Dan is het gewoon een kromme dokter, want hij zat echt te hameren op dat gewichtquote:Op maandag 18 mei 2015 21:10 schreef AssiMar. het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. De kans dat je na de afname je onwel voelt is meer aanwezig.
Ben je een man of een vrouw?quote:Op maandag 18 mei 2015 21:12 schreef ijverigstudentje het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een kromme dokter, want hij zat echt te hameren op dat gewicht
Als ik de andere kant op kijk is er bij wijze van niks aan de hand... misschien moet ik weer eens even terug gaan.
Je snapt wel dat wanneer je bij het zien van een druppel bloed al flauwvalt, je dus gegarandeerd flauw gaat vallen als je bloed gaat doneren?quote:
De regel geldt dat per kilogram gewicht er ongeveer 85-91 mL bloed aanwezig is. Als we een gemiddelde pakken van 90 mL. Is dat dus (90 x 52)/1000= is 4,68 liter bloed. Na de afname blijft er nog ruwweg 4 liter over. Een vrouw van 60 kg heeft een normaal bloedvolume van 5,1-5,5 liter.quote:
Ze knoeien niet hoor. En je hoeft ook niet te kijken.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je snapt wel dat wanneer je bij het zien van een druppel bloed al flauwvalt, je dus gegarandeerd flauw gaat vallen als je bloed gaat doneren?
Al bij bepalen van HB alquote:Op maandag 18 mei 2015 21:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je snapt wel dat wanneer je bij het zien van een druppel bloed al flauwvalt, je dus gegarandeerd flauw gaat vallen als je bloed gaat doneren?
Ja daarom, anders zou ik nooit bloed willen doneren tochquote:Op maandag 18 mei 2015 21:19 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ze knoeien niet hoor. En je hoeft ook niet te kijken.
Wel een keer gehad trouwens, was een nieuwe ofzo en die ging prikken en dat lukte niet zo goed en hij werd er zelf ook zenuwachtig van dat het niet lukte waardoor het de 2 keren daarna ook niet gingquote:Op maandag 18 mei 2015 21:19 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ze knoeien niet hoor. En je hoeft ook niet te kijken.
Nou leukquote:Op maandag 18 mei 2015 21:20 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wel een keer gehad trouwens, was een nieuwe ofzo en die ging prikken en dat lukte niet zo goed en hij werd er zelf ook zenuwachtig van dat het niet lukte waardoor het de 2 keren daarna ook niet ging![]()
Toen nam de ervaren dame het maar over van hem, heb hem ook niet terug gezien in Nijmegen
Lek zal je niet gaan hoorquote:Op maandag 18 mei 2015 21:21 schreef ijverigstudentje het volgende:
[..]
Nou leukdat lijkt mij dus wel eng.. dat je lek geprikt wordt.
Ja :p Dus misschien na de zomer weer proberen!quote:Op maandag 18 mei 2015 21:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
Lek zal je niet gaan hoorMaar je bent dus weggestuurd uiteindelijk met het bericht dat je mag terugkomen als je wat bent aangekomen o.i.d.?
quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:26 schreef Arch-Indar het volgende:
Eerste oproepkaart ontvangen.![]()
Spannend!
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:39 schreef Mark het volgende:
We hebben idd geen lijstje nodig om stom te doen
Het is soms even wennenquote:Op woensdag 20 mei 2015 16:59 schreef AssiMar. het volgende:
Eerste donatie onwel geworden. Zweten en licht in mn hoofd. Vakkundug geholpen door medewerkers. Tweede keer ging een stuk beter
Ik heb er echt totaal geen last van. Ik vind dat even blijven zitten ook altijd onzinnig. Maarja, een roze koek laat ik natuurlijk niet liggenquote:Op woensdag 20 mei 2015 10:34 schreef Sarasi het volgende:
Ik moet nog even plannen. Gisteren oproepdatum, maar dit weekend skydiven en volgende week misschien motor examen. Misschien daarna maar even heen, want ik was de vorige keer wel echt drie dagen minder fit.
Ja kijk, dan moet je eigenlijk een dubbele dosis donerenquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik heb er echt totaal geen last van. Ik vind dat even blijven zitten ook altijd onzinnig. Maarja, een roze koek laat ik natuurlijk niet liggen![]()
Ik houd mij braaf aan 16 uur niet sporten, maar dat voelt eigenlijk ook wat overbodig. Maar zal er ook wel wat mee te maken hebben dat ik 2.02 meter ben en zo'n 100 kilo.
Haha. Ik zie daar wel eens van die hele dunne kleine vrouwen en dan denk ik inderdaad 'waarom halen ze uit haar net zo veel bloed als uit mij?'quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja kijk, dan moet je eigenlijk een dubbele dosis doneren
Gewoon blijven ademen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:24 schreef AssiMar. het volgende:
Heeft iemand nog tips om niet onwel te worden tijdens het doneren?
Voldoende eten en drinken in ieder geval.
Vooraf iets suikerhoudens drinken.quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:24 schreef AssiMar. het volgende:
Ik ben 1m61 en tussen de 54-56kg. Dus eh, ik vond het best een aanslag.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik heb er echt totaal geen last van. Ik vind dat even blijven zitten ook altijd onzinnig. Maarja, een roze koek laat ik natuurlijk niet liggen![]()
Ik houd mij braaf aan 16 uur niet sporten, maar dat voelt eigenlijk ook wat overbodig. Maar zal er ook wel wat mee te maken hebben dat ik 2.02 meter ben en zo'n 100 kilo.
Kan me voorstellenquote:Op donderdag 21 mei 2015 00:09 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ben 1m61 en tussen de 54-56kg. Dus eh, ik vond het best een aanslag.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:54 schreef Arch-Indar het volgende:
Zo, eerste donatie zit erop!
Alles is goedgegaan.
Ja, verder zou ik niks weten. Zelf merk ik er geloof ik altijd weinig van. Alleen het moment waarop ik opsta uit de stoel en naar de tafel met lekkers moet lopen, dan ben ik altijd even heel bang om flauw te vallen en voel ik me ook even heel onvast. Maar ik denk eigenlijk dat dat puur psychologisch is. Ik ben bang dat het niet goed ga en daardoor voel ik me slapjes. Als ik na m'n thee met roze koekquote:Op woensdag 20 mei 2015 22:24 schreef AssiMar. het volgende:
Ik vind die waterkannen echt fijn. Vaatwasserbestendig, moeilijk kapot te krijgen, en ook het model vind ik prima. Vind het stiekem ook erg leuk om zo'n cadeautje te krijgenquote:Op donderdag 21 mei 2015 02:40 schreef Krediax het volgende:
Hoppa, vandaag de tweede waterkan binnen gesleept!
Sta nu op de 40, denk dat ik bij 50 maar eens voor een badlaken ga
Aparte intake zeg. Al weet ik niet meer hoe dat destijds bij mij verliep.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 07:38 schreef Reflectionne het volgende:
Intake gehad, vage arts waarmee ik het gesprek moest. Hij heeft wel drie keer gevraagd waarom ik het wil en de laatste keer kwam daar bij "je doet dit niet gedwongen toch?". Nu afwachten op de eerste oproep (of afwijzing :p)
Ik had volgens mij een hele aardige arts. Maar meer weet ik niet meer, het is dan ook al meer dan 10 jaar geleden..quote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Aparte intake zeg. Al weet ik niet meer hoe dat destijds bij mij verliep.
Ik heb mij ook een paar jaar afgemeld tussendoor.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:24 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik had volgens mij een hele aardige arts. Maar meer weet ik niet meer, het is dan ook al meer dan 10 jaar geleden..
En nee, ik ben niet al 10 jaar donor. Ik ben er een jaar of 8 uit geweest..
Zeker vanwege de zwangerschap??quote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb mij ook een paar jaar afgemeld tussendoor.
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 07:38 schreef Reflectionne het volgende:
Intake gehad, vage arts waarmee ik het gesprek moest. Hij heeft wel drie keer gevraagd waarom ik het wil en de laatste keer kwam daar bij "je doet dit niet gedwongen toch?". Nu afwachten op de eerste oproep (of afwijzing :p)
Alsof je de prostitutie in gaat ofzoquote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:46 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Hoezo gedwongen? Door wie? Rare vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |