Ik ging net lekker even wandelen buiten, zoals ik elke zondag doe. Ik zeg niet dat ik vaak buiten kom, maar als ik een uurtje ga wandelen op zondag heb ik mijn buiten-tijd verdubbeld zeg maar. Enfin, daar gaat dit topic niet om.
De wandeling staat hier centraal.
Ik prefereer om te lopen via de buitenwijken van het dorp naar de polder en van daaruit terug naar het centrum van het dorp om zo vervolgens weer naar mij prachtige huis te gaan. Huis... noem het een appartement. Of een studio. Ik heb in ieder geval één kamer die ik deel met mijn grasparkietje die Jimmie heet.
Mijn leven is awesome.
Anyway, ik liep dus vanuit de polder naar het centrum van het dorp. Normaal loop ik anders, maar nu had ik zin in een kleine omweg en zo liep ik langs het enige buitenlandse restaurant in het dorp, een Mexicaan.
Er zit ook een Chinees maar dat is tegenwoordig zo ingeburgerd dat ik die niet meetel.
Bij de ingang van het Mexicaanse restaurant, nouja, restaurant, het was eerder een cafetaria, stonden de eigenaar en zijn zoon te bekvechten. Wat ik begreep uit hun geschreeuw was dat de zoon verse guacamole had gemaakt die de vader niet zo geslaagd vond. Oh, zeg maar ranzig. Ik ben de beroerdste niet dus ik bemoei me er mee en stel voor dat ik als scheidsrechter zal optreden; ik ga proeven en bepaal of de guacamole gelukt is of niet. Dus zij gaan die bak guacamole halen voor me.
Bak is een groot woord, het was maar een schaaltje. Ze waren bang dat ik de bak leeg zou eten me dunkt.
Ik pak het kleine lepeltje die op het schaaltje lag en nam een heel klein hapje. Het was heerlijke guacamole. Hij smolt op je tong, het was alsof een engeltje op je tong aan het schijten was, zo lekker. Dus dat zeg ik tegen die Mexicanen. Helaas was hun Nederlands niet zo goed en verstonden ze alleen 'schijt'. Dus die zoon boos op mij. Ik pik dat niet. Hij schelden, ik slaan. Vader bemoeit zich ermee, wil mij slaan. Dus toen had ik ruzie met twee Mexicanen. Gelukkig kon ik vluchten en ging ik bij de friettent in het centrum maar een lekker broodje bal halen. Zonder guacamole.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''