Je moeder? Ik heb geen idee, ik ben geen familie van deze persoon.quote:
Je snapt het punt denk ik wel.quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je moeder? Ik heb geen idee, ik ben geen familie van deze persoon.
De identiteit aannemen van je maag?quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:35 schreef Tayu het volgende:
Als je een hoofd transplanteert op een lichaam, wie ben je dan daarna?
Ben je dan de identiteit van het hoofd, of de identiteit van het lichaam?
Ik denk, dat mijn ervaring van wie ik ben voortkomt vanuit mijn hersenen.
Nou, bij vingerafdrukken en mogelijk zelfs dna analyse kan er wel een rare uitslag komen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 20:52 schreef starla het volgende:
[..]
De identiteit aannemen van je maag?
Volgende keer ff langer dan 2 seconden nadenken.
Van een "science" site zou je een iets optimistischer toon verwachten...quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:36 schreef SuicideErrorist het volgende:
If this sounds like some kind of sick joke, we’re right there with you, but unfortunately, this is all too real.
Gewoon, van een hersendode zonder naaste familie bijvoorbeeld. Dat lijkt me niet het voornaamste probleem.quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:02 schreef MouzurX het volgende:
Maar waar halen ze het lichaam vandaan dan?
Wie is dat?
Ze weten er nog te weinig over, maar sommigen mensen denken dat bepaalde dingen niet opgeslagen worden in de hersenen, maar op andere plekken:quote:Op zaterdag 11 april 2015 20:52 schreef starla het volgende:
[..]
Het is al eens geprobeerd, maar volgens mij is het nooit gelukt om de ruggenmergzenuwen te verbinden. Door het ruggenmerg lopen ook wel wat meer en lastiger te verbinden zenuwbanen dan door je arm, en zelfs dat is al een erg lastige klus die pas sinds kort met succes wordt geklaard. Lukt de verbinding niet, dan kun je niet bewegen of ademen. En dan heb je nog de problemen met afstoting van het lichaam.quote:Op zaterdag 11 april 2015 17:17 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het is mogelijk. Als ze een arm weer aan kunnen hechten, kunnen ze ook iets anders aanhechten. Bovendien is het al eens gedaan.
Het is alleen tijdrovend en er zal bloed via een machine moeten worden rondgepompt, in zowel het lichaam als het hoofd en het lichaam moet beademd. Best bizar.
Nee eigenlijk niet, maar laat maarquote:
Toch zit je identiteit niet puur in je hoofd, wel een interessante vraag dus wat dat met je identiteit doet.quote:Op zaterdag 11 april 2015 20:52 schreef starla het volgende:
Puur chemisch gezien worden je hersenen wel beïnvloed door de rest van je lichaam. Er is bijvoorbeeld een interessante interactie tussen lichaamsvet en de hersenen waarbij diverse hormonen betrokken zijn, die pas net ontdekt is. Wie weet hebben lichaamsweefsels ook wel invloed op je gemoedstoestand.quote:Op zaterdag 11 april 2015 23:56 schreef starla het volgende:
Je karakter en persoonlijkheid etc is een product van je hersenen. Ik snap echt niet wat je lichaam daar mee heeft te maken. Alsof iemand waarvan de armen en benen geamputeerd worden opeens een compleet ander persoon wordt (even de psychische impact van deze ingrepen daargelaten). Klinkt mij veel te zweverig: een ander persoon worden omdat je een niertransplantatie krijgt...beetje esotherische nonsens.
Zó blij dat ik Linux gebruik.quote:Op zondag 12 april 2015 00:47 schreef Terrorizer het volgende:
Het is net als je PC. Na een paar onderdelen veranderen is je Windows installatie ook niet meer geldig.
MS ziet het dan als een ander PC.
Doet me hieraan denkenquote:Op zondag 12 april 2015 02:28 schreef Rica het volgende:
Eigenlijk wil hij dus liever als hoofd doorleven dan doodgaan.
Het ruggenmerg kunnen ze nog niet herstellen dus hij gaat leven als iemand die vanaf de nek verlamd is. Hij kan niet eens zelf ademhalen. Het lichaam dient alleen om het hoofd in leven te houden. Het te voorzien van zuurstof en voedingsstoffen.
Dat hij een fatale ziekte heeft zuigt voor hem en dat hij graag wil blijven leven is te begrijpen maar is dat leven?
"his fate could be considerably worse than death,” says Hootan.
Het lijkt me inderdaad wel kut voor die man als het niet lukt om het ruggenmerg te verbinden (en dat zit er dik in). Praten kan dan ook niet, je bent dan niets meer dan een hoofd met een nutteloos aanhangsel waar je waarschijnlijk ook nog heel ziek van wordt ivm afstoting.quote:Op zondag 12 april 2015 02:28 schreef Rica het volgende:
Eigenlijk wil hij dus liever als hoofd doorleven dan doodgaan.
Het ruggenmerg kunnen ze nog niet herstellen dus hij gaat leven als iemand die vanaf de nek verlamd is. Hij kan niet eens zelf ademhalen. Het lichaam dient alleen om het hoofd in leven te houden. Het te voorzien van zuurstof en voedingsstoffen.
Dat hij een fatale ziekte heeft zuigt voor hem en dat hij graag wil blijven leven is te begrijpen maar is dat leven?
"his fate could be considerably worse than death,” says Hootan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |