Je moet je sociale kring ernstig overwegen als je dit uit je omgeving hoort. Wtf..quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:32 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Het zou elektromagnetische radiatie lekken wat slecht voor je kan zijn. Feit blijft dat kabels waar elektriciteit doorheen gaat voor interferentie zorgt en vatbaar is voor interferentie.
het zal me wel benieuwen of een test met een groep die in een stralingsvrije ruimte slapen en een groep die gewoon slaapt als de rest een verschil in nachtrust zou meten eigenlijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 18:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Beste is om een kooi van faraday te bouwen en erin te slapen.
Sinds wanneer is dat gevaarlijk?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De straling van je telefoon of laptop is gevaarlijker.
Waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:06 schreef Infection het volgende:
Bij mij hangt er één aan de zijkant van mijn bed, ga ik nu dood?
Ook het modem van de buren? En de grote antennes in de buurt?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:47 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Daarom zet ik mijn telefoon en alles met WiFi uit s nachts.
Uiteindelijk wel. Als je maar lang genoeg liggen blijft.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:06 schreef Infection het volgende:
Bij mij hangt er één aan de zijkant van mijn bed, ga ik nu dood?
Daar zouden ze eens een blinde proef mee moeten doen. Groep in een normale kamer, groep in een elektromagnetisch dode kamer.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:27 schreef jogy het volgende:
[..]
het zal me wel benieuwen of een test met een groep die in een stralingsvrije ruimte slapen en een groep die gewoon slaapt als de rest een verschil in nachtrust zou meten eigenlijk.
Lijkt me wel een test die relatief makkelijk uitgevoerd kan worden ja, genoeg elektromagnetisch absorberende muurverf te koop tegenwoordig.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daar zouden ze eens een blinde proef mee moeten doen. Groep in een normale kamer, groep in een elektromagnetisch dode kamer.
En een groep die juist wel verteld wordt waar ze in slapen. En een groep waartegen gelogen wordt.
Niet. Ja vroeger dacht men dat je hersenen werden opgewarmd door de straling van je gsm. Dat was ook zo, maar er werd ook een link gemaakt met kanker in je hoofd tot genetische defecten door datzelfde toestel in je broekzak te dragen, zeg maar bangmakerij uit het begin van de eeuwwisseling. Sinds lange tijd zit de antenne aan de onderkant van een mobiele telefoon en straalt het ding een fractie uit van wat een oud toestel met uittrekantenne de lucht inslingerde.quote:
Mag ik dit lichtelijk overdreven noemen? Ik bedoel, gaat de stekker uit de koelkast als je gaat slapen? of de boiler/ketel?quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:59 schreef quirina het volgende:
Ja is gevaarlijk ivm brandgevaar.
Het is niet goed een volle stekkerdoos naast je bed. Altijd alles van het stroom af als je van huis gaat of gaat slapen.
Ook nooit een foon laden naast je bed. De accu zou kunnen ontploffen met als gevolg brand.
Ook niks op stand-by laten staan ivm brandgevaar.
Geen risico lopen.
Vier setjes proefpersonen in een proefopstelling... waarom zijn deze testen nog niet gedaan? (Ik heb ook geen idee. *googlet)quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daar zouden ze eens een blinde proef mee moeten doen. Groep in een normale kamer, groep in een elektromagnetisch dode kamer.
En een groep die juist wel verteld wordt waar ze in slapen. En een groep waartegen gelogen wordt.
Misschien je eerst even inlezen of dergelijke stralingen überhaupt ongezond zouden zijn. Dat bewijs is er immers niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 03:47 schreef Ridocar het volgende:
Wifi is een vergelijkbaar verhaal, maar daar heb ik nog niet veel over ingelezen qua ongezonde straling.
Wat moet je allemaal wel niet aansluiten zo vlak bij je bed?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:26 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Mijn bureau staat naast mijn bed en de stekkerdoos met meerdere apparaten aan aangesloten is tijdens het slapen ongeveer 50 cm van mijn hoofd verwijderd. Kan dit schadelijk zijn voor je?
Ik hoor van verschillende mensen dat het schadelijk is maar geen idee waar ze dat op baseren.
Het bekt wel lekker en daardoor geloven hele volksstammen direct dat het waar is.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien je eerst even inlezen of dergelijke stralingen überhaupt ongezond zouden zijn. Dat bewijs is er immers niet.
"Straling" is ook gewoon een heel eng woord.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:45 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Het bekt wel lekker en daardoor geloven hele volksstammen direct dat het waar is.
En ze allemaal in beide kamers laten slapen...quote:Op woensdag 15 april 2015 03:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vier setjes proefpersonen in een proefopstelling... waarom zijn deze testen nog niet gedaan? (Ik heb ook geen idee. *googlet)
Ik heb t over eventueel brandgevaar . Teveel stekkers in een stekkerdoos levert gewoon brandgevaar op. Tv op stand-by geeft ook risico op brand. Drogers die in t stopcontact zitten kunnen ook spontaan in brand vliegen. Beter kan je deze apparaten uit laten als je ze niet gebruikt.quote:Op woensdag 15 april 2015 03:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag ik dit lichtelijk overdreven noemen? Ik bedoel, gaat de stekker uit de koelkast als je gaat slapen? of de boiler/ketel?
Weet ik, ik zeg ook niet dat die straling gevaarlijk is. Dat had ik in mijn vorige post al in het begin duidelijk gemaakt (Ik begon met "Niet...").quote:Op woensdag 15 april 2015 11:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien je eerst even inlezen of dergelijke stralingen überhaupt ongezond zouden zijn. Dat bewijs is er immers niet.
dat met brandgevaar valt echt wel mee, een beetje stekkerdoos kan een veelvoud aan van wat er normaal gesproken aan stroom doorheen gaat. Tenzij je een stofzuiger en een droger (beide grootverbruikers, in de categorie meer dan 1000watt) op een enkele stekkerdoos zet kan zelks een volle stekkerdoos geen kwaad. En wat het stand-by-verhaal: Alle apparatuur dat in NL wordt verkocht heeft genoeg keurmerken om veilig genoeg te zijn bij normaal gebruik.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik heb t over eventueel brandgevaar . Teveel stekkers in een stekkerdoos levert gewoon brandgevaar op. Tv op stand-by geeft ook risico op brand. Drogers die in t stopcontact zitten kunnen ook spontaan in brand vliegen. Beter kan je deze apparaten uit laten als je ze niet gebruikt.
Dit valt in de categorie aluhoedjes, natuurlijk is er straling afkomstig van allerlei zendmasten en apparaten, maar net als normale elektrische apparatuur zijn de normen een stuk strenger en is de kans op opgewarmde hersenen nihil. Van kerncentrale- en ziekenhuisongelukjes kan ik ook niet zoveel vertellen. Misschien dat er vast al eens iets is gebeurd waar wij burgers geen weet van hebben, maar zolang er geen armen uit m'n hoofd groeien maak ik mij geen zorgen.quote:Van straling heb ik geen verstand. Straling kan je nergens vermijden. Wat denk je van die gsm masten overal?
En radioactiviteit.. Gebeurt vast wel eens een ongelukje in een kerncentrale of in t ziekenhuis met radioactief afval waar je geen weet van hebt.
Ik zou me eerder zorgen maken over de "gezonde" buitenlucht die je denkt in te ademen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |