Ik heb verleden jaar ook een 3,5 jaar oude kater uit het asiel gehaald.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:01 schreef iScream. het volgende:
Eergister een poesje (ongeveer 3 jaar) uit het asiel gehaald. Omdat ze alleen is en doordeweeks overdag niemand thuis is, wil ik haar zo snel mogelijk de mogelijkheid geven ook lekker naar buiten te kunnen (anders verveelt ze zich stierlijk denk ik). Hoe lang zou je met zoiets moeten wachten? Ze zit al regelmatig de omgeving in zich op te nemen in de vensterbank en ben van plan de eerste paar keer een tuigje te gebruiken zodat ze kan wennen aan de tuin.
Ik weet dat t gezelliger is om met zijn 2tjes te zijn, maar ik wil absoluut niet 2 katten. Een kat kan zich prima in zijn eentje vermaken als 'ie altijd de mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan, ze heeft dan als ik niet thuis ben een grote bijkeuken met allerlei speeltjes tot haar beschikking + buiten.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zou er een kat bij nemen eigenlijk, als de persoonlijkheid van kat 1 het toe laat.
Ik was inderdaad van plan haar na 3/4 weken voorzichtig naar buiten te laten gaanquote:Op maandag 4 mei 2015 14:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Ik heb verleden jaar ook een 3,5 jaar oude kater uit het asiel gehaald.
Kattenluikje na een maand gedeblokkeerd zodat hij naar buiten kon.
Hij woont er nog steeds.
Maar wat ze aanraden is 6 weken. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen
Jaloezie dat de baby allemaal aandacht krijgt?quote:Op maandag 4 mei 2015 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben 2 katten en een baby. Het volgende is gebeurd.
Ik heb nu 2 keer bij het poep/plasscheppen iets in de kattenbak gevonden wat van baby is. De eerste keer een stoffen boekje en de tweede keer een truitje wat blijkbaar op de grond gevallen was. Vraag me af waarom ze dat meeslepen de bak in en het daar laten liggen?
Iemand die een plausibel antwoord heeft?
Ik zou ze eigenlijk gewoon mee naar buiten nemen. Zoeken kan later altijd nog.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:24 schreef Duufje het volgende:
Ik vroeg me af of jullie een 'plan' hebben wat jullie zouden doen als er brand o.i.d. in huis uitbreekt. Ik weet zelf wel hoe ik zo snel/veilig mogelijk buiten kom maar geen haar op mijn hoofd dat ik naar buiten ga zonder m'n kleine rode maatjes. Eerste wat je zou denken is oppakken en wegrennen, maar paniek + optillen + vast houden tot veilig lijkt me niet zo'n goede combi. Ze komen namelijk niet buiten (behalve de tuin maar dat is geen vlucht optie), dus dan schieten ze sowieso weg door de angst. De reismanden staan in de kelder dus die pak je dan niet 1,2,3. Wat mijn vraag dus is:
Wat voor maatregelen heb jij genomen voor als er brand uitbreekt en je je huisdieren moet evacueren? Tips?
Wist je ook dat er stickers zijn die je op je voor - en achterdeur kan plakken om de brandweer te laten weten welke en hoeveel huisdieren je hebt? Ze zullen, binnen de mogelijkheden, dan altijd op zoek gaan naar je dieren. Volgens mij zijn de stickers te bestellen via de Dierenbescherming.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:24 schreef Duufje het volgende:
Ik vroeg me af of jullie een 'plan' hebben wat jullie zouden doen als er brand o.i.d. in huis uitbreekt. Ik weet zelf wel hoe ik zo snel/veilig mogelijk buiten kom maar geen haar op mijn hoofd dat ik naar buiten ga zonder m'n kleine rode maatjes. Eerste wat je zou denken is oppakken en wegrennen, maar paniek + optillen + vast houden tot veilig lijkt me niet zo'n goede combi. Ze komen namelijk niet buiten (behalve de tuin maar dat is geen vlucht optie), dus dan schieten ze sowieso weg door de angst. De reismanden staan in de kelder dus die pak je dan niet 1,2,3. Wat mijn vraag dus is:
Wat voor maatregelen heb jij genomen voor als er brand uitbreekt en je je huisdieren moet evacueren? Tips?
Jaloezie is een secundaire emotie, daarvan is tot nu toe nooit aangetoond dat katten ze hebben. Om secundaire emoties te hebben, moet je zelfbewust zijn en jezelf kunnen vergelijken met anderen. Wat wij lezen als jaloezie, is gewoon een menselijke emotie op het gedrag plakkenquote:Op dinsdag 1 september 2015 02:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Jaloezie dat de baby allemaal aandacht krijgt?
Waarom je kat dat doet? Geen idee, waarschijnlijk zijn geur heel sterk overbrengen op de spulletjes van de baby? Een kat die zich echt enorm ongemakkelijk en onzeker voelt (bijv. na een verhuizing) wil ook nog wel 'ns zichzelf gaan verstoppen op de kattenbak, dat ruikt tenslotte enorm sterk naar hem. Een baby is natuurlijk een grote verandering in huis, ook voor katten, en baby's brengen ook nog allerlei vreemde, sterke luchtjes met zich mee. Late reactie, maar ik zou aan zoiets denken met dat gedrag.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben 2 katten en een baby. Het volgende is gebeurd.
Ik heb nu 2 keer bij het poep/plasscheppen iets in de kattenbak gevonden wat van baby is. De eerste keer een stoffen boekje en de tweede keer een truitje wat blijkbaar op de grond gevallen was. Vraag me af waarom ze dat meeslepen de bak in en het daar laten liggen?
Iemand die een plausibel antwoord heeft?
Ja, die gaan hier meteen de afgezette tuin in als ik ze te pakken krijg/ze zelf naar buiten rennen, die is vanuit meerdere plekken te bereiken, en dan daar weer verder zien. Gaat dat niet, dan de voordeur uit oid. Optillen en meenemen zou ik dus wel doen, ook al riskeer je daarmee zelf verwondingen of een ontsnapte kat, altijd liever zoiets dan dat je kat zich in huis gaat verstoppen omdat ie in de stress schiet. Kooitjes op een vluchtroute klinkt leuk, maar dan moet je kooitjes op alle vluchtroutes hebben en katten die zich prima in een kooitje laten stoppen, ook als je loeiharde brandalarm afgaat. Misschien kun je, als je dat een fijn idee vindt, reserve kooitjes in een schuur zetten als je die hebt, of de katten simpelweg in de schuur zetten? Of je tuin afzetten, zodat je ze aan 1 kant van het huis iig veilig naar buiten kan doen, ook in noodsituaties?quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:24 schreef Duufje het volgende:
Liever niet. Ik heb wel een ruim dakterras waar ze eventueel op kan, maar het liefst alleen als ik thuis ben. Heb niet echt veel goede ervaring met katten buiten laten, de achtertuin bij mijn vader ligt vol begraven katten omdat ze werden doodgereden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:10 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Kan je kat naar buiten?
Ik heb 1 kat welke lekker naar buiten kan.
Hij is zo gelukkig als Guus
Verse baby in combinatie met een of meer katten lijkt mij niet zo'n probleem, niet zo verse peuters en kleuters wel. Die hebben handjes, maken lawaai en snappen het onderscheid tussen kat en pop vaak nietquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:05 schreef Myrr het volgende:
2;
Hoe wordt er 'over het algemeen' gereageerd op een verse baby?
1. Ik zou eerlijk gezegd geen kitten nemen als er een baby op komst is, een kitten vergt ook (erg) veel tijd, pubertijd nog niet eens meegerekend. Ik heb zelf geen ervaring met baby's, wel veel met kittens (en zie baby's in de omgeving), ik zou ze écht niet alle 2 tegelijk willen hebben, zeg maarquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:05 schreef Myrr het volgende:
Hoe kijken jullie er tegenaan als iemand maar één poes/kat heeft, in plaats van twee? Mijn zus heeft een nestje met prachtige kittens waarvan ik er sowieso 1 over neem, maar ik heb gelezen dat twee beter is.
1;
Het aankomende jaar (tot september) ben ik grotendeels thuis i.v.m. gezinsuitbreiding, daarna pak ik mijn studie weer op en zal er overdag niemand in huis zijn. Heeft iemand ervaring met die overgang en maar 1 kat/poes? Kan mij voorstellen dat het nogal een verandering is voor zo'n beestje, zeker gezien ze ook niet naar buiten mag (heb voldoende ruimte in huis).
Ik ben er niet heel happig op om twee katjes te nemen om eerlijk te zijn, maar dat is meer om hygiënische redenen.
2;
Hoe wordt er 'over het algemeen' gereageerd op een verse baby?
Dit is ook een reden om het toch liever 'goed' te doen door twee katjes te nemen. Dan hebben zij elkaar nog als ik zelf te druk ben met de kleine.
3;
De kat van de vorige bewoners heeft in de gangkast geplast, en dat ruik je nog wel redelijk. Er ligt tapijt in dus dat gaan we eruit halen, maar mocht het echter toch nog blijven hangen, wat werkt bij jullie het beste om die geur weg te krijgen?
Komt vast weer goed! Je kater ruikt vreemd nu, en geuren zijn enorm belangrijk voor katten. Je kan hem inwrijven met een dekentje oid waar zijn/hun luchtje aan zit.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:09 schreef Snowbells het volgende:
Mijn kater is 2.5 uur weggeweest voor een castratie en bij thuiskomt begon onze poes al te blazen.nu, een dag later, blaast ze nog steeds naar hem.
Kater snapt er natuurlijk niets van.. Zal de poes hem weer zien als hem binnen een paar dagen? Advies om ze weer te laten wennen?
Want het waren wel beste maatjes die altijd samen sliepen
met wattenschijfje langs de wangen en uiteinde van staart van kater en dat "smeren" op lijf van poes. En bij poes wattenschijfje langs wangen en uiteinde staart en dat op kater smeren. Paar keer herhalen. En ook heel veel aaien. Eerst heel veel poes aaien en met die hand kater aaien. Met ander hand heel veel kater aaien en daarmee poes aaien.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:09 schreef Snowbells het volgende:
Mijn kater is 2.5 uur weggeweest voor een castratie en bij thuiskomt begon onze poes al te blazen.nu, een dag later, blaast ze nog steeds naar hem.
Kater snapt er natuurlijk niets van.. Zal de poes hem weer zien als hem binnen een paar dagen? Advies om ze weer te laten wennen?
Want het waren wel beste maatjes die altijd samen sliepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |