Hm okee. Duizelig, moe, hoofdpijn, koud.. Klinkt toch wel alsof je bloeddruk flink gedaald is. Misschien was het voorafgaand ook lager dan gedacht, die meting is een momentopname natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben me een halve liter appelsap gegeven, nog wat water, een appelkoek en van die gummiebeertjes, maar niks meer opgemeten.
Ja, liggend de halve liter appelsap gedronken en na tien minuten aan tafel gaan zitten. Daar nog een halfuur blijven zitten en toen maar naar huis gegaan omdat het niet beter werd. Wel naar m'n ouders, want ik was er niet helemaal gerust op en m'n vader is verpleger. Die dacht dat het puur aan m'n lengte en gewicht lag, maar ik ben niet afgevallen sinds de eerste keer. Vreemde gewaarwording wel dat je voet gewoon begint te slapen terwijl je loopt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:08 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Hm okee. Duizelig, moe, hoofdpijn, koud.. Klinkt toch wel alsof je bloeddruk flink gedaald is. Misschien was het voorafgaand ook lager dan gedacht, die meting is een momentopname natuurlijk.
Ben je wel blijven liggen na de afname?
Denk dat je je nu al goed voorbereid had, soep gegeten etc. Als het de volgende keer weer zo gaat kan je lichaam er blijkbaar niet zo goed tegen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:16 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, liggend de halve liter appelsap gedronken en na tien minuten aan tafel gaan zitten. Daar nog een halfuur blijven zitten en toen maar naar huis gegaan omdat het niet beter werd. Wel naar m'n ouders, want ik was er niet helemaal gerust op en m'n vader is verpleger. Die dacht dat het puur aan m'n lengte en gewicht lag, maar ik ben niet afgevallen sinds de eerste keer. Vreemde gewaarwording wel dat je voet gewoon begint te slapen terwijl je loopt.Maar ik had gisteren ook nergens meer last van. Zelfs niet extra moe of buiten adem na traplopen ofzo, terwijl ik daar de eerste keer bijna een week last van heb gehad.
Dus ik twijfel een beetje. Ik ga het sowieso nog een derde keer proberen en dan duidelijk aangeven dat het de vorige keer niet goed ging. Maar als de volgende keer weer zo is, stop ik ermee. Een dag uit de running is tot daar aan toe, maar dit was een beetje eng.Maar ik wil de volgende keer wel de best mogelijke kans geven. Dus goed slapen van te voren, goed eten (nog tips voor wat voor eten?) en veel drinken.
Weet ik ook niet. Maar ik zal het de volgende keer sowieso vooraf even bespreken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:19 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Denk dat je je nu al goed voorbereid had, soep gegeten etc. Als het de volgende keer weer zo gaat kan je lichaam er blijkbaar niet zo goed tegen.
Weet niet of er bij jullie de optie is om minder bloed te doneren?
dat is een prima bloeddruk waarvoor helemaal geen actie nodig is om deze omhoog te krijgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik had kippensoep als lunch gehad. Bloeddruk voor de donatie was dus een beetje laag, maar dat was juist goed voor een vrouw van mijn leeftijd, zeiden ze. Volgens mij iets van 120/70 ofzo, maar ik heb er geen verstand van en pin me er niet op vast.
Ik eet niet veel, maar wel voldoende en ook met zat variatie. Ik zal het de volgende keer gewoon eens bespreken met de mensen daar.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:19 schreef wyccie het volgende:
Die bloeddruk is prima. Ik denk niet dat je na donatie een acute/hoge daling hebt gehad, omdat je dat echt wel merkt. Dan wordt het echt zwart voor je ogen en trek je wit weg. Daarom zullen ze het niet nagemeten hebben.
Maar het klinkt wel alsof je er niet goed tegen kunt om een halve liter te missen, inderdaad waarschijnlijk omdat je erg licht bent en weinig reserves hebt. Je eet voldoende en gevarieerd? Ik bedoel in het algemeen, niet de dag van de donatie.
Als het de volgende keer ook zo is, moet je een verstandige keuze gaan maken.
Dat is niet fijn van die mindere openingstijden.. Je kan niet eventueel naar een andere locatie?? Of is de op een na dichts bijzijnde te ver weg??quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:00 schreef Tja..1986 het volgende:
Woensdag was mijn 5de keer. Doe het nu ongeveer een jaar. Toen ik begon waren ze open op dinsdag, woensdag en donderdag. Al snel gingen ze naar woensdag en donderdag. Toen minder donderdagen en nu nog enkel woensdag. Ze maken het daar wel lastig mee. Het kan zomaar zijn dat ik volgend seizoen op woensdagavond moet trainen en dan kan ik dus niet meer doneren![]()
En, minstens net zo belangrijk, de roze koeken waren op
Geen idee eigenlijk. Deze zit op 3 minuten van mijn werk en 5 minuten van huis. Hier in de stad de enige. Die in Lelystad zou een half uurtje rijden zijn maar is ook alleen op woensdag open. Hoop maar dat mijn trainingsavonden dinsdag en donderdag blijven.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:35 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is niet fijn van die mindere openingstijden.. Je kan niet eventueel naar een andere locatie?? Of is de op een na dichts bijzijnde te ver weg??
Zeker! Ben nu flink afgetraind (51 kilo) en voor de halve liter eruit is gaat het licht uit. Ben ik 2 kilo zwaarder, dan gaat het primaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:38 schreef wyccie het volgende:
Laatst was hier de discussie over de ondergrens, toen een arts iemand afkeurde bij net voldoende gewicht. Het is uiteraard voor iedereen verschillend, maar de impact van doneren komt in het algemeen natuurlijk wel harder aan als je weinig weegt.
Je hoort niks van de test als het goed is hequote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:41 schreef Maariindaa het volgende:
Alle waarden die daar te meten waren zijn optimaal, dus dat is fijn. Nu nog paar weekjes afwachten voor de bloedtest. Zijn ze meestal snel daarna met oproepen eigenlijk?
Ja, geen nieuws is goed nieuws zeiden ze. Anders binnen vier weken bericht. Maar vroeg me af of ze daarna meestal snel een oproepkaart sturen, anders ben ik op vakantie en mag ik daarna vier weken niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je hoort niks van de test als het goed is he![]()
Dus is het goed krijg je een oproepkaart, kan paar weken duren. Is er iets niet goed dan krijg je binnen paar (volgens mij twee) weken bericht
Is dat onderzoek alweer een hele tijd geleden, of gaat het om een nieuw onderzoek?quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:43 schreef Susi het volgende:
De oproepkaart viel weer op de deurmat, samen met het magazine. Heeft één van jullie meegedaan aan het donorenonderzoek?
Ze kunnen toch ook de streepjescode op de uitnodiging scannen?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:14 schreef Krediax het volgende:
Ze kunnen die pas scannen en volgens mij komt jouw pagina dan meteen naar voorschijn ofzo op de de computer. Ze hoeven dus niet handmatig te zoeken. Volgens mij is dat de meerwaarde voor hun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |