is in Thailand dus denk dat we het dan beter kunnen skippen? Zelf zou ik wel graag eens naar een bounty eiland gaan maar ik denk dat we in Maleisië dan ook wel aan het goede adres zijn :)

Wat is een mooie route voor 3 weken? Dacht zelf aan Singapore (geen must) - Malakka - Kuala Lumpur - Taman Negara - Cameron Highlands - Penang - Langkawi of juist een eiland aan de oostkust. Maar echt een rondreis ervan maken lukt niet in mijn hoofd. Terugvliegen vanaf waar? Auto huren? Vergeet ik dingen? Oftewel, tips gewenst ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 7 januari 2020 @ 12:46:22 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190918039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:36 schreef MaJo het volgende:

Wat is een mooie route voor 3 weken? Dacht zelf aan Singapore (geen must) - Malakka - Kuala Lumpur - Taman Negara - Cameron Highlands - Penang - Langkawi of juist een eiland aan de oostkust. Maar echt een rondreis ervan maken lukt niet in mijn hoofd. Terugvliegen vanaf waar? Auto huren? Vergeet ik dingen? Oftewel, tips gewenst ^O^
Dat is een mooi (standaard) rondje. Ik vond zelf de Perhentian Islands aan de oostkust erg leuk. Dat was toen (10 jaar geleden) nog erg low key en hoewel dat nu waarschijnlijk minder zo is zal het nog steeds minder druk zijn dan Langkawi.

Regenseizoen moet je zelf even checken want dat is dacht ik verschillend aan oost- en westkust.

Vervoer gaat prima met bussen en boten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 13:21:23 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190918479
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is een mooi (standaard) rondje. Ik vond zelf de Perhentian Islands aan de oostkust erg leuk. Dat was toen (10 jaar geleden) nog erg low key en hoewel dat nu waarschijnlijk minder zo is zal het nog steeds minder druk zijn dan Langkawi.

Regenseizoen moet je zelf even checken want dat is dacht ik verschillend aan oost- en westkust.

Vervoer gaat prima met bussen en boten.
Oh ja, Perhentians had ik ook gevonden, ziet er ook mooi uit O+ Ik ga sowieso het regenseizoen in Maleisië nog goed checken :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_190918578
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:36 schreef MaJo het volgende:
Wij zitten eraan te denken om dit jaar in de zomer naar Maleisië te gaan. Het lijkt ons een mooie combi tussen natuur, cultuur, steden en strand. Het oorspronkelijke plan was om 2 weken Maleisië te doen en dan nog een weekje bounty stranden in Thailand. Nu las ik echter dat de periode dat wij willen gaan (augustus) regenseizoen is in Thailand dus denk dat we het dan beter kunnen skippen? Zelf zou ik wel graag eens naar een bounty eiland gaan maar ik denk dat we in Maleisië dan ook wel aan het goede adres zijn :)

Wat is een mooie route voor 3 weken? Dacht zelf aan Singapore (geen must) - Malakka - Kuala Lumpur - Taman Negara - Cameron Highlands - Penang - Langkawi of juist een eiland aan de oostkust. Maar echt een rondreis ervan maken lukt niet in mijn hoofd. Terugvliegen vanaf waar? Auto huren? Vergeet ik dingen? Oftewel, tips gewenst ^O^
Maleisisch Borneo, veel mooiere natuurparken _O_
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 13:29:04 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190918600
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Maleisisch Borneo, veel mooiere natuurparken _O_
Lijkt me ook heel gaaf :Y maar weet niet hoe blij ik word van vliegen met kleinere Aziatische vliegtuigen :X :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_190918617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Lijkt me ook heel gaaf :Y maar weet niet hoe blij ik word van vliegen met kleinere Aziatische vliegtuigen :X :@
AsiaAir doet die vluchten ook wel, althans destijds. Prima betrouwbaar, niks spannends aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')